Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 164

2000
‎Herri edo eskualde horretan eta leku batzutan hala da bertso mugimendua eramaten duen taldea izan behar du bertso eskolak, ez bertsotan erakusten duen akademia. Esparru horretan transmisioaz arduratzen direnak, saioak antolatzen dituztenak, bertsotan egiten dutenak esparru horretako saio espontaneo eta antolatuetan...
2002
‎Librean kantuan hasi, eta badakit jendea gustura uzteko moduko saio bat egin nezakeela, 30 bertso botaz gutxi gehiago. Pilotu automatikoak funtzionatzen du bertso afarietan, huts egiteko aukera handiagoa da.
2003
‎" Trebetasun handia azaltzen du bertso lanerako, gaiari dagokion doñua ondo aukeratzen duanak. Ta gauza jakiña badirudi ere, askok ez dute jakiten, gaiak azkartasuna, grazia ta zorroztasuna eskatzen duanean, obe dala bertso laburra edo puntu motza; ta gaiak arnasa, dotoretasuna ta biotzondoa eskatzean, berriz, mesedegarri bertso luze ta oparoa.
2004
‎Eta Xabi Paya, behingoz Frediren anaia izateari utzi nahi dion bertsolari dotorea. Argia eta zorrotza, goitik behera janzten du bertsoa eta ideia jenialak botatzen ere badaki. Asko egin du finalean sartuta.
2005
‎3 urtez behin irakaslea aldatu beharrak ez du bertso eskolaren epe luzeko proiektua garatzen asko laguntzen. Bertsolaritza irakasle asko ez dagoenez, sarri ordezkorik bilatu ezinda geratzen dira bertso eskolak, eta irakasle faltagatik itxi den bertso eskolarik ere bada.
‎Ezohikoa den gauza bat gertatu da bertsolaritzan azken hogei urteotan. Bere kultur esparrua autoeratzeko intuizioa mamitu du bertso munduak. Tresna bat sortu zuen, eragile guztien bilgune:
‎Etorkizun ikuspegiak eraikitzeko gaitasuna (bisioa), epe desberdineko helburuak kateatzeko gaitasuna (estrategia), eta ekiteko gaitasuna. Eta hiru horien artikulazioarekin gauza bat egin du bertso mugimenduak: gidatu.
‎Donibane Lohizuneko kantuan, aldiz, ez da holako sinesteetan sartzen. Uzten ditu alde batera etimologiak edo, hobeki erran, sasi etimologiak, erakusteko lauburuaren izena, zinez euskalduna zela eta hala amaitzen du bertsoa:
‎Dibarrartek, aldiz, iragana enplegatzen du bertsoan den aditz bakarrean:
2009
‎Ekitaldian parte hartu zuten hainbat urtetan berarekin aritutako bertsolariak, besteak beste, Andoni Egaña, Xabier Amuritza, Imanol Lazkano, Joxe Agirre, Txomin Garmendia eta Jon Azpillagak. Gainera Orion jaio eta Lasarte Oriara bizitzera etorri zen bertsolariaren bizitza jasotzen duen liburu mardula argitaratu du Bertso Eskolak. Xabier Lasa kazetariak egin die elkarrizketa, Patxi Etxeberria eta bere emazte Iñaxiri.
‎50 urtez plazagizon. " liburua kaleratu du Bertso eskolak omenaldiarekin batera Udalaren laguntzarekin. 300 orrialdetan, batetik, Patxi Etxeberriaren zenbait pasadizo kontatzen dira, bestetik, Andoni Egaña, Txomin Garmendia, Joxe Lizaso eta Imanol Lazkano mintzatu dira Etxeberriari buruz eta azkenik, honen ibilbideko bertso eta argazkiak jaso dira.
‎Denak ala inor ez kantako zati bat da, Xenpelarren Iya guriak egin du bertsoetan oinarritua. Talde batzuetan igarri dugun joera da:
‎Erlojuak bezainbesteko garrantzia du bertsoa kantatzen hasteko garaiak, eta aurretik egin beharreko lanak. Ega, ak bi eginbehar azaldu ditu.
‎Bertsolari modura, gai jartzaile modura eta hezkuntza arautuko irakasle modura landu du bertsoa. Zarauzko bertso eskolan hasi zen, eta, egun, Birgara Barren herrikoan dabil.
‎Saioan ondo sentitzen ez denak ez du bertsotan ondo egingo, argi dauka Mendiluzek bai txapelketatan bai bestelako saioetan ere. Hasteko, norberak egon behar du gustura, eta norberak egon behar du eroso, eta norberak egon behar du tentsio puntu batekin eta anbizio puntu batekin; ez puntuazioei begira; gehiago bertsotan egiteari begira, jarraitu du.
‎Demagun Elizanbururen soldadua: zorte etsaiak" armen hartzerat" deitu du bertso ezagunetako gaztea, eta Solferinoko guda famatuan parte hartzera behartu. Joan da Euskal Herritik Italiaraino, ikasi ditu kanta aberkoiak eta kantu lizunak, ikasi du desfilatzen, ikasi du zerurantz tu egiten.
‎– Frantsesa da. Oraindik ez du bertsorik inprimatu, baina ikasi du halakoren batean. Erdi poeta da gainera.
2010
‎Hitzetik hortzera tik kanpo, trataera duinik ba al du bertsoak telebistan?
‎Asteon kilometro mordoa egin du bertso biltzen Hitzetik Hortzera saioak. Hasi, Andoainen hasi dira, Sahararen aldeko bertso saioan.
‎Paperaren aurrean jarri, errimak hartu eta landu, norberak idatzi. Gero beti laguntzen du bertso eskolan kantatzeak edo plazan egiten duzunak. Errodajea hor egiten da, jende aurrean.
‎Ahozko kontaera besterik ez da, noski, baina kartzelako leihotik zuzenean kantatua izatekotan, orduntxekoa behar du bertso horrek, Berdabio eta konpainia Iruñera eraman aurretik Goizuetako kartzelan zeuden hartakoa. Hala bailuke bere zentzu guzia kontuak.
‎Baina uste badute euskaraz diren gauzetan ere deus galdu gabe ulertuko dutela dena, bat laidoa da eta bigarrenik kolonialismo hutsa. Zer ekartzen du bertso baten itzultzeak, auzoa nonbait han jakinean atxikitzea ez bada. Segur naiz itzulpenak lotsarazten dituela bertsolariak berak.
2011
‎Eszenatoki gisa Juan Mari Lopezen familiako Linddurrenborda Sagardotegia izan zuten, horregatik gonbidatu dute platora, bertako berri emateko. Lopez oiartzuarra da jaiotzez eta umetatik du bertsoarekiko lilura, gaur egun bertsolaritzarekin duen lotura nolakoa den azalduko du.
‎Eszenatoki gisa Juan Mari Lopezen familiako Linddurrenborda Sagardotegia izan zuten, horregatik gonbidatu dute platora, bertako berri emateko. Lopez oiartzuarra da jaiotzez eta umetatik du bertsoarekiko lilura, gaur egun bertsolaritzarekin duen lotura nolakoa den azalduko du.
‎Horietan gauza bitxia gertatzen da, literatura deigarri bilakatzen da. Esaterako, zer egiten du bertso batek Bilboko luxuzko eraikin bateko lekurik ikusgarrienean. Arte Eder Museoaren alboan eraikin berezia egin dute Bilbon.
‎Eta hori erakusteko hor ditugu Platonen eta Aristotelesen poetikak. Izan ere, Aristotelesek, Poetika ren lehenengo atalean, baieztatzen du bertsotan idazten duten sendagileak eta fisikariak ez direla poetak, nahiz eta bertsotan idatzi. Eta gaineratzen du Homeroren eta Enpedoklesen artean ezer komunik ez dagoela, bertsoa izan ezik.
2013
‎Irailean jarraitzen du bertso tourrak. Jaigiroa eta eguraldia lagun, saio bereziak aurkituko dituzu, urtean zehar bertsoa sartzen ez den eliza eta leizeetan, adibidez.
‎Besteak beste, bere doktore tesi Gaur egungo bertsolaritzaren baliabide poetiko erretorikoak, eta Gakoak eta azterbideak, Jon Sarasua eta Andoni Egañarekin elkarlanean. Lan akademikoaz gain, lan handia egin du bertsoa eta haren inguruko kultura zabaltzen, lehenbizi Euskadi irratian, 1988tik 1993ra, eta gero, ETB1eko Hitzetik hortzera saioaren sortzaile eta aurkezle gisa, 1988tik 1993ra. Bertsolaritzaren inguruko azken lana iaz argitaratu zuen, Etxepare Institutuaren eskutik.
‎Gainera, arauok betetzeari erantsi behar zaio Arrutiren poesian agerikoa den zolitasuna metrikari eta errimari dagokionez. Poetak bereziki ongi zaintzen du poemaren osotasuna eta batasuna (batez ere gaztelaniazko poemetan eta bitartean argitaratutako euskarazko poemetan), nekez egiten du bertso lerro herrenik, eta errimaren aberastasuna hain da nabaria, ezen oso gutxitan errepikatzen baitu errima berbera poema batean. Honek guztiak erakusten du Arrutiren poesiak poemaren formari dagokionez perfekzio teknikora hurbiltzeko duen nahikaria eta, Aranaren arauek poesia kultua zedarritu eta bertsolaritzatik urruntzeko xedea duten neurrian, Arrutik arauok betetzea erabakitzen duenean bere poetika agertzen du.
‎Balio du bertso jendearen historia partzial honek komunitateaz pentsatzeko. Egia esan, ez dakit.
‎Hori du bertsoak. Laurogei urteko aitona hogei urtekoarekin tema sortzen jartzen duela afari mahaian, bertsolari kontsakratua promesaren aldameneko aulkian.
‎Ez da halako dikotomia gehiegi erabili bertso jendearen artean. Masa kultura (eta orain ziberkultura) bada egoeraren egituretako bat, hor bustitzeko hautua egin du bertsoak. Ez du hautatu masa kulturaren itsaso horretan murgiltzea.
‎" Bizi, ez iraun", esan du bertso jendeak.
‎Etorkizunari begira amesten jarrita, sortu den ekosistema elikatzen joateko aukera du bertso jendeak, bertso eskola txikienetik eliteko jardun ordainduraino. Guztiaren oinarrian gauza bat egin dezake, sinplea eta xumea:
‎Hegemoniaz jardun dugunean aipatu ditugu hegemonia esparruak, dentsitate guneak, boteretze partzialak. Halako zerbait osatu du bertso jendeak bere esparruan: ahalmen gune bat.
2014
‎Txapelketa honekin, bertan aritzeko gai izan daitezkeela ikusi dute askok. Pentsa, ez dakit txapelketaren ondorio ote den, baina, kuadrilla berri batek izena eman du bertso eskolan aritzeko".
‎Hautaketa egiteko, Andoni Egaña bertsolariaren laguntza izan zuen. Besteak beste, Pasaiako herritik, Iparragirre abila dela eta Betroi bati sortetatik hartutakoak izan dira bertso gehienak eta Ia guriak egin du bertsoak bereziki aukeratu dituztela gaineratu du Huegunek.
‎Gaia librea da. Antolakuntzak ez du bertso paperik onartuko. Luzerari dagokionez, olerkietan gutxienez 14 bertso eta gehienez 40 aurkeztu dira.
‎Akats horiek poto, besaluze edo labur dira. Hauek bertsolaritza zaharrean ez ziren kontatuak ere, kantaera onak ezabatzen ditu neurri akatsak eta pentsaeraren logikak eta estrategiak du bertso ona egiten. Hor errima segida batean dira.
‎Ez da terriblea, puntuazioa oraino gogoan badatxikagu kapituluaren hein honetan. Baina zer du bertso honek berezirik mendearen iragateko, buruetan egoteko. Bat batekotasuna.
‎Ez dakit lekukorik bazenez, posible da, mezako tenorea baitzen, edo botikariak berak zuen atxiki bere bertso gisa, eskaintza gisa nahiz eta pikoa izan. Ditxolaritzaren eskola agerian uzten du bertsoak, errimek daukate magia: erran zaharrari hurbilago eta ederrago.
‎Fulgurantziak du bertsoa egiten. Ihurzuria bezain laster eta bortitz jauts dadin pentsaera, egin ahala hitz gutitan bermatuz.
‎Ez du bertsoak deus ikustekorik poesiarekin, ez eta ere funtsean poesiak melekakeriarekin. Bertsoa hizkuntzaren egitearen lekua da, hizkuntzak erran dezakeenaren muturrean dabil eta horretako da gaia hain funtsezko, hain garrantzitsu hizkuntzak erran dezan hunkitzen gaituen guzia, eta brentsa dezan aforismo batean, erran zaharren eta esapideen forman liseriketa atera dadin.
‎" Nik hori ez dut onartzen". Beraz hau zigortu zuen, nota txarra ezarri du bertso honi eta zeren izenean. Ez baitu onartzen lodia lodi dela erratea, loditasuna loditasunaren mirailean ezartzea?
‎Ikusiko dugu. Baina dantzatik abiatzen bada gure lan hau berehala egiten du bertsoekin topo. Eta dantzatik ikusiz beti, oraingo bertsolaritzari ditu bi hitz erran.
‎Viva vocce egiten du bertsoak, ahoz gora kantatzen du, baina esparru semantikoa gailendu eta neurtzen da txapelketan. Joseba Sarrionandiak bertsolaritza, euskal literatura bezala, epidiktikoa dela idazten du.
2015
‎“Emozioak atera baino lehen burutik pasatzen dira nolazpait, eta buruak ere bidaltzen dizkio gorputzari bere seinaleak”, Odei Barrosoren irudikoz. Hala, alde emozionala “oharkabean” ateratzen zaion alde bat du bertsotan ari delarik, eta bien “beharra” du: “Bien beharra dut zerbait sortzeko, nirea dena eta nire barnetik sortzen den zerbait izan dadin”.
‎Baina tamalez, gehien gehienetan, osatutako bertsoak ez du ez hanka eta ez buru. Puntuen arteko lotura, kohesioa, faltaizaten du bertsoak. Zenbaki bidez azaltzeko, oin oso bereziak ez badira behintzat, sistemak gutxienez 10puntu itzultzen ditu sarrera gisa emandako oin bakoitzeko.
‎Eskolartekoetan mutilak gehiago izanagatik, aldea ez da hain nabarmena. 18 urterako, ordea, nesken% 80k utzi egiten du bertso jarduna. Horren atzean, besteak beste, hezkuntzaren faktorea dago.
‎Hemen lotzen du bere bertso saioa gaiarekin, bertso honetako lehenengo puntuan kantatu bezala, «heldu da aro berria» eta orain bera da beste aldean dagoena, hau da, akusatuen tokian eserita eta isilik dagoena. Hala ere, etsipenez baino, esperantzaz amaitzen du bertsoa, presidenteak indultatuko duen esperantzan.
‎Agin Laburu, Sustrai Colina eta Aitor Sarriegi ariko dira kantari. Erratzuko Kultur Elkartearen laguntza izan du Bertso Eskolak antolaketan.
‎Agin Laburu, Sustrai Colina eta Aitor Sarriegi ariko dira kantari. Erratzuko Kultur Elkartearen laguntza izan du Bertso Eskolak antolaketan.
‎Agin Laburu, Sustrai Colina eta Aitor Sarriegi ariko dira kantari. Erratzuko Kultur Elkartearen laguntza izan du Bertso Eskolak antolaketan.
‎" Galtzear zegoen ohitura bat berreskuratzea lortu dugu, eta hori itzela da. Beste alde batetik, askotariko eragileak elkartu gara, eta eragileon arteko harremanak sendotu egin dira urtean zehar beste zenbait ekitaldi antolatzeko", uste du bertso eskolako kide Xabi Igoak.
‎Euskal hizkuntzak, bere morfologiagatik, erraztu egiten du bertsoaren forma, eta agian horregatik izan zen hain espresamolde ugaria eta hain jardun arrakastatsua jite politikoa hartu aurretik ere. Badakigu nonahi eta noiznahi izan direla inprobisatzaileak; baina Portugalekoak, Espainia hegoaldekoak, Italiakoak, ez ziren inoiz izan legio, hemen bezala.
2016
‎Joseba Zulaikaren kontzeptua hartu du Hernandezek oinarri: " Zulaikak aipatzen du bertsoak eremu berezi bat sortzen duela, beste marko komunikatibo bat, eta marko horretan, normalean esaten ez direnak esaten direla. Batzuetan oso jakintzat ditugun gauzak ez ditugu egunerokoan esaten, euskaldunak garela eta abar.
‎Plazak utzi zenituela hemezortzi urte dira; dena den, beste gauza batzuen artean, bertsolari gisa aurkezten duzu zure burua. Noiz, nola, non bizi du bertsoa plazak, bai kanturako, bai entzule modura, utziak dituen bertsolariak? 1982an Eskolarteko Txapelketa irabazteko zoria izan nuen, eta berehala hasi nintzen bertsolari sentitzen: “Nik bertsolari izan nahi diat”.
2017
‎Eta euskara atzeraka doan bezala bertsolaritza ere atzeraka joango da. Nola edo hala kantatuko dira bainan... oraingo euskaldun askok ez du bertso onik aterako. (Uztapide, Argia 1982, 935 zbk.)
‎Beti bazen zerbait: epaile jardun beharra ez bazen, saioak irratiz edo telebistaz eman beharra… eta horrek izugarri distortsionatzen du bertsoa jasotzeko modua. 1960ko hamarkadakoetan artean gaztetxo nintzen, eta zeharkako erreferentziak baino ez ditut:
‎Eta nik benetan bi aldeak ikusten dizkiot justifikagarri. Alde batetik bertsoaren magia hain da momentukoa, hain da subjektiboa, horrek ezinezko bihurtzen du bertso hori baloratzea. Bertsoa beste zerbait da, ez da teknika bakarrik, ez da kantakera bakarrik, eta hori baloratzea subjektiboegia izan daiteke benetan emaitza onartzeko moduko bat emateko.
‎Jendeak txaloka hartzen du bertsoa. De repente ixildu egiten da.
‎Nik uste dut izan daitekeela bateragune moduko bat, jendeak bat egiten du bertso saioetan, ideologia ezberdineko jendea biltzen da bertso saio berean, adin ezberdinetako jendea, jatorri ezberdinetako jendea, eta horrek holako lotura bat sentiarazten du. Bestalde presente eduki behar dugu bertsoa jolas dialektiko bat dela eta beti arrazoiekin eta argudioekin ari garela lanean, eta era guztietako argudioak entzun daitezkeela bertsotan, jendearen buruan zerbait mugitu nahi dutenak, edo galdera batzuk utzi nahi dituztenak.
‎nahiago du lehen lerroa beste batzuentzat utzi. Ez du bertsotan «batere» egiten, lagunartean ez bada. Lehian aritua da, ordea:
‎Baina gero Amuriza etorri zen, eta esan zuen: «Zeinek esan du bertsotan ezin dela ikasi?». Hari zor diogu etena ez izatea.Zuk ez zenion Amurizari sinetsi, orduan.
‎Denetara bost minutuko iraupena du corpusak, bi minutu eta erdi dituelarik MaialenLujanbioren hizketaren grabazioak eta, beste hainbeste, Uxue Alberdiren atalak. Era berean, informatzaile bakoitzaren audioak erdia du bertsotan eginiko hizketa, eta beste erdia hitz lauzekoitzitakoa, azterketa eta datuen analisian metodologikoki ahal den parekoen izan dadin.
‎Izan ere, Uxue Alberdik tarte txikiagoa agertzen du bertsotan eta hizketa lauz ekoitzitako bokalen artean, bertsoetako bokalek muturrekoago diren balioak izan arren. Maialen Lujanbiok tarte handiagoz bereiztenditu bi hizketa moldeak (ikus.
‎Fonema bakoitzean kantatzen den nota zein den markatu behar da etiketetan ere bai, baina 5 Irudianerakusten du bertso desberdinetan nota berdin bezala markatutako fonemen frekuentzia nagusia askoaldatzen dela. Irudian nota beraren batezbesteko balioa eta desbideratze estandarra irudikatzen da.Frekuentzia cent etan irudikatuta dago, non tonuerdien arteko desberdintasunak 100 cent diren.
‎Hitza ote hitza, k, aldiz, Añorgako Jolas Etxea elkartean izango du bertso afaria, bertako taldearen aurka, 21:00etan.
‎[...] joan dan ogeitamar urte ontan erriak asko ikasi du bertsoari bere balioa ematen: ona, erdipurdikoa ta txarra bereizten.
‎kantu horiek berdin berdin aurkez zitezkeen olerki edo bertso idatzi musikatu gisa, baina olerki gisa aurkeztu ziren, beren egitura metriko eta errimatua nabarmendu gabe. Bestalde, zenbait kasutan bertso egiturak eta neurri libreko zatiak nahasten dira, eta horrek zaildu egiten du bertsoaren identifikazioa. Azkenik, bertso doinu tradizionaletatik urrundu eta aire berrietara egokitzeak mozorrotu eta ezkutatu egin zuen bertsoa bera.
‎Beraz, abestiaren erresonantzia kutxak bere lurraldetik harago eramaten du bertsoa, eta ez soilik geografikoki, baita bestela nekez iritsiko zituen giro eta jendartetara ere. Beste kontu bat da, lurralde eta giro berri horietan inork abesti barruko bertsoari arreta jartzen ote dion, eta harago joanda, zenbat diren ulertzeko gauza, bertsoak bere helburu komunikatiboa erdiesten ote duen, alegia.
‎Familiak berexiak bi partetan, hilak eta gorputzak desagertuak, bihotzak zaurituak; hots, egoera minberatsuan bizi da jendearen parte bat bederen. Oren bat eskas irauten duen filmak Amets Arzalluz erakusten du pertsutan eta harreman sakonetan han aurkitu dituen artista eta herritarrekin. Filmaren ondotik pertsulariak eman dituen xehetasunak arras baliosak ziren.
2018
‎" Baionako lizeoko bertso eskolan zara, eta bat batean 18 urte dituzu eta hautatu behar duzu edo Xilaban kantatu edo abantzu deus; ez duzu besterik. Parada ematen du bertso eskolatik Xilabarako jauzi handi hori egin beharrik gabe tarteko zerbait izateko eta bertsotan aritzeko, sinpleki".
‎Gaitasun objektiboa areagotzeaz gain gaitasun subjektiboa ere areagotzen du bertso eskolaren eta bertso munduaren baitako esperientziak. Gaitasun subjektibo apalak berarekin dakarren bezala nork bere buruari egotzitako legitimitate eskasia, gaitasun subjektibo altuak, eta kanpokoek gaitasun altua egozteak, legitimazio prozesuan eragin positiboa du.
‎Gaitasun objektiboa areagotzeaz gain gaitasun subjektiboa ere areagotzen du bertso eskolaren eta bertsomunduaren baitako esperientziak. Gaitasun subjektibo apalak berarekin dakarren bezala nork bere buruari egotzitako legitimitate eskasia, gaitasun subjektibo altuak, eta kanpokoek gaitasun altua egozteak, legitimazio prozesuan eragin positiboa du.
‎Lortu du inguru euskaldun bat topatzea, baina bertsozalea oraindik ez. Dena den, baditu lagun bertsozaleak eta intentsitate handiz bizi du bertsoa, bereziki Txapelketa garaian. Bere hitzetan, ez litzateke egun dena izango bertsolaritzarik gabe.
‎Berrizbeitiak berak jendaurrean jardun ohi du bertsotan; gaine rako kideak, ostera, ez hainbes te: " Bertsotan egiteko gai den jendea badago taldean, bai ho rixe, baina norberak hautatzen du zein pauso eman gura duen".
2019
‎Izan ere, bertsolari gisa neuk ere umorearekin zerbait banuela ikusi dut. Amaia Iturriotzek kontatzen du bertsotan hasi ginenean beti esaten zigutela zein onak ginen gai serioetan. Umorean txarrak ginenik ez ziguten esaten, baina hori barneratu genuen; eta horrek eragina izan du, noski.
‎Hor geronek hartu genuke dagokigun ardura, hor ez da edozer gauza libre. Aurre hausnarketa bat behar du bertso, puntu bakoitzak, ez a posteriori egindakorik. Akats teknikoak egin ditzakegu, eta oso dira barkagarri:
‎Uxue Alberdik berak hikako formak ezagutzen ditu, baita tratamendu horren erabilera pragmatikoa eta muga sintaktikoak ere. Ez du bertsotan hika egiteko ohiturarik, halere. Saiakera egiteari buruz honakoa bota zuen, aurreko ideiarekin lotuta:
‎Atzoko bertso musikatuen ondoren, asteburuan jarraipena izango du Bertso Asteak
‎Santurbeko zoko gorderen batean altxorrik balego? Gure sendiaz gainerako inork ez du bertso hauen berririk izan sekula santan. Munduan ez da bertsook ezagutuko dituen gizasemerik.
‎Anek irribarretsu hartu du bertsoaren ziria. Bera besterik da.
‎Otoitzaren joera horrek asko moldatu du bertsoaren egitura, eta beraz, konstatazioa, etorkizunerako deia, Juan Mari Lekuonaren bertsogintzaren egituraren forma nagusiak dira.
‎4 Autoreak gazteleraz ere idazten du bertso hau: ' Creador del amor
‎Kuriosoa da bertsoa Xabier Letek aipaturiko ideien inguruan osaturik dator; hildakoaren aldeko otoitzaz hasten du bertsoa, eta senideen kontsolamenduarekin bukatzen:
‎Juan Mari Lekuonak estrofismoa era argi batez landu du bertso sail honetan; bereak molde ugariren bilketan sorturikoak dira. Agian, nabarmena da Juan Mari Uriarteren omenez kantatutakoa, eta orain beste ahapaldi bat emanen dugu adibideak agertzeko:
‎herritarrekin egon, anekdotak kontatu... Horretaz gain, plazagizonak denari buruz jakin behar du eta edozeri buruz egin behar du bertsotan; jakina, dena dira gai unibertsalak: plazagizonak jakin behar du Tourra nork irabazi duen, Mondragon kooperatibako lehendakaria nor den...
‎" Bertsokide feministekin dudan harremana konplizitatezkoa eta laguntasunezkoa da eta gainditu egiten du bertso mundua; nire egunerokoaren parte dira. Haiekin egotea gozamena da niretzat, eta haiekin kantatzea festa bat".
2020
‎Izan ere, plaza utzi zuen, baina, bertsolaritza ez. Egunero egiten du bertsotan etxean eta gertutik jarraitzen du bertso plaza. Oholtzatik behera begiratzean, ez harritu Kristina bertan ikusten baduzu.
‎Izan ere, plaza utzi zuen, baina, bertsolaritza ez. Egunero egiten du bertsotan etxean eta gertutik jarraitzen du bertso plaza. Oholtzatik behera begiratzean, ez harritu Kristina bertan ikusten baduzu.
‎Zarautzen bizi da. Seme zaharrenak ere, Anerrek, egiten du bertsotan eta behin edo bestetan kantatu izan dute elkarrekin. Ikasturte berria Gasteizen hasi du Euskal eta Ingeles filologiak egiteko asmoa baitu.
‎Nolakoa behar du bertso kritika batek?
‎Martinek interes handia du bertsoaren sortze unean gugan ematen diren prozesuekiko, eta yogarekin lot litekeen galdetu diot: “Yoga egin osteko argitasun mental hori, nahiko egokia izan daiteke bertsotarako, nahiz eta erlaxatuegi izan zenezakeen gorputza, agian.
‎Txartelak erosteko epea urtarrilaren 10ean amaituko da. Bertsozale Elkarteak Aramaioko Udalarekin eta Aramaioko bertso eskolarekin elkarlanean antolatu du Bertso Eguna, eta beste zenbait elkarteren laguntza ere izan dute.
‎#BertsoVid19 #Aiurri Joxe Mari Lardik ere bota du bertsoa Torreko Xabiri erantzunez. Ikerri luzatu dio txanda. pic.twitter.com/n22Ed0wova
‎#BertsoVid19 #Aiurri Iñaki Aristeta' Txatarras' ek bota du bertsoa Xatoniori erantzunez. Bere izendatua da David. pic.twitter.com/mHIRyqe2gc
‎#BertsoVid19 #Aiurri Txapasek osatu du bertsoa Eneko Zabalak emandako puntua hasieratzat hartuta. Bere izendatua Leire Leturia @LeireLetu da. pic.twitter.com/pX1mxK2Etv
‎#BertsoVid19 #Aiurri Xolek bota du bertsoa Marilu Aburuzak luzatutako puntuari erantzunez. Etxekoak animatu ditu bertsotara!
‎#BertsoVid19 #Aiurri Joxe Mari Lardik ere bota du bertsoa Torreko Xabiri erantzunez. Ikerri luzatu dio txanda. pic.twitter.com/n22Ed0wova
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 112 (0,74)
ukan 52 (0,34)
Lehen forma
Argitaratzailea
Bertsolari aldizkaria 28 (0,18)
Pamiela 26 (0,17)
Euskaltzaindia - EHU 21 (0,14)
Berria 17 (0,11)
Argia 11 (0,07)
aiurri.eus 8 (0,05)
EITB - Sarea 4 (0,03)
UEU 4 (0,03)
Susa 4 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 4 (0,03)
Hitza 4 (0,03)
Booktegi 4 (0,03)
Uztaro 3 (0,02)
erran.eus 3 (0,02)
Zarauzko hitza 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
Txintxarri 3 (0,02)
goiena.eus 2 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
ELKAR 1 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia