2001
|
|
...oi hauengatik jainko honek olerkari haiei beraien arrazoitzeko ahalmena kentzen die, eta haietaz baliatzen da zerbitzari izan daitezen, jainkoek aukeratutako profeta eta igarleekin ere gertatzen den legez; eta guk, entzuten dugunok, jakin dezagun ez direla haiek, arrazoimena beraiengan ez duten olerkariak, hainbeste estima merezi duten gauza horiek esaten dituztenak, beraien bitartekaritzaz mintzo
|
den
jainkoa baizik. Eta argumentu honetarako froga handiena da Kaltzididako Tiniko19, berak inoiz ere ez baitzuen gogoratzeko moduko olerkirik egin, denek ezagutzen duten peana izan ezik, kantu guztietan ederrena agian, berak dioen moduan" Musen aurkikundea" besterik ez.
|
|
Hemen teologiaz jardungo du Kantek, eta bere objektua
|
den
jainkoaz. Orain arte ideia absolutuak landu ditu, arima eta izadia, ‘in concreto’ diren ideiak; jainkoa, ordea, ‘in individuo’ eman nahi den ideia da, eta beraz, ideala.
|
2003
|
|
Eta horren sorburu
|
den
jainkoa goresterakoan zuzen goretsiko genuke Maitasuna, oraingoetan mesede handiena egiten diguna gure antzeko denera eramanez, eta gerorako itxaropen handienak ematen dizkiguna, jainkoekiko eraspenez jokatzen badugu, gu antzinako izaerara itzularazita eta sendatuta, dohatsu eta zorioneko egingo gaituela.
|
2004
|
|
Alde batera utzi dituela fedezko kontuak eta, neurri horretan, baita fede hutsaren kontua litzatekeen Jainkoa ere. Bere eredu deduktibistarentzat lehen hastapena izango
|
den
Jainko geometra, matematikoa, ezagutza zientifikoaren aurrebaldintza, ahalguztiduna, dena dakiena eta dena, unibertso bakarra sortu duena eta naturatik kanpo existi daitekeena izango da berak buruan duena.
|
2006
|
|
Gure ikuspegi modernotik —Filosofia arkaikoarekin hasten gara giza abere heroikoak bizi zuen argitasun hura lausotzen, beste argitasun analitikoago bat jartzen begian— hain ulertezina
|
den
jainko andereen jeloskorkeriari egotzi behar zaio, hain zuzen, jainko eta jainkosek burutu zituzten mendeku ekintza lazgarri ugari: Zeusek
|
|
Zeusen nagusitasunean oinarritzen den hierarkia hori indartu izanean nolabaiteko razionalizazio prozesua antzeman da12: jainko nagusia jainko unibertsala da, batetik, giza abereekin nahasten ez
|
den
jainkoa da, eta, bestetik, jainko lokal eta herrikoien gainetik inposatzen da, jainko panhelendarra da.
|
|
Biltzar horretan garrantzia hartzen du eztabaidak, adostasunak lortzeko bideak, eta arautu egiten dira prozedurak: esaterako, ostrazismoa erabiltzen da, ez Zeusen agindua betetzen ez duenarekin, baizik eta guztien iritziarekin bat datorren Zeusen agindua errespetatzen ez duen jainko andere bihurri eta bakartuarekin —gaiztotzat hartzen hasten
|
den
jainko anderearekin—: jolas semantikoa oso eraginkorra gertatuko da.
|
|
hiliko gizaki, ez berpizturiko jainko. Betiereko espiritu absolutuaren errealitatea ez da zeruan bizi
|
den
jainko transzendente bat izango, baizik naturan bizi den gizaki batek idatziriko Liburu bat.
|
2008
|
|
XI 8an garaturiko argudioaren ondorio teologikoak Aristotelesek XII 6 ataletan adierazten ditu: egintza hutsa
|
den
Jainkoaren existentzia frogatzeko, Aristotelesek denboraren eta mugimenduaren betierekotasuna eta geldia izanik motorra den substantzia betiereko baten existentzia onartzen ditu abiapuntu gisa.
|
2010
|
|
Izan ere, morala bera ere legearen mende dago, eta lege guztien oroegile
|
den
Jainkoaren manupean:
|