Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2002
‎Espainiako estatu barruan lurralde bakarrak gara zerga gehienen bilketa berton egiten, etahorrek gastuak egiteko ahalmen zuzena ematen du, nahiz eta foru ogasunek jasotako diru kopuruetatik estatuari zati bat eman behar dioten, estatuak Hego EuskalHerrian dituen eskuduntzak finantzatzeko, ondoren inbertsio horiek egin ala ez. Lauherrialdeetan zergak biltzen dituzten administrazioak Foru Ogasunak dira, eta horrela horien eskuduntzen artean, zergetarako araudiak egitea eta betearaztea daude.
2003
‎Erakunde publikoetatik aparteko erakunde moduan jaio litzateke, nahiz eta eurekiko elkar-lana beharrezkoa den, nahiz eta diru-laguntza publikoek bermatu luketen erakundearen edo kontseiluaren biziraupena. Gaur egun ezagutzen ditugun erakunde publikoek dituzten administrazio mugak gainditu ahal izateko, erkidegoz gaindikoa luke izan euskal hedabideen kontseiluak. Erakunde horren funtzio nagusia da euskal komunitatearen kohesioa bizkortzea, indarberritzea eta gidatzea.
2004
‎Itsas arrantzaren arloan eskumenak dituzten administrazioek arau multzo egokia eta egungoa izan behar dute, arduragabekeriak eta jasangaitzak diren jardunbideen aurkako babes eta kontrol sistema eraginkorra ezartzeko. Galiziak urrats garrantzitsu bat egin du norabide horretan aurrera egiten ari den arau berri batekin.
‎Itsasoko isurketen arloan egindako arau hausteen kasuan, itsasontzien titularrek eta, hala badagokio, isurketa kutsatzaileak egin dituzten enpresa eta industrien titularrek, kasu horiek sektoreko edo berariazko araudiak arautzen dituenean izan ezik. Itsas inguruneari zuzenean eragiten dioten eraikuntza obren kasuan, eraikuntza enpresen titularrek eta, hala badagokio, enpresa horiek sustatzen dituzten administrazio publikoek, kasu hori sektoreko edo berariazko araudiak arautzen duenean izan ezik. Kasuistikari erreparatuz, Lege berriak ez du inor ahaztu nahi, ezta emantzipatu gabeko adingabeek egindako ekintzak ere, haien erantzukizuna gurasoen edo tutoreen esku baitago.
2005
‎Ondasun higiezinak ukitzen dituzten administrazio emakidak edo ondasun horien gainekoak emakidadunaren izenean inskribatu behar dira, kasuan kasuko tituluak eratorritako hedadura eta baldintzekin.
‎Espainian, eta Europar Batasuneko legeria indarrean jartzearen babesean, giza kontsumorako ez diren animalia jatorriko azpiproduktuen Batzorde Nazionala eratu zen. Batzorde horren zeregina Animalia Jatorriko Azpiproduktuen Plan Nazional Integrala diseinatzea da, gai horretan eskumenak dituzten administrazio guztien jarduketak bilduko dituena, bai Estatuko Administrazio Orokorrarenak, bai autonomia erkidegoenak eta toki erakundeenak. Kontua ez da gutxiagorako, gure industrietan eta gure baserrietan urtero ekoizten den produktu mota horren bolumen handia dela eta.
‎Euskararen egoera gutxiagotua mendeetan estatuen aldetik pairatzen ari den zapalkuntzaren ondorio da. Hauek ezartzen dituzten hizkuntza politikek euskaldunon hizkuntza eskubideen urraketei bide ematen diete eta ezinezkoa da politika horietan oinarrituta normalizazio osoa lortzea; estatuen politikak jarraitzen dituzten administrazioek kalte berbera eragiten dute. Baina ez hori bakarrik, hitzez euskararen alde agertu eta ondoren normalizazioa helburu ez duten politikak bultzatzen dituztenek, edota sasi tresnak eskaintzen dituztenek ere, era negatiboen eragiten diote euskarari, normalizazioan oztopo bihurtzen direlarik.
2007
‎1 Immigranteak gizarteratzeko eskumenak dituzten administrazioek zein jardun izan eta jardun horren koordinazio egokia ziurtatzeko, Immigrazio Politikako Kontseilu Nagusia eratuko da. Kontseilu hori hiru alderdiz eta modu orekatuan osatuko da.
‎1 Langileen eskuordeetarako eta enpresa batzordeen kideetarako hauteskundeak susta ditzakete ordezkaritza handieneko sindikatuek, enpresan gutxienez ordezkarien 100eko 10 duten sindikatuek edo, gehiengoz halaxe erabakiz gero, lantokiko langileek. Hauteskundeak sustatzeko gaitasuna zein sindikatuk izan eta sindikatu horiek izango dute eskubidea enpresen inskripzioaren eta langileen alten inguruko datuak dituzten administrazio publikoetako erregistroetara jotzeko, sindikatu horien esparruetan sustatze hori gauzatzeko beharrezkoa den heinean.
‎Lege honetan, lan arriskuak prebenitzeko politika bideratzen da eragingarritasun, koordinazio eta partaidetza printzipioetan oinarrituta. Politika hori botere publikoen jardun multzoa da, lan baldintzak hobetzea sustatu bekumenak dituzten administrazio publihar duena, langileen osasunak eta segurtasunak babes gehiago izan dezaten. Orobat, politika horrek zuzendu behar ditu, hala prebentzio arloan eskoen jardunak, nola jardun horietan enpresaburuek eta langileek izan behar duten partaidetza, euren ordezkaritza erakundeen bidez. Inguru horretan sortu den Laneko Segurtasun eta Osasunaren Batzorde Nazionala partaidetza tresna ezin hobea da, prebentzio arloko politika azaldu eta garatzeko.
‎Politika hori gauzatuko dute erregelamenduek zein kasuan kasuko administrazio jardunek eta, batez ere, kapitulu honetan arautu diren jardunek. Jardun horien helburua izango da prebentzio arloan eskumenak dituzten administrazio publikoak koordinatzea, eta lege honen arabera subjektu publiko zein pribatuei dagozkien jardunak bateratzea. Horretarako:
‎Lan arriskuen, lan istripuen eta lanbide gaixotasunen gainean, prebentziorako arauak egitea zein horiek betetzen direla kontrolatzea, prebentzioa sustatzea, eta ikerketa eta ikuskatze epidemiologikoa egitea dela eta, lan, osasun eta industria arloetan eskumenak dituzten administrazioen jardunak koordinatzeko beharra sortzen da, langileen segurtasuna eta osasuna modu eragingarriagoan babesteko.
‎Bestalde, administrazio publikoen esparruan, Administrazio Publikoko Langileen Oinarrizko Estatutuari buruzko apirilaren 12ko 7/ 2007 Legean zehaztu da funtzionario publikoen ordezkaritza organoetarako hauteskundeen inguruko guztia (langile eskuordeak, berrogeita hamar funtzionario baino gutxiago dituzten administrazioetan, eta langileen batzordeak gainerako kasuetan).
‎Legearen 31 artikuluan eta hurrengoetan funtzionarioen negoziazio kolektiboa aitortu eta arautu da. Funtzionarioen artean langile eskuordeak (50 funtzionario baino gutxiago dituzten administrazioetan) eta langileen batzordeak (50 funtzionariotik gora) bereizi dira, baina kontuan izan behar da negoziazioa egiteko betebeharretik salbuetsita daudela administrazio publikoen erabakiak, hurrengo hauek ukitzen badituzte: antolatzeko ahalak, zerbitzu publikoetako herritarren eta erabiltzaileen eskubidea egikaritzea, administrazio egintzak eta, xedapenak egiteko prozedura, zuzendaritzako langileen lan baldintzak zehaztea, arauketa hierarkikoari dagozkion zuzendaritza?
‎Haragia hirugarren herrialdeetara esportatzeari buruzko legeria berriak elikagaien higiene eta osasun baldintzak egiaztatzen dituzten administrazio izapideak erraztuko ditu.
2008
‎7) Ondokoak ukitzen dituzten administrazio neurriak, 326 artikuluak eta hurrengoek ezarritakoaren arabera: erakunde kudeatzailea nahiz horren administratzaileak, pentsio funtsa, bertan sartutako plana edo kontrol batzordeak.
‎Helburua funtsak mahai gainean jartzea da, komunitateek eta udalek aplika ditzaten, beren behar zehatzenetan oinarrituta, programa itxien arabera erabili ordez. Asmoa da planaren erredakzio berean herritarren benetako beharrak hurbilago ezagutzen dituzten administrazio guztiek parte hartzea. Gaurtik uda arte, Ministerioak gainerako administrazioetan sor daitezkeen iradokizunak jaso nahi ditu, udaldiaren ondoren Konferentzia Sektoriala berriz deitzeko.
‎Ministroak esan zuen erreforma horretan “ez dela inola ere murriztuko onuradunen esparrua”. Asmoa da planaren erredakzio berean herritarren benetako beharrak hurbilago ezagutzen dituzten administrazio guztiek parte hartzea. “Saldu gabeko etxebizitza berrien kopuru handiari” dagokionez, ez dirudi Ministerioak ekimen berririk izango duenik.
2009
‎Langilerik ez zegoela eta, ateak itxi behar izan zituzten kultur elkarte batzuek. Lan baldintzak hobetzeko eta soldatak igotzeko eskatu zioten Gizardatz patronalari, baita enpresok azpikontratatzen dituzten administrazio publikoei ere.
2010
‎Maila bereko eta ezberdineko administrazio publikoen deskoordinazioa ereoso arazo larritzat jo daiteke. Alde batetik, goitik beherako norabidean eta lurraldeantolamenduaren baitan eskumenak dituzten administrazio maila ezberdinak adosjartzen ez direlako. Europar Batasuna, estatua, gobernu autonomikoa, foru aldundiaketa udalak, guztiek dituzte lurralde antolaketaren inguruko konpetentzia ezberdinak.
‎Aipaturiko egiturazko hierarkian, administrazioen arteko gatazkak daude, etagarbi geratzen da, lehenengo, parte hartzeko gaitasuna, eta ondoren, erabakiakhartzekoa, espazio komunei dagozkien erabakietan. Plangintzen bideratze prozeduretan administrazioek ezarritako lege prozedurei jarraitzen diete, baina horienbidez interes ezberdinak dituzten administrazioen, banakoen edo taldeen jardutekoaukerak mugatu egiten dira. Erreferentzia egiten zaion legedia, lurralde planifikazioen tramitaziorako prozesuen metodologia ezartzen duena bereziki, bat datoreskala administratiboekin eta mugatu egiten ditu eragile egituratuen aukerak baidenbora, bai baliabide, bai prozeduren aldetik.
‎Gainera, kutxako fluxu positiboa sortu du denboraldi garrantzitsuan, bere jarduera bere dirusarreren bidez finantzatu du funts publikoetara jo gabe edo publizitatearen edo babesletzaren bidez lortutako baliabideen bidez. Era berean, bere telekomunikazio jarduerei dagozkien kontu bereiziak izan ditu, eta “neutraltasun, gardentasun eta diskriminaziorik ezaren printzipioen arabera jardun”. Komunikazio elektronikoen sareak eta zerbitzuak ustiatu nahi dituzten administrazioek aldez aurretik jakinarazi diote CMTri, nahiz eta baldintza horretatik salbuesten den autoprestazioa erabiltzen denean. TMBren erregistroan inskribatzea doakoa da, eta “merkatuan telekomunikazio zerbitzuak eskaintzen dituen edozein operadore pribaturi eskatzen zaion baldintza da”.
2011
‎Aipaturiko egiturazko hierarkian, administrazioen arteko gatazkak daude, eta garbi geratzen da, lehenengo, parte hartzeko gaitasuna, eta ondoren, erabakiak hartzekoa, espazio komunei dagozkien erabakietan. Administrazioek ezarritako lege prozedurei jarraitzen diete, baina horien bidez interes ezberdinak dituzten administrazioen, banakakoen edo taldeen jarduteko aukerak mugatu egiten dira. Erreferentzia egiten zaion legedia, lurralde planifikazioen tramitazioko prozesuen metodologia ezartzen duena bereziki, bat dator eskala administratiboekin eta mugatu egiten ditu eragile egituratuen aukerak bai denbora, bai baliabide, bai prozeduren aldetik.
‎Horrela, erreferentziazko lurralde eragile ezberdinak identifikatu eta elkarrizketen bidez haien iritziak jasoko lirateke, elkarrizketatuen profila ahalik eta dibertsoena izan litzatekeelarik. Bestetik, plangintzen tramitazio eta elaborazio faseek osatzen dituzten administrazio espedienteak aztertu behar dira ere, prozeduren jarraipen zehatza egiteko.
‎Osasun eta Gizarte Politika eta Berdintasun Ministerioak esparru hitzarmeneko kontratuak sinatu ditu urtaroko gripearen aurkako txertoak hornitzen dituzten lau laborategirekin, Ministerioak sustatutako erosketa bateratu zentralizatuaren prozesuaren barruan. Hitzarmen hori sinatu ondoren, orain elkarrizketa eta negoziazio fasea hasi da hautatutako hornitzaileen eta denboraldirako urtaroko gripe txertoak erosteko kontratuak sinatu behar dituzten administrazioen artean. Leire Pajínek zuzendutako sailak adierazi zuen.
2012
‎Kontsumitzaileen oinarrizko eskubideetako bat informazioa da. Horregatik, kontsumo arloan eskumenak dituzten administrazioek kontsumitzaileari informazioa emateko materialak argitaratzen dituzte, hainbat komunikabidetan. Garrantzitsuenak kontsumitzailearen gidak dira.
‎Dokumentu ondarea. Bere eskuduntza, funtzio edo jarduerak Euskal Herrian gauzatu izan dituzten administrazio, erakunde eta gizabanakoek produzitutako edo jasotako dokumentu oro da dokumentu ondarea.
‎Gerrako presoei laguntzak edo materialak ematen zaizkienean goian aipatutako helburuarekin, edo gutxienez, epe laburrean, laguntza sozietateei edo erakunde bidaltzaileari preso hauen konfiantzazko gizonak sinatutako jasotze agiria igorriko zaie, bidalketa bakoitzari buruz.Aldi berean, presoak zaintzen dituzten administrazio agintariek bidalketa hauen inguruko agiriak igorriko dituzte.
‎Aldaketek ez dute atzeraeraginik, eta kontratu mugagabea dutenek 45 eguneko kalte ordaina jasoko dute urteko. Lan erreformak sektore pribatuko profesionalei ez ezik, hitzarmen kolektiboen bidez arautzen diren lan harremanak dituzten administrazio publikoentzat lan egiten duten langileei ere eragingo die. Araudian jasotzen denez, “sektore publikoa osatzen duten erakunde eta entitateek arrazoi ekonomikoak, teknikoak, antolaketakoak eta ekoizpenekoak argudiatzen dituzte”, langile horiek kaleratzeko.
2013
‎Zuzendariak: planak formulatzen eta garatzen dituzte, eta erabakiak hartzen dituzte akziodunak ordezkatzen dituzten administrazio kontseiluek ezarritako helburuak lortzeko. Zuzendariek ematen diete aholkua akziodunei, erabakiak har ditzaten eta helburuak ezar ditzaten.
2014
‎Irizpide batzuk jartzen ditugu. Eskumenak dituzten administrazioek datuak eman behar dizkigute esateko zer egiten duten, nola egiten duten... Guk Espainiako Gobernura eta Europara ere bidaltzen ditugu datu horiek, zuzentarauak betetzen dituzten ikus dezaten.
2016
‎5 Ikus entzunezko enpresa publikoak dituzten administrazio eta gobernuek mandatu marko bat ezarri behar dute lege bidez, indarraldi jakin baterako, zerbitzu publikoa zertan datzan eta haren ezaugarriak zeintzuk diren zehaztuz.
‎3 Durangoko Udalak Euskadiko erakunde arteko lan mahaian ordezkariak dituzten administrazioei eskatzen die modu koordinatuan lan egiten jarrai dezatela errefuxiatuei arreta eskaintzeko oztopo guztiak lehenbailehen desagerrarazteko, eta erabilgarri dituzten baliabide posible guztiak eskain ditzatela, baliabide horiek zorrotz eta arduratsuki kudeatuz, Euskadik errefuxiatuei erantzun integrala eta iraunkorra emateko aukera izan dezan.
2017
‎" Beren zereginak Euskal Autonomia Elkarteko bi hizkuntza ofizialetatik edozeinetan, batean zein bestean, betetzen dituzten administrazio atalak izango dira administrazioatala elebidunak."
‎" Beren zereginak batez ere euskaraz betetzen dituzten administrazio atalak izango dira euskarazko administrazio atalak." administrazio atal elebidunak eta euskaldunak izango dira, dekretuaren 15 artikuluaren arabera, herri administrazioekin euskarazko harremanak izateko eskubidea bermatzeko herritarrek dituzten gutxieneko antolamendu atalak. laugarren atalburuko 20 artikuluan, derrigortasun datak ezartzean kontuan hartu beharreko hiru faktore x... 45 urtetik gorakoak, oinarrizko ikasketarik ez dituztenak, ezgaitasun fisiko
‎– Zer harreman dituzten administrazioek elkarren artean.
‎– Zer baldintza bete behar dituzten administrazio egintzek efikazia eta baliozkotasuna izateko.
‎– Prozeduretan harpidetu behar da; harpidetuta, erabiltzaileak adierazten du erakunde publikoek prozeduretan eskuragarri jartzen dituzten administrazio jakinarazpenak modu telematikoz jaso nahi dituela. Horretarako, erabiltzaileak interesatzen zaizkion prozedurak aukeratu baino
2019
‎Hori esparru zientifikotik ateratzen da. Eskumenak dituzten administrazioei galdetu litzaieke. Aplikatzen ez diren legeak egotea oso ohikoa da Espainian.
2021
‎" Langileriaren eta oro har herritarren bizi baldintzak, bestalde, sistema neoliberalaren joko arau basatien eta arau horiek gure herrian kudeatzen eta aplikatzen dituzten administrazioen politiken ondorioz, mugarik gabe larriagotzen ari dira. Areago ziklo ekonomikoaren aldaketa eta krisi ekonomiko gogorra iragartzen zaigunean.
2022
‎Nire ekarpena izan da patronalaren aireko argazki bat ateratzea, erakustea zeintzuk diren patronal inportanteenak EAEn eta Nafarroan eta horien atzean zein izen abizen dauden eta zer nolako loturak dituzten administrazio publikoarekin, batez ere politika sozialak zuzentzen ibilitako jendearekin.
‎Sindikatuak gogorarazi du sektorea prekarizatu egin dela. Izan ere, «patronalak edo obrak sustatzen dituzten administrazio pribatuek eta publikoek negozioa lehenesten dute langileen gainetik. Sektore honetan hain errotuta dauden beheranzko esleipenak edo esleipen azkar eta merkeak egitea bateraezina da langileen segurtasuna eta osasuna bezalako oinarrizko gaiekin, baita haien baldintza soziolaboralekin ere.
2023
‎Edozein kasutan ere, bere garaian adierazi dugun bezala eta erreklamazio ekonomiko administratiboei dagokienez, gogoan izan behar dugu tributuak aplikatzeko eginkizunak eta berrikuspen eginkizunak modu bereizian egikaritzen direla; esleitu ere, Tributu administrazioaren organo ezberdinei esleitu zaizkie halako eginkizunak. ...utuen arloan eta administrazio bidea agortzen duen erreklamazio ekonomiko administratiboa baino lehen jarri behar da; administrazio prozedura erkidean, ostera, administrazio bidea agortzen duten egintzen aurka jar daitekeen aukera bat da errekurtsoa, auzitegietara jo baino lehen), erreklamazio ekonomiko administratiboak antolamenduaren adar honen prozedura bereziak dira, eta erreklamazioak ebazten dituzten administrazio organoak Tributu administraziotik lokabeak dira organoaren eta eginkizunaren ikuspegitik, hots, euren zeregina betetzen dute zehapenak jartzeko organoetatik edota tributuak bildu, ikuskatu eta kudeatzeko organoetatik bereizirik. Estatuan, zeregina Auzitegi Ekonomiko Administratiboei dagokie; Araban, Arabako Organismo Juridiko Administratiboari; Bizkaian, Bizkaiko Foru Auzitegi Ekonomiko Administratiboari; eta Gipuzkoan, Gipuzkoako Foru Auzitegi Ekonomiko Administratiboari.
‎Bada, langileen eskuordeetarako eta enpresa batzordeen kideetarako hauteskundeak susta ditzakete ordezkaritza handieneko sindikatuek, enpresan gutxienez ordezkarien %10 duten sindikatuek edo, gehiengoz halaxe erabakiz gero, lantokiko langileek. Modu berean, hauteskundeak sustatzeko gaitasuna zein sindikatuk izan eta sindikatu horiek izango dute eskubidea enpresen inskripzioaren eta langileen alten inguruko datuak dituzten administrazio publikoetako erregistroetara jotzeko, sindikatu horien esparruetan sustatze hori gauzatzeko beharrezkoa den heinean.
‎Esparru horietan gauzatzen diren EAEko toki erakundeetako politikek TAOLren 56 artikuluek eta hurrengoek zehazten dituzten Administrazioen arteko harremanen kontrol tekniken mende egongo dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia