Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 123

2000
‎Espainiako gobernuak asmo nabarmena du kultur ekoizpenaren berezitasunak behin betiko lurperatzeko, kultura eta kontsumoa bat eta bera izan daitezen salneurri librearen paradisuan. Eta paradisu horretan, noski, badakigu nor izango den jainko eta nor gurtzaile huts: salneurrien kontrol erabatekoa eskuratuko duten kate handien loria goretsi dugu, etengabean, gainerako gizaki aukeragabeok.
‎" Borgesek omen zioen idatz litezkeen istorioak oro, funtsean, bitan baizik laburbiltzen ez zirela: gurutziltzaturik hiltzen den Jainkoarena eta itsasoratzen den bidaiariarena. Sarrionandia, nabarmen, bigarrenera biltzen da.
‎–Existentzialismo ateistetan ere (Heidegger, Sartre) agian zilegi litzateke Jainkoaren erreferentzia batez mintzatzea, dolu baten edonostalgia baten adieran, cfr. ESCOHOTADO, A., El espiritu de la comedia, Anagrama, Barcelona 1991,207?. Jainkoa hil eta gero gelditu den Jainkoaren nostalgia da gaur, agian, gure Jainkoa.
‎—Hi ere eroriko haiz egunen batean... eta nork daki ez ote den Jainkoa nitaz baliatuko, hi ere fedegabetasunaren zalditik egozteko, nola egotzi baitzuen zorioneko egun batean Saulo, apostoluen apostolua...
2001
‎Bagenituen lehen euskaraz sasijakintsuak, sasiletraduak eta (zergatik ez esan?) sasikumeak; orain berriz, lehengoen gain, sasiabsolutuak, sasihelburuak, sasikezkak, sasibakeak eta nik al dakit beste zenbait sasigauza. Eta, sasikoa ez dena jatorra eta behar bezalakoa denez gero, horra non aurkitzen dugun Peru arlotea egiaren eta zuzentasunaren martiri bihurtua, munduarentzat nardagarri baina norbaitentzat, ez den Jainkoarentzat edo, kuttun eta maitagarri.
‎...oi hauengatik jainko honek olerkari haiei beraien arrazoitzeko ahalmena kentzen die, eta haietaz baliatzen da zerbitzari izan daitezen, jainkoek aukeratutako profeta eta igarleekin ere gertatzen den legez; eta guk, entzuten dugunok, jakin dezagun ez direla haiek, arrazoimena beraiengan ez duten olerkariak, hainbeste estima merezi duten gauza horiek esaten dituztenak, beraien bitartekaritzaz mintzo den jainkoa baizik. Eta argumentu honetarako froga handiena da Kaltzididako Tiniko19, berak inoiz ere ez baitzuen gogoratzeko moduko olerkirik egin, denek ezagutzen duten peana izan ezik, kantu guztietan ederrena agian, berak dioen moduan" Musen aurkikundea" besterik ez.
‎Hemen teologiaz jardungo du Kantek, eta bere objektua den jainkoaz. Orain arte ideia absolutuak landu ditu, arima eta izadia, ‘in concreto’ diren ideiak; jainkoa, ordea, ‘in individuo’ eman nahi den ideia da, eta beraz, ideala.
2002
‎eta larritzen den Jainkoa,
2003
‎Eta horren sorburu den jainkoa goresterakoan zuzen goretsiko genuke Maitasuna, oraingoetan mesede handiena egiten diguna gure antzeko denera eramanez, eta gerorako itxaropen handienak ematen dizkiguna, jainkoekiko eraspenez jokatzen badugu, gu antzinako izaerara itzularazita eta sendatuta, dohatsu eta zorioneko egingo gaituela.
2004
‎Naturaren elementu guztiek oreka miresgarri batean, izadia ren ekilibrio betean irauten dute (BP, 64 or.). Xabier Letek idatzi zuen" Sinesten dut" olerkiak (Lete 1974, 63 or.) hitz egiten zigun zirkulu natural etengabe horretaz, gizaki, animalia eta materia oro ren bilakaera, sortze eta desagertzeaz. Erdozaintzik izen bereko olerkian(" Sinesten dut", BP, 64 or.) antzeko hausnarketa egingo du, zeruak, lurrak, mendiek, ibaiek, izaki eta gizaki guztiek osatzen duten zirkuluan, bai eta horien sortzailea den Jainkoarengan, sinesten duela esanez. Gizakia natura harreman honetan badago, beraz, beste dimentsio garrantzitsu bat alde batera ezin utz dezakeguna, kontzeptu teologikoa edo erlijiosoa, alegia, zeinaren arabera Jainkoa guztiaren sortzailea den, izaki, animalia eta landareek osatzen duten katearen sorburua.
‎Alde batera utzi dituela fedezko kontuak eta, neurri horretan, baita fede hutsaren kontua litzatekeen Jainkoa ere. Bere eredu deduktibistarentzat lehen hastapena izango den Jainko geometra, matematikoa, ezagutza zientifikoaren aurrebaldintza, ahalguztiduna, dena dakiena eta dena, unibertso bakarra sortu duena eta naturatik kanpo existi daitekeena izango da berak buruan duena.
2005
‎Aspaldiko partez heriotza urrun ibiliko zen kanpamendu hartako oihal denda hartatik, zelai kixkaliaren gainean inprobisatutako behin behineko jantoki hartatik, barre ozen haiek uxatua. Nietzschek aipatu bide zituen jainko dantzari haiek, haiengan fedea izatea posible den jainko bakar haiek zebiltzan han inguruan dantzan. Richard haserre atera zen oihaletxetik.
‎Baikor eta energia zoro baten menpe nintzen, hala banintzen. Hotzaren eta beldurraren eraginez dardarka zarenean, oihu egin behar duzu, sastakaiaz leihora aterarazi zugan bizi den jainko zarrastel barru nagi bezain barre eragile hori. Atera hadi leihora, frankotiratzaileei egiek desafio, egintzak barre haien lepotik eta egin dezatela hitaz ere barre!
2006
‎Egia, Jainkoaren legeko aginduak daude, hain esplizituak, eta gero Kristoren doktrina. Baina historian zehar gizakitzen den Jainkoaz era irrazionalean mintzatzea, edo Jainkoaren izatea eta borondatea halako zein kontziliotan esanaren menera jartzea, gehiegizkoa iruditzen zait.
‎Gure ikuspegi modernotik —Filosofia arkaikoarekin hasten gara giza abere heroikoak bizi zuen argitasun hura lausotzen, beste argitasun analitikoago bat jartzen begian— hain ulertezina den jainko andereen jeloskorkeriari egotzi behar zaio, hain zuzen, jainko eta jainkosek burutu zituzten mendeku ekintza lazgarri ugari: Zeusek
‎Zeusen nagusitasunean oinarritzen den hierarkia hori indartu izanean nolabaiteko razionalizazio prozesua antzeman da12: jainko nagusia jainko unibertsala da, batetik, giza abereekin nahasten ez den jainkoa da, eta, bestetik, jainko lokal eta herrikoien gainetik inposatzen da, jainko panhelendarra da.
‎Biltzar horretan garrantzia hartzen du eztabaidak, adostasunak lortzeko bideak, eta arautu egiten dira prozedurak: esaterako, ostrazismoa erabiltzen da, ez Zeusen agindua betetzen ez duenarekin, baizik eta guztien iritziarekin bat datorren Zeusen agindua errespetatzen ez duen jainko andere bihurri eta bakartuarekin —gaiztotzat hartzen hasten den jainko anderearekin—: jolas semantikoa oso eraginkorra gertatuko da.
‎hiliko gizaki, ez berpizturiko jainko. Betiereko espiritu absolutuaren errealitatea ez da zeruan bizi den jainko transzendente bat izango, baizik naturan bizi den gizaki batek idatziriko Liburu bat.
2007
‎" Infernua" deitu izan den egoera horretan ez dagoela itzulbiderik sekula santan? Tira, tira, espekulazio teologikora emandako horiek asma dezatela beste zerbait maitasun den Jainkoarekin bateragarriagoa dena. Bitartean saia gaitezen infernu guztiak itzaltzen; eta badaezpada ere, heriotza osteko eternoaz gehiegi kezkatu ordez, has gaitezen" orain eta hemen" hain errealak diren beste infernutxoak itzaltzen!
‎Honetan zeharo urrun gaude. Liburu, ko hiru erlijioetan (judaismoa, kristautasuna eta islamismoa) agertzen den Jainko pertsonal, haserrekor eta antropomorfotik.
‎Izpiritu, adimen eta nahimen puru? den Jainko kristauak bizia eta naturaren jainkoak oro ezabatu ditu, eta giza arima bera naturatik (munduaren arimatik) ebaki eta banatu du, errogabetuz, naturgabetuz, desarimatuz, erabat izpiritutuz. Halaber, iragana sakratua da, orainaldia ordea denboran ezdeustzat jotzen da, etorkizun paradisuzko bati oparitan kiskali beharrezkoa da.
‎behatu gura du. Bossuet en bestela, ez du idatzi gura nola bidatzen den Jainkoaren historia gizon emakumeon munduan, baizik eta gizajendearen mundua nola doan historian, arrazoimenak bidatua, barbarian hasi eta zibilizaziora goitituz: historiaren bilakabide labirintikoetan Ariadna haria, Probidentziaren ordez, giza izpiritua da (giza natura) herrien izpirituetan manifestatzen eta garatzen («le fonds est partout le même, et la culture produit des fruits divers»:
‎Hobeto, esan dezagun honela: pentsaera shintoistan ez da galdetzen zer den Jainkoa eta zer den gizakia, baizik bien artean zein barne harreman dagoen(...). Japoniar shintoistentzat Jainkoa harreman bat da, aleman kristauentzat pertsona bat den bitartean1266.
‎Heine-k behin eta berriro erregearen heriotza politikoa eta Jainkoaren heriotza filosofikoa parekatzen ditu, materialki hura Antzinako Erregimena instituzio gorena baldin bazen, haren azkeneko fundamentua intelektualki Jainkoa baitzen10 Robespierre-k giza erakunde zaharrak triskatzeko bazuen garra, baina Izaki Gorenaz autua izan orduko, Saint Honoré kaleko burgestoiloa, ezpainetako patsa kendu, odola ikuzi eskuetan, eta apal apal igandeko gizon deboto janzten zen. Kant-ek Jainkoaren aurrean ere ez du halto egin, ezpada, azkeneraino joanez, «hiltzen ari den Jainkoaren hil kanpaia jo du. Jean Paul-engan jada aurkitzen dena da esaldi hori, orain Heine-k behin eta berriz errepikatua, eskuarki Nietzsche-ri gaineratu ohi zaiona11 Lutero-k abiatu zuen izpirituaren askatasun bidea, Kant-ekin amaitzen da.
2008
‎Maite gaituen Jainkoa, haize leunak bezala ferekatzen gaituena, haize leunak bezala besarkatzen. Ferekarako deia den Jainkoa, hitz batean, zigor odoltsuetarako deia baino gehiago?
‎errezitatzen lagundu nion, indulgentzia osoa irabaziz, elizak arautuaren arabera. Eta hara nolakoa den Jainkoaren miserikordia, errezitatu bezain laster hil zitzaidala besoetan, goxo goxo. Gure ama, beraz, zuzenean joan zen zerura, seguru nago, purgatoriotik pasatu gabe, elizaren doktrinak idulgentziei buruzkoan gezur ez badio, jakina?
‎Nire Jainkoa da Bere herria askatu zuena despotismo batetik, eta salmoetan halako Jainkoari deitzen zaio, eta Jesusen amak bere otoitzean ere halako Jainkoaz hitz egiten du esanez ezen apalak jaso egiten dituela eta harroak, ostera, beheratzen. Bai, Moisesen historian ageri den Jainko hura da nire Jainkoa.
‎Aretxabaletako eta Arrasateko (Gipuzkoa) udalek ohorezko alkate izendatu zuten Franco,, atxikimendu leial eta apurtezina? adierazteko, eta, begia Erregeen artean Errege den Jainkoa xede hartuta, Estatuaren Itsasontzia esku tinko eta ziurrez gidatzen duen horri esker on sakona, adierazteko.
‎Maite gaituen Jainkoa, haize leunak bezala ferekatzen gaituena, haize leunak bezala besarkatzen. Ferekarako deia den Jainkoa, hitz batean, zigor odoltsuetarako deia baino gehiago...
‎Ni izan nintzen lekuko, nik neuk eman bainion komunioa; gero, berriz, Miradme, ¡ oh mi amado y buen Jesús!... errezitatzen lagundu nion, indulgentzia osoa irabaziz, elizak arautuaren arabera. Eta hara nolakoa den Jainkoaren miserikordia, errezitatu bezain laster hil zitzaidala besoetan, goxo goxo. Gure ama, beraz, zuzenean joan zen zerura, seguru nago, purgatoriotik pasatu gabe, elizaren doktrinak idulgentziei buruzkoan gezur ez badio, jakina...
‎XI 8an garaturiko argudioaren ondorio teologikoak Aristotelesek XII 6 ataletan adierazten ditu: egintza hutsa den Jainkoaren existentzia frogatzeko, Aristotelesek denboraren eta mugimenduaren betierekotasuna eta geldia izanik motorra den substantzia betiereko baten existentzia onartzen ditu abiapuntu gisa.
2009
‎Honek erraza dauka nonbait, pentsatzen duzu: badaki zer den Jainkoa eta erantzun dezake arazorik gabe bai ala ez dagoen. Fededunak ibiltzen ziren lehen seguru.
‎Kreazioaren forma big bang baldin bada, eta biziarena Darwinen borroka, Jainkoak ez du ja zentzurik? Nola pentsatu behar da, maitasuna omen den Jainkoa gabe, Natura, eta andre gizonaren bizitza bertan. Naturaren esplikazioa orain zientifikoa delako, ez du ja zentzurik lurra ama gisa ulertzeak eta zerua aita, Delfin edo Arantzazun legez?
‎–Aukera bakoitzak du bere prezioa?. Zer den Jainko hori, erabakitasunekoa, eta horregatik giza nahimena bera bezala, hurrengo poesian argitzen du liburutxo berean:
‎Bere formazioagatik Gandiagak ongi ezagutzen zituen filosofoen istiluak (beharbada ez filosofia modernokoak, baina klasikoak bai): razionalki Jainkoa, pentsatu ere ezin pentsa litekeena dela, izanez ez bada (existituz), hots, existitzen ez den Jainko baten ideia edo pentsamendu hutsa bera kontraesan bat dela bere baitan; Jainkoa ezin dela ez existitu, zeren eta, summa essentia, baita (San Anselmo),, ipsum esse?
‎Ezkutatuz agertzen baita. Inoiz egon den Jainkoaren ikus eta entzule handienak ere inoiz ez du hura aurpegiz aurpegi ikusi ahal izan, begiz begi, aldean igaro zaion batean igaro eta gero haren bizkarraldea sumatu soil baizik, Sinaiko mendian. –Ene aurpegia ez daiteke ikus?, esplikatu dio Jahvek berak Moisesi (Ex.
‎Ondo iruditzen zait. Razionalitate (edo razionalismo) elementu kritiko bat da; kontuan izanik, batez ere, zer den eta zer izan den Jainkoa gure inguruan. Esan bezala, mendebaleko kristautasunean dabilen Jainkoaren kontzeptua, Bibliaren ondare erlijiosoa adina da emaitza espekulatiboa estreina platonismo grekoarena, Erdi Aroan filosofia arabiar aristotelikoarena eta horren bertsio katolikoena Pariseko Unibertsitatean, eta modernian razionalismoarena.
‎–Jainko bat, badagoena, ez dago?; edo, esango dugu: den Jainko bat, ezin liteke izan.
‎Jainkoa, razionalki epaituta, ebidentea da ezin dela izan pertsonaia bat, gauzaki bat, Superaingeru bat, eskua eman eta salbatuko gaituena; ezin dela egitate honen, jazoera horren egile izan, egin ezin duela deus egin (egite orok iragankortasuna suposatzen du, subjektuaren eta objektuaren artean muga bat eta oposizio bat, etab.). Egile bat beti aktore bat da, aktore batek oholtza bat eta eszena bat denboran eskatzen du: dena gure ohikoa den Jainkoaren (metafisikoaren) kontzeptuaren uko logikoa zuzen zuzen. Ondoriozki, arimaren salbazioa, Jainkoaren gizon emakume bilakatzea, gurutzean hiltzea, piztea?
‎–Regina: ez dakit zer den Jainkoa, hori ez baitago mundu honetan jakiterik, baina badakit nolakoa den? –esan zion bat batean nerabe bihurtutako senarrak.
‎(Joan Paulo II.a, Incarnationis mysterium Bulda, 11). Barkamena eskatzean, Elizak, lehenik eta behin, biziaren eta bakearen iturri den Jainkoari zuzentzen dio bere eskaria. Berari eskatzen diogu, geure arteko desadostasun politikoak eta sozialak konpontzeko bide bezala indarkeria eta heriotza erabiltzeari beti uko egiten jakiteko beharrezko dugun argia eta indarra?
‎–Regina: ez dakit zer den Jainkoa, hori ez baitago mundu honetan jakiterik, baina badakit nolakoa den... –esan zion bat batean nerabe bihurtutako senarrak.
‎Ote ez ote den Jainko bat,
2010
‎argitasun pixka bat, hura ezinezkoa zela esaten zidana: nola izan zitekeen, infinituki on eta infinituki errukitsu den Jainko batek ni bezalako izaki mugatu bat mugagabeki kondenatzea infernuko garretara, sekulorun sekulotan. Nola onar zezakeen ni haragi erregosizko pintxo bihurtzea, deabruaren sardearen jostailu?
‎Amets ezohiko bat zen, nigan bere arrastoa utzi zuena; gauaren kolorekoa zen arren, ordea, ametsak ez zidan buru osoa hartzen, bai bainuen bazter batean —buruko zokorik zokoenean, beharbada— argitasun pixka bat, hura ezinezkoa zela esaten zidana: nola izan zitekeen, infinituki on eta infinituki errukitsu den Jainko batek ni bezalako izaki mugatu bat mugagabeki kondenatzea infernuko garretara, sekulorun sekulotan. Nola onar zezakeen ni haragi erregosizko pintxo bihurtzea, deabruaren sardearen jostailu?
‎Hala balitz, Jainkoa ahalguztiduna dela garbi geratuko litzateke, baina genuke esan Jainkoa ona dela. Eta ona ez den Jainkoa oinarritzat hartzen duen erlijioak ezin du etika egoki bat funtsatu. Jainkoa ona dela esango genuke, beraren gaitzespenak eta onespenak justiziara edo ongira makurtuko balira.
‎Izan ere, morala bera ere legearen mende dago, eta lege guztien oroegile den Jainkoaren manupean:
‎Enetzat, oso argi da" hil den Jainko hau" Jainkoaren irudia baizik ez dela. Betidanik gizakiak asmatu du Jainko bat zeru gorenean egoten dena, lurretik eta ekaitik urrun.
‎Den denetan den Jainkoa maitatzea baino errazagorik ez da! Zuentzat, salbatzen duen ekintza askatzailea posible da.
2011
‎etortzeko den jainkoa nahi dugula
‎arkonteak. Horrenbestez, Biblian eta liburu sakratuetan agertzen den Jainko hori ez da benetako Jainkoa, iruzurti hutsa baizik, eta beraz, entzungor egin behar zaie berak emandako arauei.
‎Egia, Jainkoaren legeko aginduak daude, hain esplizitoak, eta gero Kristoren doktrina. Baina historian zehar gizakitzen den Jainkoaz era irrazionalean mintzatzea, edo Jainkoaren izatea eta borondatea halako zein kontziliotan esanaren menera jartzea, gehiegizkoa iruditzen zait.
‎Ez soilik zientziak eta teknologiak jauziak ematen dituztelako arma industriak markatutako doinuaren arabera, helburu belikoak gurtuz jauzitik jauzira. Riechmannek modu xumean azaldu zuen zergatik aurrerapen teknologiko oro ez den jainkoen oparia: zukugailu mekanikoa eta elektrikoa erkatuz.
‎Joan den udaberrian, elurte berantiar latz batek inausi lan ederra egin zuen, zuhaitzen hosto atera berria harrapatu zuelarik. Nontsu den zerua eta nontsu den lurra oraingoz ez dakite askok, nontsu den Jainkoa eta nontsu den deabrua. Susmoa badute, baina beste udaberri bat dute bakoitzaren erresumaren mugak, berriz ere, ongi ezartzeko.
2012
‎Gainera, lotzen nuen bekatuarekin, San Nikolas jaietan titi bat ukitu nuelako, pentsatzen nuen, orain hilko banintz sutan emango nuke eternitate osoa?. Konturatu nintzen zein suntsikorra den Jainkoa.
‎Nafarroa­ko Xabierren zegoen nire hamar urte besterik ez zituen gorputza. Han sustraitzen ziguten zeinen garrantzitsua den Jainkoaren dotrina eta zenbat garrantzitsuagoak diren, dotrina hori baino, beste milaka gauza.
‎– Eta, sasikoa ez dena jatorra eta behar bezalakoa denez gero, horra non aurkitzen dugun Peru arlotea egiaren eta zuzentasunaren martiri bihurtua, munduarentzat nardargarri baina norbaitentzat, ez den Jainkoarentzat edo, kuttun eta maitagarri.
2013
‎–eta, irribarre ezin zabalagoa egiten zuela, Facundok gehitu zuen?: Gaur jakingo duk hik zer den jainkoen eztia! Hori bai:
‎–eta, irribarre ezin zabalagoa egiten zuela, Facundok gehitu zuen–: Gaur jakingo duk hik zer den jainkoen eztia! Hori bai:
‎Estetika hori oso lotua dago tradizio juduarekin eta, neurri batean, kristauarekin, Jainkoaz ezin baitaiteke irudirik eraiki. Pobreengan azaltzen den Jainkoaren errebelazioarekin lotuta daude bai gozamena, bai Jainkoaren irudi eskandalagarria. Errebelazio horretan, aldi berean, Jainkoa ezkutatu egiten da eta agertu egiten da, bere ezintasuna eta —ezintasunarekin batera— bere hustea azaltzen direla.
2014
‎Eta askok ez zuten ulertzen hori eta utzi zioten Hari jarraitzeari. Baina grekeraz dago idatzia san Juanen ebanjelioa, eta bertan afirmatzen da nola Jesus den Jainkoaren Verboa, grekeraz Logoa. Eta nik aspaldidanik darabilt buruan halako metafora bezalako bat esplikatzen ahal duena, ahalik eta gehien, zer den Jainkoaren Logoa jatea.
‎Baina grekeraz dago idatzia san Juanen ebanjelioa, eta bertan afirmatzen da nola Jesus den Jainkoaren Verboa, grekeraz Logoa. Eta nik aspaldidanik darabilt buruan halako metafora bezalako bat esplikatzen ahal duena, ahalik eta gehien, zer den Jainkoaren Logoa jatea. Handik elikatzea.
2015
‎25 Behin Quicumque vult salmoa errezatzen ari nintzela, ulertarazi zitzaidan nola den Jainko bakarra eta hiru Pertsona; hain argi ulertarazi ere, non harri eta zur eta guztiz kontsolaturik geratu bainintzen. On handi handia egin zidan Jainkoaren handitasuna eta haren miragarriak ezagutzeko, eta Hirutasun Santuaz pentsatzen dudanean edota hartaz hitz egiten denean, uste dut ulertzen dudala nola izan daitekeen, eta horrek poz handia ematen dit.
‎Gorpuari hil jantzia jartzean, deabru asko ikusi nituen gorpu hura hartzen zutela, eta harekin jostatzen ari zirela zirudien, eta hartaz mendekua ere hartzen zutela; niri laborriasartu zitzaidan, kako zorrotz handiez esku batzuetatik besteetara pasatzen baitzuten. Besteei egiten zitzaizkien bezalako ondra eta zeremoniez lurra ematera zeramatenez gero, buruan nerabilen zein ona den Jainkoa, ez baitzuen nahi arima haren izena belzterik, beraren etsaia zela ezkutuan geratzea baizik.
‎4 Ez da askotan sumatzen den Jainkoaren presentzia bezalakoa, batez ere bat egitezko eta gelditasunezko otoitza daukatenek sumatzen dutena bezalakoa, otoitza edukitzen hasi nahi denean norekin hitz egin aurkitzen dugula baitirudi, eta entzun egiten digula iruditzen zaigu, samurtasunarekin batera sumatzen ditugun maitasun bizizko eta fedezko, eta beste erabakitasunezko ondorio eta sentimendu espiritualengatik.... Mesede handi hau Jainkoarena da, eta eman izan zaionak estimu handitan izan beza, goi goiko otoitza delako, baina ez da ikuskaria; diodanez, ariman eragiten dituen ondorioengatik konturatzen da bat Jainkoa han dagoela, Haren Maiestateak era horretara sentiarazten baitu bere burua.
‎1 Uste dut egoki izango dela agertzea nolakoa den Jainkoaren hitz egite hau arimari eta honek zer sentitzen duen, berorrek uler dezan. Izan ere, Jaunak mesede hau egin zidala esan dudan aldi hartatik orain arte, oso ohikoa da, esateko dagoenean ikusiko denez.
‎Hona hemen hitz soil hauekin baketua, halako sendotasun, adore, ziurtasun, baretasun eta argiarekin, non bat batean beste bat bihurtua ikusi bainuen neure arima; horrela, iruditzen zitzaidan mundu guztiarekin Jainkoa zela esanez teman aritzeko prest nengokeela. Oi, zein ona den Jainkoa! Oi, zein Jaun ona eta zein ahaltsua!
‎Igartzenda, nire iritziz, noiz den Jainkoaren espiritua eta noiz, Jainkoak ematen duen debozioaren hasierarekin, guk geure ahaleginez sorturikoa, eta, esan dudanez, borondatearen gelditasun honetara igaro nahi izaten dugu:
‎Bada, saia gaitezen beti besteengan ikusten ditugun bertute eta gauza onak begiratzen, eta haien akatsak geure bekatu handiez estaltzen. Jokaera horrekin, gero guztiz ongi egingo ez bada ere, bertute handi bat lortzen da, guztiak norbera baino hobetzat izatea, eta hortik hasten da lortzen, guztirako behar den Jainkoaren laguntzaz eta, laguntza hori falta denean, alferrikakoak dira ahaleginak, eta eskadiezaiogunBerari bertute hau eman diezagula, ahaleginak eginez gero inori ez baitio Hark huts egiten.
‎8 Benetan nahi izango nuke Jaunak lagun egin diezadan gauza hauek ariman eragiten dituzten ondorioak jartzeko, jada naturaz gaindikoak izaten hasten direnak, ondorioetatik ezagut dadin noiz den Jainkoaren espiritua. –Ezagut dadin?
‎1 Igokunde osteko asteartean, Jauna hartu ondoren pixka batean otoitzean nahigabez ari nintzela, gauza batean egon ezinik gogoa barreiatzen zitzaidalako, kexatzen nintzaion Jaunari gure miseriazko izaeraz. Nire arima sutzen hasi zen eta iruditzen zitzaidan argi argi Hirutasun guztiz Santu osoa nuela aurrean adimenezko ikuskariaz; hor ulertu zuen nire arimak irudikatze modu baten bidez, egiaren irudi gisa, nire buru motelak ulertzeko eran, nola den Jainkoa hirukoitza eta bakarra; eta honela hiru Pertsonek batera hitz egiten zidatela iruditzen zitzaidan, eta nire ariman desberdinki irudikatzen zirela; gaurtik hiru gauzatan hobekuntza nabarituko nuela neugan esan zidaten, Pertsona hauetako bakoitzak egiten zidan mesedea zela: batak karitatean eta nekeak pozik eramatean, karitate hau sentitzean arima sutzearekin batera.
‎Beldurrez nago posta garraioa joango ote den, eta horrela ezin idatzi izango diot. Asko galduko dute, baina betikoa den Jainkoa geratzen zaie.
‎7 Jakin nahiko nuke zer den Jainkoak hari egiten dion indar handi hori, ez baitu azaltzen. Begira beza zer sufrimendu den besteen aurrean negar malkotan eta txitean pitean idazten agertzea.
‎Ahoz egoki errezatzen duen arimak irabazi handia lortzen duela dio, eta nola gertatzen den Jainkoak hartatik naturaz gendiko gauzetara jasotzea.
‎Oi ene alabak, zein saritzaile bikaina den Jainkoa! Ulertu eta ikusi gabe ezer pasatzen ez zaion Jaun eta Senarra duzue.
‎Eta uste dut baietz; ez dakit ergelkeria den. Maitasuna borondateak bidaltzen duen gezi bat dela iruditzen zait, eta honek, berak duen indar guztiaz badoa, lurreko gauza guztietatik aske eta Jainkoari soilik emana, egi egiaz zauritu egin behar du Haren Maiestatea; horrela, maitasuna den Jainkoagan beragan murgildurik, handik irabazi handi handiekin itzultzen da, esango dudanez. Eta beraz, informazioa jaso zen gure Jaunak otoitzean hain mesede handia egin dietenengandik, murgiltze santu honetara eramanak izan baitziren gainezkaldi batekin, kanpotik ere ez zeudela beren senean ikusteko eran; bada, hauei galdeturik zer sentitzen duten, inola ere ez dakite esaten, ez zuten jakin, ezta ezin izan zuten ulertu ezertxo ere maitasunak han duen jokaeraz.
‎lortzen duela dio, eta nola gertatzen den Jainkoak hartatik
‎4 Begira, Jainkoarren, ene ahizpak, Jainkoaren beldur hau lortu nahi baduzue, zerikusi handikoa baita ulertzea zein gauza larria den Jainkoa iraintzea eta zeuen ohiko pentsamenduetan hori erabiltzea, bizia baitoakigu horretan eta askoz ere gehiago bertute hau geure arimetan sustraitua izatean. Eta bertute hau baduzuela egi egiaz jakin arte, beti dago oso kontuz ibili beharra, eta Jainkoagana gehiago hurbiltzen lagunduko ez diguten arrisku eta lagunetatik alde egin beharra.
‎Eta nahiko inozoa izatea da neke hartze hau; izan ere, bere esku dagoena ere, zer ordain dezakegu, diodanez, hartu ezik zer emanik ez daukagunok, baizik eta geure buruak ezagutu, eta ahal dugun hau, geure borondatea ematea, bihotz bihotzez egin? Gainerako guztiak, Jaunak honaino ekarri duen arimari, enbarazu eta kalte egiten dio eta ez mesede, apaltasuna delako soilik zerbait egin dezakeena, eta hau ez adimenaren bidez lortua, egia argi baten bidez baizik, bat batean ulertzen baitu irudimenak ekin eta ekin aldi luzean lortu ezin zuena, hau da, zein ezerezak garen gu eta zein handia den Jainkoa.
‎Ezin dut burutik kendu Chihiroren bidaia eder horretako eszena ikusgarria: jainko bat, lokatzak eta zikinkeriak goitik behera bildua (usain nazkagarrizko bola erraldoi bat) iritsi da Chihiro lanean ari den jainkoen bainuetxera.
‎Bestelako Jainkoa. Ez gure erlijio neurri, lege, truke guzien eredura edota gure beldur, herstura eta hoben sendimenduen idurira moldatu Jainkoa, bainan Ontasun (onezia) hutsa den Jainkoa. Harrigarrizko dohaintasun hutsa baita Jainkoa.
‎Izpiritual ernatzea Kirola, musika, dantza, eta zertako ez izpiritual ernatzea eskaini zuen haurrari? Jesusen bizia, hunen maitasunezko urratsak eta mezua ezagutu; dena maitasun den Jainko Aita Amarekin harremanetan sartu ixiltasuna eginez, otoitzean eta kantuz, hiru eskoletako lagun berriekin elgarretaratuz. Ez beldur izan!
2016
‎Sapek zioen horrek, alderantzizko bidaia batean, bere seme alaben ADNa izango zuela eta bere oraingo nortasuna ez zuela ezagutuko, heriotzan ditaikeen betiereko bizia den Jainkoa, bere iragana izan zitekeena, Darwin, bere geroa.
‎liburu arrakastatsuaren ustekabeko erlijiogabetasunak orduko gizarte fededunari bortizki eraso egin zion eta gaur arte, eboluzionismoa, kreazionismoaren aurkako tesia bezala altxatu izan da. Iritzi horrek bere bazka lor zezan, bi bihi mota desberdin aurkitu zituen, liburuan mintzagai ez den jainkoaren kreazioaren jarraitzailearena, fededunena beraz, eta fedegabeek erlijioaren aurka aurkitu zuten bandera zientifikoa, Darwinismoa.
‎(argia:) ume bat den jainko bat
‎Hasieratik hasteko, guztiaren hasieran Jainko nagusi bat dago. Ez dago jainko bakarra, Erromak kristautasuna bere egiten duen arte, baina bai Zeruko Gorte batean guztien gainetik argi eta garbi Jainko Nagusia den jainko bat. Dela Othin, Juppiter edo Zeus, ezagunenak baino ez aipatzearren, Jainko Nagusi horrek badu plan bat gizakientzat eta tximista eskuetan darabil haiek bere nahia egiten ez badute.
‎Hirian behetik hegan egiten badute, jakingo dute zer den Jainkoari eta AEBri beldur izatea.
‎Gauden gu! Gerlak gerla ekartzen duela badakigu, eta hunek bazterrak suntsitzen dituela, bai lur eta ur, eta horrela bide hori segituz, gure segidarik ez dela izanen, eta den Jainko Kreatzaileaz trufatzea dela. Lauda bizia, hau da egia!
‎Jesus gure haragian gorpuztu den Jainkoaren irudia izan da, Jainko umil, xume, ixil, libre, harrigarri, xamur eta urririkakoa, munduaren eta gizadiaren aldeko maitasunez josia, gizakien erokeri, bihurrikeri eta zentzugabekeri guziengatik ere.
‎Bestalde Kanta: Gora Kreatzailea/ Gure den Jainkoa... Ginuen Aita/ Ginuen Ama/ Bixtan da Amatxi. P.U.
‎Biltzar horiek, egia erran apezpikuak izan dira eta dira beti, Elizaren erakaspenak eta fedea dituzte erreberritzen edo gaurkotzen Jainkoaren Izpiritu Saindua lagun. 1962ko kontzilioak, bertzeak bertze, Elizaren gaia zuen barnatu eta bereziki nor den Jainkoaren populua. Ordu arte, apez, apezpiku, fraile, serorak ziren Eliza; hierarkia horrek zuen lehentasuna eta jende arruntak ondotik behar zuen segitu.
2017
‎Orainokoan Deabruaren zerbitzuan bezala, enplega zaitez hemendik aitzina Jainkoarenean, eta orduan ikusiko duzu, eta esperientziaz frogatuko, zein gozo, zein ezti, zein atsegin eta plazent den Jainkoa.
‎Quam magna multitudo dulcedinis, quam abscondisti timentibus te (Sal 30: 20). A, zein handia den Jainkoak kristau beldur zaizkionentzat gorderik eta estalirik daukan eztitasunaren multzoa!
‎Jainkoa ere hi habilen bide horretatik ibili izan balitz, nagusi, sekula ez zuan Mariagana joango eta Jesusik ez zatekean sortuko. Eta galdetzen badidak zein den Jainkoaren bidea, hauxe esango diat: Mariarengana doana.
‎–Ea bada, entzun, nagusi! Goiz batez, horra non esnatzen den Jainkoa haserre bizian. –Zer Jainko edo zer Jainko ondo naiz ni?, esan dik bere artean,, gizon ale batzuk ere ez baitauzkat niretzat intsentsua errez eta nire izenean juramentu eginez denbora ematen laguntzeko?
‎Batetik, giza emozioak lehenengo lerroan jarri lirateke, beti ere psikologoen testak eta emozioen kontrola oinarri dituen eta estatu terapeutikoaren mendeko den Oskola terapeutikoa bilakatu barik; hots, helburua ez da emozioak kontrolatu eta erreprimitzea, kontrakoa baizik, emozioen kudeaketan trebatzea. Ikasleak ume eta gazteari utzi behar die bidea, irakasleak helduari utzi behar dion bezala eta goikaldetik begiratzeari utzi; ukiezina eta ahalguztiduna den jainkoak erabat gizatiarra den gizakiari utzi behar dio lekukoa, den denak emozioak dituzten pertsonak baitira. Igorle eta hartzaile huts izateari utzi liokete emozioei ateak irekiz, denen artean harreman eredu natural eta zintzo berriak eratuz —onak ala txarrak izan— Eskolan haserreak, maitemintzeak, negarrak, barreak, frustrazioak eta beste abar luze bat gertatu ohi dira, bizitzako bestelako eremuetan bezala.
‎Girixtinoen bizian, Jainkoarekin nola aitzina egin da izpiritual lauzkaren berezitasuna. " Laguntza bat da, girixtino batek emaiten duena, erakusteko nola erne egon Jainkoaren mintzoari, nola erantzun pertsonalki mintzo den Jainkoari, haren hurbiltasunean aitzinatu eta harreman horren ondorioak nola osoki bizi" dio William Connoly jesuitak. Loiolako Inazioren esperientzia pertsonalak ariketak sortu zituen.
2018
‎Jakina, drama honek badauka bere alde komikoa ere, eta hori azaltzen da jakitean identitatea gauzatzea ezinezkoa dela beti. Baina komedia hau garaiezina omen den Jainko horrekiko esklabotzaren irudi inbertitua ere bada.
‎Edo euskaldunen bat! Badakizue zein den Jainkoa eta Euskaldunen arteko desberdintasuna?
2019
‎Beldarren gainean pixa egiten ari dela, Montherlant jolasean dabil, batzuekin errukitu eta besteak hil; erruki alai batez jokatzen du bizitzen tematzen diren beldarrekin, eta beste aukera bat ematen die; txoraturik dauka jolas horrek. Beldarrik gabe, gernu zurrusta jariakin bat baizik ez zen izango; bizitzeko edo hiltzeko tresna bihurtzen da; narrasean dabilen intsektuaren aurrean, maskuria husten duen gizonak badaki zer den Jainkoaren bakardade despotikoa; erreziprozitate mehatxurik izan gabe. Animalia emeen aurrean ere, gizasemeak, bere talaiatik, eman egiten du, kendu, bete, errukitu, haserretu, batzuetan krudel eta bestetzuetan samur, orain justu eta orain apetatsu; bere plazerari baino ez dio men egiten; subiranoa da, librea, bakarra.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia