Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 320

2001
‎1 ► 0, 125 km luze diren 12 tren, bata bestearen ondoan ezarri dituzte , ikuskatzeko.
‎7 ► Lau artzainek beren artaldeak konparatzen dituzte . Ximunek Lukasek baino 8 ardi gutiago du; Xanek Mirenek baino 2 aldiz ardi gutiago.
2002
‎[! I 2 bildumaren batzeari doakion berdintza egin. 44 orrialdean ez bezala, hemen zenbakiak emaiten dira; ikasleek zenbaki horiei doazkien bildumak asmatu behar dituzte .
‎65 orrialdean bezalako ariketak. B rentzat, zenbaki hitzak ez ditzakete zuzenean kopia ikasleek (ereduzko zerrenda orri bestaldean baita); gogoan atxiki behar dituzte 65 orrialdean" gogoan hartu" dituztenetik orrialde honetan eman arte. Gisa horretan, memoria lantzen dute.
‎[El Klik klak kartoiak (ikus 13 or.): hemen aurkezten diren kartoiek 3 puntu multzo erakusten dituzte , multzo bakoitza 1, 2 edo 3 puntukoa, adibidez:
‎{ 7S. orrialdean bezala). baliatzen dutela ohartu. Diruaren taula erabil daiteke (fitxategiaren bukaeran ikus). lkasleek 10 euroko billeteak baizik ez baitituzte, egoera honetan ere deskonposaketak 10ekin egin dituzte . C eta D jardueretan, ikasleek billeteak eta txanponak eskematikoki marrazten dituzte, 104 orrialdeko A jardueran bezala.
‎Diruaren taula erabil daiteke (fitxategiaren bukaeran ikus). lkasleek 10 euroko billeteak baizik ez baitituzte, egoera honetan ere deskonposaketak 10ekin egin dituzte. C eta D jardueretan, ikasleek billeteak eta txanponak eskematikoki marrazten dituzte , 104 orrialdeko A jardueran bezala.
‎Konta eta marra. t> Baina menturaz, haur batzuek lehenik puntuak kokatuko dituzte eta ondotik aldeak eginen. Orduan Zirrimarrak irudi bakoitzean bi huts egin dituela, aldi guziz bi puntu gaizki kokatu baititu, pentsa dezakete.
‎• kutxak eta kanikak marrazten dituzte (adibidez, marra handiak 10eko kutxen irudikatzeko eta Dedek bezala antolatu ttittak kanika bakarrentzat}.
‎Buruketa: gauza zenbaiten prezio orokorra haien prezioen batura dela ulertu (ikasleek 2 zifrako 2 zenbakiren baturen kalkuluaz dituzten ezagutzak erabili dituzte ).
‎5 puntu+ 3 puntu 10 irudikatzen duen" Kanikarren k•utx•an*)}_ • emaiten dituzte zenbakien ikasketetan berriki egin ikerketen emaitzek.
‎Jarduera batek CP mailan ezinbestekoak diren jakingai eta jokamoldeak galdatzen dituelarik, usu proposatzen dugu (lehenbizikorik kolorezko laukian agertzen dugu). Ko/ ore gri� seko laukietan berriz erakusten ditugularik, haur gehienek trebatzeko baliatzen dituzte baina beste batzuentzat ikas� teko parada gehiago gertatzen da. Gisa horretan, ikasteko epe" normala" luzatua da.
‎• Gidaliburuan, behartuak diren haurrendako beste jarduera zenbait ere aurkituko dituzte irakasleek. e an aiseago abia
2005
‎Argitaratzaileek jende eta erakunde hauek eskertzen dituzte : edukiaren lantzen lagundu duten irakasleak, Antton Kurutxarri historia irakaslea eta Marko Armspach marrazkilaria irudiak edota testuak eskaini dituzten idazleak, argazkilariak, argitaletxeak eta erakundeak, eta bereziki:
2008
‎• Eta horregatik dituzte soldaduek arrastatzen, galdatu zuen Pedrok.
2012
‎• Testuan nola deitzen dituzte itsasoan ibiltzen diren itsasontziak. Zergatik zaie ontziei neke porturatzea?
‎• Zein jantzik eta zein muntadurak dituzte hiru ordenak ontsa irudikatzen?
‎• Non dira frantses soldaduak? Zein arma baliatzen dituzte –Zer jarrera dute?
‎Mano Curutcharry idazleak eta IKAS argitaletxeak jende hauek eskertzen dituzte :
‎Bestalde, erakunde hauek eskertzen dituzte : Baionako euskal museoa, Pirinio Atlantiketako Kontseilu nagusiko Ondare kontserbazio zerbitzua eta artxibategia, Baionako mediateka, bai eta Euskaltzaindia.
‎• Nolako jantziak dituzte –Armatuak ote dira?
‎• Soldaduek eta zibil katolikoek nola sarraskitzen dituzte protestanteak. Zer armarekin?
‎Ongi horniturik diren Espainiako beste eskualdetatik etortzen dira. Hemen mahastien ordez sagarrondoak landatzen dituzte (...). Jende xumeak," sagarno" deitu sagarrez egindako arnoa edaten du.
‎Hor dute gizonek denbora pasatzen, pilotan, birla jokoan eta beste joko frankotan. Baionan arkabuz arras onak ekoizten dituzte ."(...)
‎Astearte inauteri da, eskolako haurren eta gazteriaren besta. Parisen hotz egiten du; emazteek eskuak eta besoak mahuka erdi beroen barnean begiratzen dituzte . Jende helduak bezala jantzirik, haurrak jostatzen dira, jukutriak eginez edo jendeak enganatu nahiz.
‎• Haurrek bixkotxak erosten edo ebasten dituzte .
‎◦ Nafarroako Estatuek 1787ko eta 1788ko urte hezeak aipatzen dituzte , bai eta haien ondorio latzak ere: arno guti edo kalitate txarrekoa, gari guti, arto bihiak selauruetan usteltzen, uholdeak alorretan...
‎Buru gainean ematen dituzten otarreetan garraiatzen dituzte . Oihal zuri batez estalirik, otarre bakoitzean milako bat arrain kokatzen da.
2013
‎(2 eta 3 argazkiak, 5 or.) f) Euriak, haizeak, ur bideek eta itsasoak higadura diferentziala eragiten dute, hots, harriak, duten beraztasunaren (samurtasunaren) arabera, ezberdinki desegiten dituzte .
‎2 eta 3 Flyscharen geruzek malda ezberdinak dituzte .
‎Malda handiaren, haizearen, eta itsasoaren erasoengatik, lurzorua mehea da. Gainera, uhinek itsasoko ur ziliporta erregarriak igortzen dituzte gelditu gabe. Ondorioz, itsas ezpondetako landaredia baldintza horiei buru egiteko gai izan behar da.
‎Alabaina, artaldeek pentze zabalak gelditu gabe artatzen dituzte . Artzainek peza batetik bestera eramaten dituzte, ondorioz, berroek ez dezakete gaina har, eta, bestalde, gehiegizko larratzetik begiratzen dituzte.
‎Alabaina, artaldeek pentze zabalak gelditu gabe artatzen dituzte. Artzainek peza batetik bestera eramaten dituzte , ondorioz, berroek ez dezakete gaina har, eta, bestalde, gehiegizko larratzetik begiratzen dituzte. Pentzeek eremu handia estaltzen baitute, denak molde ezberdinetan baliatzen ahal dira.
‎Alabaina, artaldeek pentze zabalak gelditu gabe artatzen dituzte. Artzainek peza batetik bestera eramaten dituzte, ondorioz, berroek ez dezakete gaina har, eta, bestalde, gehiegizko larratzetik begiratzen dituzte . Pentzeek eremu handia estaltzen baitute, denak molde ezberdinetan baliatzen ahal dira.
2015
‎• Zizelkadurek harrapatu dituzte –galdegin zuen Eloik, kezkaturik.
2016
‎• Haurrek eginbeharrak ahoz adierazi behar dituzte .
‎Azeriek untxien buztana harrapatu behar dute. Untxiek azeriak saihestu behar dituzte .
‎programa berrietan zehaztu gaitasun bereziez jabe daitezen. Ondotik kolegioan barnatuko dituzte .
‎Proposatu material motak eta igeriguneen antolamenduak haurren mugimenduak baldintzatzen dituzte . ekintzak eta sentsazioak errazten ditu irudimena eta jokoa bultzatzen ditu segurtamena ematen du
‎• Zamaketariek objektuak 1 etxetik 2 etxera eramaten dituzte .
‎Borobileko haurrak lekualdatzen dira, objektua proposatu bezala erabiliz. Aldizka, haurrek objektua erabiltzeko proposamenak egiten dituzte , haren funtzioa aldatzeko.
‎◦ Binaka: bi pertsonaiek elkarrenganako sentimenduak dituzte .
‎Binaka, bi makila atxikitzen dituzte , muturretatik, esku ahurraz. Ariketa hori isiltasunean egin behar da (giro musika ezti eta lasaia ezartzen ahal da).
‎Objektuak mugiarazten ote dituzte
‎Eszenatokiaren mugak kontuan hartzen ote dituzte
‎Postura ezberdinak eta harrigarriak atzematen ote dituzte
‎◦ Ikastaldearen erdi batek besteari bere dantza aurkezten dio; dantzaren osatzeko, bi arau bete behar dituzte : bi aldiz gunez aldatzea eta argazki posturak hartzea dantzaren hastapenean eta bukaeran.
‎Gorputzaz aritzea eta nork bere burua adieraztea Motrizitate jarduerek eta gorputz esperientziek haurren mugimenduak, zentzumenak, afektuak eta adimen ahalmenak garatzen dituzte . Esploratzeko, nork bere burua adierazteko eta aritzeko parada ematen dute, lehenik ingurumen ezagunean, eta gero eta berriagoetan.
‎Haurrek beren gorputzaren ahalmenak ezagutzen dituzte ; segurtasun osoz aritzen ikasten dute, arrisku neurtuak hartzea onartuz; gisa berean, energia kontrolatuz indarrak egiten ikasten dute. Sentitzen dutena adierazten dute, jarduerak eta erabili edo eskukatu objektuak izendatzen dituzte, zer egin nahi duten erraten dute.
‎Haurrek beren gorputzaren ahalmenak ezagutzen dituzte; segurtasun osoz aritzen ikasten dute, arrisku neurtuak hartzea onartuz; gisa berean, energia kontrolatuz indarrak egiten ikasten dute. Sentitzen dutena adierazten dute, jarduerak eta erabili edo eskukatu objektuak izendatzen dituzte , zer egin nahi duten erraten dute.
‎Jarduera fisiko libre edo gidatuak ingurumen mota desberdinetan praktikatuz, haurrek mugimendu gaitasunak garatzen dituzte, lekualdatuz (laster eginez, herrestan ibiliz, jauzi eginez, itzulipurdiak eginez, lerratuz, eskalatuz, igeri eginez...), oreka landuz, eskukatuz (mugiaraziz, tiratuz, pusatuz) edo objektuak aurtikiz eta harrapatuz. Jarduera horiek osatzeko, pilota jokoak, aurkarien arteko jokoak, trebetasun jokoak egiten dituzte . Haurrek ekintzak koordinatzen eta lotzen dituzte.
‎Badakite zer dagoen aitzinean, gibelean, gainean, azpian, eta eskuin, ezker, urrun eta hurbil. Irakasleek sortu edo haurrek proposatu ibilbideen segitzen ikasten dute; lekualdaketak hitzez deskribatzen eta irudikatzen dituzte .
‎Hori, 1 zikloko irakasleak laguntzeko haurren berezko jokamoldeak aberasten. Emeki emeki, jarduera horiek haurrak ikaskuntza bereziagoetara bideratuko dituzte , 1 zikloan landu ekintza aditzak erabiliz.
‎Haurrek usaiaz kanpoko gauzak egiten dituzte .
‎Haurrek jokamolde egokiagoak eraikitzen dituzte .
‎Haurrek jestu egokiagoak egiten dituzte , jardueraren osagaien arabera.
‎Marrek jokamoldeak bideratzen dituzte eta antolamendua eta taldeen elkartzea errazten dute.
‎Bi eskolako bi ikastaldek kirol jarduera bera eginen dute. Ondotik bi eskoletarik batean jarduerak eginen dituzte kirol elkarretaratze baten karietara.
‎Irakasleek eta buraso laguntzaileek jarduerak ongi iragaten direla zaintzen dute, ikasleak eginbeharretan laguntzen dituzte , segurtasuna zaintzen dute, jardueren denbora doitzen dute, puntuak biltzen dituzte.
‎Irakasleek eta buraso laguntzaileek jarduerak ongi iragaten direla zaintzen dute, ikasleak eginbeharretan laguntzen dituzte, segurtasuna zaintzen dute, jardueren denbora doitzen dute, puntuak biltzen dituzte .
‎Irakasleek eta buraso laguntzaileek jarduerak ongi iragaten direla zaintzen dute, ikasleak eginbeharretan laguntzen dituzte , segurtasuna zaintzen dute, jardueren denbora doitzen dute, puntuak biltzen dituzte.
‎Irakasleek eta buraso laguntzaileek jarduerak ongi iragaten direla zaintzen dute, ikasleak eginbeharretan laguntzen dituzte, segurtasuna zaintzen dute, jardueren denbora doitzen dute, puntuak biltzen dituzte .
‎Irakasleek jarduerak eta egoerak urte guziez berritu behar dituzte , eta gero eta konplexuagoak izan behar dira. Jarduera horiek, haurrek anitz praktikatzeko gisan antolatu behar dira, hobetzeko parada izan dezaten; eta menderatu dituzten gaitasun berriak azpimarratu behar zaizkie.
‎Jarduera fisiko libre edo gidatuak ingurumen mota desberdinetan praktikatuz, haurrek mugimendu gaitasunak garatzen dituzte , lekualdatuz (laster eginez, herrestan ibiliz, jauzi eginez, itzulipurdiak eginez, lerratuz, eskalatuz, igeri eginez...), oreka landuz, eskukatuz (mugiaraziz, tiratuz, pusatuz) edo objektuak aurtikiz eta harrapatuz. Jarduera horiek osatzeko, pilota jokoak, aurkarien arteko jokoak, trebetasun jokoak egiten dituzte.
‎Jarduera horiek osatzeko, pilota jokoak, aurkarien arteko jokoak, trebetasun jokoak egiten dituzte. Haurrek ekintzak koordinatzen eta lotzen dituzte . Motrizitate mugimenduak egokitzen dituzte, jestu eraginkorrak eta zehatzak egiteko gisan.
‎Haurrek ekintzak koordinatzen eta lotzen dituzte. Motrizitate mugimenduak egokitzen dituzte , jestu eraginkorrak eta zehatzak egiteko gisan.
‎Jarduera arautuak eginez, egokitzapen eta lankidetza gaitasunak lantzen dituzte , eta talde egoerek sortzen dituzten oztopoak ulertzen eta onartzen dituzte.
‎Jarduera arautuak eginez, egokitzapen eta lankidetza gaitasunak lantzen dituzte, eta talde egoerek sortzen dituzten oztopoak ulertzen eta onartzen dituzte .
‎Arte adierazpeneko jarduerek, hots, ingurutxoek, dantza jokoek, mimoak eta dantzak bi arlo garatzen dituzte aldi berean: jestu kontrolatu baten bidez adieraztea eta irudimena lantzea.
‎Beste 200 metroren buruan, hasiberrien taldea biltzen dute. Azken 400 metroak 3 taldeek elkarrekin egiten dituzte .
‎Gorputz heziketaren bidez, haurrei indarraren eta jarraikitasunaren zentzua irakasten zaie. Horrela nozioez jabetzen dira (adibidez, denboraren eta espazioaren arteko loturaz), eta egun guzietako bizian baliagarri izanen zaizkien gaitasunak eraikitzen dituzte (nork bere burua toki batean ematea, arrisku egoera batez ohartzea...). kirol eta gorputz heziketak arauaren nozioa erabilarazten die, nozio hori hobeki ulertzeko, biziarazteko, eta, beraz, balio sozial eta moralen berenganatzeko.
‎2 zikloan proposatzen diren gorputz jardueren bidez, haurrek gorputz esperientziak bizi behar dituzte .
‎Gorputz eta kirol heziketako jarduera zenbaitek zaintza sendoagoa eta segurtasun neurri bereziak behar dituzte (banakako eta talde segurtasun hornidurak, zaintza dispositibo bereziak...). Jarduera horiek plantan ezarri behar dira kasu eginez eta indarrean diren arauei jarraikiz.
‎Taldeek gauzatzen dituzte irakasleak plantan ezarri antolamenduaren egoera guziak: joko librea edota gidatuak eta jarduera guneak.
‎Biltzaileek baloi galduak jokozainaren biltegira eramanen dituzte . Baloiak aurkarien guneko zola behin bederen hunkitu behar du.
‎Jokalariek ez dituzte lekuan berean jartzen da. jartzen da. Egoera berezirik ez.
‎Jokalariek aterpeak erabiliko dituzte sorginek ez ditzaten hunki.
‎Jokalariak ahal bezain kopuru handian izan dira jokoaren bukaera seinalean. Bi sorginek ahal bezainbat jokalari hunki dituzte .
‎Jokalariek ez dute beren burua utzi behar sorgin batek hunkitzera. Sorginek jokalariak harrapatu behar dituzte ahal bezain zalu.
‎Biziki baloi guti ezartzen dituzte .
‎Jokalari zenbaitek ez dituzte joko eremuaren mugak errespetatzen. ikasleek ez dituzte arauak errespetatzen.
‎Jokalari zenbaitek ez dituzte joko eremuaren mugak errespetatzen. ikasleek ez dituzte arauak errespetatzen.
‎Untxiek objektuak mugituko dituzte kutxa batetik bestera.
‎Biltzaileek baloi galduak jokozainaren biltegira eramaten dituzte .
‎• Biltzaileek biltzen dituzte ateratzen diren baloiak eta jokozainaren ondoko kutxan ezartzen.
‎Bi kapitainak kolore desberdinek bereizten dituzte .
‎• Taldeek eginkizunak trukatzen dituzte joko denbora bukatu orduko.
‎• Biltzaileek baloi galduak jokozainaren biltegira eramaten dituzte .
‎▪ Eremu libreak erabiltzen ote dituzte
‎▪ Aurkariak harrapatzen ote dituzte
‎Bi pertsonaiek batak bestearen aldera sentimentuak sentitzen dituzte .
‎Retro efektuak egiten? Uztaiak birarazten ote dituzte –itzulikarazten?
‎Xingola kulunkarazten eta biribilkatzen ote dute? zirkuluak egiten ote dituzte
‎Helburua: programa berrietan zehaztu gaitasun bereziez jabe daitezen. ondotik kolegioan barnatuko dituzte . Jarduera hori hautatzea, beste jarduerentzat bezala, eskolako pedagogia taldearen hautua da.
‎Igerilekuaren eta hango materialaren antolamendua igerilekuko material motak eta igerigunearen antolamenduak haurren mugimenduak baldintzatzen dituzte . irudimena eta jokoa sustatzen ditu.
‎• ile luzeak dituzten neskek ileak lotu dituzte .
‎berinak haurren begien arteko tarteari egokiak, kalitatezko ekaiez eginak... Gomendatzen da ikasgelan behar den denbora hartzea, erakusteko betaurrekoak nola ezartzen diren, haurrak ez duelako sekula bere baitarik egiten:" berinak" begi gainean ezar, elastikoa burezurraren gainaldera tira, puntu gorenean ezar (haurrek naturalki lepo gibelean ezartzen dituzte , betaurrekoen eraginkortasun hermetikoa ezeztatuz), behar bezala ezarri ondoan," berinen" gainean zapatu aire soberakina aterarazteko, elastikoaren tentsioa egokia dela segurtatu (ez tinkiegi, ez laxoegi).
‎Bildu ezagutzak deskubritzen dituzte , entseatzen, berriz bizitzen.
‎Haur guziak elkarrekin, eginbehar berarekin. Bildu ezagutzak berriz bizitzen dituzte .
‎Haur guziak elkarrekin, eginbehar berarekin. Bildu ezagutzak berriz bizitzen dituzte .
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia