Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2009
‎–Horixe bai! Jakin nahi nuke zer kalte egin diogun guk ozeano honi... Bizitza osoa lanean akabatu beharrean, bizitza osoa txanpon batzuk aurreztu nahian bidaia hau egiteko, eta dena pikutara joan ez zaigu ba!
‎Intentsitateak kontzentrazioa esan nahi du [orduan eta kontzentrazio handiagoa, are eraginkorragoa disolbatzean, erantsiko luke disoluzioaren apologistak], baina honek ez du esan nahi, ezta gutxiagorik ere, poema ulertu egin behar denik. Kontua da zeri esaten ote diogun guk, ulertzea?. Ferraterrek tranpa egiten zigun poema bat gutun komertzial baten eran ulertu behar zela esaten zuenean.
2013
‎asertibitate falta, besteenera makurtzeko joera, desoreka demolinguistikoen eragina areagotzea. Kontuz, ea orain etika zerutiar hori eskatu behar diogun gure buruari, eta etika horren izenean berriro motz behar dugun gelditu euskarak behar dituen ahalmen eta botereen formulazioan. Etika ekologikoak zorrotza behar du izan, jai du bestela.
2015
‎Bueno, egia esan, ezin diogu errua Interneti bota. Internet tresna bat besterik ez da, eta tresna horri zein erabilera ematen diogun gure kontua da. Telebistaren antzekoa da:
2016
‎Mendebaldea deitzen diogun gure zibilizaziora demokrazia ekarri zuen lurraldean, agora asanbladentzako herritarren plaza publiko bat zen. Grezia modernoaren oroimenean, aldiz, salerosketarako merkatuarekin nahastu izan da.
‎Ziburuko ihauteriek Pariserainoko zalaparta sortu bazuten, Baionako ihauterietan iraganak, aldiz, ez dira erdal elebakarren belarrietara heldu (zenbat zor diogun gure diglosia maiteari). Han ere Ailleten parodiak irri karkaila andana bat sorrarazi zuen, alta.
2017
‎Ia dena ura gero eta zikinagoa izan arren Lurra deitzen diogun gure esfera irregular honetan erdigunea hainbat puntutatik gero eta urrutiago dago, Uagadugu Paristik baino askoz urrunago. Europan eta AEBetan bertan.
‎Bada, lehenik eta behin, liburu honen hasieran aipatu ditugun Gavin Ambrosek eta Paul Harrisek diseinatzeko eman zituen faseei jarraitu behar diegu. Funtsezkoa da jakitea zein den gure xede publikoa, nori zuzendu nahi diogun gure logoa, zein den bezeroaren asmoa, zer komunikatu nahi duen... Horren ostean, ikerketa fasean lantzen ari garen arloan zer dagoen eginda ezagutu behar dugu; adibidez, zein diren erabili ohi diren koloreak.
2020
‎Euskal Herritar orori zuzentzea, batez ere konfinamendu egunotan inoiz ez bezala euskal kulturgintzara hurreratu direnei, norbanakook egunerokoan euskal kulturgintzarekiko dugun atxikimenduari buruzko gogoeta ariketa proposatzeko: zein balio ematen diogun gure kulturgintzari, zein garrantzia duen gure egunerokoan, zenbat kultura kontsumitzen dugun, kulturgintzaren prekarietateaz (batez ere sortzaileenaz) eta lan baldintza kaxkarrez ohartzen garen...
‎Esne Bidea esaten diogun gure galaxiaren erdiguneko zulo beltzak" Sagittarius A" du izena. Sagittarius arkulariaren besoaren norabidean dago zulo hori, hortik datorkio izena.
2022
‎Festaren aurkezpenean bertan ere hala nabarmendu zuen Peio Jorajuria Seaskaren lehendakariak: « [Herri Urratsen] izanen dira milaka pertsona euskararen alde, ez bakarrik euskara ospatzeko, baita erakusteko ere euskarari zein toki ematen diogun gure bizitzan eta zer aldarrikatzen dugun hori egingarri bilakatzeko».
2023
‎Mina, non?, erantzuten zuen hark. Orduan, gure etxean ez bagara ohartzen erretzen ari garela ere, enborrak tximinian nola, horrek zera besterik ez du esan nahi, gorputzak utzi egiten gaituela, eta agian espirituak garela, ez dagoela ondo jakiterik noiz utzi diogun gu geu izateari eta bihurtu garen beste zerbait. Bilakatu garen auskalo zer.
‎Ikusi dugun bezala, pornografiaren lehen kontsumoko adina 9 urtera jaistea eragin du neurri handi batean196 (berdinen arteko sexu jazarpenen eta bortxaketen igoera nabarmenarekin lotzen den faktore garrantzitsutzat hartzen da), jarrera biolentoak, ez zibikoak, matxistak, iraingarriak, orokorrean, gure balioekin bat ez datozen horiek egunero kontsumitzeak, eta hain gazterik (ikuspegi kritikorik gabe eta horren moldagarriak garen unean), dakar hori guztia normalizatzea eta aintzat hartzea alde batetik, eta bestetik, kasu askotan horiek errepikatu nahi izatea (gogoratu konduktismoaren atala). Ez ahaztu, ikusi dugun bezala, nerabezaroan bizitako egoerek eta esperientziek, sare sozialetatik jasoak barne, helduaroan garatuko diren eredu eta jarreren kausa bihur daitezkeela, eta horiek oso zailak dira gerora deuseztatzen; beraz, kontu handiz ibili behar dugu noiz uzten diogun gure txikiari telefonoa erabiltzen, bereziki era autonomoan erabiltzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia