2003
|
|
Oskillasok Gernikan emango ditu umetako eta mutikotako urteak, harik eta hamazazpi urte bete arte. Han ikasiko
|
du
euskara ere, baina etxean barik, kalean, mutiko lagunekin batez ere. Beraren arrebek, ostera, ez dute euskara askorik ikasiko.
|
|
Iziartxuk amak bezela egiten
|
du
euskaraz. Txominek gorputz bustialdi bat hartzea nahi luke lehenen lehenengoz, bainan beste apopiloa dago barruan eta itxita dago garbitokiko atea.
|
2005
|
|
Bestalde, honetan ere Kintanak ez
|
du
euskararekiko kezka ezkutatzen. Hitzaurrean ere salatzen du sasoiko euskal idazle gazteen euskara" barbaro eta aberrantea" 7, ondorioz uste behar dugu bere ipui7 Sasoiagatik,, Pott eta antzeko aldizkarietako idazleentzako kritika dela pentsatu genuke. nak hizkuntza proposamena ere badirela, alegia, arauari jarraituko zion proposamena.
|
2007
|
|
Gure Aroaren lehen mendeetakoak dira maileguetarik asko. Hitz hauetarik gehienetan, eta toponimian berdin, inperio garaiko latina sartu zen, eta orduko fonetika, erromantzeek jasan dituzten aldaketak barik gorde
|
du
euskarak. Badira, hala ere, zahar itxura gorabehera, askoz beranduago sartu diren hitzak, Erdi Aroan euskaran txertatu zirenak eliz hizkeraren bidez.
|
|
Koldo Mitxelenaren ustean, bizirik iraute horrek zerikusi estua eduki behar
|
du
euskara egituraz beste hizkuntzetatik guztiz diferentea izatearekin; beste jatorri batekoa izatearekin, hau da, auzo hizkuntzekin etorkiz zerikusirik ez edukitzearekin. Hala ere, iberiera eta etrusko hizkuntzak ere guztiz galdu ziren erromatarren hedatzearekin, hizkuntzok latinarekin loturarik ez zutenak izan arren.
|
|
Iparraldean gaskoiarekin, ekialde eta hegoaldean nafararagoierarekin, eta hego eta sartaldean gaztelaniarekin izan
|
du
euskarak luzaroko harremana. Hizkuntzokin auzo izatetik datoz, beraz, aurkitu daitezkeen antz guztiak.
|
2009
|
|
" Euskeras Yatabe. Gu (k) peti esan
|
du
euskera Yatabe, baia esta iñon topaten seguru. Yatabe es i da topetan...
|
2011
|
|
Emakume ezezagun baten gutuna (Stefan Zweig) liburuaz; itz. Edorta Matauko: itzultzaileak ondo baino hobeto jakin
|
du
euskarara ekartzen
|
|
Hemen gu biok (Dorothy Parker) liburuaz; itz. Mirentxu Larrañaga: ganoraz ekarri
|
du
euskarara
|
|
Euskarazko bertsioak primeran kurritzen
|
du
euskarak berezko dituen egiturak egun gero eta finkatuago dauzkagun molde, joskera eta lexiko modernoarekin egoki uztartuz. Lan bikaina egin du alde horretatik Jon Muñoz-ek Juan Garziaren laguntza beti estimagarriarekin.
|
2015
|
|
Hizkuntzak berak izan behar zuen, lehen lehenik, gai, erakutsi ahal izateko eta edonori edozein arlotan lege erabilgarriak eskeintzeko kapaz. Euskaldunak hitzez nahiz idatziz izan behar
|
du
euskara erabiltzeko gai. Euskaldungo alfabetatuaren zeregina arlo guztietan erabil daitekeela frogatzea da, leksiko lanetan arituz, klaseak euskaraz emanez eta euskaraz eman
|
|
euskara eskuinaren atzaparretatik salbatzea, euskara nazionalizatzea, euskara sozializatzea. Eskuin autonomistak ez omen
|
du
euskararik gabeko Euzkadi nahi.
|
|
Lurrekoak argi eta garbi lerratu ziren batasunaren alde. Argitaletxearen lehenengotako argitalpenetako bateko, Euskal Elerti 69ko azken oharrak, ondo azaltzen
|
du
euskarara batuarekiko taldearen konpromisoa:
|
2021
|
|
Eta Ipar Euskal Herrian berriz landu behar da norberaren balioa. Askok ez
|
du
euskararik entzun nahi ere izan buruan daukalako oraindik, ez bakarrik iragana, baizik eta gaitzetsi behar den zerbait dela. Ipar Euskal Herritik hori lehendabiziko urratsa, beraz, pentsa ze urrun den literatura horretatik.
|
|
Ez, horrenbeste, definizio baten beharra egon daitekeelako, baizik eta zatitutako euskal irakaskuntzek identitate horren eraikuntzari ekiteko euren ekintza pedagogikoa bideratzen lagunduko dien zenbait gida-lerro zedarritzeak sinergia konbergenteak sor ditzakeelako. Izan ere, Goikoetxeak (in Azurmendi, 2017: 62) zehazten duenez, euskaldun izatea ez da eratortzen gauza bat egin edo edukitzetik soilik, hau da, ez euskalduna ez
|
du
euskarak soilik definitzen," identitate kultural, sozial eta politikoa delako", eta" praktika eta diskurtso kontrajarrien ondorioz sortzen diren ohitura (material eta sinboliko) gatazkatsuetatik" eraikitzen da. Edonola ere, gure iritzirako, hor hizkuntzak, eta horrekin batera, euskararekiko kontzientziak, jarrerak eta motibazioak erdigunea hartu luke, dela euskal kulturaren subjektu izateko, dela euskal kulturari buruzko diskurtso horretan parte hartzaile izateko, hizkuntzak dituen gainerako funtzio kognitibo diskurtsiboez jabetzeaz gain, noski.
|