Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2010
‎" Badakik nor etorri zaidan burura hilerrian?", esan dit bideari berriro heldu diogunean . Polikiago joan zedin adierazi diot, oso bizi baitzihoan bidean gora.
‎isuritako odol espainola. Guk aurrera jarraitu behar dela diogunean ez da geure erosotasunerako ez komeni zaigulako, zeren badakigu aurrera egiteko agindua betetzeko orduan abangoardia geuri dagokigula eta konkistaren bidea geure odolez joango da betetzen eta martxan utziko ditugun hilak geratuko dira zaindari. Ezetza ematen diogu atzera egiteko ideiari, sinisten dugulako Espainia gai dela dagokion eskualdea menderatzeko eta bere autoritatea Marokori ezartzeko". 545
2011
‎Ez da batere harritzekoa gure kantarien azken bilakaerari erreparatu diogunean inprobisazioaren garrantziak leku zentrala hartu duela antzematea. Urruti daude Ordorika eta Achiary musika egiteko moduan; bakoitzak ahalmen, eragin eta bilakaera bakarra du.
‎Urtarrileko eguerdi batean igo nintzen gailurrean datzan hilerri isilera, galdutakoei eskaini nahi izan nien baina hain nengoen eskuhuts hain umezurtz, hain herabe ez bainuen adorerik izan argizari bat pizteko ere. atsekabearen ordu besteratuak ziren kulpa eta oinazea intzirioka direnetakoa gertakizunari zentzuzko hitz bat eman nahi diogunean , baina ezin, hain ezinesana izaki heriotza... orduan ibarrean eliz kanpaiek jo zuten ordua eta begira jarri nintzen poetaren lurraldeari, zer naiz ni, oihukatu nuen barneruntz, haren hitz eder errukitsuetan antzaldatua gizatasunean bermatua izan dena baizik, ez gaude bakarrik, eresiek, poemek laguntzen gaituzte eta bizitzaren muinean oinazea antzeman zutenek, haiekin nengoke, haiengan naiz joan z...
2012
‎Berbeta arrunteko esaera da psikologikoa ilusioa dela," hori psikologikoa da" eta" hori faltsua da" esatea berdintzat ditugu. Zerbait efektu psikologiko bat dela, edo gaixotasun psikologiko bat, edota subjektiboa dela diogunean faltsua dela diogu.
2013
‎Ez dakit zenbaterainoko lekua eman behar diegun gure transmisioan, neurri kontua da. Kultur fluxua diogunean , sustrai material hauez gain sorkuntza jario batez ere ari gara, material musikalaz eta literarioaz, eta memoria historikoaz, poetikoaz eta beste hainbat alorrez.
‎Begiratu ekologiko batekin hizkuntzen gaiari heltzen diogunean , jakin behar dugu, eta bestela laster ohartuko gara, lur azpiko mina leherkariz jositako lurralde politikoan sartzen garela.
‎Gauza bera gerta daiteke euskalgintza arazo politikoa dela diogunean , kulturgintza gai politikoa dela diogunean, lurrarekin dugun harremana kontu politikoa ere badela diogunean edo bizitzeko estilo pertsonalak dimentsio politikoa duela eta behar duela diogunean. Zer esan nahi du horrek, hizkuntza, kultura, lurrarekiko gure harremana eta bizitzeko estiloa bloke elektoral baten ildoan jarri behar ditugula?
‎Gauza bera gerta daiteke euskalgintza arazo politikoa dela diogunean, kulturgintza gai politikoa dela diogunean , lurrarekin dugun harremana kontu politikoa ere badela diogunean edo bizitzeko estilo pertsonalak dimentsio politikoa duela eta behar duela diogunean. Zer esan nahi du horrek, hizkuntza, kultura, lurrarekiko gure harremana eta bizitzeko estiloa bloke elektoral baten ildoan jarri behar ditugula?
‎Gauza bera gerta daiteke euskalgintza arazo politikoa dela diogunean, kulturgintza gai politikoa dela diogunean, lurrarekin dugun harremana kontu politikoa ere badela diogunean edo bizitzeko estilo pertsonalak dimentsio politikoa duela eta behar duela diogunean. Zer esan nahi du horrek, hizkuntza, kultura, lurrarekiko gure harremana eta bizitzeko estiloa bloke elektoral baten ildoan jarri behar ditugula?
‎Gauza bera gerta daiteke euskalgintza arazo politikoa dela diogunean, kulturgintza gai politikoa dela diogunean, lurrarekin dugun harremana kontu politikoa ere badela diogunean edo bizitzeko estilo pertsonalak dimentsio politikoa duela eta behar duela diogunean . Zer esan nahi du horrek, hizkuntza, kultura, lurrarekiko gure harremana eta bizitzeko estiloa bloke elektoral baten ildoan jarri behar ditugula?
2014
‎NORK daki zeren bila gabiltzan mukiak zapiaz kendu eta zapiari tinko begiratzen diogunean –Perretxiko bila ibiliko ote, agian?
2015
‎8. " Euskal usaia"," euskal kutsua" deritzatena ongi dago, noski, euskal gaiak darabiltzagunean, Euskal herriko mendi giroa irakurleari sumarazi nahi diogunean . Hortik kanpora, ordea, badirudi ur garbiaren pare behar duela izan behar bezalako prosak:
‎Umberto Ecok mugagabeko semiosia deitu zion joskera horri. Berak oso argi zuen zeinu baten esanahia ez dela inoiz kanpo errealitate bateko ezer; esanahia, zioen, interpretazioa da, eta lehengo adierazleetara jo behar dugu oraingo bati adiera eman nahi diogunean . Bestela esan, ez dugu, ez praktikarik, ez objekturik, ez ezer signifikatze katetik kanpo.
‎Bestalde, nazionalismoak artikulatu zituen euskara eta lurraldea edo, zuzen esan, lurraldeak. Gaur Euskal Herria diogunean irudikatzen dugunetik asko nazionalismoak mapa baten gainean egindako lanari zor diogu. Mapa bera, ordea, ez zuen nazionalismoak asmatu.
‎kolektiboa biltzailea da, bildu egiten duena. Identitate kolektiboa diogunean ez dugu pentsatu behar identitate hura banakoez gaindiko izaki bat denik, aitzitik, identitate kolektiboa hainbatek berdin duten bereizgarri biltzailea da. Zertan datza biltzailea izateko gaitasuna?
‎Izena galdetu diogunean , Ronahi dela erantzun du. Serari arraroa egin zaio, eta galdetu dio ea benetan bere izena den.
‎Berak buruan duena da elkarlan sendoagoa, mintegiak egitea gaika, programa batzuk elkarrekin martxan jartzea. Tira, bikain, horixe da ba guk" esperientzia trukea" diogunean esan nahi duguna. Bera aurretik doa.
‎Argitu nahi dut paradoxa linguistikoa. ‘Gure esku dago’ diogunean , benetan suposatzen ari garena beste esaera hau da: ‘Ez dago gure esku, baina geure esku egotea nahi dugu’ Bigarren esaldia zulo bat da, jakina, horregatik betetzen da lehenengoaren forman.
2016
‎aipatu hiru pertsonaietatik, nork eragingo dio barrea publikoari? Eta publikoa diogunean , Bergaran publikoaz esandakoa diogu, ezin pentsa bailiteke Altzibarreneko sukaldean jokatutako entremes hau babatza arteko txerrientzat zenik.
‎Horregatik jainkozko ez da sobera egokia gertatzen munduko erlijioetan zehar topa daitezkeen hainbat eta hainbat izaki ezberdin izendatzeko. Jainkoa (Jaungoikoa) diogunean , edo jainkoak diogunean hainbat jainko indoeuropar paganoz ari garelarik, izenak oharkabean dakarzkigu gogora zenbait ezaugarri eta funtzio, horiek guztiengan aurki daitezkeenak. Baina jainkozko terminoa ongi definitzeko egin behar den lehen urratsa zera da hain zuzen, ohartzea Jainkoaren edo jainkoen batere antzik ez duten jainkozkoak ere badirela, eta beraz, jainkozko hitza bera, arrunt engainagarria gerta daitekeela eta desegokia, hainbat izaki deskribatzeko.
‎Horregatik jainkozko ez da sobera egokia gertatzen munduko erlijioetan zehar topa daitezkeen hainbat eta hainbat izaki ezberdin izendatzeko. Jainkoa (Jaungoikoa) diogunean, edo jainkoak diogunean hainbat jainko indoeuropar paganoz ari garelarik, izenak oharkabean dakarzkigu gogora zenbait ezaugarri eta funtzio, horiek guztiengan aurki daitezkeenak. Baina jainkozko terminoa ongi definitzeko egin behar den lehen urratsa zera da hain zuzen, ohartzea Jainkoaren edo jainkoen batere antzik ez duten jainkozkoak ere badirela, eta beraz, jainkozko hitza bera, arrunt engainagarria gerta daitekeela eta desegokia, hainbat izaki deskribatzeko.
‎Zeltak diogunean Irlandaz ari gara gehienbat, eta inoiz edo behin ipar Eskoziaz, bertatik baitatoz azter daitezkeen dokumentu gehienak. Zelten iritsieraren inguruan adostasun osorik ez badago ere, euren geruzaren mehea nabarmen samarra da, eta inon baino ugariago ageri dira aurreko geruza dolmenikoaren hainbat elementu.
‎" Mendebaldeko" normalok"" Yoga" diogunean " Hathaz" ari gara, lan fisikoaz. Horixe zen nire helburua, lan fisikoa, 1987an apuntatu nintzenean.
2017
‎Zoriontasunak du lehentasuna zuzentasunaren edo Justiziaren (ekonomia) aurrean, beraz. Kontuz, ordea, zoriontasunari lehentasuna ematen diogunean ez baikara ume zoriontsuen (sasi) pedagogia berriez (Edutainment) ari, inondik inora, zoriontsuak izateko bitarteko eta gaitasunak eskaintzeaz baizik, horrek dakarren esfortzu eta sufrimenduarekin. Geroz eta gehiago dira, hezkuntzaren ikuspegi berriztatzailea aldarrikatzen dutenen artean, ikaslearen zoriontasuna (gozamena, plazera) helburu hutsa dutenak, zoriontasuna ikasketaren arerio balitz bezala, zoriontsua izateko ikasketa baztertu beharra balego bezala.
2019
‎Komun diogunean , komun den hartaz ez baina, jendeak elkarrekin egiten duenaz ari gara.
‎Nongoak garen galdetu ondoren kontatu digu Correos en aritu zen urteetan bere nagusi batzuek nahasten zituztela Araba eta Bizkaia probintziak; berak, ordea, Bilbao Bizkaia bankuari esker ondo ikasi omen zuen Bilbo zela Bizkaiko hiriburua. Hala jakin du, Correos eko urte haiek gogoan, gu arabarrak garela, Gasteizkoak garela adierazi diogunean . Vitoria koak.
2020
‎Izan nahi duen orok bere nahiaren berri ematen duenean, ordu horretan sortzen denak finitua denarengan infinitua hautemateraino eraman izan nau. Ezerezari iskin egin nahi diogunean , irudimenak salbatzen gaitu. Niretzat behintzat, batzuetan poesia idazten dudan aldetik, gorputzari gainezka egiten dion poztasuna, edertasun infinituaren sentsazioa edo bizitzarekiko maitasuna poesia bilakatu ahal izateak badu zentzu bat.
2021
‎Baina, zertaz ari gara irlen araua diogunean
‎Pertsona, ekintza edo gauza bat behar denean ez izatea eskura, bereziki hala izan dugunean garrantzirik emanez diogunean . Bigarrena Etxarri Aranatzen bereziki, norbaiten edo zerbaiten berri aspaldian izan ez dugula edo norbaiten ekintzak harritu digula adieraziz, horiei buruz galde egiterakoan jasotzen dugu erantzun hauxe.
‎Bilagailu unibertsal hori, URL deritzona konputazio hizkuntzan, liburutegi baten signaturaren baliokide zehatza da. BernersLeek, geroago, hipertestua transferitzeko protokoloa asmatu zuen —http siglaz ezagunagoa—, liburuzainari nahi dugun liburua bilatzeko eskatzen diogunean betetzen ditugun eskaera fitxen antzera jokatzen duena. Internet liburutegien emanazio bat da, emanazio biderkatua, zabala eta etereoa.
2022
‎dira mugak! Gazte batek, nerabe batek honelako testuak irakurtzeko gaitasunik ez duela diogunean , ez ote dugu beste zentsura mota bat jartzen. Bizi izan genuen zentsura aldi luze bat, ez dezagun orain gutxiespenaren zentsura ezjakina ezarri.
2023
‎Maitasunaz ari garelarik zertaz ari gara zehazki? eta maite zaitut diogunean zer esan nahi dugu, zerbait esan nahi badugu bederen adibide bat eguneroko bizitzatik hartua telenobela batean entzundakoak iduri arren galderok bertze hamaika adibide aipa liteke molde berean zernahiz izanik ere solasa mugagabea baita ez dakigunaren galaxia lainoak irentsi eremu zingiratsua da eta nekea bertan egin urrats bakoitza laprast egiten dugu han barna irrist oztopo eta hitzetan bilatzen ditugu hura zeharkatzen lagunduko gintuzketen makuluak sortzezko herrena arindu edo eginen liguketen makilak jainkoak igorriak hitzak halakoak ere gisa anitzeko apaizentzat sakratuak eta berdin poetentzat ere:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia