2007
|
|
ONCEk ez dauka inolako interesik euskara bultzatzeko eta ezerk ez du behartzen hori horrela izan ez dadin. Gainera, ONCEri ez
|
dagokio
euskara suspertzea. EAEko hiritarren eskubideak bermatzea ez dagokio ONCEri, herri administrazioei baizik.
|
2008
|
|
zinatuta, > keraz, > Bestetik, behar baino letra larri gehiago ageri da, Ituna eta Agindua ez baitira izen bereziak, eta Euskaltzaindiak 1990ean emaniko arauak dioenez, karguak letra xehez idatzi behar dira, eta arau horrek eztabaida piztu arren, oraingoz Euskaltzaindiak ez du bestelakorik arautu. Azkenik, hitz hurrenkera ez
|
dagokio
euskarari zati batzuetan bederen, tra > > ahal> izateko> ordainketa> Agindua> gaztelaniazkoaren parekoa baita. Azkenik, aipa dezagun egitura pasiboa dugula aktiboa behar genukeen lekuan:
|
2010
|
|
Printzipio nagusia bestea izan da, ordea, mende laurden honetan: konstituzio marko nagusiaren baitan Eusko Legebiltzarrari
|
dagokio
euskararen ofizialtasun kontuak legez arautzea.
|
|
Benetako helburua elkarbizitza hori baldin bada, eta irtenbiderik gabeko zuloan erori nahi ez badugu, garbi dago galdera nagusiak zein izan behar duen: zein leku
|
dagokio
euskarari, eta zein gaztelaniari, begien bistako etorkizunean iritsi nahi genukeen gizarte bizitzan. Hizkuntza bi izango badira gure adierazpide eta gure ezaugarri, bistan da biek dutela espazio fisiko eta soziofuntzional berbera okupatu:
|
|
Etorkin helduen kasuan beraz gau eskolei
|
dagokio
euskara presente egitea lurralde ez euskaldunetan. Euskara ikasteko, immigranteak euskalduntzeko, gau eskola da aukera nabariena.
|
2012
|
|
Batetik, curriculumak agertzen dituen aukera guztiez baliatzen da ikastetxea hizkuntzaren ezaguera lantzeko. Bestetik, curriculumaren bidez eskolari
|
dagokio
euskararen ezaguera bertako kulturan testuinguratua lantzea (1/ 1993 Legearen 3 artikulua). Azkenik, talde izaerari eusten diogu neurri operatibo egokia delako eginbehar guztiei aurre egin ahal izateko, baina, baita hizkuntzaren irakaskuntzarako jardunesparru eta rol harreman ugaritarako erabilera aukerak irekitzen dizkigulako; hala nola, ikasle ikasle, irakasle irakasle, ikasle irakasle, guraso ikasle, guraso irakasle, besteak beste.
|
2013
|
|
Beharrezko euskara maila hori ereduak bermatzen du (euskarazko murgiltze eredua). Hala ere, eredutik kanpoko ikasleek euskara proba egiteko aukera izanen dute.Bestalde, garbi utzi behar dugu Larunblai eta Iseka ez direla aisialdiko jarduera arruntak (ludotekak antolatzea ez
|
dagokio
Euskara Zerbitzuari). Aisialdia lagunarteko hizkeraren inguru naturala da, eta horregatik, ikastetxetik kanpo euskararen erabilera sustatzeko esparru egokia da.
|
2015
|
|
Euskal hiztunak ez izan arren, hizkuntza ulertzen dutenak euskarara batzen baditugu, euskaldunok askoz ere leku gehiagotan egingo genuke euskaraz eta euskarak izango luke ikusgarritasun handiagoa. Epe laburrean, emaitza batzuk ikus ditzakegu; epe luzera begira, zientziatik eta akademiatik aprobetxa ditzakegu hainbat elementu, lagunduko digutenak ondo kudeatzen gai hau.Gipuzkoari aitzindaritza hartzea
|
dagokio
euskararen gaian. Euskararen erdigune geografikoan dago Gipuzkoa eta horrek ematen dio abantaila. Horri esker Gipuzkoa da indargune soziolinguistikoa.
|
2016
|
|
Iruditzen zait euskara bihurtzen ari dela oztopo antzeko bat. Euskalgintzari
|
dagokio
euskararen gaia erdigunean kokatzea. Aldarrikatu behar dugu gizarte justuago baten alde egitean hizkuntza eskubideek hor egon behar dutela.
|
2018
|
|
" Eremu ez euskaldunean" ez zen euskaraz jakitea puntuatzen, eta bai alemanez, ingelesez eta frantsesez jakitea. Orain, berriz, baremoko puntu guztiak batuko dira, salbu euskararenak, eta horren batuketako% 7
|
dagokio
euskarari eremu mistoan eta% 11 eremu euskaldunean. " Eremu ez euskaldunean" euskara baloratzeko aukera izanen da bakarrik, baina beti baloratuko dira alemana, ingelesa eta frantsesa.
|
2020
|
|
Eta tarteka galdera batzuk ere proposatu ditu. “Nori
|
dagokio
euskara, batez ere, immigraziora hurbiltzea. Lan hori Hezkuntzari dagokio bakarrik?
|
2022
|
|
Hori guztia egiteko, oinarrietan eskatutakoari jarraituta, enpresak ELE aztertzeko asmoz mahai bat osatzeko asmoa du. Mahai horretan parte hartzea
|
dagokio
Euskara Zerbitzuari, eta UEMAko teknikariak beste herri batzuetako esperientzia gehituko lioke taldeari; gainera, dirulaguntza bat eskuratzeko aukera izango du Udalak baldintza batzuk betez gero. Udalaren izenean arkitektoak eta zinegotzi batzuek ere parte hartuko dute, eta horiez gain, herriko beste partaide batzuekin osa daiteke mahai hori.
|
|
ELE aztertzeko mahaian parte hartzea
|
dagokio
Euskara Zerbitzuari, eta UEMAko teknikariari. Udalaren izenean arkitektoak eta zinegotzi batzuek ere parte hartuko dute, eta herriko beste partaide batzuekin osa daiteke, esaterako, Larraina euskara elkarteko kideekin, herriko beste arkitektoren batekin edota soziologoren batekin.
|
2023
|
|
Zupiriak gaineratu du euskararen erabileraren normalizazio prozesuak helburutzat daukala «herritarren hizkuntza eskubideak bermatzea», eta, zehazki, nabarmendu du «erkidego honetako biztanleek duten eskubidea gaztelania nahiz euskara erabiltzeko, erakundeetara jotzen duten bakoitzean». Hizkuntza Politika sailburuaren esanetan, Eusko Jaurlaritzari
|
dagokio
euskararen normalizaziorako oinarrizko irizpideak ezartzea. «Hortik aurrera, erakunde bakoitzaren egitekoa da, irizpide orokor horien arabera, normalizazio planak diseinatzea eta beharrezko profil linguistikoak ezartzea; eta horixe egin du Gipuzkoako diputazioak kasu honetan».
|