2008
|
|
esapidea eskatzean gazteak atzo gabas baino ez du erantzun, helduak horretaz gain (zehatz esanda atzo gabin) bart ere erantzun du. Hiztun gazteak ezagutzen duela erantzun
|
du
hitz hori proposatzean, baina ez omen du inoiz erabiltzen.
|
2010
|
|
Adinak esanguratsuki eragin zuen bertsio bietan, nahiz eta eraginaren tamaina txikia izan; alegia, adinak azaltzen
|
du
hitz ekoizpenean aldakortasunaren% 14,1 bertsio luzean (F (2,436)= 35,64; p< 0,001,? 2= 0,141) eta% 11,3 bertsio laburrean (F (2,462)= 29,49; p< 0.001,? 2= 0,113).
|
2011
|
|
P. Bourdieuk, hitzen indar ilokuzionario horretatik haratago joanik, proposatzen
|
du
hitzek berez performatibitaterik ez dutela. Ekintza erritual bat performatiboa eta eraginkorra izan dadin, hitzak ondo esan behar dira, baina gainera beharrezkoa da autoritatea duen norbaitek hitz horiek esatea (konpetentzia esparru baten posizio zehatz bat duen norbaitek).
|
|
% 20k elkartzen ditu hitzak hemeretzi hilabetekoen artean,% 30ek hemeretzi hilabetekoen artean,% 50ek hogeita bat hilabetekoen artean,% 60k hogeita bi hilabetekoen artean,% 70ek hogeita hiru hilabetekoen artean eta% 80k baino gehiagok hogeita bortz hilabetetik gorakoen artean. Aldi berean, sexuak ere eragin esanguratsua erakutsi
|
du
hitzak elkartzeko gaitasunean(? 2 (2)= 7,18; p< 0,05), neskatoen% 68,2k elkartzen ditu hitzak, mutikoen portzentajea, aldiz, txikiagoa da(% 59,9); dena den, analisia errepikatzean adin tarte bakoitzean aldeok hogeita hiru hilabeteko
|
2014
|
|
Bana litekeen errealitaterik ez dagoela aldika erakusten digu giza gogoak, bertatik ulertzen da bizitzari lotzen zaiola bertsolariaren hitza. Isiltasunak sortzen
|
du
hitza eta isiltasunaren trantze sortzailean pizten da giza gogoa. Bertsolariaren irrika sortzaileak ez du errealitatetik aparte dagoen jolasik sortzen.
|
2015
|
|
Nik planteatzen ditut gauzak normalean, askotan iruditzen zait nik esaten ez badut ez duela inork esango, nik bultzatzen dut bera hitz egitera, beragatik izango balitz askoz gutxiago hitz egingo genuke, baina ez zaio axola edo ez
|
du
hitz egin nahi, ez dakit oso ondo zer den (6.2 Amagoia, 28 urte, harreman heterosexuala).
|
|
Genero ikuspuntutik erreparatuz gero, torturatuak mutilak zirela ondorioztatzera garamatza, eta bertso bereko bigarren puntuan erabiltzen duen «mutilik» errimak ideia hori indartzen du. Hirugarren bertsoan ere berriro aipatzen
|
du
hitz hori. Halaber, esajeraziora ere jotzen du:
|
|
Hitza du gaitzat bertsolariak, erabat irekia da, beraz, ariketa. Bertsolariak berak erabaki behar
|
du
hitz horri buruz zer esan, eta normalean hitza deskribatzera jotzen dute. «Altzoa» hitzetik abiatuta, Ametsek amaren altzoari kantatzen dio, amatasunarekin lotu du hitza bera.
|
|
Bertsolariak berak erabaki behar du hitz horri buruz zer esan, eta normalean hitza deskribatzera jotzen dute. «Altzoa» hitzetik abiatuta, Ametsek amaren altzoari kantatzen dio, amatasunarekin lotu
|
du
hitza bera. Hori aprobetxatuz, bere txikitako esperientziak eta amaren deskribapena egiten du («usai goxoa», «kresala»), baita haren magalarena ere («goxoa», «apala», «zabal zabala»).
|
|
Lehen aipatu dugu gaia oso irekia dela eta ez duela pertsonaiaren generoa zehazten. Ametsek ere, Maialenen kasuan bezala, ez
|
du
hitzez adierazten emakumea edo gizona den, baina gizonezkoa dela ulertzen dugu, guardia zibil torturatzaile baten pertsonaia eraikitzean, oro har, gizonezkoa irudikatzen baitugu.
|
2017
|
|
Eta kontuan izan esplizitazioa ere egiten duela EABk, «Bataiatzailea» dela esanez hemengo Joan. EABk, bada, koherentzia osoa jagoten
|
du
hitzetan eta baliokidetasun dinamiko funtzionalaren aukera garbia egiten du.
|
2020
|
|
Hurrengo atalak, 29.5 artikuluak, arau hauste pilaketaz egiten
|
du
hitz, eta 29.6 artikuluak lege maila ematen dio REPEPOSeko 4.6 artikuluak jaso zuenari, horren kopia baita.
|
2022
|
|
Indarkeria bikoitza jasaten du etengabe, eta, gainera, ia kasuen% 100ean analfabetoa denez, ez du ahotsik eta ez ditu bere eskubideak ezagutzen. Hala ere, ia inork ez
|
du
hitz egiten landa eremuko emakumeek jasaten duten indarkeriaz: emakumeek, lotsagatik edo beldurragatik, ez dute onartzen indarkeria horren biktima UZTARO 120, 5 18 Bilbo, 2022ko urtarrila martxoa direnik, eta gizarteak egoera normaltzat hartzen du, batez ere landa eremuetan bertan (Perez, 2006).
|
|
Bestetik, nabarmendu nahi da idazlea hasieran abiadaz eta hitz ulergarri asko idazten hasten dela, baina bukaerarantz abiadura jaisten dela batez ere hasierako probetan. Azken laginean, ordea, gertakari hori aldatu egin da eta ia bukaeran idatzi
|
du
hitz ulergarri kopuru handiena.
|
|
Aipagarria da EGLUk adizlagun deitzen dituen guztiak sartzen direla SEGek adberbio gisa erabilitako beste hitz deitzen duen multzoan. SEGeko deitura berezi horrek ulertzera ematen
|
du
hitz horiek ez direla definizioz adberbiotzat sailkatzen direnak; ez direla, nolabait esan, adberbio prototipikoak, erabilera hori jasaten duten bestelako hitzak baizik (zehazki postposiziodun izenak). Inplizituki, beraz, SEGek benetako adberbiotzat jotzen dituenak EGLUk aditzondo deitzen dituenak dira.
|