2002
|
|
Programak etengabe bilatzen
|
ditu
hitz zatiak hiztegietan, eta aurkitutakoei dagokien informazioa aldagaiei esleitzeaz gain, berauen formatuen arabera aplikatzen ditu erregelak.
|
|
Analisi estandarrak eta aldaeren tratamenduak ez
|
ditu
hitz guztiak analizatzen, batzuetan datu basean (hiztegian) ageri ez den lema baten flexioa baita analizatutako hitza.
|
2007
|
|
ez gara gauza euskal kultura eta EuskalHerriko kultura bereizteko. Eta politiko eta militante abertzalerik abertzaleenakeuskalduna eta euskal herritarra kidetu egingo
|
ditu
hitzetik hortzera. Adibidemoduan, Ramon Zalloren beste hau:
|
|
Euskalduntasunetik mintzo ez denak nekez ulertzen
|
ditu
hitz horiek. Halakoentzat hizkuntza kontuak, tresna kontuak dira:
|
2008
|
|
Arazorik gabe idazten
|
ditu
hitz erregularrak eta irregularrak, baina ezin ditu sasi hitzak zuzen idatzi disgrafia fonologikoa duenak.
|
|
– Zuzen idazten
|
ditu
hitz erregularrak eta sasi hitzak, baina hitz irregularrak erregular bihurtzera jotzen du (Beauvois eta Dérouesné, 1981).
|
|
– Zuzen idazten
|
ditu
hitz erregularrak eta sasi hitzak.
|
|
– Huts gehiago egingo
|
ditu
hitz irregularrak eta ortografia arbitrarioko hitzak ugari diren hizkuntzetan.
|
|
– Ongi idazten
|
ditu
hitz ezagunak.
|
|
Zailtasunak
|
ditu
hitz irregularrak idazteko, bide ortografikoak gaizki funtzionatzen duelako.
|
|
– Itzulpen alografikoaren mekanismoari edo gordailu alografikoari eragiten badio lesioak, ongi aukeratuko du grafema, beharbada, baina ez hari dagokion alografoa; beraz, subjektuak nahasi egingo
|
ditu
hitz larriak eta xeheak (ZuHaItZa, zuhaitza ren ordez) eta zailtasunak izango ditu alografo batzuekin idazteko, baina ez beste batzuekin. Adibidez, letra larriz ongi idatziko du, baina ez letra xehez.
|
|
Bide fonologikoan badago hutsunea, zailtasunak izango
|
ditu
hitz ezezagunak edo sasi hitzak idazteko. Zailtasunak bide fonologikoan gertatzen diren jakiteko:
|
|
– Hitz baten letra isiltzen badu, letra osoa bistaratu behar du lehenik; gero, hatzez errepasatuko
|
ditu
hitzaren letra guztiak, batez ere isiltzen duen letra; ondoren, letra eraiki edo idatziko du.
|
|
Dislexia fonologikoa duenak ezin
|
ditu
hitz ezezagunak eta sasi hitzak irakurri, baina arazorik gabe irakur ditzake hitz ezagunak. Azaleko dislexia duenak, berriz, arazorik gabe irakurtzen ditu sasi hitzak edo hitz ezezagunak, baina hitz ezagunak irakurtzeko bide fonologikoa edo zeharkako bidea erabili behar du.
|
|
– Ez
|
ditu
hitzak ongi idazten: jon gin, txikiparren, monopati na.
|
|
Ahoskeran oinarrituta idazten
|
ditu
hitzak bide fonologikoak; hitz erregular ezezagunentzat eta sasi hitzentzat balio du, baina ortografia arbitrarioa dutenekin erabiltzen bada, hutsegite asko egingo dira. Esate baterako, aintza hitza hainbat modutan idatz dezakegu:
|
|
Hasieran, modu holistikoan errepresentatzen
|
ditu
hitzak haurrak epe luzeko oroimenean, baina garatu ahala, zatikatu egiten ditu hitzak. Berregituratu egiten du lexikoa.
|
|
Hasieran, modu holistikoan errepresentatzen ditu hitzak haurrak epe luzeko oroimenean, baina garatu ahala, zatikatu egiten
|
ditu
hitzak. Berregituratu egiten du lexikoa.
|
|
– Metodo globalak ikustezko osotasun zatiezintzat hartzen
|
ditu
hitzak. Estrategia logografikoa erabiltzen du esanahira zuzenean sartzeko.
|
|
Hizkuntzaren egitura fonologikoan oinarritzen da metodo fonetikoa. Gero eta unitate txikiagotan zatitzen
|
ditu
hitzak. Unitate guztiak jarri behar dira, eta ordena jakin batean gainera.
|
2009
|
|
Programak ez
|
ditu
hitz bikoiztu bezala kontatzen bi bide, gero gerokoak eta abar. Hitz bikoztu bezala onartua izateko, hitz osoak bat egin behar du, adib.:
|
|
Patxik erantzuten badu, sare konbentzionaletik jasotako hitz jarioaren formatua aldatu, eta SIP saioaren bidez Peioren bezeroari helarazi. Horrek, aurreko kasuan bezala, deskodetu eta bozgorailuan jarriko
|
ditu
hitzak, baita Peiok esandakoak mikrofonotik jaso, kodetu, eta pasabideari bidali ezarritako SIP saioaren bidez. Horrekin elkarrizketa abiatu da.
|
2010
|
|
Gaixoak zailtasunak
|
ditu
hitz egokiak aurkitzeko orduan. Arazo hori hainbatmodutan saihestu dezake, besteak beste, itzulinguruak, azalpenak edo sinonimoakerabiliz.
|
2014
|
|
Bere sintomak ezin
|
ditu
hitzez adierazi. Portaera mekanikoa du.
|
|
Komunikatzeko gaitasuna galdua du: zentzurik gabe zizakatzen eta errepikatzen
|
ditu
hitzak; hitz gutxi batzuk bakarrik erabiltzen ditu zuzen; esaten zaionari ez dio erantzuten; mutu gelditzen da, komunikatu ezinez; arazo larriak ditu irakurtzeko eta idazteko.
|
2015
|
|
Euskara ondo ezagutzen duen edonork gehiegi pentsatu gabe erabiltzen
|
ditu
hitz egin edo falta izanbezalako egiturak, aditz soilak balira bezala, berez izen batez eta aditz batez osatuta daudela ohartu gabe.Min hartu eta min eman en gisako lokuzioak ere ez zaizkio batere arrotzak egiten, eta normalean ez dumin sentitu edo min sortu bezalakorik esaten, horiek ere ideia berbera adierazteko balio lezaketen arren.Era berean, norbait adarra jotzen ari zaiola entzutean, euska...
|
2017
|
|
Word2vecek esaldiak irakurri ahala eguneratuko
|
ditu
hitzen EBak; hots, hitz baten esanahia beremomentuko testuinguruaren arabera eguneratzen joango da. Demagun word2vec corpusa prozesatzendabilela, akerrak adarrak okerrak ditu" esaldia jasotzen duela, eta momentu horretan adarrak hitzarenesanahia kalkulatu behar duela.
|
2019
|
|
Gure kasuan, aldagai pasiboak publikatze asteak izan ziren.Horretarako, txio bakoitza argitaratutako datarekin kodifikatuta sartu zen Iramuteq programan, eta horrela txio bakoitza informazio horrekin lotuta geratu zen. Gainera, khi karratu estatistikobat ere kalkulatu zuen Iramuteq ek, klase bakoitzak aldagai askearekin duen lotura zehazteko.Horrela, ikerlariak klase eta estatistika irizpide batzuk lortzen
|
ditu
hitz tipiko eta testu tipikoensegmentu moduan. Honek klaseak mundu lexikal gisa interpretatzeko oinarria eskaintzen du (Schonhardt Bailey, 2013).
|