Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 131

2000
‎Gure egitekoan jarri diren itxaropen zintzoen azpian gelditu gara, zalantzarik gabe. Lagungarri dugu, alabaina, gure errakuntzak ezinbestekoak ez izatea; eztabaida mamitsu eta argiak zuzenduko ditu horiek eta frantziar herriak, izkiluen bidez askatasuna eskuratu duenak, legearen bitartez gorde eta finkatuko du askatasun hori.
2001
‎Joanesek jakintza lantzen du askatasunera bidean eta osaba Joanikot du gogaide:
‎Hizkuntza txikien aldeko mugimenduak hortxe daude preso, nazionalismoan, etnian. Ikuskera honetan, hizkuntzak ez du askatasunik, ez nortasunik. lazko abuztuan Problemes politiques et sociaux aldizkari frantsesak zenbaki monografiko bat atera zuen gai honen inguruan: " L’ethno nationalisme en Europe occidentale".
‎Senek, ekonomian Nobel sari indiarrak, azaldu duenez, gaurko mundua Mendebaldeko indarren menpe dago, eta autoritate globala desberdina izan arren, MTV edo Coca Colaren inperioan eguzkia ez da etzaten inoiz (Sen 1999). Hori dela eta, Senek azpimarratu du askatasun formala ez dela nahikoa garapen ekonomikoari aurre egiteko. Horrexegatik dio gizabanakoaren askatasuna emaitza soziala dela eta atzeraelikadura beharrezkoa dela:
‎Beraz, kausen eta efektuen kate horretatik at geratuko litzateke, esperientziaren eremutik at. Askatasun transzendental hau gero etikan agertzen den askatasun praktikoaren oinarria da, eta lehenaren ukapenak bigarrenaren ezintasuna eragingo luke (sentsuetatik aske norbere burua determinatzeko ahalmena; baina hau ez da autua orain). Kausalitateak esperientziaren mailan duen jokabidea Analitikan frogatu denez, Kantek orain erakutsi nahi du askatasuna ez zaiola kontrajartzen izadiari.
2002
‎Isla bera ere askea da, erakusten duena originalarekiko isomorfikoa da (ispilu arruntetan behintzat). Hedabideak, ostera, ez du askatasun hori.
2003
‎Adingabearen kasuan, Habeas Corpus prozeduraren gaineko eskumena izango du askatasunez gabetutako adingabea zein tokitan egon eta toki horretako instrukzio epaileak; hori ez badago egiaztatuta, atxiloketa zein tokitan gertatu eta bertako epailea; aurrekorik izan ezean, eskumena izango du adingabe atxilotuaren egonlekuari buruz azken berriak zein tokitan izan eta bertako epaileak.
‎Elpidesek ez du pentsatzen... Borrokatzen du askatasun egunean pentsatzen hasteko!
2004
‎Izan ere, hautu zuzen hori eta erabateko askatasuna Jainkoarengan emango lirateke modurik behinenean. Berak gure nahimen bera dauka, baina berak beti arrazoimenaren eta egiaren arabera erabiltzen du askatasun hori, osotasunaren ezagupena duelako eta berarengan bat egiten dutelako askatasunak eta nahimenak euren dimentsio osoan.
2007
‎Ildo horretatik, Espainiako Konstituzioak eratutako antolamenduaren xede nagusia da herritarren askatasuna bermatzea. Bada, Konstituzioak berak eratu du askatasuna antolamenduko balio nagusi bezala. Hori dela eta, konsra, eta, bereziki, botere publikoei begira.tituzio testuak zehaztasunez arautu ditu oinarrizko eskubideak, eskubide horiek babesteko teknika juridiko zehatz batzuk ezarriz, subjektu pribatuei begi
‎Horrekin lortu nahi da baliabide publikoak modu arrazoitsu batean eratxikitzea. Gainera, horrexek ahalbidetzen du askatasuna eta berdinratu du 27.7 artikuluan ezarritako partaidetza printzipioa, printzipio horrek babesten baititu banakako askatasunak eta titularraren nahiz eskola erkidegoaren eskubideak. Bestalde, lege honek irakaskuntza zentroak arautzen ditu eta itunpeko zentroei eusten die.
‎Ebazpena eman aurretik, epaileak entzungo du askatasunaz gabetutako pertsonak, edo, hala denean, horren lege ordezkariak eta abokatuak, halakoa izendatuz gero, eta Fiskaltzak esan beharrekoa; jarraian, epaileak, bere jarrera justifika dezan, entzungo du atxiloketa edo barnealdia agindu edo egin duen agintariak, agenteek, funtzionario publikoak edo erakundearen ordezkariak nahiz pertsonak esan beharrekoa, eta, edozein kasutan, askatasunaz ga...
‎Bestalde, Cadizko 1812ko Konstituzioak ere banakako eskubide klasiko batzuk arautu zituen. Konstituzio horren 4 artikuluan jasotako adierazpen orokorraren arabera, nazioak betebeharra du askatasun zibila, jabetza eta nazioko gizabanako guztien gainerako eskubide legitimoak iraunarazi eta babesteko, lege zuhur eta justuen bidez. Hori gorabehera, eskubide horiek ez ziren bildu titulu zehatz batera, eta Konstituzio testu osoan zehar arautu ziren. Oinarrizko eskubide eta askatasunak desagertu egin ziren 1834ko Errege Estatututik, estatutu horrek ez baitzuen eskubide adierazpenik.
‎Horren ordez, eskubide horrek lege itxura du eta legegileak betekizunak sartu ditzake hauteskundeetarako hautagai izateko edo eginkizun publikoetara heltzeko, betiere, berdintasun printzipioari eusten bazaio, hau da, legerian ezarritako betekizunak dituzten herritarren artean berdintasuna badago. Legegileak ez du askatasun absoluturik betekizun horiek zehazteko; izan ere, arauketa horrek beste konstituzio manu batzuetan ezarritakoa errespetatu behar du.
‎EKren 17.1 artikuluan, gizabanakoaren askatasuna ez da eskubide absolutua eta murrizketarik jasan ezin duena. Legeak soilik ezar ditzake askatasuna kentzeko kasuak eta modua; lege erreserba horrek, murriztea edo kentzea salbuespenezkoa denez gero, proportzionaltasuna eskatzen du askatasun eskubidearen eta askatasun horren murrizketaren artean. Modu horretan, baztertu egiten dira, legean ezarrita egon arren?
‎atxiloketaren inguruan, erregela orokorra atxilotuaren «komunikazioa» eta horrek abokatua askatasunez aukeratzea da, eta salbuespena atxilotuaren «inkomunikazioa» da. Eta salbuespen kasu horretan, atxilotuaren laguntza ez du askatasunez aukeratutako abokatuak ematen, ofizioko abokatuak baino.
‎antolaketa politiko eta sozial jakin bat ikusten dugu, erlijio bat, arte eta zientzia bat, arauketa juridikoa, eta horretan guztian ageri da ageri, beharbada beraiek horrelaxe espresuki arrazoitua ez badaukate ere, nola ulertzen dituzten euren buruak, zertzat daukaten gizatasuna, zelan harremantzen diren naturarekin, banakoa hiriarekin, zer eta zeinena den aginpidea, etab. Razionalki eraturiko ordena batean bizi dira (instintoei neurri handian oso kontrajarria), Estatuan. Historia unibertsalean edozein herri ez da agente; naturaltasun guztian bizi den herri bat, bere burua Estatu batean antolatu gabe, naturan bizi da, historian ez da sartu557 Mesopotamiako gure hiriak, ez du askatasunaren eredu bat ematen, baina Estatuan antolatua da, eta gizarte horrek natura hutsetik askapen maila bat, kontzientzi edo izpiritu maila bat adierazten du, historia zail baten buruan erdietsia dena, ez naturak irakatsia. Han oraindik inork ez du pentsatzen berdinak direla gizaki guztiak, gizonak bestekoak emakumeak, etab.:
‎Kontzientziaren (izpirituaren) historia, kontzientziak bere buruarekin dituen borroken historia da, kontzientzia unibertsalak hainbat eta hainbat kontzientzia partikular eder sakrifikatu behar izan duelarik bere bidean. Andre gizonak bortizkeria artean ikasten du askatasuna. Gizakiak ez du beti jakin gizakia dela; eta, dirudienez, gaur ere ez daki:
‎ETAren tregoa amaitu ondoren, ezker abertzalea ahultzeko hasitako prozesuan, presoak dira egurtzen errazenak”. Presoa berarekin ez, baina familiarekin berba egin dutela adierazi du Askatasunak, eta," kaltetuta" ei daude espetxe aldaketarekin.
2008
‎Don Josek, Carmenen edertasun sentsualaren ondorioz, burua galdu eta gudua uztea erabakiko du. Edonola ere, Carmenek asko maite du askatasuna, eta Don Josek, berriz, jabetzaren zentzu oso gogorra du; hortaz, bi izaeren arteko gatazka sortzen da. Heriotzaren itzalak ilunduko ditu bi maitaleen patuak.
‎Abuztuaren 24az geroztik Guardia Zibilak burutu duen operazioa ezker abertzaleko militante politikoen aurka izan dela nabaritu du Askatasunak. «PSOEk negoziazio prozesuaren porrotaren ondorioz diseinatu duen Euskal Herriaren aurkako gerra estrategia da».
‎Beste bat ospitalera eraman behar izan dute bi aldiz». Horren aurrean Espainiako Gobernuak duen «aurpegia» nabarmendu du Askatasunak. «Guardia Zibilari eskerrak eman behar dizkiogula erraten digute.
‎lana, gizarte segurantza...". Fiskalak Eneko atxilotzeko inolako arrazoirik ez zuela argudiatu zuela aipatu du Askatasunak," ezta Euskadi Ta Askatasunako kide zela esateko ere. Aurrera begira zer gertatzen den ikusi egin da, frantziar estatutik botatzeko inolako frogarik ez duela esan du Frantziak". Aske geratzeko esperantza gutxi Eneko oso ondo agertu zela ere jakinarazi du Askatasunak," Pauen deklaratu ostean, Toulouseko espetxera eraman zuten eta arratsaldeko 18:00ak aldera atera zen espetxetik.
‎Fiskalak Eneko atxilotzeko inolako arrazoirik ez zuela argudiatu zuela aipatu du Askatasunak," ezta Euskadi Ta Askatasunako kide zela esateko ere. Aurrera begira zer gertatzen den ikusi egin da, frantziar estatutik botatzeko inolako frogarik ez duela esan du Frantziak". Aske geratzeko esperantza gutxi Eneko oso ondo agertu zela ere jakinarazi du Askatasunak," Pauen deklaratu ostean, Toulouseko espetxera eraman zuten eta arratsaldeko 18:00ak aldera atera zen espetxetik. Arratsaldeko 14:00etan eman zuten ebazpena, baina berak kalera atera baino bost minutu lehenago jakin zuen erabakia".
‎Gustuko du askatasuna Biel Medinak, baina oso pertsona lotua da gizartearen arazoen aurrean. Bere herrialdekoak zein Euskal Herrikoak ardura eragiten diote.
‎Gara.net en arabera, gainera," hauteskunde delitua" ere egotzi diete. Bestalde, Ertzaintzak, Espainiako Polizia Nazionalak, tokiko udaltzainek eta Nafarroako Foru Poliziak ezker abertzaleko kideen aurka erabilitako errepresioaren balantzea egin du Askatasunak. Besteak beste, Arrosadian pertsona bat atxilotu dute bart; Azpeitian hainbat pertsonaren aurka oldartu eta alkatea ezkutuarekin birritan jo dute aurpegian; Atarrabian eta Txantrean ere kargatu dute; 80 pertsona baino gehiago identifikatu dituzte eta hainbat prozedura zabaldu dituzte isunak jartzeko eta hauteskunde delituak egozteko.
‎Batzuen ustez, arazo hori konponezina da berez; beste batzuek bere garrantzia gutxiesten dute arazoaz desegin nahian epifenomeno bat bezala kontsideratuz; eta bada fenomeno kuantikoen mailan erantzuna bilatzen duenik ere (Penrose). Azken horrek neuronen egitura mantentzen duten mikrotubuluen molekula eta atomoetan, mekanika kuantikoaren ziurgabetasunaren printzipioan oinarrituz azaldu nahi du askatasuna bezalako kontzientziaren ezaugarri bat.
2009
‎Auzitegi Konstituzionalak berretsi egin du Askatasunak eta D3Mk ezin izango dutela hauteskundeetan parte hartu
‎Auzitegi Konstituzionalak berretsi egin du Askatasuna alderdiaren eta Demokrazia 3 Milioi (D3M) taldearen hautagai zerrendak baliogabetzeko Gorenak igandean emandako epaia, auzitegi horretako iturriek EFEri jakinarazi diotenez.
‎Auzitegi Nazionalaren arabera, atzerrian zigortutako lagunak (Larrañaga bezala) Espainiara itzultzen diren unean aske gelditu daitezke, baina Espetxe Zaintzako Epaitegiak baimendu behar du askatasun hori.
‎Ikerketa zientifikoan andre gizona, bera ez denaz ari da, zer besteaz, beste horren baldinpeko; ederraren sorketan, aldiz, bere buruaz edo nor beraz bakarrik enplegatzen da, eta enplegatu ere guztiz aske (Schleiermacher). Gizakiak, bada, bat egiten du askatasunarekin, eta askatasunak bat egiten du kreazio estetiko librearekin (beronen adiera zabalean: poesia edo mito baten kreaziotik gizakien elkar arteko, harreman eder?
‎Horrela azaltzen du Askatasuna alderdia sortu izana. Zenbaitek Herri Batasuna legez kanporatzeko arriskua ikusi zutenean sortu zuten Askatasuna, Garzonen esanetan.
‎Edozein kasutan, Garzonek ez du akusazio hori baieztatzeko oinarririk bildu. Miaketetan aurkitutako txosten politikoak ditu akusazioen frogatzat, baina ez du Askatasunari buruzkorik aurkitu.
‎Herriko tabernen aitzakian, 80 pertsonen datuak bildu nahi izan dituztela salatu du Askatasunak
‎Gazteen aurkako kriminalizazioa salatu du Askatasun Haizeak
‎Auzitegi Konstituzionalak jakinarazi du Askatasunaren helegitea onartu duela
‎Baionako Prokuradorea ere bertara joan zen. Hori ez dela usaian gertatzen erran du Askatasunak.
‎Neshatek esan du askatasuna eta demokrazia, Irango emakumeak eta herria direla filmaren gai nagusiak, eta gaur egun egoera lehengoaren oso antzekoa dela. –Jendea eta diktadoreak aldatu dira, baina egoera berdina da?.
‎dela esan du, eta itunek ez dutela zertan aldaezinak izan. . Ez dugu nahi gizartea iraganaren gatibu izatea; gizarteak garatu egin behar du, eta errealitate berrietara moldatu behar du askatasun indibidualetan eta demokrazian sakonduz?.
‎Baina, gainera, elebakarrak elebidunari hizkuntza aukeratzeko askatasuna mugatu egiten dio, eragozteraino mugatu ere, bizikidetzaren kaltean, ezbairik gabe. Kasu horretan, eta kasu hori ez da anekdotikoa?, ba al du askatasunik elebidunak. Ba al du modurik elebidunak bere hizkuntza askatasunaz baliatzeko?
2010
‎Espetxean duen osasun asistentzia ez dela egokiena salatu du, gainera. Preso dagoen pertsona batek ez du askatasunik, baina gainerako eskubideak izan lituzke, osasun eskubidea tarteko. Ordea, Gotzonerekin ez da hori gertatzen.
‎Iragan maiatzaren 20an, Rumik iragarri zuen soldaten% 5eko murrizketak ez ziola funtzionarioaren oinarrizko soldatari soilik eragingo, baizik eta proportzionalki ezarriko dela soldatetan dituzten osagarrietan ere. Dena dela, Eusko Jaurlaritzak uste du askatasuna izango dutela euskal administrazioko funtzionarioei neurria aplikatzerakoan.
‎Rafa ongi dago. Normaltasuna berreskuratu nahian, baina zaila izaten ari da, zeren kalean badago ere ez du askatasuna eskuratu, eskubide zibil eta politiko asko urratu dizkiotelako.
‎2.Pertsona orok eskubidea izango du askatasunez irteteko edozein herrialdetatik, baita norberaren herrialdetik ere.
‎c) Bermatuko du askatasunaz gabetutako pertsona oro izatea askatasunaz gabetzeko modu ofizialean aitortu eta kontrolatutako tokietan bakarrik;
‎d) Bermatuko du askatasunaz gabetutako pertsona orok baimena izatea, familiarekin, abokatu batekin edo berak aukeratutako beste edozein pertsonarekin komunikatzeko, eta horien bisita izateko, horretarako baldintza bakarrak legeak ezarritakoak izan daitezkeela, eta atzerritar baten kasuan, bere kontsuletxeko agintariekin komunikatzeko, nazioarteko zuzenbide aplikagarriarekin bat etorriz;
‎953. Baina dekretatu legeak egiten dira, ez askatasuna. Eta legeak dekretatzen dituenak mugatzen du askatasuna tautologikoki. Zer da askatasuna?
‎Politika egitea posible dela pentsatzen dute, eta horrela egiten dute politika posible. Gizakiak askatasuna irabazten du askea dela sinesten duenean, ziurtasunik gabe, horrela egiten du askatasun hori posible. Mugimendu sozialen jardunak egiten du politika, estatuaren eta alderdien botereetatik aparte, XXI. mendean.
‎Arrazoi batengatik diot hori, ez dituztelako sufragio unibertsal bidez hautatu lobby horren alde pribatua zuzentzen dutenak; beraz, herritarrek ez dute inolaz ere esku hartzen haiek hartzen dituzten erabakietan; alegia, ez du betetzen herriak gobernuan nagusi izan behar duelako printzipioa. Halaber, ez du askatasun eta berdintasun kontzeptuen arrasto izpirik ere; lehen ere esana dudanez, herritarrek ez baitute aukerarik lobby horren erabakietan esku hartzeko.
‎EAJk, esaterako, gai honi buruzko iritzia eskatuta, BERRIAri gogorarazi dio, alderdiko informazio iturrien bidez, aspaldian akonfesionala dela talde jeltzalea. Hala, adierazi du askatasuna ematen diela alderdiko ordezkari eta buruzagiei gura duten sinesmen erlijiosoa izateko. Alde horretatik, agintariek kargudun publiko gisara ekitaldi erlijiosoetan izaten duten partaidetza askatasun horren baitan ulertu behar dela argudiatzen dute jeltzaleek.
2011
‎Xan Beyrie eta Gilen Goiti lapurtar gazteak epaituko dituzte ekainaren 16an Parisko auzitegi korrekzionalean. Epaiketa hau «garrantzitsutzat» jo du Askatasunak, 2004az geroztik «Ipar Euskal Herrian gogortuz joan den errepresioari loturiko lehen auzia baita». Hain zuzen, Askatasunaren aurkako sarekadarekin hasi eta urtez urte, Kalakako afera eta beste, hainbat atxilo keta egin ditu Frantziako Poliziak ordutik.
‎askatasuna nahi izatea. Herri batek ez badu botererik, inork ez du topo egiten berarekin, inork ez du kontuan hartzen, ez da herri bat, beste zerbait da eta desagertu egiten da.Lehen esan bezala, herri batek berezkoa du askatasuna, autodeterminazio eskubidea. Hori adierazten duenean, eta modu kontsekuentean jokatzen duenean, boterea duela nabarmentzen ari da.
‎Askatasuna ahoa betetzen digun hitz maiztu horietakoa da, dudarik ez horretaz, baina berba luze hori fonemaz fonema ahoskatzean predikatu ohi duguna ez da askatasun indibidual erabatekoa eta muturrekoa (benetakoa den bakarra ez litzateke hori, bestalde? Ala graduazioa onartzen du askatasunak. Pixka bat aske, askexeago, ez hain aske?
‎158 EKren artikulu honek xedatzen du askatasuna kentzeko zigorren eta segurtasun neurrien helburua pertsona berreztea eta bergizarteratzea izango dela, eta bortxazko lanak ezin izago direla ezarri.
‎Itxaro Borda ere horretaz guztiaz ari da Jalgi hadi plazara nobelan: Ibon Egaña literatur kritikariaren arabera, protagonistak (Amaia Ezpeldoi detektibea) hirian (Bilbon) gorpuzten du askatasun indibidualaren ametsa," norbere nortasunaren osatzearen eta identitatearen aldagarritasunaren espazio gisa agertzen baita hiria". Bernardo Atxagak ere askatasun gune eta aniztasun arragoa gisa identifikatzen du hiria (2005:
2012
‎" Etxean mahaia inoiz jartzen ez duten 17 urteko gazteak daude, ez dutenak ohea egiten, logela jasotzen edo zakarrik jaisten, gaizki portatu arren paga astero jasotzen dutenak, eta nahi duen guztia egiten uzteak demokrazia faltsua eragiten du: nerabeak uste du denerako eskubidea duela, librea dela, baina gaizki interpretatzen du askatasunaren ideia. Mugarik jarri ez eta beti eskatutako guztia izan duen 17 urteko gazteari nola jarri ordutegi bat, arau batzuk?
‎Ados nago esan nuen horrekin eta ez nago ados, segun. Norberak nahi duena idatzi behar du askatasun osoarekin, hori da lehenbiziko gauza. Baina jende askok probokatzeko idazten du eta nik uste dut lan pedagogikoa egin behar dela, idazle batek ezin duela hori ahaztu.
‎1 Epaile edo auzitegi emaileak oso osorik kenduko du askatasunik gabe behin behinean jasandako denbora, gabetze hori zein auzitan erabaki eta auzi horretan ezarritako zigorra edo zigorrak betetzeko denboratik, salbu eta zigortuari beste auzi batean ezarritako zigorra bat askatasunaz gabetzeko ezarri zigorrarekin, eta zigor hori auzi horretan abonatu bazaio edo abonatzeko modukoa bada. Askatasun gabetzailea den epealdi bat ezin izango da inoiz auzi batean baino gehiagotan abonatu.
‎Gauzak epaitu gabe begiratzen direnean, esan nahi du askatasunez begiratzen direla. Eta askatasunez begiratzen direnean bakarrik agertzen dute bere izaera.
‎Dogmaren dogmatismo bette bettea, lehenbizi metafisika txar bat ezkutatzen duena (Askatasunak dizu, edo Egiak, eskubidea!), eta, bigarren, isilpean tranpa hauxe suposatzen duena praktikan: Askatasunaren etsaiak ez du askatasunik. Zein da askatasunaren etsaia?
‎biologikoki, kulturalki, sozialki. Azurmendik hizkuntza planteatuko du askatasunaren baldintza gisa.
‎biologikoki, kulturalki, sozialki. Azurmendik hizkuntza planteatuko du askatasunaren baldintza gisa.
‎Guraso progresistak zituen, goi mailakoak, eta mendebaldeko hezkuntza jasotakoa da Satrapi. Lau zatitan kaleratu zen lana, eta denbora horretan irakurleak ere ikusten du askatasunen murrizketa, ahitzea. Azken zatia da beharbada txundigarriena.
‎Pentsabide zaharra da hau den hau, klasikoa esan dezakegu: jende artetik urruntzen eta arrozten denak ez du askatasun edo banakotasun handiagoa lortzen, kontrara, bere baitara bilduz gero bakardade itogarria ez beste topatzen du laster batean.
‎Mugak zeharkatzeko daude, beharrezko denean. Gerra garaietan eta giro politiko nahasietan jendeak betidanik alde egin behar izan du zegoen lekutik beste norabait; fronterak itxi egiten dituzte horrelakoetan eta jendeak edozein bide hartu behar izaten du askatasunaren bidea aurkitzeko. 1936an, gerra zibila piztu zenean, Espainia eta Frantziako frontera itxi zuten berehala eta hegoaldeko jendeak iparraldera jo behar izan zuen bizirik aterako bazen.
2013
‎Osman Baydemir Diyarbakirko alkateak (Kurdistan), berriz, azaldu zuen haien erronka dela oinarrizko zerbitzuak eta eskubideak herriari eskaintzea, horrek ahalbidetzen duelako herritar guztiak bake prozesuaren parte izatea, gazteak eta emakumeak bereziki. «Emakumeek askatasunik ez badute, gizarteak ezin du askatasunik izan», esan zuen. Haien ondoren, Jorge Tapia, Salvador Allenderen gobernuan Txileko Justizia ministro izandakoak hitz egin zuen.
‎Oso txakur mehea jan: janaria banatu Desnutrizioa jasan duen txakurrak ez du eduki behar sarrera librerik, eta ez du askatasun osoz jan behar berrelikaduraren hasierako une hauetan, digestio arazo larriak ager baitaitezke. Txakurrak, aldiz, sei orduz behin jan behar du janari errazio txiki bat, hau da, egunean lau aldiz, elikagai bakar batean ase dadin.
‎Batzuetan esaten da, eta arrazoiz, etxekoandrearen mende dagoela familia osoaren elikadura osasuna. Hala ere, errealitateak ez du askatasunez erabakitzen gehienetan, baizik eta besteen presioek, gustuek edo eskakizunek baldintzatzen dute. ren gustuak bikotea erabakigarriak dira, eta, aldi berean, seme alabei janariak ematea zeregin titaniko bihur daiteke, ama semeenganako erresistentzia handiaren eta ahultasunaren aurrean naufratzen duena. Elikadura osasungarriari buruzko prestakuntza, zergatik huts egiten du?
‎Hogeita seigarren behebarrua. Tinta nahasi da paperean, baina ez du askatasunik. Jainkoaren aldeko hautua egin luke honek ere?
‎M. kontulariak, lagunartean eta lantokian poza kutsatzen duenak, ez dit kondiziorik gabeko leialtasunik eskainiko. M. nobleak," sentitzen ez duena ezin esan eta merezi dudan moduan maite nahi" nindukeenak, lar maite du askatasuna, orube eskerga eta bakarti hori. Hala ere, zenbat bider ez ote dudan sosegatu, esanez gure artean zorrik eta damurik ez zegoela, inuzente arraioak.
2014
‎Ideia hori kontuan izan behardugu ikusleak biktima izateko bestelako aukerarik gabe utzi eta gizarte ekintzarakoaukera txikiena ere ukatuko dion botere ahalguztidun baten marrazkia egin nahiez badugu. Pertsonak, giza ekintzak beti gordetzen du askatasunerako gutxienekozirrikituren bat, eta ez dago giza gorputza era absolutu batean bere egin eta beretxokorik barnekoenak konkistatuko dituen erregimenik edo hutsegiterik gabekokontrol mekanismo ahalguztidunik. Subjektuek beti gordetzen dute, nola edo hala, gauzen nondik norakoaren inguruan aukeratzeko gaitasuna emango dien gutxienekohautamen mailaren bat.
‎Jendeak sarritan arazoak izaten ditu askatasun osoz inplikatzeko. Ustezko harmonia ez apurtzearren, jendea ez da inplikatzen eta ez du askatasun osoz hitz egiten. Horren ondorioz, jendearen kezkak bakoitzaren barruan geratzen dira, bola hazten joaten da eta kezkok ateratzen dira une eta erarik desegokienean.
‎Euriarekin zeruan hodeiak jada ez dira gordetzen eta maitasuna eguneroko baiezkoan lotzen da goizeko kafe kikarak bizitzarekin nola. Koilararen arrastoak bidea erakusten du askatasuna ez dela haize bolada bat, harri txintxarriz eraikitako leiho pozoitua baino.
‎Gehiengoak ez du beldurrik bizi nahi, kontrakoa baizik. Horrexegatik, nahiago du askatasunaren zatiren bati uko egin babesturik sentitzen den bitartean. Zenbat eta handiagoa izan beldurra, gero eta handiago da askatasunaren murrizketa; zenbat eta handiagoa izan onartzeko nahia, orduan eta handiagoa izango da konformismoa.
‎Eta garbitu oinak lehenengo. gobernuak arazo horien gaineko erantzukizuna du Askatasuna.
2015
‎Elkarren aurkako balioak direla esan daiteke, berdintasunak askatasuna mugatu izaten baitu eta askatasunak berdintasuna. Tradizionalki, liberalismoak balio absolutu bihurtu nahi izan du askatasuna, eta ezin saihestutzat jo izan ditu handik erator zitezkeen desberdintasunak. Ezkerrak, bestalde, berdintasunari eman dio askotan lehentasun osoa, eta gizakiaren indibidualtasuna edo partikularismoak haren pean jarri izan ditu, ezinbestez.
‎Goian dagoenak asko lortzen du. Honezkero ez du nahi izaterik nahi, ezta ez du askatasunik ere nahi, eta halaxe eskatzen dio Jaunari. Beronen borondatearen giltzak ematen dizkio.
‎Presoari kondena betetzeko falta zaion denbora iraungo du askatasun mugatuak; betiere, ezarri zaizkion baldintzak betetzen baditu eta ez badu beste deliturik egiten.
‎Askatasunaren bideak ez du askatasunaren antzik. Oraingoz kartzelatik hurbilegi gaude.
‎Galeria zenbait kilometroz luzatu da; etsita zeharkatu duzu ate bila; ate ondoko jagoleak zera esanen dizu: ez, ate hau ez da zuretzat irekiko, edo agian une batez irekiko du askatasuna zer den erdi ikusten dezazun; gero berriz zarrapo erraldoiaz hogeita hamar urtez itxiko.
2016
‎" Hori ez da konfiantzarekin bakarrik egiten", pentsatu du. Letonak urteen poderioz lortu du askatasuna, baina baita informazioa ere. Garrantzitsuena lortu du, ordea, informazio hori guztia interpretatzen jakin eta irakurleari modu erosoan adieraztea.
‎Bestela, euskaraz aritzea beti da jarduera markatua. Euskaldunak sumatzen badu euskaraz aritzean gatazka sortzailea izango dela, ez du askatasunik izango, eta erdarara joko du». Bestetik, euskaldunek ere kontzientzia hartzea:
‎Gure Herriak, zahar berriak, Dauka bere nortasuna, Irautekotan, lehenbailehen, Behar du Askatasuna! Alderdikeriak bazterturik Antola elkartasuna?
‎Izuikara da edozein momentutan akabatuak izateko beldurragizakiak euren askatasun naturala Botere begirari eta arauemaile absolutu baten esku lagatzera daramatzana. Leviatan absolutu artifizial horrek (Estatuak) zedarritzen du askatasun soziala, hots, gizakume ororen jokamolde arauak eta kontrola. Funtsean berak sortzen du eta eratzen du gizartea, berak inposatzen dituen balio eta lege eta ordenantzekin.
2017
‎Guretzat hitzak oso garrantzitsuak dira, eta emanaldian gaur egun hitzak nola erabiltzen diren hausnartuko dugu. Askatasuna, maitasuna, justizia edo herria gai potoloak dira pertsonentzat, eta gaur egun oso higatuta daude; izan ere, publizitate agentziak erabiltzen du askatasuna autokarabanak saltzeko, banku batek iraultza erabiltzen du eta ultraeskuina askatasunaren jagole moduan agertzen da.
‎Frailek mendiko saria irabazi du Vueltaren azken bi aldietan. Hark izango du askatasun gehien.Angliruren itzuleraVueltak ibilbide menditsu eta amaiera motz pikoak bilatu ditu azken urteetan, eta aurten ere bide beretik joko du. Horren eredu parte hartuko duten esprinter apurrak.
‎56? 59). Garrantzi berezia du askatasun pertsonalaren eta jabetza askatasunaren arteko bereizketak. Lehenak esan nahi zuen nekazaria ez zela jopua, artean ere lan zerbitzuak eman beharra izan arren.
‎Przeworskiren arabera (2003) teoria demokratiko liberalak honela ulertzen du askatasuna: askatasuna bietan dago, gizartetik kanpo (anarkia) eta gizartearen barruan (ordena); ez dago gizarterik ordenarik gabe, eta ordenak norbaitek sortzen ditu; hortaz, aske izango gara baldin eta lotzen gaituen ordenaren sorreran parte hartzen badugu (Kelsen, 1949:
‎Manresako alkateari babesa adierazi diote, urriaren 2an deklaratzera deitu dutelako; baita herrialde horretako gainontzeko 700 alkate ingururi ere. Eneko Etxeberria Azpeitiko alkateak adierazi du askatasunaren eta eskubideen alde daudela, eta inor ezin dela atxilotu politika egiteagatik, ez Euskal Herrian, ez Katalunian. Horregatik, erreferendumari zein haren emaitzari zilegitasun osoa ematen diote adierazpenean.\
2018
‎Hezkuntza sistema aukeratzeko askatasuna aldarrikatzen dugu, sarri hori egiteko benetako aukerarik ez dagoela ahaztuta. Mundu guztiak ez du askatasunaz gozatzeko dirua, eskubide hori ordaindu egin behar delako. Gurasoek haurrentzat heziketa bikaina nahi izatea ulergarria da, baina noraino da onargarria ekimen pribatuak nahi hori asetzeko negozioa egitea?
‎kontratu bat egitea, hain zuzen. Gizabanakoa bere buruaren jabe bihurtzen da, eta, hala, bere buruaz egoki deritzon moduan erabakitzeko daukan trebeziaren arabera erabiliko du askatasun hori. Orduan, askatasun natural parekidea mendekotasun eta ugazabatza zibil bilakatzen da, esklabotza barne, zeina libertatearen eredutzat jotzen baita borondatezko kontratu baten bidez sortua delako.
‎Gizarte zibil modernoan, askatasun indibiduala mugagabea da, eta, ordenari eusteko, ugazabatza eta obedientzia baliatzen dira. Gizonen ugazabatza gainditu eta emakumeen eta gizonen autonomia lortzeko, askatasuna berezko duten harreman sozialen egitura batek mugatu du askatasun indibiduala.
‎Burujabe hobe, hobeki aske, dudarik gabe. Nork ez du askatasuna amets, libre izatea helburu. Baina ameskeria hauen gainetik, nor bere buruaren jabe izatea, nor bere bizitzaren jabe eta arduradun egitea, lan eta neke asko ekartzen du eta guztiak ez gaude horretarako prest.
‎Burgesak gogoko du askatasunaz hitz egitea baina bere askatasunaz, ez zuenaz, ondo dakizuenez Zeuen azalean sentitzen duzue egunero!
2019
‎Zoritxarrez, emakume bakoitzaren istorioan agertzen da emakumearen historia guztian egiaztatu dugun zerbait: zertan enplegatu ez dakienean eskuratzen du askatasuna. Ez da kasualitatea behin eta berriz hala gertatzea:
‎Idazkera horrek, arrazoitze gutxi duenak, antolamendu juridikoaren arau baten haustearen probokazio soila dela-eta (arrisku abstraktua kontuan hartuta) zehapenak ezartzea ahalbidetzen du. Horrela, segurtasunik ezaren gizarte sentsazioan gobernatuko da eta erantzuna emango zaie «arriskutsuak diren» subjektuei, eredu «securitario» batean oinarritutako sistema batekin21 Polizia eraginkortasunaren izenean askatasunari eraso egiteari buruz, gainera, KAk askotan adierazi du askatasuna polizia eraginkortasunari nagusitzen zaiola22.
‎Onar dezagun: hizkuntza estu estu arautzeak jardunbide ortopedikoa fabrikatzen du askatasunaren kaltean. Euskara batuaren balizko antzutasuna gainditzeko ez dago euskara batu bizia egitea bezalakorik, araua bitartekoa izango duena eta ez kortsea; unean uneko eta tokian tokiko zirkunstantzietan euskalkiaren edo herriko hizkeraren bizitasuna zainduko duena.
‎Orduan, askatasuna soilik eman daiteke inposatutako behar horiek gainditzen direnean eta benetako behar naturalen munduan askatasuna irabazten denean. Askatasun erreala beharrean oinarritzen da, baina beharrak baldintzatzen duen arren ez du askatasunaren erresuma guztiz determinatzen. Haien barruko tentsio eta borroka dialektikoarekin beharra ulertzen eta menperatzen den heinean askatasuna irabazten eta lortzen joango da.
‎Bestalde, merkantzien zirkulazioaren esparruan gauzatzen diren merkantzia elkartruke denen determinazio formal berdinak izan behar ditu lan indarra merkantziak, halaxe, edonolako merkantzien salerosketan burutzen den erlazio ekonomiko bera burutzeko aukera eskainiz; eta hargatik, lan indarraren salerosketan parte hartzen duten subjektuek" juridikoki pertsona berdin" bezala aintzatetsi behar dute elkar. ...ragarria izan dadin eta denbora tarte luzeei begira efektiboa bilakatzeko asmoz, beharrezkoa da lan indarra merkantziaren jabeek euren lan indarra denbora epe baterako bakarrik saltzea, kolpean bere lan indar osoa salduko balute ordea, juridikoki libre izatetik esklabu izatera igaroko lirateke eta merkantzia baten jabe izatetik merkantzia bihurtzera (dirudienez klase dominazio burgesak beharrezkoa du askatasunaren ameskeria edo zuzenbidea askatasun formalaren instituzioa opresio teknologia bezala). Gauzen egoera honek zirkulazio sinplearen derrigorrezko determinazio formal eta ideologikoak ukatuko lituzke.
2020
‎MK Nelson Mandelak sortu zuen: " Borrokaren natura zapaltzaileak definitzen duela ikasten du askatasunaren aldeko borrokalariak. Zenbaitetan, suari suaren bidez baizik ezin diozu erantzun".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 88 (0,58)
ukan 43 (0,28)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia