Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 264

2000
‎Hor salatzen duen garai hartako pedagogia bihurria, bere muinean antipedagogia zen. Ikus dezagun zer zioen:
‎Aurreko galderari erantzuteko baietzak zein ezetzak duten garrantzi nabarmena azpimarratuz, hurbil gaitezen orain Estaturik ez duten nazioetara, eta ikus dezagun zer nolako errealitatea aurki daitekeen eta zein den kulturari dagokion gai honi buruz Estatu nazioarekin bat egiten ez duten beste era honetako nazionalismoek erakutsitako jarrera, eta oraintxe bertan airean utzitako galderak berebiziko pisua hartuko duela konturatuko gara. Hasteko, diogun ezen mugimendu nazionalistak izugarrizko kapital politikoa izango duela eskuartean, baldin eta berak ordezkatuko lukeen kultur taldearen errealitateaz nolabaiteko gizarte mailako sinestea edota uste osoa zabaltzen badu.
2001
‎Ordea, igandea, lantegiko nekeen sariketa merkea ere ba dugu. Pentsa dezagun zer gerta daitekean, baldin iganderik ez balitz, eta langileak eguneroko explotazio bera jasan balu, sosegurik gabe; zera... nagusien egunak konta halakoak izanen lirake. Matxinadaren indarrik eragileena, leporaino dagoenaren hasperena eta ezin etsia da(...) (XII)
‎Kontuan hartu behar dugu, elkarrizketa baten aurrean gaudela eta jatorrizkohiztunek elkarrizketaren arauak ezagutzen dituztela; hau da, galdera egiten duenakerantzuleak egia esaten diola pentsatuko duela, eta erantzuleak, berriz, galderaegiten dionak zinez lortu nahi duela eskatutakoa. Ikus dezagun zer adieraztenduten diskurtsoaren ustezko jira eta bueltek:
‎Ikus dezagun zer gertatzen zaion I herrialdeari.
‎Aita baten seme izanik, badute elkarren eitea, baina ez dira berdinak, ezta alderatzeko ere. Ikus dezagun zertan.
2002
‎Ikus dezagun zertan diren bata nahiz bestea.
‎Ikus dezagun telebista betaurreko konformagaitzekin. Begira dezagun zer dagoen publizitate gero eta omnipresenteagoaren azpian.
‎Ekin diezaiogun atal honetako hirugarren azterbideari. Begira dezagun zer dagoen publizitate omnipresentearen azpian. Izan gaitezen kritiko iragarkien diskurtsoarekin.
‎Besteak beste, ez baita ez astero, ez hilabetero, ez urtero, euskaltzain berririk izendatzen. Baina ikus dezagun zer gertatu zen egun horretan. Beraz, alde batera utzirik telebista euskararekin lotu behar dugula, berriak bazuen, nik uste, berezko interes bat kazetaritzaren ikuspuntutik ere.
‎Eta horretarako, beharbada, ikastaro batzuk antolatu lirateke irakasleei begira, euskalki jakin baten xehetasunak erakusteko baino gehiago horrek ere, jakina, ez du inolako kalderik egiten, euskalki horren berezitasunak nola ibili genituzkeen eredu estandarrean irakasteko. Baina Zuazo irakaslearena utzita, ikus dezagun zer dioen euskal kontuez Rubio jaunak.
2003
‎laneko eraso morala omen da Suediako suizidioen %10 edo %15aren kausa nagusia. Nolanahi ere, lehenbizi eta aurrera egin baino lehen, argi dezagun zer den laneko eraso morala eta zer ondorio ezagun dituzten mobbinga pairatzen duten pertsonek.
‎Jarraitu aurretik, jakin dezagun zer diren kreditu lagapenak. Fiskoarentzat opakuak diren produktuak dira.
2004
‎Tenperatura ezin hobea lortzeko aukera asko daude. Ikus dezagun zer jakin behar den gure beharretara hobekien egokitzen dena aukeratzeko.
‎Femini zazioa oztopatzen duena ez da hizkuntza, honek onartzen baitu aldatzea eta moldatzea, jendarteak eta mentalitate atze rakoiak dira erantzukizuna dutenak (hau hizkuntzan islatzen delarik). Ikus dezagun zer dioen honi buruz Marcela Lagarde adituak:
‎1929ko Etikari buruzko hitzaldia ra jo beharra dago horretarako, izkribu hori baita Wittgensteinek etikaz idatzi zuen testurik luzeena eta sistematikoena. Baina, hitzaldi honi heldu baino lehenago, begira dezagun zer dioskun Wittgensteinek etikaz eta erlijioaz bere Egunkaria n.
2005
‎Nola eboluzionatzen ari da festa? Bada ezin dizut erantzun, zehaztu dezagun zertaz hitz egin behar dugun. Jakina, Urbeltzen kasuan izan ezik, berak festa beste modu batez definitzen baitu.
‎Ikus dezagun zer den orduko giroa Frantzian.
‎Esandakoaren berradierazpena dela dio Manuel Pereira-k Erredundantzia (1998). Baina, defini dezagun zer den Erredundantzia. Errepikapena da erredundantzia, berradierazpena.
‎Denborarekin, erreproduzitzaileekin gertatu den bezala, grabagailuek prezioak jaisten eta prestazioak handitzen dituzte, nahiz eta oraindik garestiak izaten jarraitzen duten. Ikus dezagun zer erosketa irizpide hartu behar ditugun kontuan DVDa erosteko. Hauek dira:
‎–eutsi nion besotik, gogor?. Pentsa dezagun zer egin.
‎1 Bada, Moisesek aldarrikaturiko legeak ezin digunez guri zuzeneko betebeharrik eman, ikus dezagun zer nolako erabilera izan dezakeen horrek gerraren zuzenbidean eta antzerakoetan, garrantzi handikoa baita bera ezagutzea.
2006
‎Eta nik uste dut momentu honetan horra iristen ari garela, eta orain, pentsatzen jarri behar dugu: «Hau lortu dugu, ongi da, berriro balantzari desorekara eragin aurretik, jar gaitezen eta pentsa dezagun zer nahi dugun guretzat».
‎jakintza kulturalaren transmisioa eta berrikuntza; integrazio soziala eta talde elkartasuna; eta azkenik, identitate pertsonalen eraketa. Ikus dezagun zertan datzan bakoitza:
‎Balioei egokitutako arrazionaltasunaren asimilatze edo ahultze hori da, hain justu ere, Weber-ek Mendebaldean ikusten duen arrazionalizazio sekularizazio prozesuaren ardatza. Ikus dezagun zertan datzan.
‎Ikus dezagun zer nolako erlazioa dagoen aurreko bi periodoen artean. Suposa dezagun Lurraren eta beste planetaren periodo sidereoak ezagunak ditugula (17.1 eranskinean adierazitakoak).
‎Aurrera jarraitzeko, bil ditzagun, beraz, orain arte ditugun datuak –Rudolf enperadorearen izaera sineskorra, Pragako gazteluan elkartzen zen alproja eta iruzurgile taldea, eskuizkribua enperadorearen liburutegian agertu izana–, eta ikus dezagun zer daukagun begi bistan.
2007
‎Irakurketa zabalagoa hartze aldera, ikus dezagun zer joera ikusten den 5.000 biztanletik beheitiko tipologiako herrietan. Nafarroan dauden 254 udalerrietatik 2 neurtu dira:
‎Ni negartien taldeannago, baina baldintza batekin: negar egiten badugu, jakin dezagun zergatik arigaren negar zotinka. Bestalde, lehenengo taldean baldin banago, bigarrengoeniritzi, ustea eta jarrera kritikatzea dagokit.
‎Laburbil dezagun zer dugun helburutzat unitate honetan: t (z) eko osagarriak alperrik daude emanda izenaren ezkerretara (goian adieraziriko salbuespenak kenduta), eta proposatzen dugu izenaren eskumatara paratzea, komunikagarriago egiteko perpausa, errazago irakurtzeko.
‎Zehaztu dezagun zer helburu dugun nagusiki liburu honetan, lehenengoa sail batean: euskara erraztu gura dugu, arindu, komunikagarriago egin; zeren ezin zamatuago baitarabilgu alperrik, askotan nekez irakurtzeraino albo erdaren aldean (gaztelania, frantsesa, ingelesa).
‎Askoz errazago irakurtzen da jatorrizko testua baino. Orain ora diezaiogun lehenengo marapiloari, erlatiboa alperrik dagoela izen propioaren ezkerretara, eta ipin dezagun zertaz osagarrian izen propioa lehenengo eta erlatiboa ostean:
2008
‎Berez, jakina, on da nork bere tasun izaerak gainerakoekin partekatu nahia, eta gauza makurra, aldiz, zurruntasunaren antzutasuna. Hori jakinaren gainean ezarri ondoren, ordea, eta Imazen proposamena joan etorrikoa dela ahantzi gabe, partekatzea joan etorriko jarduna delako, hain zuzen?, begira dezagun zer datorren joandakoaren ordainetan.
‎Josune Aristondoren proposamena gogoan, jakin dezagun zertan diren beren buruak baskista tzat dauzkaten espainiar naziotasuneko herritarrak. Horien artean, euskaldunik baldin bada, horietako bat Jesus Egiguren dugu.
‎alegia, idazketa digitalak komunikazioari berari eta baita administrazioko hizkerari ere ekarriko dion jauzi kualitatiboaz. Begira dezagun zertaz ari garen:
‎{ Ardoaren, > olioaren, > mahatsaren> > erdia> zilegi den bezala,? > ardo> erdia, > olio> erdia, > mahats> erdia> zalantzagarriak behintzat badira. Pentsa dezagun zer gertatzen den ogi> bezalako izen batekin. Hau zenbakarri nahiz zenbakaitz gisa interpreta daiteke:
‎Munduko hizkuntzen neurketa errepresentatiboan oinarrituta, oso ezaguera enpiriko baliotsua eskaintzen du eta, lehenbizi, Unibertsal inplikatiboa edo inplikazio unibertsala deitutako nozioa. Ikus dezagun zertan datzan. Datu enpirikoek erakusten dute hizkuntza batzuetan joera nagusia dela Determinatzailea Determinatuaren aurrean kokatzea eta beste batzuetan alderantziz.
‎Terminologia ez finkatzeak, gainera, arazo handiak ekar diezazkiguke. Pentsa dezagun zer nolako nahastea sor litekeen gure zoologi liburuetan euskaraz ziraun> izena, oro har Anguis> musker apodoa esan nahi duena46, aldi berean zenbait lekutan daukan, sugegorri, bipera, balioaz erabi liko balitz47 Eta Ibon Sarasola lagunari, ingelesezko shrimp> hitzaren balio anitza aipatuz, euskal izkira, > oro har, erdarazko quisquilla, > camarón, > quisqui > llón, > gamba> eta> langostino ren balioaz erabiltzea proposatu digunari, adiskidetsuki esango nioke joan dadila edozein arrandegitara horrelako euskara, jatorra?
‎Lehenik eta behin argitu dezagun zer den erregistroa. EUSKALTERMen arabera, solaskideen arteko harremanen, haien asmoen, gaien, formaltasun mailaren eta egoera definitzen duten beste hainbat faktoreren eraginez erabiltzen den hizkera.
‎Behar espezifikoak Higiene baldintza zorrotzak izateaz gain, bai instalazioei dagokienez (materialak, ekipoak, tresnak), bai elaborazio prozesu osoari dagokionez, lehengaiak erosi eta garraiatzeari dagokionez, bai horiek manipulatu, prestatu eta platerean jartzeari dagokionez, bufé motako zerbitzuak aurrez prestatutako platerak erakusteko instalazioak izan behar ditu, elikagaien kontserbazio egokia bermatzeko, haien beharren arabera. Ikus dezagun zer arrisku sor daitezkeen horrelako zerbitzuetan: Langile manipulatzaileek hasierako lehengaia kutsatzeko arriskua, elikagai gordin kutsatuak ukitzeagatik kutsadura gurutzatua edo behar bezain garbi eta desinfektatuta ez dauden gainazal, ontzi edo tresnak ukitzeagatik.
‎Baina, orain ikus dezagun zer gertatuko den gaztelania aukeratzen dutenekin. Hauek gaztelania gehi ingelesa ikasi dituzte.
‎Beraz, ikus dezagun zer esaten digun patuari buruz Atxagak asko maite duen autore batek, Borgesek, hain zuzen: " Ez dago zoririk, zoria deritzogun hori kausalitatearen makineria korapilatsuarekiko gure ezjakintasuna baino ez da".
‎ERT (European Round Table of Industrialists) Europako 47 multinazional nagusietako presidenteak elkartzen dituen taldea da, eta Europako industria fakturazioaren %60 kontrolatzen du. Ikus dezagun zer zioen 1993an Keith Richardsonek, artean ERTko idazkari nagusi zela:
2009
‎Elkarri erabat konektaturik dauden metropoliak dira mundu globalizatuaren lurralde eremu pribilegiatuak. Irudikatu dezagun zer gertatzen den indar batek gomazko sare bat muturretatik zabaltzen duenean. Sarea handitu ahala, laukitxoen lotura guneak, ertzak, urruntzen dira elkarrengandik.
‎Ikus dezagun zerk ezaugarritzen dituen bereizi ditugun hiru bikotemota hauek edo hiru prozesu mota hauek:
‎Grabagailu digital bat da. Ikus dezagun zer dagoen traste honetan, entzungailu ñimiño bat belarrian jarri eta aparailua piztu zuen. Segundo batzuen ostean, bekozkoa ilundu eta botoitxo batzuk sakatu zituen?.
‎–Baina lehenago, jakin dezagun zer hiru gauza ekarri zenituen zuk uharte jendegabetu honetara. Esaguzu, arren, esan zuten denek berriro ahots bakarrez.
‎bete betean emana dagogainera. Adibide xume bat jartzearren, aipa dezagun zer gertatu den FrantziakoTourrarekin. Gaur egun eskaintzen diren emanaldiek ez dute zerikusirik 80kohamarkadaren hasieran emititzen ziren programekin.
‎Lehenik eta behin, argi dezagun zer den kazetaritza berezitua edo espezializatua1 Hona definizioa:
‎Idatzitako lerroei antzik hartzen ez badiezu, ez arduratu, berehala aztertuko dugu-eta lerroz lerro kaixoMundua.pl programa. Baina lehenbizi exekuta dezagun zer egiten duen ikusteko.
‎Exekuta dezagun zer egiten duen ikusteko:
‎Izaera horrek asko baldintza ditzake zerbitzuaren ezaugarriak, eta, IPren kasuan, baldintzatzen ditu. IP zerbitzua konexioduna ala konexiorik gabekoa den argitu baino lehen, ikus dezagun zertan datzan aukera bakoitza.
‎Ikus dezagun zertan dagoen Moises berri horri Jainkoak gaztigatutakoa, guk geure parrokiaren arabera egokitutakoan, herri xehe honek maisu hitza samurkiago uler dezan:
‎Bi korronteentzako elkargune izateko sortu genuen Causa Galiza. Indarrak batu nahi genituen plataforma batean, elkarren helburu komuna defendatzeko; Galiziaren autodeterminazio eskubidea, guk erabaki dezagun zer izan nahi dugun, bai orain, eta bai etorkizunean ere.
‎Kontuan izanik hemen ez daudela bi hizkuntza komunitate, bata euskalduna eta bestea erdalduna, baizik eta hemen dauden hizkuntza elkarteak elebidunena eta elebakarrena direla, eta, beraz, elebidunak" erdaldun" ere eta" euskaldun" ere badirela. Galde dezagun zer den gizarte kohesiorako onuragarriagoa: elebitasuna ala elebakartasuna.
‎Bukatzeko, ikus dezagun zer aurkituko dugun artikulu honetan: lehendabizi, bi urte hauetan sortutako proiektu berrien deskribapena, ezaugarriak eta funts garrantzitsuenak nabarmendu ditugu; eta, bigarrenik, erakundeen sarreren aurkibidea helbide elektronikoekin, bai aurreko artikuluan aztertutakoak, eta baita azken bi urte hauetan sortutako proiektu berriak ere, azken horiek izenaren atzean izartxo bat(*) dutela.
‎Analisi horri zerbait gehitu nahi dio XIX. mende bukaerako autore alemanak. Azter dezagun zertan den edo zein diren kritika horren nondik norakoak.
2010
‎Gure kantak sortzen hasi ginenean bageneukan joera bat, noizean behin melodia bat sartzera \" behartzen\" gintuena; \" Sartu dezagun zer edo zer melodikoagoa, ze bestela entzuleak... \". Disko hau da aldaketaren erakusle:
‎Bada, modu labur eta nahitaez mugatu batez, ikus dezagun zer erakusten digute bi adierazle horiek Espainiako komunikabideei dagokienez2.
‎Errepasatu dezagun zer dakigun lehengo ereduez eta, orain arte ikusitakoarekin, ikus dezagun zer susmo hartzen diogu datorrenari.
‎Errepasatu dezagun zer dakigun lehengo ereduez eta, orain arte ikusitakoarekin, ikus dezagun zer susmo hartzen diogu datorrenari.
‎Tira, ekonomia suspertzen hasi dela diote, pentsa dezagun zertan gastatu dirua.
‎Ausartak izan gaitezen heriotzaren aurrean, eskuen artean har dezagun ideia lazgarri hori, aurrez aurre izan dezagun. Kargu har diezaiogun bere izaera dela eta, jakin dezagun zer nahi duen gutaz, alde orotatik beha dezagun, letraz letra irakur dezagun enigma, eta aldez aurretik begira dezagun hilobia.
‎Taula honetan adibidetzat hartu ditugun 300 ikasleak aurkezten ditugu, hiru ikasturteak metatuz. Ikus dezagun zer nolako lanbideak agertzen diren zerrendatu ditugun 8 languneetan.
‎Entzun dezagun zer dioten honi guztiari buruz AZTI TECNALIA n.
‎Entzun dezagun zer dioten honi guztiari buruz AZTI TECNALIA n.
‎Lehenik eta behin, zehaztu dezagun zer jotzen dugun independentetzat. Hitz horrek esanahi jakin bat hartzen baitu Kubari dagokionez:
‎Ani: Segizan irakurtzen, jakin dezagun zer nahi duen...
‎Lehen azaldu dizkizut, Trabukok Elaman hildako haren aztarren bila nabilela, auzi honetako kontu asko, baina, baziren gehiago hemen aipatzea merezi dutenak. Hasteko, ikus dezagun zer dioen artikuluz artikulu, Elamako olak errentan hartu berriak zituen 36 urteko etxalartarrak, testiguen zerrendan bederatzigarren ageri den Martin Aristegik [383]:
‎Trabukoren hilketa, Dª Manuelaren heriotza, Fco Villanuevaren heriotza, isilpeko meategion auzia... Ikas dezagun zer dioen maizter berriak, hamargarren testigu gisan bere ahotik esaten digunetik [386]:
‎Baina ikus dezagun zer dioten Minondoren aldeko testiguek, bereziki bi puntu berrion gainean (174 or.):
‎Baina gatozen atzera, Erronkaritik Berdabiora, eta ikus dezagun zer kontatu zidan Berdabion bertan bizi izandako aitona Karlos Eskudero 97 urtekoak, 2009ko buruilaren 10ean Errenterian:
‎Horiek Pedro Goizuetaren aldekoak. Baina ikus dezagun zer dioten Joxepe Iñarraren aldekoek. Hona, Brijida bera aurreneko, bere alabaren alde beharrean, Iñarraren alde:
‎Badiaren beste aldetik gindoazen, parkea zeharkatuz, eta nire pentsamenduen mataza gero eta gehiago katramilatzen zen. " Ikus dezagun zer musika mota jartzen duen soinujoleak bere autoan", esan zuen Mary Annek. Esaldia ez zitzaion berak nahi bezain natural atera.
2011
‎Ikus dezagun zer aurki dezakegun hirigune historikoan gau normal batean.
‎Arima garbitzen ari nintzela hobeto ezagutzeko gogoa sartu zait. Ikus dezagun zer aurki dezakedan hemendikâ? ¦ uuuyyyy ze beldurraâ? ¦. urak izugarrizko korrontea duâ? ¦
‎Hantxe dugu, gozoki batean idatzita, POP hitza, nork miazkatuko zain. Gogora dezagun zer den Pop art a hil berri zaigun Hamiltonen hitzetan: arte arina, gaztea, iruzurtia, gustagarria, ahazgarria, iraupen gutxikoa, herri masarentzat ulergarria, ekoizpen handia ahalbidetzen duena eta dirua ematen duena.
‎Azter dezagun zer esan nahi duen horrek.
‎Horretaz guztiaz gainera, Zarauzko Itxaropena argitaldariak euskarazko liburuak argitaratzen zituen baita frantziskotarren argitaletxeak ere. Ikus dezagun zer zioen Villasantek:
‎XXI. mendeak eskatzen du heziketa berri bat, hezkuntza sistema osatu berri bat teknologia komunikatibo horiek hobeto ezagutu ditzagun. Jakin dezagun zertan ari garen halako filma jaisten dugunean, talk show bati begira jartzen garenean, sare sozialetan parte hartzen dugunean.
‎1) Pertsona horrek egiten dituen erritualak eta jokabide errepikakorrak ondoeza eragiten diotenean, 2) jokabide horiek etenez gero haserretu egiten bada, eta 3) bere eguneroko bizimodu arrunta aurrera eramateko oztopo bat direla uste bada. Azter dezagun zertan datzan nahaste hori.
2012
‎“Ipuinetan agertzen diren emakumeak beti dira norbaiten zer edo zer. Eta protagonistak badira, ikus dezagun zer egiten duten istorioan. Ez bakarrik nork salbatzen duen nor.
‎Lehenengoarekin Rebel music egin genuen; bigarrenean, berriz, bertsiorik ez egitea erabaki genuen, eta edozein abesti mota jotzea; eta hirugarren honetan, musika tresna elektrikoak jotzea erabaki dugu. Nahastu ditzagun gitarra elektrikoak ba­­da egun egiten dugunarekin, eta ikus dezagun zer demonio ateratzen den! Beti erronka berri bati heltzen diogu, taldea aspertu ez dadin.
‎Syrizak irabaziz gero, Europako establishmentak nahiko du modurik gogorrenean ikas dezagun zer gertatzen den, norbait eteten saiatzen baldin bada Bruselako teknokraziak eta etorkinen kontrako populismoak elkarren konplizitatearekin sortu duten ziklo gaiztoa. (…)
‎Ez du zentzu handirik Ekonomia Berdea edo Garapen Sostengarria zer den eztabaidatzen jarraitzeak, ikus dezagun zertan ari diren gobernuak eta enpresak (lokalak, erregionalak, nazionalak ala internazionalak) egiten eta horren arabera egin dezagun kritika eta antola ditzagun ekintzak. Brasilen ikusi dugunez, Txinan eta Indian bezala, txiro askorekin batera, multimilionarioak daude.
‎Ikus dezagun zer gertatu zaien beren laborategietan Monsantok zabaltzen duen egiaren ifrentzua aurkitu duten batzuei:
‎Hasteko, har dezagun kontuan diseinua, eta ikus dezagun zer nolako ezaugarriak dituen entzungailu mota bakoitzak:
‎galaxia horiek errotazio mugimendurik ez balute, kolapsatu eta desagertu egingo lirateke grabitatearen ondorioz. Ikus dezagun zer gertatzen zaigun kotxez bihurgune bat ematen dugunean. Autoarekin biratzean, geure gorputzak kanporantz egiten du, hasiera batean generaman norabideari jarraituz (sentitzen dugun bultzada horri indar zentrifugo deritzo fisikan).
‎–Entzun dezagun zer den mesede hori. Juliak doinu arina eman zion ahotsari, baina haren begiak serio zeuden betaurrekoen atzean.
‎gau aproposa Hitchcock ikusteko, Arantxak ez ditu jasaten eta. Ea, ikus dezagun zer daukagun, aha!:
‎»Gogoeta egin dezagun orain, borrokaldiaren erakusgarri? horiez, eta pentsa dezagun zer iradokitzen duten. Talde bat.
‎–Egon, ikus dezagun zertan amaitzen den.
‎Puntu honetan, gogoraraz dezagun zertan ziren euskal literatura eta bereziki euskal itzulpengintza 1950eko hamarkada hartan. Jadanik esan dugun bezala, XX. mendearen erdialdera arte, literatura itzulpen gehienak nolabaiteko helburu funtzional batekin egiten ziren (morala, euskararen apologia, euskara literarioaren lanketa...), eta horretarako, normalean, literatura kanonikoetako testu klasikoak hautatzen ziren itzulgai gisa, batez ere euskaldunen balore tradizionalak zalantzan jarriko ez zituztenak.
‎Birformulazioa diskurtso estrategien barnean aztertuko badugu ere, aurrera dezagun zer ulertzen dugun birformulazioa diogunean eta zergatik uste dugun edo buruan daramaten enuntziatu parentetikoak birformulazioak direla; eta ez hautakariak, Euskaltzaindiak EGLU IIIn edo definitzen duen bezala. Eta birformulatzaile den kasuetan (enuntziatu parentetikoei dagokienez behintzat) ez zaigu iruditzen Larringanek (1995) bere tesian defenditu duen bezala, A multzoari dagokionik; hau da, ez zaigu iruditzen (enuntziatu parentetikoetan, behintzat) hots eta alegiaren pareko denik.
‎Kasu batzuetan, txakurrak paseatzeko, haiekin jarduerak egiteko eta etxean egun batzuetan haiek zaintzeko aukera ere ematen da. Ikus dezagun zer den babesa eta nola babesten den txakurra.
2013
‎Etapak dira. Uler dezagun zer den bake prozesua, nola funtzionatzen duen, ez ditzagun har gaiak arinki. Desarmea ez da armak uztea.
‎Ikus dezagun zer dioten zenbakiek galdezka hasiz gero:
‎Tira, orain jar gaitezen denok gustura eta goxo, eta egin dezagun berba eta barre etxerako bide guztian. Eta, lehenengo eta bat, entzun dezagun zer gertatu zaizuen zuei guztioi etxetik joan zinetenetik. Gizon atseginik ikusi duzue?
‎Aitzitik, eskaria inelastikoa bada (ez sentikorra), prezioa igo egin ahal izango da, eta ez dio eragingo salmenta mailari. Ikus dezagun zer eskari mota den:
‎Eman dezagun beste urrats bat gure aurrezagutzak identifikatzen jarraitzeko; hau da, ikus dezagun zer gehiago dakigun gaiari buruz. Horretarako, saia zaitez honako ariketa hauek egiten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 35 (0,23)
UEU 25 (0,16)
Open Data Euskadi 25 (0,16)
Ikaselkar 21 (0,14)
Consumer 16 (0,11)
Alberdania 16 (0,11)
Pamiela 16 (0,11)
Berria 12 (0,08)
Argia 12 (0,08)
Euskaltzaindia - Liburuak 10 (0,07)
Jakin 9 (0,06)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 7 (0,05)
Karmel Argitaletxea 6 (0,04)
Jakin liburuak 6 (0,04)
Booktegi 6 (0,04)
Susa 4 (0,03)
LANEKI 3 (0,02)
Hitza 3 (0,02)
ETB serieak 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
goiena.eus 2 (0,01)
Chiloé 2 (0,01)
Kresala 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
Karkara 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 2 (0,01)
Anboto 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ezan zer esan 30 (0,20)
ezan zer gertatu 29 (0,19)
ezan zer egin 11 (0,07)
ezan zer egon 9 (0,06)
ezan zer nolako 9 (0,06)
ezan zer ukan 9 (0,06)
ezan zer eduki 6 (0,04)
ezan zer ari 5 (0,03)
ezan zer etzan 5 (0,03)
ezan zer gehiago 5 (0,03)
ezan zer nahi 5 (0,03)
ezan zer aritu 4 (0,03)
ezan zer aurkitu 4 (0,03)
ezan zer jakin 4 (0,03)
ezan zer gogoratu 3 (0,02)
ezan zer aldatu 2 (0,01)
ezan zer amaitu 2 (0,01)
ezan zer aparatu 2 (0,01)
ezan zer arazo 2 (0,01)
ezan zer bilakaera 2 (0,01)
ezan zer eman 2 (0,01)
ezan zer erabaki 2 (0,01)
ezan zer eraman 2 (0,01)
ezan zer eskaini 2 (0,01)
ezan zer jo 2 (0,01)
ezan zer ondorio 2 (0,01)
ezan zer adierazi 1 (0,01)
ezan zer agertu 1 (0,01)
ezan zer akuilatu 1 (0,01)
ezan zer arraio 1 (0,01)
ezan zer arrisku 1 (0,01)
ezan zer atera 1 (0,01)
ezan zer azpiegitura 1 (0,01)
ezan zer babestu 1 (0,01)
ezan zer balio 1 (0,01)
ezan zer berezitasun 1 (0,01)
ezan zer bi 1 (0,01)
ezan zer bizimodu 1 (0,01)
ezan zer bortizkeria 1 (0,01)
ezan zer deitu 1 (0,01)
ezan zer demonio 1 (0,01)
ezan zer egoera 1 (0,01)
ezan zer ekarri 1 (0,01)
ezan zer energia 1 (0,01)
ezan zer eragin 1 (0,01)
ezan zer erakutsi 1 (0,01)
ezan zer erosketa 1 (0,01)
ezan zer eskari 1 (0,01)
ezan zer eskatu 1 (0,01)
ezan zer eskola 1 (0,01)
ezan zer etorri 1 (0,01)
ezan zer ezaugarri 1 (0,01)
ezan zer ezaugarritu 1 (0,01)
ezan zer ezkutatu 1 (0,01)
ezan zer gaitasun 1 (0,01)
ezan zer galdera 1 (0,01)
ezan zer galdu 1 (0,01)
ezan zer gastatu 1 (0,01)
ezan zer helburu 1 (0,01)
ezan zer hiru 1 (0,01)
ezan zer hitz 1 (0,01)
ezan zer hunkitu 1 (0,01)
ezan zer idatzi 1 (0,01)
ezan zer informazio 1 (0,01)
ezan zer iradoki 1 (0,01)
ezan zer jardun 1 (0,01)
ezan zer jarri 1 (0,01)
ezan zer joera 1 (0,01)
ezan zer jokatu 1 (0,01)
ezan zer kontatu 1 (0,01)
ezan zer modu 1 (0,01)
ezan zer moduko 1 (0,01)
ezan zer musika 1 (0,01)
ezan zer omendu 1 (0,01)
ezan zer onartu 1 (0,01)
ezan zer osagarri 1 (0,01)
ezan zer pasatu 1 (0,01)
ezan zer puntu 1 (0,01)
ezan zer suposatu 1 (0,01)
ezan zer susmo 1 (0,01)
ezan zer talde 1 (0,01)
ezan zer ulertu 1 (0,01)
ezan zer utzi 1 (0,01)
ezan zer zuek 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia