2001
|
|
– Eskolatik kanpo ager dakizkiokeen antzeko testuak ulertzeko gai delaerakutsiko
|
dio
ikasleari.
|
|
– Ekarpenen bat egin
|
dio
ikasleen ikas prozesuari.
|
|
Hizkuntzaren arloformalaren eta komunikazio gaitasunaren artean dagoen harremana oso estua dahelduen euskalduntzean, hizkuntza ezagutzeko motibazioa komunikatzeko erabiltzen hasten diren neurrian handitzen delako. Komunikaziorako erabilgarritasunakprozesuan aurrera egiteko indarra ematen
|
dio
ikasleari, eta aurrera egiteak komunikaziorako gaitasuna handitzea dakarkio. Beraz, autoelikatzen den prozesua da: komunikatzeko gaitasunak gehiago ikasteko gogoa sortzen du; eta, era berean, gehiago ikasteak komunikazio gaitasuna handitzen du.
|
|
Lan hau eztabaidaren bidez garatuko da. Hurrengo fase bateanirizpide horien egokitasuna aztertu ondoren, bestelakoen artean komenigarria etabestelakoen artean erabilgarria zein den erabakitzen lagundu
|
dio
ikasleari.
|
|
Horrela egiteak ere lagunduko
|
dio
ikasleari saio horien helburua zein denargitzen, eta aurrean duena irakasle partikularra ez dela hobeto ulertzen. Dena dela, ikaslearen maila dela eta, xede hizkuntza ere erabil daiteke, beti ere ikaslea lasaisentitzen bada, eta esan nahi duena esan nahi duen bezala esateko gaitasuna badu.
|
|
gutxieneko gaitasuna lortzea. Horrek hauxe eskatuko
|
dio
ikasleari: irakasleen aginduak ulertzeko gaitasuna izatea, ikasleak eta irakasleak agurtzen jakitea, horiei zalantzak galdetzen jakitea (ulertu ez duen zerbait azaltzeko edo zerbaitberriro esateko eskatzea...) eta horien azalpenak ulertzea, klasekideei zerbaiteskatzen, eskaintzen, ukatzen eta abar jakitea...
|
|
Autonomo izateak erabakiak hartzea eskatuko
|
dio
ikasleari, gutxien gutxienik lauatal hauen inguruan:
|
2002
|
|
Definizioak
|
dio
ikasleek, ekintza komunikatiboak egitera bultzatzen ditugunean, hainbat gaitasun baliatu dituztela; izan ere, ikuskera honetan gaitasun komunikatiboa ez da hizkuntzaren ikaskuntzan funtsezkoa den bakarra.
|
|
Laguntza emateaz gain, motibatzen ere jakin behar du, eta, azken batean, nolabaiteko ziurtasuna eman behar
|
dio
ikasleari. Independente izatera eta arriskuberriak onartzera bultzatu behar du ikaslea.
|
2015
|
|
Hori horrela izanik ere, batzuetan ez dago lotura zuzenik testuliburuak erakusten duen marrazkiaren eta GeoGebraren bidez eskalan eraikitako irudiaren artean (IRUDIAK). Kasu horietan, enuntziatuak ez
|
dio
ikasleari laguntzen. Hau da, testuliburuak irudia sartzen du haren bidez ikasleak enuntziatua hobeto ulertuko duelakoan, baina ez du zertan horrela izan.
|
|
Manipulagarria den eredu dinamiko jakin bat enuntziatu geometriko baten baldintzapenen arabera diseinatu da. Ikasleak eredua manipulatzen duenean, ereduak berak eragiten duen atzeraelikadurak enuntziatuaren inguruko informazioa ematen
|
dio
ikasleari.
|