2000
|
|
Entzuleria: entzuleak eduki behar
|
ditugu
gogoan albisteak egiteko orduan, nork entzungo dituen alegia.
|
2001
|
|
1 Irakasleak ikaslea epe luzera autonomo bihurtzea lortu behar luke, idatzizkotestuen aurrean irakaslearekiko zein hiztegiarekiko menpekotasunik sortu gabe.Autonomizatze prozesu honetan zenbait helburu
|
ditugu
gogoan, hala nola, irakur helburuaren araberako irakurketa mota egiten trebatzea, irakurketarenauto erregulazioa egiten trebatzea, gaiaren eta informazioaren garapena atzematea, testuaren ezaugarri pragmatikoak (testu era, testuaren funtzioa, asmokomunikatiboa...) atzematea, testuaren makroegitura igartzea, irakurketakritikoa bultzatzea, etab.
|
2004
|
|
Batik bat, gobernuz kanpoko erakundeek bultzaturiko kodeak eta enpresa transnazionalentzako jarraibideak eskaintzen dituzten nazioarteko kodeak
|
ditugu
gogoan. KorporazioTransnazionalen Nazio Batuen Zentroak (UNCTC) proposatutakoa, adibidez? (ikus Heras etaErrasti 2001).
|
2005
|
|
–Argia? astekarian zuzendari izandako Elixabete Garmendiak kazetaritza hizkuntzaren egokitze lanaren inguruan esandako hitzak ekarriko
|
ditugu
gogora. Euskarazko Kazetaritzaren I Kongresuan, 2004ko azaroan egindakoan esan zuenez,
|
2007
|
|
Pasarte horietan, soziologiak modernitatearen ulerkuntzan izaniko joera batatzematen dugu. Hori ulertzeko, Weber (1976) eta arrazionaltasunaren tesia izanbehar
|
ditugu
gogoan. Horren arabera, herritarrek ezagutza zientifikoa ez izanagatik, modernitatean herritarren mundu ikuspegi arrazional eta materialak oniritzikognitiboetan oinarrituak lirateke.
|
2009
|
|
Haur zirela bizitzea tokatu zitzaien gertakarilazgarriez hitz egitean, totelka hitz egin ohi dute, antropologo madrildarrak dioenmoduan, fisikoki memoriaren aztarna sentitzen dute euren gorputzetan eta gertaerak modu zehatz batzuetan gogoratu ohi dituzte, benetako eta alegiazkometaforen bidez adieraziz. Haurtzaroko oroitzapenekin alderatuta, bestelako elementuei erreparatu ohi diegu helduaroan gertatutakoa oroitzen dugunean, bestelako xehetasunak gorde ohi
|
ditugu
gogoan, bai eta beste modu batean adierazi ere.
|
2011
|
|
Izan ere, horrelako elkarteek antolatutako ekitaldi eta argitaratutako lanetan euskarazko hitzaldi eta artikulu batzuk kaleratu arren, ekoizpen hori oso mugatua izan zen, eta sakabanatua zen heinean nahiko ikusezina. Beraz euskal kultur elkarteak, hau da, euskaraz funtzionatzen zutenak ekarriko
|
ditugu
gogora, bereziki orain arte aipatu gabekoak, UEU edo Elhuyar berbarako jada aski aztertuak ditugulako.
|
|
Asmo hauk denak hartzen
|
ditugu
gogoan ELHUYAR en lehen zenbaki hau argitaratzean. (...)
|
|
Nerabeak nahiz gazteak alde batera utzi, eta pertsona helduak? 18 urtez gorakoak? hartuko
|
ditugu
gogoan orain. Adin nagusitasuna aitortzen zaio gure inguruan 18 urte bete dituenari.
|
|
Gure bizitzan ohiko bihurtu edo bihurtzen ari diren teknologia komunikatibo behinenak hartu
|
ditugu
gogoan deskribapenerako (irudia erabiltzen dutenak komunikazio tresna gisa), hori alde batetik; eta, bestetik, euskal herritarrak teknologia horiekin eta beren ekoizpenekin dituen harreman kognitiboak eta pragmatikoak nahiz esparru horretan dauzkan gaitasun komunikatzaileak.
|
|
Irudi bisualaz ari garenean, egunkariko argazkia, Youtubeko bideoa, telefilma, Gaur Egun albistegia? horiexek
|
ditugu
gogoan. Eta horiek guztiak dira mundu errealaren nolabaiteko ordezko eta lekuko.
|
2015
|
|
Bigarrenik, Hipermedia narratiboak eta narrazio sareak atalean (ikus 5.3 atala), transmedia dokumentaletan diskurtso narratiboak eraiki ohi direla kontuan hartuz, hipermedia narratiboen ezaugarriak ekarriko
|
ditugu
gogora, betiere transmedia dokumentalen nolakotasuna aztertzeko baliagarri zaizkigun neurrian.
|