2010
|
|
Hocevarek 1975ean argitaratu zuen artikuluan azaltzen duenez, hizkuntza gutxitu bat eta hizkuntza nagusi bat lurralde eta gizarte berean erroturik daudenean, ezaugarri linguistikoa dituzten produktu eta zerbitzuetarako –prentsa, liburuak,, irakaskuntza,... – bi merkatu desberdin sortzen dira. rio nagusia da ingurune linguistikoak garrantzia eduki dezakeela zenbait lanpostu betetzen dituzten langileen produktibitate mailan, langilearen hizkuntz gaitasunaren arabera. Langileak bere satisfazioa handitzen du bere hizkuntzaren erabilera bermatzen dion ingurunean1 Aurrekoaren ondorioz egileak frogatutzat ematen
|
du
hizkuntza bateko elebakarrek beste hizkuntzako elebidunek baino soldata txikiagoak, berdinak edota handiagoak eduki ditzaketela, horretarako enplegatzaileen jarrerak zer ikustekorik eduki behar izan gabe.
|
2011
|
|
Testu generoa eta sekuentzia didaktikoa hizkuntzek interakzio sozio diskurtsiboan funtzionatzen badute, hala ikasten direla ere ondorioztatu daiteke genevako ikerlarien lanetatik (Bronckart, 1996). eta hau lehen hizkuntza ikasi nahiz bigarren guztiak. Bestalde, hizkuntzak ikastea haietan sortu eta garatu diren testuerak, testu moldeak eskuratzea izango da, testuetan mintzatzen baikara, ahoz zein idatziz (Larringan, 2009). egia da testu horietan hizkuntza bakoitzak bere gramatika edo sistema formala erakusten duela, berezia, eta hori ere ikasi beharrekoa dela hizkuntza bat mintzatzeko, baina gramatikak soilik ez
|
du
hizkuntza baten erabilera posible egiten (Idiazabal, 2008). gramatika eta testuen arteko loturak eta elkarreraginak nola gauzatzen diren jakitea, hizkuntzen didaktikaren oinarrian dagoen ezagutza da, eta haien ikasketarako baliabiderik emankorrena testu generoa izango litzateke (dolz & gagnon, 2008). Testu generoetan formaltasun diskurtsibo eta gramatikalak biltzen dira, nolabaiteko egonkortasuna dute, eta hizkuntza ezberdinetan antzeko egiturak erakusten dituzte.
|
2014
|
|
Horrek erakusten
|
du
hizkuntza batek bere bidea garbiagoa izateko ofizialtasuna izan eta beharrizana sortu beharra duela.
|
2015
|
|
Mendekotasun egoeran dago euskara, eta arnasguneak behar ditu, bere funtzio guztiak mugarik gabe, askatasunez, bete eta garatzeko lekuak. Eusko Jaurlaritzak berak nabarmentzen
|
du
hizkuntza batek, garatuko bada, bera nagusia den esparruak behar dituela: " Arnasgune horiek zaindu, sortu eta, ahal balitz, hedatu ezean, alferrik izango da, seguruenera, gainerako ahalegin oro.
|
|
Funtzio konkretu batzuk hizkuntza bakarrean garatzeak dakarren derrigortasun, beharrezkotasun gisa. Hala, Amonarrizen aburuz funtzionaltasunak bihurtzen
|
du
hizkuntza bat derrigorrezko, baita erakargarri ere.
|
2017
|
|
— Motibazio integratiboa: ikasleak benetako interesa
|
du
hizkuntza bat duen komunitatean, harreman estuagoak eskuratzeko ikasi nahi du.
|
2019
|
|
Beste hitz batzuetara ekarrita, pertsona batek jarrera integratzailea izango
|
du
hizkuntza batekiko atxikimendua azaltzen duenean. edo beste modu batera esanda, hizkuntza komunitate bateko kide izatea helburu bihurtzen denean. Jarrera instrumentalaren kasuan, berriz, norberari eragingo dizkion onura sozial edo ekonomikoek eraginda izango du hiztunak hizkuntza horrekiko aldekotasuna.
|
2021
|
|
Nork eman dio honelako garrantzia eskolari? Eskola batek ezin
|
du
hizkuntza baten bizi iraupen osoa bere gain hartu. Eta gehituko nuke, euskarako irakasleek ezin dutela hizkuntz sistema, kultura, soziolinguistika, hizkuntzaren historia edota herriaren historia beren gain hartu.
|
|
EBko hizkuntza ofizialak ezartzen dituen lehen erregelamendua 1958an onartu zen. Haren arabera, Estatu kide bakoitzak hautatzen
|
du
hizkuntza bat, ofizial izateko EBn, eta estatu kideek aukeratutako hizkuntza guztiei tratu bera emango zaie. Hasieran, EBren estatu sortzaileek (Belgika, Frantzia, Alemania, Italia, Luxenburgo eta Herbehereak) aukeratutako hizkuntzak (nederlandera, frantsesa, alemana eta italiera) izendatu ziren ofizial EBn.
|
2023
|
|
Hedapen geografikoak eragina
|
du
hizkuntza baten edo bestearen erabileran, baina horren indarra uste baino mugatuagoa da, Orioko nerabeen hurbilekosare sozialakez baitira herritik gehiegi urruntzen.
|
|
Dirudienez, hedapen geografikoak eragina
|
du
hizkuntza baten edo bestearen erabileran, baina horren indarra uste baino mugatuagoa da, Orioko nerabeen hurbileko sare sozialak ez baitira herritik gehiegi urruntzen. Zarautz da ikerketa subjektuen sozializazioaren dinamizatzaile nagusia, eta udalerri horren egoera soziolinguistikoa Oriokoaren oso antzekoa da.
|