2001
|
|
Bagenituen lehen euskaraz sasijakintsuak, sasiletraduak eta (zergatik ez esan?) sasikumeak; orain berriz, lehengoen gain, sasiabsolutuak, sasihelburuak, sasikezkak, sasibakeak eta nik al dakit beste zenbait sasigauza. Eta, sasikoa ez dena jatorra eta behar bezalakoa denez gero, horra non aurkitzen dugun Peru arlotea egiaren eta zuzentasunaren martiri bihurtua, munduarentzat nardagarri baina norbaitentzat, ez
|
den
Jainkoarentzat edo, kuttun eta maitagarri.
|
2002
|
|
eta larritzen
|
den
Jainkoa,
|
2009
|
|
Ote ez ote
|
den
Jainko bat,
|
2010
|
|
Hala balitz, Jainkoa ahalguztiduna dela garbi geratuko litzateke, baina genuke esan Jainkoa ona dela. Eta ona ez
|
den
Jainkoa oinarritzat hartzen duen erlijioak ezin du etika egoki bat funtsatu. Jainkoa ona dela esango genuke, beraren gaitzespenak eta onespenak justiziara edo ongira makurtuko balira.
|
2011
|
|
arkonteak. Horrenbestez, Biblian eta liburu sakratuetan agertzen
|
den
Jainko hori ez da benetako Jainkoa, iruzurti hutsa baizik, eta beraz, entzungor egin behar zaie berak emandako arauei.
|
|
Egia, Jainkoaren legeko aginduak daude, hain esplizitoak, eta gero Kristoren doktrina. Baina historian zehar gizakitzen
|
den
Jainkoaz era irrazionalean mintzatzea, edo Jainkoaren izatea eta borondatea halako zein kontziliotan esanaren menera jartzea, gehiegizkoa iruditzen zait.
|
|
Ez soilik zientziak eta teknologiak jauziak ematen dituztelako arma industriak markatutako doinuaren arabera, helburu belikoak gurtuz jauzitik jauzira. Riechmannek modu xumean azaldu zuen zergatik aurrerapen teknologiko oro ez
|
den
jainkoen oparia: zukugailu mekanikoa eta elektrikoa erkatuz.
|
2022
|
|
–Oso ondo dakit zer
|
den
Jainkoaren ohorea, Mary Jane, baina ez zait batere ohoregarria iruditzen Aita Santuak beren bizitza osoan esklaboak bezala koruan lanean aritu diren emakumeak korutik bidaltzea eta haien ordez mutiko mukizu batzuk jartzea. Elizaren onerako izango da, Aita Santuak erabaki badu, baina ez da bidezkoa, Mary Jane, eta ez dago ondo.
|
|
Apaizak hori esaten zionean, aita marmarrean aritzen zen afalondoan. " Hori ere esan egin behar, mozolo horrek, pena gehiago ematen du-eta berak, existitzen ez
|
den
Jainko bati bere burua gomendatzen", esaten zuen aitak. Eta horrela, poliki poliki, Noraren bizitzan interesa galtzen joan ziren aita eta ama.
|
|
Ongi pentsatuz gero, ama gehiegi izan nituen, deboto eredugarri gehiegi, gaitzizen batera errendituak, beharbada haiek ere ez zuten sinesten, ez behintzat zeharo, izenen gose egarri
|
den
Jainko batengan, beharbada besterik gabe zebiltzan han, aitzakia bila, beren familietatik urrun ibili ahal izateko, mundura ekarri zituen egitatetik libratu ahal izateko, Jainkoak jakingo ez balu bezala nondik sortuak ziren, aita eta ama batengandik, bai bada, Jainkoak jakingo ez balu bezala haien Jeanne eta haien Anne haien atzean gurasoek hautatutako izen desegoki bat ezkutatzen saiatzen zirela...
|
|
Eta hori ez da inondik ere neutrala: irakaskuntza praktiko utilitarista batek munduaren ikuspegi praktiko utilitarista bat transmititzen du, zeinean dirua
|
den
jainko txit ahaltsua balio etikoen gainetik. Euro billeteek grabatuta daramatzaten zubien gainetik begiratzen irakasten zaie munduari eta bizitzari, eta ez zubipeko begietatik.
|
|
Beste erlijioek asmatutako jainkoez eta numenez biluzten da, nolabait esateko, haien benetako mamia eta izaera adierazteko. Badakigu zein
|
den
jainko eta numen horien mamia, emearen ahalmena, hain zuzen. Badakigu nola jasotzen dugun ahalmen hori:
|