2000
|
|
Eztabaidagarri den horretan irakurleak
|
du
hitza. Azketsi, arren, gainerako errakuntza eta akatsak.
|
2001
|
|
Akaso Homerok gai batzuei buruz hitz egiten du gainerako olerkariek beste gai batzuei buruz hitz egiten duten bitartean? Ez al
|
du
hitz egin xehetasun handiaz gerrateari buruz eta gizakien arteko harremanei buruz. Eta baita onak eta gaiztoak direnei buruz ere?
|
|
Akaso Homerok gai batzuei buruz hitz egiten du gainerako olerkariek beste gai batzuei buruz hitz egiten duten bitartean? Ez al
|
du
hitz egin xehetasun handiaz gerrateari buruz eta gizakien arteko harremanei buruz. Eta baita onak eta gaiztoak direnei buruz ere?
|
|
14 Platon aipatzen
|
du
hitzaren aukeraketa legeztatzeko. Gainera, ideiek Platonengan duten zentzua aldarrikatzen du, funtsean praktikaren nagusigoa adierazten baitute.
|
2003
|
|
Horren ondorioz oratoriak izugarrizko garrantzia hartu zuen boterea lortzeko, eta oratoria irakasleak oso ezagunak eta preziatuak bihurtu ziren. Sofistek(" jakintsu" esan nahi
|
du
hitz horrek grezieraz) irakasten zuten oratoriaren teknika, eta jendearen aurrean hitz egiten erakusten zuten. Sofistek erakutsitako hizlari teknikei buruzko kritika agertzen da Sinposioa elkarrizketa honetan, Gorgias sofistaren oratoria teoriei buruz hitz egiterakoan.
|
2004
|
|
Aristotelesen ustez gauzen ordez izenez ikur gisa (hos symbolois) baliatzen gara. Wittgensteinek irudi adigaia hobetsiko
|
du
hitzen eginkizuna definitzerakoan, izenen eta perpausen arteko eginkizun bereizketa funtsezko bezain erabakigarri bat egingo duelarik, geroxeago ikusiko dugunez.
|
|
Eta zer esan gogoetaren objektu ez direnei dagozkien perpaus zeinuaren elementuez? Wittgensteinek ez
|
du
hitzik esaten elementu horietaz, gure harrigarri, ez eta izenen artean dauden diferentzia adierazgarriez. Demagun, esaterako, ‘izurde’ eta ‘maitasun’ izenak.
|
2005
|
|
Printzipio horiek, bestalde, ez dute inoiz hutsik egiten, zentzumenek ere inoiz hutsik egiten ez duten bezalaxe, ondo eratutako organoak dituztelako eta sentitzeko behar den oro dutelako. Oinarri hori hartuta, Euripidesek Polinizes jartzen
|
du
hitz egiten, Feniziarrak deituriko lanean, eta horren inguruan argi eta garbi adierazten du arrazoi zuzena izan zuela:
|
|
hitz egiten eta entzuten dutenen arteko elkartzea" ez da inolaz ere puntu zatiezin batean gertatzen deneko errepresentazio formen topaketa bat, baizik eta pentsamendu esferen arteko topaketa bat" 98 Erabilitako hitza ez da inoiz guztiz neutrala edo arras objektiboa, ez emailearentzat ez hartzailearentzat, ze bakoitzak beti atxikitzen dio haren esanahiari bere esperientziarekin loturiko ezaugarriren bat. " Ulertze oro, beti eta aldi berean, ez ulertze bat da; ideien eta sentimenduen bat egite oro, aldi berean, desadostasun bat da" 99 Hizkuntza, azken finean, ez
|
du
hitz egiten duenak bakarrik zehazten edo finkatzen baizik eta baita entzuten duenak ere, eta honengatik aitortzen dio Humboldtek hainbesteko garrantzia elkarrizketari, alegia, beti eta bakarrik hizkuntzari esker ematen den elkarrizketari. Azken hau beharrezkoa da, batetik," pentsamenduen ekoizpen ekintzarako" 100, ze elkarrekin hitz eginez ikasten du batek gogoeta egiten:
|
2006
|
|
Horregatik urrikaldu dira Hektorrez jainko andere zoriontsuak, Akilesek haren gorpua zalgurdira lotu eta Patrokloren tumuluaren bueltan arrastaka erabili duenean. Apolok hartu
|
du
hitza jainkoen Biltzarrean eta salatu ezin dela onartu hain ankerkeria handia jainko andereen omenez idiak eta ahuntzak sarri erre dituenarekin37, ezin daitekeela babestu zentzua galdu duen errege akeo gupidagabea38 Azkenean, batailarik heroikoena irabazita daukan Akiles indartsuaren aurka jarriko dira jainko andereak, jaramon egingo diote Apolori eta Iliosera itzuliko da Hektorren gorpu gaizkind...
|
|
Bestalde, Kojeveren esanetan, jakintza osoaren baitan, zientziaren baitan, bat dira objektua eta subjektua; zientzian, gizakiak ez
|
du
hitz egingo bere buruaz baizik; autokontzientzia bat izango baita gizakia, ez kanpokoaren kontzientzia soila. Zientziaren garaian gizakia ez da Gegen Stand batekin erlazionatuko, ez du ezer izango aurrez aurre; gainera ez du ukatu eta ezabatu beharrik izango existentzian iraun eta bere izateari eustearren.
|
2010
|
|
Jarduteko bi modu horiek borondateari dagozkio duda izpirik gabe, horrek agintzen baititu helbururako bideak, helburu hori bilatu, bideak aukeratu eta horiek gauzatzeko agintzen duenean. Gisa bertsuan, borondateak agintzen
|
du
hitz egiteko, eta Jainkoaren edo gizaki gorpuzgabearen gain ere, borondateak ematen du agindu hori. Horrenbestez, lege agintzea, hots, zuzendu edo hitz egiten duen nagusiaren lege agintzea, borondateari dagokio, betiere.
|
|
legea" lokuzioa" da, eta lokuzio hori nolabaiteko jakituria eta adimenetik dator, eta behartzeko indarra du. Egia esateko, Aristotelesek giza legeaz baino ez
|
du
hitz egiten, baina haren berbek hori baino eragin handiagoa dute, eta, ondorenez, lege positiboa ere giza legea baino zabalagoa da.
|
|
Linguistikak berak, baina, biraketa esanguratsua ezagutu du, zeinen ondorioz orain garrantzi gehiago ematen dion hizkuntzaren dimentsio dinamikoari estatikoari baino, modu horretan hizketa ekintza elementu zentral bihurtzen delarik. Horregatik, bada, egungo hizkuntzalaritzak geroz eta gehiago aldarrikatzen
|
du
hitz egitearen beraren linguistika integrala, alegia, ekintza linguistikoaren dimentsio komunikatiboa eta gizakiaren errealitate kulturala bere osotasunean eta elkarreraginean aintzat hartuko dituen linguistika. 2.
|
|
" Hitz egitea", bestela," beti da indibiduala", alegia," banakoak gauzatzen du situazio jakin batean" eta, beraz, bada halaber" egokitasun" diskurtsiboaren araberakoa42 Kontua da, aurrerago ikusiko dugun bezala, hitz egitearen hiru maila horietaz jarduteak, egiaz, gaitasun linguistikoaren beste hainbeste dimentsio kontsideratzera eramango gaituela. Gure autoreak, bestetik, ezinbestekoa ikusten
|
du
hitz egitearen jarduera kulturala ere" hiru ikuspuntu" ezberdinetatik atzematea," energeia, ergon eta dinamis" kontzeptuekin ezaugarritzen dituenak43 Lehen biak, jakina, Humboldti hartutakoak dira, eta, egiaz, hitz egitea bera" jardueraren" (energeia) edota" produktuaren" (ergon) perspektibatik behatzeko moduen adierazle dira. Horietaz gain, baina, Coseriuk beharrezkoa ikusten du oinarrizko" konpetentzia edo jakite linguistikoa" bera erreferentziatzat hartzen duen" dinamis" izeneko ikuspuntua eranstea.
|
2011
|
|
Eta sentimenduak oso bereak direnez, poema aditzera ematen duenean sentimenduak jada ez dira bereak, eta hor bestea, zu, zuek, azaltzen dira. Kontraesana badirudi ere, poetak hitzaren bitartez errealitatea atzeman nahi du, errealitateari erantzun, eta hor ezinbestekoa
|
du
hitzen bidez erantzutea. Errealitateari erantzuteko, beraz, poetak hitza du tresna, hitza da errealitatearen eta bion arteko zubia.
|
2012
|
|
Ezta esanahi historiko hutsa duen hitza ere; beharrezko prozedura politiko eraginkorrik gabe, historia ez baita sinbolismo soila besterik. Horrez gain," komunismoak" ezin
|
du
hitz subjektibo edo ideologiko hutsa ere izan. Ezen, subjektibazioak politika eta historiaren" artean" dihardu, singulartasunaren eta singulartasun horrek osotasun sinboliko batean duen proiekzioaren artean; eta, beraz, materialitate horiek gabe, sinbolizazio horiek gabe, subjektibazioak ezin du erabaki baten mailara heldu.
|