Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
‎Artikulu honetan, AhoLab laborategian euskararako testu ahots bihurketaren inguruangaratu ditugun lan batzuk aurkezten dira. Lehenengo ataletan, sintesirako erabiltzen direnteknika nagusienak azaltzen dira, jarraian prozesaketa linguistikoen berezitasunetansakonago sartzeko.
2001
‎Horretarako, AEK k dituen 15.000 ikasleak kontuan harturik, batezbesteko adina kalkulatugenuen. Bestalde, barne kontsumorako ditugun lan batzuetan oinarrituz, motibazioa, ingurunea, kezka intelektual eta kulturalak ezagutu ahal izan ditugu, etahorietan oinarrituz, ikasle estandarraren definizioa egin dugu, eta horren araberakobehar komunikatiboak lortu ditugu: irizpide gisa erabili ditugun behar komunikatiboak, hain zuzen ere.
2002
‎Bereziki azpimarratu behar da puntu honetan saileko jarduera zentzu zabalean hartu genuela, elkarbizitza ere bame. Adibidez, eskolak euskaraz emanarren, maiz gertatzen zaigu gaztelania erabiltzera behartuta gaudela sailkideekin ditugun lan harremanetan. Horrelakoetan, nolabait, euskarazko estaldura jartzen diogu geure lanari; agerikoa, ikasleekikoa euskaraz da, bainagaztelaniaren erabilera nagusi da irakasleon artean.
‎Helduen irakaskuntzari begiratzeak, momentuz, interes handirik ezbadu ere, gatozen ikustera zer gertatzen den giro hizkuntzarekin. Dakigunez, ezagutzen ditugun lan soziolinguistikoei esker, Euskal Herrian zonalde ezberdinakbereizten ditugu. Horietan euskara ala gaztelania izango da giro hizkuntza nagusia.Halere, badakigu ikaslea bizi den auzoko giroak edo bere testuinguru hurbilekogiro hizkuntzak ere eragin handia izango duela erabiliko duen hizkuntzan, eta, halaber, bere motibazioan eta hizkuntzaren ezagutzan.
‎(http://www.santurtzieus.com/irakasle/ zerberri/trobada/servicio_autoaprendizaje.html). Neure aldetik, komunikazio honetan on line ikasbideari begiraformulatu ditugun lan hipotesien berri emango dizuet. Lehenik eta behinbaina, eskaintzen ditugun zerbitzuak azalduko ditut.
‎XIX. eta XX. mendeei buruzko historiografiak azken bi mende hauetan EuskalHerrian hezkuntzak izan dituen ezaugarri nagusiak ezagutzea ahalbidetzen badiguere, ezin da esan gauza bera Aro Berriari dagokionez, edo, ikuspegi historiografikotik behintzat, egoera askoz ere pobreagoa dela aitortu beharrean gaude?; aregutxiago, Erdi Aroari buruz ari baldin bagara. Aurkitzen ditugun lanak oso sakabanatuak dira, eta askok ez dute ezer berezirik eskaintzen, edota oso ikuspegi mugatua dute.
‎Horiek dira osorik ezagutzen ditugun lanak. Gero, Sila hil zen urteko (78 K. a.) gertakizunekin hasten zen lan bat idatzi zuen Historiae izenarekin, bere lanik biribilena, eta dirudienez idazten ari zela harrapatu zuen heriotzak, 67 urtera bitartekoak biltzen baitzituen lan horrek.
2007
‎Guk, adibidez, bezero lan-talde lerroadeitzen duguna dugu. Prozesuaren kudeaketarako beharrezkoak ditugun lan taldehorietan langileriaren% 90ak parte hartzen du. Kontuan izanda, Ormaiztegin, momentu honetan, 722 langile eta munduan zehar 3.000 inguru garela, osoinportantea da lan-taldeetan arituz prozesuan sartuta egotea.
2011
‎Elkarrizketa eta eztabaida taldea dira guk erabili ohi ditugun lan tresna kualitatiboak.
2014
‎Sarrera honen ondoren, bigarren atalean testuak sinplifikatzeko erabili dugunprozedura eta inplementatzen ari garen sistemaren arkitektura azalduko ditugu.Hirugarren atalean orain arte landu ditugun egitura sintaktikoak zerrendatukoditugu eta sinplifikazioen adibideak erakutsiko ditugu. Bukatzeko, laugarren ataleanamaiera eman eta etorkizunerako aurreikusten ditugun lanak aipatuko ditugu.
‎Hurrengo hilabeteetarako aurreikusi ditugun lanak dira arkitekturaren modulueninplementazioarekin jarraitzea eta azterketa linguistikoa sakontzea. Adibidez, DAR moduluaren inplementazioa egiteko, egoera finituko teknologia erabili nahidugu eta esaldien eta hitzen hurrenkeraren zehaztapena egiteko hizkuntzalaritzakobeste arloetan egiten diren lanak aztertu nahi ditugu.
‎«Herrikoia» (Ehuyar) baino, «popularra» hitza erabiliko dugu, hobeto egokitzen delakoidentitateen ikerketarako erabili ditugun lanak izendatzeko, hots zirkuitu komertzialetan eskuragarridiren produkzio hedatuenak eta txalotuenak. Lehengoak, ordea, herriak beretzako egin eta, printzipioz, esparru komertzial horietatik kanpo geratu ohi den kultura motaren ideia darama itsatsirik (Williams, 2003:
2015
‎Orain arte gurekin kolaboratu duten pertsona eta ikerketa talde guztiei eskerrik beroenakeman nahi dizkiegu. Erreferentziatu ditugun lanetan agertzen dira.
‎Aipatu berri ditugun lanek erakusten duten gisan, ertz ezberdinetatik heldu zaio poesi sorkuntza automatikoaren gaiari. Halabaina, guk dakigula behintzat, oraindik ez du beste inork poema sortzailerikrobotean inplementatu.
‎Testuen sinplifikazioan, aditz nagusiak nola sor daitezkeen azaldu dugu batetik, eta, bestetik, Biografixtresna aurkeztu dugu. Aipatu ditugun lan horiek testuak automatikoki sinplifikatzeko idatzi ditugun erregela eta proposamenetako batzuk besterik ez dira. Egitura parentetikoekin egiten dugun bezala, perpausadberbialetatik, erlatibozko perpausetatik eta aposizioetatik ere esaldi berriak sortzen ditugu, egituralinguistiko konplexuak aztertu ondoren, kasuz kasuko berridazketak eta sorkuntzak egiten baititugu.
‎Argi dago hizkuntzaren sorkuntza automatikoak berebiziko garrantzia duela hizkuntzaren prozesamenduan, eta horren adibide dira atal honetan aurkezten ditugun lanak edo baliabideak.
‎Aipatu berri ditugun lanen jarraipena da 2015eko martxoan defendatu dudan doktore tesia. Ikuspuntudeskribatzailetik (Toury 2012) eta AleuskaPhraseo corpusean oinarrituta, unitate fraseologikoen (UF) itzulpena aztertzea izan da helburu nagusia, alemana euskara hizkuntza konbinazioan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia