Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Entzuleria: entzuleak eduki behar ditugu gogoan albisteak egiteko orduan, nork entzungo dituen alegia.
2001
‎1 Irakasleak ikaslea epe luzera autonomo bihurtzea lortu behar luke, idatzizkotestuen aurrean irakaslearekiko zein hiztegiarekiko menpekotasunik sortu gabe.Autonomizatze prozesu honetan zenbait helburu ditugu gogoan, hala nola, irakur helburuaren araberako irakurketa mota egiten trebatzea, irakurketarenauto erregulazioa egiten trebatzea, gaiaren eta informazioaren garapena atzematea, testuaren ezaugarri pragmatikoak (testu era, testuaren funtzioa, asmokomunikatiboa...) atzematea, testuaren makroegitura igartzea, irakurketakritikoa bultzatzea, etab.
2004
‎Batik bat, gobernuz kanpoko erakundeek bultzaturiko kodeak eta enpresa transnazionalentzako jarraibideak eskaintzen dituzten nazioarteko kodeak ditugu gogoan. KorporazioTransnazionalen Nazio Batuen Zentroak (UNCTC) proposatutakoa, adibidez? (ikus Heras etaErrasti 2001).
2005
‎–Argia? astekarian zuzendari izandako Elixabete Garmendiak kazetaritza hizkuntzaren egokitze lanaren inguruan esandako hitzak ekarriko ditugu gogora. Euskarazko Kazetaritzaren I Kongresuan, 2004ko azaroan egindakoan esan zuenez,
2007
‎Pasarte horietan, soziologiak modernitatearen ulerkuntzan izaniko joera batatzematen dugu. Hori ulertzeko, Weber (1976) eta arrazionaltasunaren tesia izanbehar ditugu gogoan. Horren arabera, herritarrek ezagutza zientifikoa ez izanagatik, modernitatean herritarren mundu ikuspegi arrazional eta materialak oniritzikognitiboetan oinarrituak lirateke.
2009
‎Haur zirela bizitzea tokatu zitzaien gertakarilazgarriez hitz egitean, totelka hitz egin ohi dute, antropologo madrildarrak dioenmoduan, fisikoki memoriaren aztarna sentitzen dute euren gorputzetan eta gertaerak modu zehatz batzuetan gogoratu ohi dituzte, benetako eta alegiazkometaforen bidez adieraziz. Haurtzaroko oroitzapenekin alderatuta, bestelako elementuei erreparatu ohi diegu helduaroan gertatutakoa oroitzen dugunean, bestelako xehetasunak gorde ohi ditugu gogoan, bai eta beste modu batean adierazi ere.
2011
‎Izan ere, horrelako elkarteek antolatutako ekitaldi eta argitaratutako lanetan euskarazko hitzaldi eta artikulu batzuk kaleratu arren, ekoizpen hori oso mugatua izan zen, eta sakabanatua zen heinean nahiko ikusezina. Beraz euskal kultur elkarteak, hau da, euskaraz funtzionatzen zutenak ekarriko ditugu gogora, bereziki orain arte aipatu gabekoak, UEU edo Elhuyar berbarako jada aski aztertuak ditugulako.
‎Asmo hauk denak hartzen ditugu gogoan ELHUYAR en lehen zenbaki hau argitaratzean. (...)
‎Nerabeak nahiz gazteak alde batera utzi, eta pertsona helduak? 18 urtez gorakoak? hartuko ditugu gogoan orain. Adin nagusitasuna aitortzen zaio gure inguruan 18 urte bete dituenari.
‎Gure bizitzan ohiko bihurtu edo bihurtzen ari diren teknologia komunikatibo behinenak hartu ditugu gogoan deskribapenerako (irudia erabiltzen dutenak komunikazio tresna gisa), hori alde batetik; eta, bestetik, euskal herritarrak teknologia horiekin eta beren ekoizpenekin dituen harreman kognitiboak eta pragmatikoak nahiz esparru horretan dauzkan gaitasun komunikatzaileak.
‎Irudi bisualaz ari garenean, egunkariko argazkia, Youtubeko bideoa, telefilma, Gaur Egun albistegia? horiexek ditugu gogoan. Eta horiek guztiak dira mundu errealaren nolabaiteko ordezko eta lekuko.
2015
‎Bigarrenik, Hipermedia narratiboak eta narrazio sareak atalean (ikus 5.3 atala), transmedia dokumentaletan diskurtso narratiboak eraiki ohi direla kontuan hartuz, hipermedia narratiboen ezaugarriak ekarriko ditugu gogora, betiere transmedia dokumentalen nolakotasuna aztertzeko baliagarri zaizkigun neurrian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia