Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Herri edo eskualde horretan eta leku batzutan hala da bertso mugimendua eramaten duen taldea izan behar du bertso eskolak, ez bertsotan erakusten duen akademia. Esparru horretan transmisioaz arduratzen direnak, saioak antolatzen dituztenak, bertsotan egiten dutenak esparru horretako saio espontaneo eta antolatuetan...
2010
‎Mattin ene anaiarekin maite genuen eta beste lagun bat ere gustura ari zen. Nahi genuen bertso eskola batean hasi. Ez zen Garazin bertsu eskolarik.
‎–Baina, era berean, zaletasun gehiago edo aparteko sena zutenentzako bertso eskola asko sortu ziren eskolatik kanpo; eskola orduz kanpoko ekimen gisa, eta batbatekotasuna lantzeko. Beraz, beste sare bat sortu zen hor, bertso eskolena.
2012
‎Irakasle zaitugu bertso eskolan.
‎Ekitaldi berean Andoni Egañak hitz egingo du, eta, mahai ingurua egingo dute biek Juan Mari Juaristi, Oihane Perea eta Manex Agirrerekin. Zerikusik al dute bertso eskolek zientzia fikzioarekin. Aspaldi idatzi nituen Euskal Herrian bi dimentsio daudela, euskalduna eta erdalduna.
2013
‎8 Elkarteak jasotzen zuen 50.000 euroko laguntzarekin, 30 urte dituen Bertso Eskola zein hiriko zazpi ikastetxetako 700 ikaslek hartzen zituzten eskolak finantzatzen zituzten (Gara,).
2014
‎M.A.S.: Eta uste duzu bertso eskolan aritzeak kontzientzia gehitu dizula euskararen inguruan, edo, edo bazinun deia, eta... Nik banuen deia.
‎Herriko kulturgintzari dagokionez, lanerako aukera ugari ditu Bertso Eskolak. Esaterako, ikasturtean zehar euskaltegira bisitan joan daiteke eta saiotxo bat eman:
‎8Elkarteak jasotzen zuen 50.000 euroko laguntzarekin, 30 urte dituen Bertso Eskola zein hiriko zazpi ikastetxetako 700 ikaslek hartzen zituzten eskolak finantzatzen zituzten (Gara,).
‎Galarrotsen aipamenak kantaera ekartzen du mahaigainera. Uste dut bertso eskoletako haurrak behar litezkeela Plumagaina ingurura eraman gauaz eta bilatu behar genukeela non jarri ziren galarrots egileak, inguru haietan. Lekuak finkatuz geroz, bota bertso horiek, hitzak hel daitezen ba etxe barnera, ba urrunago eta lagunen beharrietara denbora berean.
2015
‎San Frantzisko eskolan, Alde Zaharrean, bi talde dituzu bertso eskolan eta beste bat Arrotxapean, 10 eta 13 urte bitarteko neska mutilekin. Zer moduz irakasle gisa?
‎“Gu bertsotan hasi ginenean jarrera bat zen jarrera nagusia —bai kantatzeko posturari zegokionez, baita kantaerari zegokionez ere—, hori zen normala, eta beste guztia arraroa. Nik uste dut bertso eskoletan erakutsi behar duguna dela dena dela normala: batek ozenago kantatzea, besteak apalago; batek umore absurdoa edukitzea, besteak naturalagoa; batek kantatzea oso bertso sakonak eta egitea negar, besteak barre… Dena da bertsolaritza”, iritzi zion.
‎8 Elkarteak jasotzen zuen 50.000 euroko laguntzarekin, 30 urte dituen Bertso Eskola zein hiriko zazpi ikastetxetako 700 ikaslek hartzen zituzten eskolak finantzatzen zituzten (Gara,).
2017
‎Hor ezagutu nuen bertsoa. Gero galdetzen du nork hasi nahi duen bertso eskolan, ikastolan bertan baina eguerditan, gehiago lantzeko. Bertso eskola horretan hasi ginen 14 bat ikasle eta bik jarraitzen dugu".
2021
‎Joxe Mari Ostolazak, berriz, Colinak bezala, uste du bertso eskoletan oraindik asko dagoela egiteko kantaerari dagokionez eta, gaur egun, orokorrean, ez dagoela eskoletan ahotsa lantzeko irakasle egokirik. Bestalde, bertsolarien trebakuntzaren ardatza testuaren arloa lantzea dela dio, eta entzumena lantzea oso beharrezkoa litzatekeela uste du.
‎Garapen maila batean, nerabezaroan sortzen diren erronka, arazo, zailtasun eta oztopoei aurre egiten laguntzeko potentzialitatea du bertso eskolak, bertan dauden gazteek adierazi dutenez eta berriro ere DLHaren ezaugarriekin bat (Ruiz de Gauna, 2012). Izan ere, aipatu berri ditugun harreman sareek gazteek beren arazoak, ezinegonak eta kezkak konpartitu eta hitz egitea ahalbidetzen dute, emaitzetan aipatu duten gisara.
2023
‎“Bertsotan gaztea nintzela hasi nintzen, ez dakit zehazki noiz, ttipitatik baititut bertsoak entzun, eta kantatu, eta handitu ahala, kantatutakoek bertsoaren gero eta antz handiagoa zuten”. Etxe giroan hasi eta bederatzi urte zituenerako bertso eskolan ari zen Aizpurua: “Bertsolaritzara hurbildu nintzen ingurukoek pasatako zaletasun bat delako.
‎Hala, segituan jarri ziren lanean bigarrena antolatzeko. «Pentsatu genuen bertso eskolak zirela, kongresu hartan askok aipatu zuten bezala, emakumeari ateak ireki zizkion instituzioa, eta horri buruz hitz egingo genuela». 2020ko apirilean ziren egitekoak, lehena bezala Nevadako Elko herrian, baina osasun krisiak eragotzi zien.
‎Haien adinean" eskolartekotik eskolartekora" ibiltzen direla azaldu du Karasatorrek," eta horrela zaila da bertsotarako eskertzekoak diren zenbait gaitasun fintzea". Bertsotan ari denak jendeaurrera atera nahi badu bertso eskolan aritzea baino gehiago behar duela esan du. " Nahi ez duenik ere badago, noski, bertso eskolan gustura arituta ere, bere bertso jarduna horretara mugatu nahi duenik".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia