Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 133

2000
‎Kultura gaietan Espainiak ez du beste gai batzuetan duen presentzia, eztaegunkari erregionalistetan ere (handiena EL CORREOn du, gai honetako albisteenherena Espainiakoak izanik). Bestalde, gai hauek nabarmen uzten dute egunkariabertzaleen eta erregionalisten arteko aldea, DEIA azken hauen ondoan kokatzendelarik:
‎– Estatu osorako emisio baimena duen lurrazaleko telebista batean kapitalarenedo boto eskubideen %15etik gora duen pertsonak ezin du beste baimenenbaten titularra den sozietate batean kapitalaren edo boto eskubideen %15baino gehiago izan; aldiz, sozietate bitan %5etik gora izanez gero, ezinlezake hirugarren batean portzentaje horretatik gorako parte hartzerik izan; satelite bidezko zerbitzuetan ere antzeko mugak daude indarrean, nahiz etaportzentajeak %30era igotzen diren lehenengo kasuan eta %5ean geratzendiren bigarrenean....
‎Garatutako estatuak beren eskema nazionalak inposatzen saiatzen dira; adibidez, beren hizkuntza ofizialaren erabilpena bultzatuz. Ikerlan anitzek erakusten duteingelesa dela Internet en gehien erabiltzen den hizkuntza15 Eta honek oso lekugutxi uzten du beste hizkuntzentzat, eta askoz gutxiago hizkuntza minorizatuentzat.Herri txiki batzuek ahalegin handiak egin dituzte beren hizkuntzaz webguneak sortzeko. Baina askotan ez dute lortzen erabilpena nabarmenki handiagotzea.
‎BURUTZAPENA, kontaktua egitea baino ez dena: jandakoa dastatzea, paseatzeaz gozatzea, telefono bidezko hizketaldiaren ondoren gustura gelditzea... Zinker ek ere zazpi puntuko zikloa aipatzen du beste lan batean, seigarrenaERABAKIKUNTZA izanik, Katzeff en antzeko zentzuan.
‎alboratzea, informazio lokalarekin uztartzea baizik. Batak ez du bestea kentzen.
2002
‎Edozein gizartek, bere iraupena bermatzeko, beharrezkoa du gizabanakoenarteko lankidegoa, eta gizarteak lana banatzeko duen erarekin loturik dago lankidego hori. Hau da, gizabanako bakoitzak behar dituen ondasunen zati bat besterikezin du sortu, eta, beraz, harremanetan jarri behar du beste jarduera batzuetan aridirenekin.
‎Ipar Euskal Herriko ekonomiak ez du izaera propiorik eta menpekotasunajasaten du; beraz, ezin du beste biderik aukeratu. Inbertsio handiak egiteko orduan, Departamenduak, administrazio zentralaren ordezkari gisa, Frantziara begiratzendu eta ez Euskal Herrira.
‎Nafar Gobemuak euskarak unibertsitatean izan behar duen lekua zehaztu arte, gaur egungo errektoretza taldeak ez du beste hizkuntza plangintzarik egiteko asmorik. Unibertsitatearen autonomiaren beldur dira, eta Nafarroako legea aipatzendu te.
‎Nafar Gobemuak euskarak unibertsitatean izan behar duen lekua zehaztu arte, gaur egungo errektoretza taldeak ez du beste hizkuntza plangintzarik egiteko asmorik. Unibertsitatearen autonomiaren beldur dira, eta Nafarroako legea aipatzendu te.
‎Gainera, irakasleak ereberehala ohitzen gara ikaslearen hizkerarekin, akatsekin, espresioekin eta abar, etadei gutxi batzuk erantzun ondoren, esfortzu handirik gabe, berehala ulertzen duguesan nahi duena. Hala ere, txandakatze hauek ondo antolatu behar dira, ikasleaksentitu behar du beste aldean dagoenak badakiela zer egiten ari den, hurbil sentitubehar du, konfiantza eman behar dio; eta ez dizkio beti galdera berdinak erantzunarazi behar. Tutorea, aldiz, ikastaroa irauten duen bitartean pertsona bera da, horixe baita ikaslearen erreferentea eta bere prozesu osoaren berri daukana.
‎Iritzi publikoak, hedabideak azken finean? iritzi bat plazaratzen du beste guztien gainetik. Horretara, iritzi publikoa talde baten iritziaren bozgorailua da; eta, bozgorailurik ez duen taldeak, bere zerbitzuan hedabiderik ez daukan taldeak, bere iritzia publikoaren aurrera eramaterik ez duen taldeak, iritzirik ere ez du.
‎Nola giza harremanetan hala media harremanetan, nola giza komunikazioan hala media komunikazioan, hainbat kasutan, nork bere zilborrari begiratzen ibiltzeak gidatzen du besteenganako hurbilketa. Etnozentrismoak garamatza egokiena geurea dela sinestera.
‎Zuri kapitalistak besteen desberdintasuna (ekonomikoa, kulturala, arraziala?) enoratzen du: zuri kapitalistaren ustez, pobreak ez du beste kultura bat; beltzak ez du bere ekonomia egoera berezia; beste hizkuntzetako hiztunek ez dute beste hezkuntza sistemaren beharrik. Adibideak nonahi aurki daitezke.
‎Idealizazio horrek arazoak eta problemak leundu eta konpondu ez eze, areagotu egiten dituela esan daiteke, nahiz eta desberdinen eta disidenteen jardunak gero eta isilagoak diren, eta gero eta gutxiago entzuten diren. Munduaren Historia Ofizialak amnesia ikaragarria du besteekiko.
‎Erosle kritikoak bere kartera zaintzen du beste gauza guztien gainetik. Produktua eta prezioak alderatu egiten ditu erosle kritikoak.
‎helaraztea eta konpartitzea ez dira bat, komunikazioaren esparruan. Ogi bat konpartitzen denean, norbaitek ogi zati bat galtzen du beste norbaiten mesedetan. Informazioa konpartitzean, informazioak berak ez du galera materialik, ez da gastatzen, ezta gutxitzen ere.
‎Orain, berriro erakutsi du abilezia egokitzaile hori. Mundu hiperkonektatu honetan, gizakiak ikasi egin behar du besteekin ere komunikatzen, ez bakarrik bere inguru hurbilekoekin, inguru hurbiltzat jota hizkuntza bereko hiztunak, fede bereko sinestunak, nahiz garapen sozial bereko bizikideak?. Gizaki hiperkonektatuak hizkuntzak ikasi behar ditu, baina baita bizitza eredu desberdinak, kultura diferenteak nahiz ideologia kontrajarriak ere.
‎Antza denez, gizakiak garatu egin du biologikoki beste ezein animaliak baino gehiago eredu entzungarrien bidezko komunikazioa, gizakiaren aparatu neurologikoak, motrizak eta sentsorialak bide aparta eman baitiote horretarako. Hortik aurrera, ikasketa prozesu indibidualaren bitartez, gizakiak bere egiten du besteen ezagutza, hizkuntzari esker.
‎Ez dira berezkoak. Ikasi, egia esan, dena ikasten da, ia den dena (ikasi aditza zelan definitzen den); baina ikasi ikasi, gizakiak kultura ikasten du besteekiko harremanean. Gaitasun ideologikoak eta kulturalak besteekiko interakzioan garatzen direnak dira (ikasiak, esan dugunez) eta horiek ere hartzen dute parte kodeketan eta deskodeketan.
‎Gizakia ez du beste ezerk
‎e g i N+ t e n (lexikoa) e g i 0 0 t e n (azala) Konbentzioz, pareetan beti lexiko/ azala ordena mantenduko da. Zeroak karaktere hutsa adierazten du beste lanetan e sinboloarekin adierazten dena?. N morfofonema edo diakritikoa da, gal daitekeen n karakterea adierazteko.
2003
‎Gisa berean berba egin izan du beste zenbait adituk ere. Heinz Dieterich, adibidez (Chomsky Dieterich, 1996), de facto existitzen den protogobernumundialaz mintzo da:
‎Aldaketa Klimatikoaren alorrean eman zen mespretxurik handiena. Bertan, Kiotoko Protokoloa sinatzeko Australia, Kanada, Japonia, Txina eta Errusia bereadostasuna aginduz gero, AEBek emandako ezetzak ez du beste interpretaziorik.
2004
‎Kolofoneko Xenofanesek giza adimena azpimarratzen du beste guztiaren gainetik, munduaren adimenarekin bat egiten duen giza adimena, hain zuzen. Seta berezia erakutsizuen Xenofanesek, gainera, jainko metafisikoak alboraturik, esan dezagun, giza arrazoiajainkotzeko.
2005
‎Zertanoinarritzen da? Hori sinesteko gogoan, ez du beste daturik. Tesi horren alde kontatzen du nola militarrek indarrez behartu zituzten Irun eta Hondarribiko udalbatzaklehen kinto zerrendak egitera, Foruak ezabatuta.
‎Esaldi horretan, ofizial? adjektiboaren erabilerak argi erakusten du beste jabeedo nagusi, ez ofizialen, existentzia ere.
‎Idazten eta esaten, testuaren zentzua hartzea. Irakurtzen duenak ez du beste biderik esaten ari dena ulertzea baino, baldin eta entzuleak konprenitzea nahi badu behintzat. Lehendabiziko pausoa litzateke kazetari esatariak kontuan hartzekoa.
‎Beraz, eremu magnetikoa eta dinamo korrontea osagarriak dira, baina zeinek sortu du bestea. Eremu magnetikorik ez balego, kanpo nukleoko mugimenduek ezin izango lukete korronterik sortu.
‎Adibidez, Saharako hego mendebaldeko lurraldeetan eta Guyanetako mendigunean (Hego Amerika) agertzen diren arrokak eta arroka serieak erabat berdinak dira. Era berean, Hegoafrikako gerriko tolestuak Argentinako Buenos Aireseko mendikatean aurkitzen du jarraipena (3.5 irudia), eta kontinente bateko kratoi kanbriarraurrearen eta arroka paleozoikoen kokapenak erlazio zuzena du beste kontinentean agertzen denarekin
‎Lur gaineko bizidunek, aldiz, batez ere narrastiek, ugaztunek eta zenbait landarek, ezin dituzte urez estalitako eremu zabalak zeharkatu, ondorioz lur zubiekin kateatuta dauden kontinenteetan zehar hedatzen dira soilik. Kontinente batek landaretza eta fauna propioa sortuko du besteetatik bananduta egonez gero, eta Australia da horren adibide argia.
2006
‎han legeak ez du erlaziohomosexualik babesten, eta azken urteetan erronka ez da hori izan, despenalizazioabaizik (egun, despenalizazio hau osotzat jo daiteke). Baina izatez, han homosexualek bizi duten jazarpenak bete betean irekitzen du beste eztabaida bat; hots, asilo eskubidearen aldarrikapena euren jatorrizko herrialdeetan homosexualakizateagatik bizitza arriskuan jartzerainoko jazarpena jasaten duten pertsonentzat.Espainian kasu bakanetan bakarrik gertatu da egoera hauetan asiloa eta espresukiez dago legean aurreikusita.
‎Lehen pertsonan, memoriaren galbahetik haurtzaro etagaztarora itzultzea hautatuko dute zenbait hizlarik, edo jolasera, autofikziora jo, etahitzaldi erabat vila matastarrean, nitasunaz hirugarren pertsonan ere mintzadaitekeela erakutsiko du Hasier Etxeberriaren testuak. Haatik idazlearen biografianbizitzak adina pisu dute idatzitako obrek, eta eurek argitaratutako liburuetanbarrena bidaiatuz hautatu du beste hizlari hainbatek, Itxaro Bordak kasu, nitasunazmintzatzea. Niaren apaltasunetik egindako irakurketak aurkituko ditu, beraz, liburuhonen irakurleak, Idazleak beren lanetan atalean, bereziki.
‎Akaso kezka bat du besteengandik zeharo ezberdina: ez daki nola jokatukoduen inoiz Fernandorekin topo egiten duenean.
‎267 Guardia (Laguardia) edo Urizarra (Peñacerrada) gisa, eta ez Ordiziaren moduan (Villafranca) edo Agurainen (Salvatierra) moduan, baina horiek ere izen euskalduna zuten nukleoaren izena beharrean beste bat eman zitzaien guztiei, eta J. L. Orellak (2003: 44) uste du beste hainbeste gertatuko zela Segurarekin, hala eta guztiz ere, badira salbuespenak, zeren Bergaran Ariznoari. Villanueva de Bergara, jarri zitzaion, baina Bergara ere euskara da, Ibargaraitik datorrela pentsatzen da?.
‎Kulturak behar beste jakintzaz hornitzen badu, bizitzaren mundu batean dauden ulermen premiak asetzeko adina jakintzaz alegia, kulturaren erreprodukzioak ondokoa aportatzen du beste bi osagaien mesedetan: batetik, existitzen diren erakundeen legitimazioa eta, bestetik, jokamolde eredu eraginkorrak norberaren prestakuntzaprozesuan (ekintzarako gaitasun jeneralizatuak eskuratzearen euskarri izan daitezkeenak).
‎batetik, existitzen diren erakundeen legitimazioa eta, bestetik, jokamolde eredu eraginkorrak norberaren prestakuntzaprozesuan (ekintzarako gaitasun jeneralizatuak eskuratzearen euskarri izan daitezkeenak). Gizartea egokiro integratua baldin badago, bizitzaren munduan diren koordinazio premiak asetzeko bezain egokiro?, integrazio prozesuak ondokoa aportatzen du beste bi osagaien mesedetan: alde batetik, gizabanakoen talde pertenentziak (legitimoki arautuak), eta, bestetik, izaera moraleko lokarriak edo obligazioak(?).
‎Doktrinaren77 arabera, bartering kontratuak trukatze kontratuen izaera du (Kode Zibilaren 1.538 artikuluan definitzen da); kontratu mota horretan parte hartzen duen subjektu bakoitzak zerbait eman behar du beste zerbaiten ordainean. Trukatzearen esanahia bartering kontratura badaramagu, lehen begiratuan, argiak dira kontratu bien arteko antzekotasunak:
‎Alderdi baten borondate aske eta soilaren bidez erlazioa bertan behera uzteak badu oinarria iraupen epea aipatzen ez den kontratu erlazioekin dihardugularik, alderdiek elkarrekiko duten konfiantzan oinarritzen baitira erlazio horiek. Eskumen hori borondate adierazpen batez egiten da, eta horrek fede onekoa izan behar du; horrenbestez, aldez aurretiko ohartarazpena eman ondoren, epe bat egongo da eta jarduerak tarte batez luzatu du beste alderdiak neurriak har ditzan.
‎sorkuntza jarduera; jarduera horren emaitza, ideien munduari dagokiona, baina autorearen arabera objektiba daitekeena; eta, azkenik, obra hori komunikatzea edo emaitza. Hiru uneak garrantzitsuak badira ere, beharbada komunikazioak nagusitasuna du besteen aurrean; ikuspegi juridiko batetik begiratuta obra intelektualek transzendentzia juridikoa izango dute, komunikagarriak direlako.
‎Besteren mandatuz eginiko jarduerak kontratu izaerako harremana eskatzen du. Horren bidez, alderdi batek hirugarren alderdien aurrean erantzun du besteren interesen alde. Hemen, publizitate kontratua da harreman juridiko hori.
‎Lehiaketa Desleialaren Legearen 6 artikuluak desleialtzat jotzen du beste lehiakide baten salgune, zerbitzu edo jarduerarekiko uste okerra sortzen duen jokaera oro; beraz, nahikoa litzateke kontsumitzaileak prestazio baten jatorriarekiko asoziazio arriskua izatera bultzatzea jokaera hori desleialtzat jotzeko.
‎pertsona batek beste estatu bateko komunikabide batean argitaratutako publizitate lan baten inguruan aurkezten duen kexa. Erreklamazioa aurkeztu duenaren estatuko autorregulaziorako kontrol organoak ez du beste estatuetako komunikabideen laguntzarik. Arazo hori konpontzeko, mugaz haraindiko kexak tramitatzeko prozedura jarri du martxan EASA nazioarteko elkarteak.
‎Azken erantzukizun maila faktore horien guztien elkarketa kasuistikoan datza. Edonola ere, kontratuan parte hartzen duen alderdi bakoitzak erantzun du beste alderdien aurrean publizitate legeriaren arabera eginiko arau hausteagatik.
‎PLOk horri buruz ezer ez dioenez, arau orokorrera jo da eta, horren arabera, mandatu bat jasotzen duen norbaitek ezin du besteren esku utzi, ez baldin badu, behintzat, mandatu emailearen onespena (Merkataritza Kodearen 261 artikulua). Horrenbestez, PLOk «agentzia»rako ematen duen definizioan oinarritzen bagara, agentziak berak kontratatu du hedapena (iragarleak berak ardura hori hartzen ez badu), bezeroaren mandatu zehatza jaso ondoren, bai agentziaren beraren bitartez bai erosketen banagune baten bidez.
‎Baina teknifikazioak, komunikazio prozesuan arruntena hori baita? eraginkortasun arrazoiengatik eskatzen du beste pertsonengana jotzea, iragarlearentzat publizitate sorkuntzarekin eta hedapenarekin lotutako ekimenak egin ditzaten.
2007
‎EITB taldea komunikabide publikoa dugu. Publikoa izateak zersuposatzen du beste komunikabideekin erkatuz gero?
‎Eta zerbait gehixeagoaurreraturik, beste hauxe ere erantsi dezakegu: egun indarrean dauden azterketakulturaletan kultura merkantzia hutsa da edota agintean dagoenak kultura erabiltzen du besteak menderatzeko. Horrenbestez, jomuga bererantz aurrera joatensegitzen dugu eta bide beretik, gainera.
‎Ohartu behar dugu kideizatearen bizipena oraingo batean ukanik ere, garatzeko sekuentzia baten emaitzadela. Mutikoak bere nortasuna finkatzen du besteekin izandako herremanetanbildutako esperientzien ondorio gisa. Atarramendu horrekin bere buruarekiko etabesteekiko kontzientzia bereganatzen du.
‎Deszentrazioaren garapenean, eragin handia du bestearen ikuspegia hartzekogaitasunak. Pertsonak bere burua ezagutzen du, inguruko pertsonek berarekikoduten jarrera bere egiten duen heinean, Beste Orokorra delako rola beregana tzenduenean, hau da, erkidegoaren jarrera bereganatzen duenean (Mead, 1934)?.
‎Horrenondorioz, haurrak bere ikuspegia bakartzat hartu, eta beste ikuspegiak baztertuegiten ditu. Hala, joera izaten du beste pertsonek berak bezalaxe hautematen etapentsatzen dutela pentsatzeko.
‎Norberaren ezagutzak harreman estua du beste pertsonen ezagutzarekin (Damoneta Hart, 1988; Dunn eta Brown, 1994 in Durkin, 1995; Edwin, 1993 in Durkin, 1995; Harris, 1992). Izan ere, beste pertsonen ezagutzaren garapenak antzekotasunhandiak ditu norberaren ezagutzaren garapenarekin.
‎Bigarren urtearen hasieran, haurtxoaren negar enpatikoa, mainak eta begiradaisilak gutxiagotzen dira, eta haurtxoa biktimari laguntza ematen hasten zaio: ukituak, musuak, besarkadak, laguntza eskaerak, aholkuak, keinu lasaigarriak.Beraz, haurtxoak bereizi egiten du besteak mina hartu duen edo larri dagoen, etalaguntzeko ekintzak egiten hasten da.
‎– Hirugarren mailan, bigarren mailan sortutako gatazka konpontzeko, emakumeak betebehar unibertsal bihurtzen du bestearen zaintza. Aukerapertsonal horrek esplotazioa eta bortxa baztertzea dakar.
‎Biek ala biek dute zerikusia hizkuntzarekin; hala ere, biak dira arte desberdinak. Batak ez du bestea ordezkatzen, are gutxiago gure lanbidean. Bien beharra dugu hemen, aurrera egiteko.
‎Horixe da goiko testu horrek egiten duena: salatu egiten du besteren argumentazio okerra, barne kontraesana agerian utzita. Izan ere, hizkuntza gatazkan, euskaldunoi pluraltasuna eskatzen diguten arren, erdaldun horiek euren singulartasun linguistikoari eusten baitiote indartsu.
‎Hala kristautasunak nola humanitatearen zentzuak eta printzipio sozial abstraktuek gizadi osoaren berdintasun eta batasuna mundu guztian irakasten dute (giza eskubideen unibertsaltasuna), eta ongi da. Baina bat berdintasun hori aldarrikatu behar izateak berak adierazten du bestetik faktoaren ebidentzia, gizaki guztien bat berdintasuna gizon emakumeon kontzientzia «naturaleko» datu bat ez dela, onenean helburu bat eta konkista bat izan behar duela. Hizkuntzak, gizonemakumeen kontzientzia naturalak, oso garbi bereizten du bere erroetan batetik ni eta hi(= gu) ren estatutua eta bestetik ni eta ha/ ek, en estatutuaren artean.
‎Euskara, adibidez, munduikuskera okerrekoa omen da eta abandonatu behar da. Barère k bezalaxe, Grégoire k ere uste du beste hizkuntza guztiok feudalismo gaindituaren hondarrak direla, deuseztekoak beraz924 (gehienez ere iraganaldiaren ikerketarako lagungarri izan litezke, eta hein horretan haien materialak bildu eta artxiboetan gorde egin behar dira) 925 Horiek baino gutxiago feudala ote da, ordea, frantsesa. Bistan dago ezetz926 Zer dauka, orduan, frantsesak, okzitanoak, esate baterako, ez daukana??
‎Horiek zeintzuk diren, airean geratzen da. Baina, printzipioz, literatura edo hizkuntza bikainagoa izateak ez du beste gabe garantizatzen inoren hizkuntza/ nazio/ izpiritu bikainagotasuna.
2009
‎Eta, seguru asko, ez dagezurretan ari, zoritxarrez. Baina batek ez du bestea kentzen.
‎Kultur kazetaritzak berak arte ekimena behar duela baieztatzen du zenbait adituk.Beste muturrean, kazetaritza guztia kulturala dela defendatzen du beste hainbatek, eta, ondorioz, kultur kazetaritzak ez duela existitzen.
‎Grafiko honetan ikusi dezakegunez, FITCrenkasuan lehenengo laserrak xurgapen maximoko uhin luzeran kitzikatzen du fluorokromoa. Uhin luzera horrek, berriz, ez du beste fluorokromo batzuetan eraginik. AF546 fluorokromoarentzat agertzen denez, bigarren laserrak edukiko du uhin luzera aproposagoa.
‎Hala ere, bide batak ez du bestea kentzen. Erabil dezakezu ohiko programa bat eragiketa orokorrak egiteko, eta gainera Perl apur bat ikasi zeure behar zehatzei erantzuna emango dieten programak idazteko.
‎Herri hauetan, herrialdearen dibisak bihurgarritasun zuzena du beste dibisa baten truke. Currency board delako hitzarmena izanez gero, bertako moneta atzerriko erreserbetan oinarritzen da, ehuneko ehunean.
‎Oso gutxi dira munduan, dozena bat inguru. Beraien sareak guztiz interkonektatuta daude, hau da, Tier1 baten sareak konexio zuzena du beste Tier1 sare guztiekin, inongo bitartekaririk gabe. Tier1 guztien sareek horrela osatzen duten sareartea Interneten ardatza da (ingelesez, Internet backbone).
‎Beraz, 155.233.80/ 20 helbideetako batera doan datagrama bat B3 bideratzaileari helduko zaio. Baina helbide hori erabiltzen duen bezeroa ez badago une horretan konektatuta, datagrama horrek ez du beste inora joaterik, eta baztertu behar da. Horretarako erabiltzen da baliogabeko bidea.
‎Web zerbitzuak erabiltzen direnean, web bezeroak posta bezeroarena egiten du, eta mezuak igortzeko eta irakurtzeko HTTP protokoloa erabiltzen da bezeroaren eta zerbitzariaren arteko komunikazioetan. Posta zerbitzariak, hala ere, SMTP erabiliko du beste posta zerbitzariei erabiltzaileak bidalitako mezuak igortzeko.
‎Posta mezuen formatua RFC822 arauak definitzen du. Formatu horrek ere eragina izango du beste aplikazioetan, webaren eskaera eta erantzunen formatuan, hain zuzen ere. RFC822 araua oso zaharra da; definitu zenean, ASCII mezuak besterik ez ziren bidaltzen posta elektronikoaren bidez. Multimediari eustearren, MIME arauak RFC 822aren ahalmena zabaldu du.
2010
‎García Perrote Escartín, I. rekin,. La prueba en el proceso laboral tras la nueva LEC?, Relaciones Laborales, 2001/ 1 bol., ondorioz froga proposatu zuen alderditik independente egiten dela azpimarratu behar da. Egileak gauza bera mantentzen du beste lan batean, La prueba en el proceso de trabajo, op.cit., 59 or. eta Sanchís Crespo, C.,. El derecho fundamental a utilizar los medios de prueba pertinentes para la defensa (un recorrido por la jurisprudencia constitucional)?, op.cit.
‎2 Presazko prozesua da317 eta lehentasuna du beste edozeinekiko, askatasun sindikalaren eta gainerako oinarrizko eskubideen babesari buruzkoa salbu (LPLren 157 art.). Lehentasun hori demanda kolektiboa aurkezten den mementoan izapidetzen ari diren objektu bereko gatazka indibidualekiko ere bada318.
‎Horrela, Gómez de Liaño, F., Álvarez de Linera, S., Pérez Cruz Martín, A. J., Roca Martínez, J. M., Hernández Galilea, J., Iglesias García, C., Derecho procesal laboral, op.cit., 243 or. Bere aldetik, Rodríguez Escanciano, S. k, Deficiencias del proceso social y claves para su reforma, op.cit., 25 eta 230 or., hainbat prozesu aldaera arautzeak dakarren malgutasuna gaitzesten du eta bakarrik prozedura arruntarekiko benetako desberdintasunak dituztenak (bereziki, kaleratzeagatik ematen direnak) mantentzearen eta gainerakoak (lanbide sailkapena, oporrak?) kentzearen alde agertzen da. Egile berak, berbera mantentzen du beste lan batean,. El sistema de recursos en el orden social de la jurisdicción: breve apunte de problemas?, op.cit. Antzean, Martín Brañas, C. k,. Los acuerdos adoptados en mediación, conciliación y arbitraje en el ámbito del artículo 91 del Estatuto de los Trabajadores:
‎barazkien eta fruten beroarekiko entzima erresistenteenak katalasa eta peroxidasa dira. Entzima horiek ez dute kaltetzen elikagaia, baina haiek inaktibatu badira, horrek esan nahi du beste entzima guztiak ere inaktibatu direla. Horregatik peroxidasaren aktibitatea neurtzen da, galdarraztatze prozesuaren eraginkortasunaren adierazlea baita.
2011
‎Epai bidezko babes eraginkorrerakoeskubidearen errespetupean bai prozesu zibilean, bai zigor prozesuan, kontraesan printzipioa ezinbestekoa da. Honekin bat, alderdi batek betiarduratu behar du besteak epaitegira bidaltzen duen idazki eta txosten oroz.
‎Horrela, epaitegi bateko idazkaritza batek jada eratuta dagoen elkarte batera sartu nahi duenean, elkartea sortzeko egin beharrekoak egin dira. Kontrako kasuan, aldiz, hau da, elkarteko kide den idazkaritza bat banatzeko, banatu nahi duenak horren aldeko bere udalaren ziurtagiria aurkeztu du beste zenbait daturekin batera33 Banaketa agindua eman aurretik eraginpeko gainerako udalei hilabeteko epea emango zaie kontuaren inguruan beren iritzia eman dezaten. Era berean, elkartearen inguruko beste edozein aldaketak eraginpeko udal guztien oniritzia du, eta berauek sortzeko aipatutako bi baldintzak galtzen badira (18 art.), elkartea desegin egingo da Justizia Sailaren agindu bidez, betiere eraginpean dauden udalei eta bake epaileei entzun ondoren (22 art.).
‎Batak galegoz egindako literaturan antzeman du aipatutako fenomenoa, eta besteak euskaraz egindakoan. Beraz, filologizazioaren kontzeptua orain arte literatur kritikaren esparruan baino ez da erabili, baina guretzat kontzeptu horrek oso ondo esplikatzen du beste esparru honetan, euskarazko kultur aldizkari jasoetan, zer gertatzen den.
‎Euzkadi' ko erresuma libro eta euskaldun bat nahi du Euskal Herriarentzat. BRANKA' k ez du beste salbiderik ikusten gure herriarentzat182.
‎Elkarreragin sozialera derrigortua dagoenean, azaleko harremanak lantzen ditu. Ongi funtzionatzen du besteekiko tratu iraunkorra eskatzen ez dioten lanbideetan. Objektuekin jardutea eskatzen dioten lanbideetan hobeto konpontzen da, pertsonekin harremana izatea eskatzen dioten lanbideetan baino.
‎Harreman intimo baten berotasuna eta sostengua edo esperientzia emozionaleko kategoria nagusiak (tristura, alaitasuna, beldurra, haserrea?) ulertzeko gaitasunik ez du. Bere bizitzarekin asebetea sentitzen da eta ez du besteek duten aspirazio sozialik. Bizitzaren hasieratik pertsona arteko harremanetarako gabeziak ditu.
‎Barne herstura soziala agertzen du besteekin dagoenean. Sarritan pentsatzen du besteak berari buruz hizketan ari direla.
‎Barne herstura soziala agertzen du besteekin dagoenean. Sarritan pentsatzen du besteak berari buruz hizketan ari direla.
‎Ez du jarduera sozialetan parte hartzeko gogorik. Saiheskariak baino desira gutxiago du besteekin harremanak izateko.
‎Gatazka bizi du besteen beharraren eta besteei dien beldurraren artean.
‎DSM IIIan «mugako nortasunaren nahaste» moduan sartu zen, eta izen berarekin jarraitzen du beste DSMetan ere.
‎Baina berehala zapuzten eta dezepzionatzen da. Hala ere, edozer gauza egingo du besteekiko harremanak ez eteteko. Besteak kontsideratzen ditu bere bizitzaren zentro eta igurikimen gehiegi jartzen du haiengan.
‎Beste pertsona bere premiak asebetetzeko dago hor. Mugako nortasuna duenak sarritan nahiago du beste pertsona horren bizitza bizi, bere bizitza propioa baino. Horrela, bere buruari laguntzen dio, besteari lagunduz.
‎Izan ere, besteek gureganako asmo onak dituztela sentitu behar izaten dugu pertsonok. Hala ere, nortasun paranoidea duenak galdu egin du besteez fidatzeko gaitasuna, besteenganako mesfidantza orokortua baita haren ezaugarririk nabarmenena. Ingurukoen aurrean mesfidati agertzen da, mundua leku arriskutsua dela eta erne egotera behartzen duen jende gaiztoz betea dagoela iruditzen baitzaio.
‎Mundua etsaitzat eta mehatxu iturritzat hartzen du eta mesfidantzaz edo eszeptizismoz jokatzen du besteen aurrean. Besteen kritikekiko oso sentibera da eta haiei konfidentziak egitea ez du gogoko, haien menpe ez gelditzearren.
‎Ferenczi k (1919) landu zuen sadismo analean oinarritutako karaktere paranoidearen kontzeptua. Haurrak bere autonomia gorde nahi izaten du besteen autoritatearen aurrean. Horregatik, gogor erreakzionatzen dute beren sabelustea (obratzea) kontrolatu nahi duten gurasoen aurrean.
‎Histrionikoek, mugakoek eta antisozialek manipulazioa erabiltzen dute eta oldarkorrak dira. Baina, antisozialak edo psikopatak menderatzeagatik edo saria lortzeagatik manipulatzen du bestea. Mugakoak besteen sostengua eta arreta bilatu nahi izaten ditu manipulazioaren bidez. Histrionikoak arreta zentroa izateko manipulatzen du, baina erasokortasunik ez du erabiltzen.
‎Sentikortasunik gabea eta apatikoa agertzen da. Afektu eskasa du beste pertsonenganako eta horrek zaildu egiten dizkio harreman normalak. Besteekiko mesfidantza duenez, lagun gutxi ditu, lehen mailako senitartekoetatik at. Emozio negatibo bat sentitzen badu, kanpoko zergati bati dagokiola pentsatzen du.
‎Izaera nartzisista eta histrionikoaren artean kulunkatu zen; izaera nartzisistan babesten zen Gala rekin zuen erlazio sinbiotikoan, Gala k irents ez zezan; izaera histrionikoak eskaintzen zizkion mozorroetan babesten zen, bikote fusionaletik at zeuden besteekin modu profesionalean harremanak edukitzeko. Histrionismoan mozorro harrigarriak erabiltzen ditu besteengandik bereizteko eta besteen arreta erakartzeko, eta nartzisismoan bere burua puzten du bestearengandik bereizteko. Energia erotikoa Gala rekiko harremanetara bideratzen du eta energia thanatikoa besteengana zuzentzen du.
‎Histrio nikoak eta nartzisistak liluragarriak izaten eta beste pertsonen arretagune izaten saiatzen dira. Histrionikoak bere barneko hutsune sentipena bete nahi izaten du besteen arreta erakarriz. Nartzisistak ere barne hutsunea bete nahi izaten du, bere buruaren irudi puztua erabiliz.
‎Besteen onarpena lortzeko helburuaz, haien desirak betetzera mugatzen da, horretarako gogoz kontrako ekintzak egin behar baditu ere. Eskuzabal jokatzen du besteen aurrean, baina ez da gai bere arazoei berak bakarrik aurre egiteko. Maite dituen pertsonen premiei eta desirei begira bizi da eta haien ongizaterako edozer gauza egiteko prest egoten da.
‎Behar handia du besteak berari buruz ardura daitezen. Besteengandik bereizteko beldurra du, eta haiekiko mendetasun eta atxikimendu portaera sortzen dio horrek.
‎Pentsamendu dikotomikoaren arabera besteak erabat fidagarriak ala erabat ez fidagarriak dira. Mugako nahastea duenak fidagarritasun erlatiboaren ideia bereganatu behar du, eta horrela ikusiko du besteak neurri batean fidagarriak direla. Pazienteak ikuspegi moderatua bereganatu eta besteaz modu moderatuan fidatzen ikasi behar du:
‎Kernberg en arabera, mugako nortasunaren nahastea duenak identifikazio proiektiboa erabiltzen du defentsa mekanismo moduan: bere alderdi eramanezinak beste pertsona bati proiektatzen dizkio, eta proiektatu duenaren arabera jokatu behar du beste pertsona horrek; eta biek sintonian jokatzen dute. Paziente honek erabiltzen duen beste defentsa mekanismo bat zatikatzea da:
‎Nartzisista baino mendekoagoa agertzen da eta bere eskaintzen bidez bereganatu nahi izaten du besteen erakarpena.
‎Inguruko pertsonak gehiegi idealizatzeko edo baliogabetzeko joera du. Itxura fisikoa erabiltzen du besteen arreta erakartzeko. Itxura espektakularra duen arren, bere buruaren irudi baliogabetua gordetzen du itxura horren atzean.
‎Kontuz ibili behar da pertsona nartzisistari norbere lorpenen eta pribilegioen berri ematerakoan. Nartzisistak uste du besteek baino gehiago merezi duela, eta zuzengabekeria irudituko zaio besteek pribilegioak izan eta berak ez jasotzea.
‎– Nahaste histrionikoa duenak sedukzio sexuala erabiltzen du besteengan eragina izateko, baina estilo histrionikoa duena atsegina eta maitekorra da, beste gabe. Nahastea duenak umorearen bat bateko aldaketak jasaten ditu; estilo histrionikoa duenak umore egonkorragoa du.
‎bere premiak asebetetzearren besteengana jotzeko eta bere burua kontuan ez hartzeko joera gainditu behar du. Bere eskaeren eta desiren asebetetzea besteengandik etorriko dela pentsatzean, etengabe saiatu behar du besteei inpresio ona sortzen. Histrionikoarentzat besteak dira bere nortasunari identitatea ematen diotenak, eta besteak erakartzen xahutu behar ditu bere energiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia