Emaitzak: 6
2004 | ||
Eskola soilaren hizkuntza eragina eskolako atetik irten bezain agudo ahitzen da Euskal Herriko hizkuntza giro gehientsuenetan. Ikastetxearen hizkuntza politikarik euskaldunenak ere gaindiezineko langak | ditu bere hizkuntza egitasmoa mamitzerakoan. Haatik, amildegiaren ertzean bizitzera beharturik ere, ezin dugu amore eman eta ezintasunari men egin. | |
2011 | ||
Estatuaren baitako barne migrazioaren joan etorria ez da beti zorizkoa. Hainbat arrazoi ekonomiko eta sozial dela medio gertatzen den giza migrazio horren harira, eta bide batez, estatuaren estrategiak identitate interes handiak izan ohi | ditu bere hizkuntza eta kultura mendeko nazio zapalduetan inposatzeko. Nazio aniztasuna kudeatu behar duen estatuari ondo baino hobeto baitatorkio immigrazioaren afera hori erdizka burutua daukan homogeneotasuna azken bururaino eramateko. | |
2013 | ||
Euskal Herrian dagoen akademia generalista bakarra da. Jakiundek jakintza arlo osoak hartzen | ditu bere baitan hizkuntzarena izan ezik, horretarako baitago Euskaltzaindia, eta gaiak kokatu egiten ditugu, testuingurua jartzen diegu gai guztiei, Euskal Herrian. Beraz, alde batetik, gure lana da goi aholkularitzako erakunde bat izatea Euskal Herrian. | |
2016 | ||
evgenyataman Mihi mihitsu deritzo pertsonek hizkuntzaren behealdean dugun mintz txiki bati, eta kasu idealetan, organo horren barruan dago. Haurtxo batean mintz hori laburregia eta elastikoegia denean, murriztu egiten | ditu bere hizkuntzaren mugimendu normalak, eta horrek hainbat zailtasun sortzen ditu edoskitzaroan. Arazo horri «mihi lotu edo ainguratua» esan nahi dio, hitzez hitz. Gero eta kasu gehiago daude mihi freno motzean? | |
2021 | ||
«Pazientea ulertuago sentitzen da bere hizkuntzan mintzatu daitekeenean. Hainbat emozio eta bizipen hobeto adieraziko | ditu bere hizkuntzan. Bai bere ama hizkuntza delako, bai bere burua azaltzeko hitzak errazago aurkituko dituelako, emozioak hizkuntza horretan bizi izan baitzituen», adierazi du Ozamizek. | |
Hispanistak egon ez balira okerragoa litzateke egoera, eta hispanistekin ere terriblea da. Literatura espainiarrak ez du zubirik sortu Hego Amerikakoarekin, ez du narratiba modernorik, ez ditu bere klasikoak ezagutzen, irakurleak falta zaizkio, analfabetismo funtzionalarekin arazoak ditu, ez | ditu bere hizkuntza guztiak goresten, ez daki ezer bere iraganaz, ez du hasi espainiartasun demokratiko batek eskatuko lukeen bidea, sormen arazoak ditu, narratzaile on gutxi113 eta neurriz kanpo gainbaloratu dituen idazle problematiko asko, Perez Reverteren modukoak. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ditu | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan bera | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan bera hizkuntza | 3 (0,02) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |