Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Eskola altzariez gain (“ikasle bakoitzaren ezaugarri fisikoetara egokitzeko erregulagarria izan luke”), txostenak dio liburuz eta eskola materialez betetako bizkar zorroak direla ikasleen “arrisku faktore nagusietako” bat. “Nazioarteko komunitate zientifikoak gomendatzen du haurrek ez dutela beren gorputzaren pisuaren %10 baino gehiago eraman behar bizkarrean”, esan zuen Kovacs ek. Hau da, berrogei kilo pisatzen dituen mutil edo neska batek ez du eraman behar lau kilotik gorako motxila edo zorro bat.
2006
‎Azterketa zehatz baten arabera, eskolara inoiz ez joateko edo garaia baino lehen uzteko aukera gehien dutenak neskak dira batez ere, eta, bereziki, landa eremuetan edo eremu oso pobreetan bizi direnak. Batez beste, ama analfabeta batetik jaiotako haur batek bi aldiz probabilitate handiagoa du haurra ez eskolatzeko amak hezkuntzaren bat jaso duen adingabeak baino. Horregatik, hain da garrantzitsua “gobernuek lehen lehentasun gisa finkatzea hezkuntza goiztiarrean jardutea, batez ere hezkuntza jasotzeko aukera gutxien duten haurren kolektiboetan, hala nola, minusbaliatuetan edo hiesa bezalako gaixotasunak dituzten pertsonetan”, hori islatzen du ikerketak.
2008
‎Auzias (1966) eta Lurçat ek (1974) idazketa etzana proposatzen dute. Charmeux (1983), berriz, ez dago idazketa etzana eredu bakartzat proposatzearen alde, eta uste du haurrei ez zaiela eman behar letren formari eta elkarketei buruzko arau zehatzik. Auzias eta Lurçaten iritziz, egokia da haurrei idazketaren alderdi formalak irakastea 5 urte eta erdi edo 6 urte bete ondoren.
2009
‎Gainera, Jackson erietxera eraman zutenean Murrayri galderak egiten hasi zitzaionean alde egin zuela leporatu dio Latoyak.Bigarren autopsia  Musikari handiaren arrebak esan du berak esan zuela bigarren autopsia bat egin beharra zegoela hilotzak lepoan eta besoetan ziztaden markak zituela ikusi zuenean. Azken emaitzak ezagutzea shock handia izango da mundu guztiarentzat, esan du.  bestalde, autopsiaren inguruan gezur ugari ere esan dela esan du eta ez dela egia autopsian bihotza atera zitzaiola.  Haurrak, jacksondarrekinPoparen Erregearen seme alabei dagokienez, Latoyak esan du haurrak ez direla sekula euren ama biologikoarekin, Debbie Rowerekin bizitzara joango. Michaelekin diruagatik bakarrik egon zen bera", esan du artistaren arrebak.
2011
‎Hiriburuko kaleetan, Santo Domingon, bizi diren haurrei laguntzen die erakunde horrek, eta “auzo pobreetako etxeetatik ihes egiten dute, familiako indarkeria edo desnutrizioa jasaten dutelako”. Ziurtatzen du haurrek ez dutela beste aukerarik, eta kaleak ere bizirauteko bitartekoak direla. Ez dute familiekin harremanik eta abandonatutako edo parkeetako eraikinak baliatzen dituzte, besteak beste, lo egiteko eta beren bizitzari normaltasun pixka bat ematen saiatzeko.
‎Organismoak dio oinaren luzera baino zentimetro bat handiagoa izan behar duela zapatak, eta, horri esker, behar bezala hazi ahal izango da, eta haurraren mugimendu naturalak erraztuko ditu. Gainera, gomendatzen du haurrak ez daitezela beste pertsona batzuenak izan diren oinetakoekin ibili, oinetako horiek lehengo jabearen forma dutelako eta eragozpenak sor ditzaketelako. Halaber, oinetako naturalak, malguak, josturarik gabeak eta oina barnean finkatzen duten euste elementuak dituztenak erostea gomendatzen dute.
2012
‎Baina, zergatik borrokatu haurren desnutrizioaren aurka? Malnutrizioak urtero 10 milioi heriotza inguru eragiten ditu haurrengan, saihestu daitezkeen arrazoiengatik Lehenik eta behin, horrek esan nahi du haurrek ez dutela behar adina jaten, eta horrek ondorioak dakarzkie beren osasunari. Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) kalkuluen arabera, “urtero bost urtetik beherako 10 milioi haur hiltzen dira erraz saihets daitezkeen arrazoiengatik”, hala nola A bitamina eta mineral falta.
2017
‎Ameriketako Pediatria Akademiak gomendatzen du haurrak ez daitezela egon pantailek aurrean (ordenagailua, tableta, mugikorra) bi urte betetzen dituzten arte, arrazoi medikuengatik, besterik gabe: ikusmenaren bilakaerari kalte egin diezaiokeela uste da.
2020
‎Nola lagundu TDAH duen seme alaba edo ikasle bati TDAH autogobernu arazoa da, nork bere burua kudeatzeko ezintasuna. Gizarteak uste du haurrak ez dituela gauzak egiten ez diolako gogorik ematen, egin nahi dituenean, baina ez ditu tresnak. TDAH duen lehen hezkuntzako ikasle batek lankideek baino hiru edo bost aldiz gehiago behar izaten du lana egiteko, eta, hala ere, adimentsua izan behar du.
‎Horrela, haurrak osatu eta babestu beharreko objektu izatetik, eskubideak dituzten subjektu aktibo bezala ikustera pasatuko dira. Honek esan nahi du haurrak ez direla soilik babestu beharreko izakiak, eskubidedun bilakatu dira eta, hain zuzen ere, babesa jasotzea da eskubide horietako bat.
2022
‎Guraso talde batek salatu du haurrei ez zaiela bermatzen euskaraz aritzeko eskubidea, eta neurriak eskatu ditu; euskaraz eroso jardun ahal izateko eremuak galdegin dizkiete ikastetxeetako zuzendaritzei.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia