Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2007
‎antolaketa politiko eta sozial jakin bat ikusten dugu, erlijio bat, arte eta zientzia bat, arauketa juridikoa, eta horretan guztian ageri da ageri, beharbada beraiek horrelaxe espresuki arrazoitua ez badaukate ere, nola ulertzen dituzten euren buruak, zertzat daukaten gizatasuna, zelan harremantzen diren naturarekin, banakoa hiriarekin, zer eta zeinena den aginpidea, etab. Razionalki eraturiko ordena batean bizi dira (instintoei neurri handian oso kontrajarria), Estatuan. Historia unibertsalean edozein herri ez da agente; naturaltasun guztian bizi den herri bat, bere burua Estatu batean antolatu gabe, naturan bizi da, historian ez da sartu557 Mesopotamiako gure hiriak, ez du askatasunaren eredu bat ematen, baina Estatuan antolatua da, eta gizarte horrek natura hutsetik askapen maila bat, kontzientzi edo izpiritu maila bat adierazten du, historia zail baten buruan erdietsia dena, ez naturak irakatsia. Han oraindik inork ez du pentsatzen berdinak direla gizaki guztiak, gizonak bestekoak emakumeak, etab.:
‎Kontzientziaren (izpirituaren) historia, kontzientziak bere buruarekin dituen borroken historia da, kontzientzia unibertsalak hainbat eta hainbat kontzientzia partikular eder sakrifikatu behar izan duelarik bere bidean. Andre gizonak bortizkeria artean ikasten du askatasuna. Gizakiak ez du beti jakin gizakia dela; eta, dirudienez, gaur ere ez daki:
2009
‎Ikerketa zientifikoan andre gizona, bera ez denaz ari da, zer besteaz, beste horren baldinpeko; ederraren sorketan, aldiz, bere buruaz edo nor beraz bakarrik enplegatzen da, eta enplegatu ere guztiz aske (Schleiermacher). Gizakiak, bada, bat egiten du askatasunarekin, eta askatasunak bat egiten du kreazio estetiko librearekin (beronen adiera zabalean: poesia edo mito baten kreaziotik gizakien elkar arteko, harreman eder?
2011
‎Askatasuna ahoa betetzen digun hitz maiztu horietakoa da, dudarik ez horretaz, baina berba luze hori fonemaz fonema ahoskatzean predikatu ohi duguna ez da askatasun indibidual erabatekoa eta muturrekoa (benetakoa den bakarra ez litzateke hori, bestalde? Ala graduazioa onartzen du askatasunak. Pixka bat aske, askexeago, ez hain aske?
2012
‎Gauzak epaitu gabe begiratzen direnean, esan nahi du askatasunez begiratzen direla. Eta askatasunez begiratzen direnean bakarrik agertzen dute bere izaera.
‎Dogmaren dogmatismo bette bettea, lehenbizi metafisika txar bat ezkutatzen duena (Askatasunak dizu, edo Egiak, eskubidea!), eta, bigarren, isilpean tranpa hauxe suposatzen duena praktikan: Askatasunaren etsaiak ez du askatasunik. Zein da askatasunaren etsaia?
2015
‎Elkarren aurkako balioak direla esan daiteke, berdintasunak askatasuna mugatu izaten baitu eta askatasunak berdintasuna. Tradizionalki, liberalismoak balio absolutu bihurtu nahi izan du askatasuna, eta ezin saihestutzat jo izan ditu handik erator zitezkeen desberdintasunak. Ezkerrak, bestalde, berdintasunari eman dio askotan lehentasun osoa, eta gizakiaren indibidualtasuna edo partikularismoak haren pean jarri izan ditu, ezinbestez.
2016
‎Bestela, euskaraz aritzea beti da jarduera markatua. Euskaldunak sumatzen badu euskaraz aritzean gatazka sortzailea izango dela, ez du askatasunik izango, eta erdarara joko du». Bestetik, euskaldunek ere kontzientzia hartzea:
‎Gure Herriak, zahar berriak, Dauka bere nortasuna, Irautekotan, lehenbailehen, Behar du Askatasuna! Alderdikeriak bazterturik Antola elkartasuna?
2017
‎56? 59). Garrantzi berezia du askatasun pertsonalaren eta jabetza askatasunaren arteko bereizketak. Lehenak esan nahi zuen nekazaria ez zela jopua, artean ere lan zerbitzuak eman beharra izan arren.
‎Przeworskiren arabera (2003) teoria demokratiko liberalak honela ulertzen du askatasuna: askatasuna bietan dago, gizartetik kanpo (anarkia) eta gizartearen barruan (ordena); ez dago gizarterik ordenarik gabe, eta ordenak norbaitek sortzen ditu; hortaz, aske izango gara baldin eta lotzen gaituen ordenaren sorreran parte hartzen badugu (Kelsen, 1949:
2018
‎kontratu bat egitea, hain zuzen. Gizabanakoa bere buruaren jabe bihurtzen da, eta, hala, bere buruaz egoki deritzon moduan erabakitzeko daukan trebeziaren arabera erabiliko du askatasun hori. Orduan, askatasun natural parekidea mendekotasun eta ugazabatza zibil bilakatzen da, esklabotza barne, zeina libertatearen eredutzat jotzen baita borondatezko kontratu baten bidez sortua delako.
‎Gizarte zibil modernoan, askatasun indibiduala mugagabea da, eta, ordenari eusteko, ugazabatza eta obedientzia baliatzen dira. Gizonen ugazabatza gainditu eta emakumeen eta gizonen autonomia lortzeko, askatasuna berezko duten harreman sozialen egitura batek mugatu du askatasun indibiduala.
2019
‎Zoritxarrez, emakume bakoitzaren istorioan agertzen da emakumearen historia guztian egiaztatu dugun zerbait: zertan enplegatu ez dakienean eskuratzen du askatasuna. Ez da kasualitatea behin eta berriz hala gertatzea:
2022
‎Akaso estuegi jarriko zion Marthek lotura. Ez du etsi nahi, jarraitu egin nahi du askatasunaren bidean aurrera. Atseden hartzeko, hanka gora begira jarri du, hantura arindu nahian.
2023
‎Baina hemen beldur moduko bat sumatzen da. Botereak kaltegarritzat hartzen du askatasuna. Horregatik debekuak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia