Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2008
‎esapidea eskatzean gazteak atzo gabas baino ez du erantzun, helduak horretaz gain (zehatz esanda atzo gabin) bart ere erantzun du. Hiztun gazteak ezagutzen duela erantzun du hitz hori proposatzean, baina ez omen du inoiz erabiltzen.
2010
‎Adinak esanguratsuki eragin zuen bertsio bietan, nahiz eta eraginaren tamaina txikia izan; alegia, adinak azaltzen du hitz ekoizpenean aldakortasunaren% 14,1 bertsio luzean (F (2,436)= 35,64; p< 0,001,? 2= 0,141) eta% 11,3 bertsio laburrean (F (2,462)= 29,49; p< 0.001,? 2= 0,113).
2011
‎P. Bourdieuk, hitzen indar ilokuzionario horretatik haratago joanik, proposatzen du hitzek berez performatibitaterik ez dutela. Ekintza erritual bat performatiboa eta eraginkorra izan dadin, hitzak ondo esan behar dira, baina gainera beharrezkoa da autoritatea duen norbaitek hitz horiek esatea (konpetentzia esparru baten posizio zehatz bat duen norbaitek).
‎% 20k elkartzen ditu hitzak hemeretzi hilabetekoen artean,% 30ek hemeretzi hilabetekoen artean,% 50ek hogeita bat hilabetekoen artean,% 60k hogeita bi hilabetekoen artean,% 70ek hogeita hiru hilabetekoen artean eta% 80k baino gehiagok hogeita bortz hilabetetik gorakoen artean. Aldi berean, sexuak ere eragin esanguratsua erakutsi du hitzak elkartzeko gaitasunean(? 2 (2)= 7,18; p< 0,05), neskatoen% 68,2k elkartzen ditu hitzak, mutikoen portzentajea, aldiz, txikiagoa da(% 59,9); dena den, analisia errepikatzean adin tarte bakoitzean aldeok hogeita hiru hilabeteko
2014
‎Bana litekeen errealitaterik ez dagoela aldika erakusten digu giza gogoak, bertatik ulertzen da bizitzari lotzen zaiola bertsolariaren hitza. Isiltasunak sortzen du hitza eta isiltasunaren trantze sortzailean pizten da giza gogoa. Bertsolariaren irrika sortzaileak ez du errealitatetik aparte dagoen jolasik sortzen.
2015
‎Nik planteatzen ditut gauzak normalean, askotan iruditzen zait nik esaten ez badut ez duela inork esango, nik bultzatzen dut bera hitz egitera, beragatik izango balitz askoz gutxiago hitz egingo genuke, baina ez zaio axola edo ez du hitz egin nahi, ez dakit oso ondo zer den (6.2 Amagoia, 28 urte, harreman heterosexuala).
‎Genero ikuspuntutik erreparatuz gero, torturatuak mutilak zirela ondorioztatzera garamatza, eta bertso bereko bigarren puntuan erabiltzen duen «mutilik» errimak ideia hori indartzen du. Hirugarren bertsoan ere berriro aipatzen du hitz hori. Halaber, esajeraziora ere jotzen du:
‎Hitza du gaitzat bertsolariak, erabat irekia da, beraz, ariketa. Bertsolariak berak erabaki behar du hitz horri buruz zer esan, eta normalean hitza deskribatzera jotzen dute. «Altzoa» hitzetik abiatuta, Ametsek amaren altzoari kantatzen dio, amatasunarekin lotu du hitza bera.
‎Bertsolariak berak erabaki behar du hitz horri buruz zer esan, eta normalean hitza deskribatzera jotzen dute. «Altzoa» hitzetik abiatuta, Ametsek amaren altzoari kantatzen dio, amatasunarekin lotu du hitza bera. Hori aprobetxatuz, bere txikitako esperientziak eta amaren deskribapena egiten du («usai goxoa», «kresala»), baita haren magalarena ere («goxoa», «apala», «zabal zabala»).
‎Lehen aipatu dugu gaia oso irekia dela eta ez duela pertsonaiaren generoa zehazten. Ametsek ere, Maialenen kasuan bezala, ez du hitzez adierazten emakumea edo gizona den, baina gizonezkoa dela ulertzen dugu, guardia zibil torturatzaile baten pertsonaia eraikitzean, oro har, gizonezkoa irudikatzen baitugu.
2017
‎Eta kontuan izan esplizitazioa ere egiten duela EABk, «Bataiatzailea» dela esanez hemengo Joan. EABk, bada, koherentzia osoa jagoten du hitzetan eta baliokidetasun dinamiko funtzionalaren aukera garbia egiten du.
2020
‎Hurrengo atalak, 29.5 artikuluak, arau hauste pilaketaz egiten du hitz, eta 29.6 artikuluak lege maila ematen dio REPEPOSeko 4.6 artikuluak jaso zuenari, horren kopia baita.
2022
‎Indarkeria bikoitza jasaten du etengabe, eta, gainera, ia kasuen% 100ean analfabetoa denez, ez du ahotsik eta ez ditu bere eskubideak ezagutzen. Hala ere, ia inork ez du hitz egiten landa eremuko emakumeek jasaten duten indarkeriaz: emakumeek, lotsagatik edo beldurragatik, ez dute onartzen indarkeria horren biktima UZTARO 120, 5 18 Bilbo, 2022ko urtarrila martxoa direnik, eta gizarteak egoera normaltzat hartzen du, batez ere landa eremuetan bertan (Perez, 2006).
‎Bestetik, nabarmendu nahi da idazlea hasieran abiadaz eta hitz ulergarri asko idazten hasten dela, baina bukaerarantz abiadura jaisten dela batez ere hasierako probetan. Azken laginean, ordea, gertakari hori aldatu egin da eta ia bukaeran idatzi du hitz ulergarri kopuru handiena.
‎Aipagarria da EGLUk adizlagun deitzen dituen guztiak sartzen direla SEGek adberbio gisa erabilitako beste hitz deitzen duen multzoan. SEGeko deitura berezi horrek ulertzera ematen du hitz horiek ez direla definizioz adberbiotzat sailkatzen direnak; ez direla, nolabait esan, adberbio prototipikoak, erabilera hori jasaten duten bestelako hitzak baizik (zehazki postposiziodun izenak). Inplizituki, beraz, SEGek benetako adberbiotzat jotzen dituenak EGLUk aditzondo deitzen dituenak dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia