Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2007
‎ONCEk ez dauka inolako interesik euskara bultzatzeko eta ezerk ez du behartzen hori horrela izan ez dadin. Gainera, ONCEri ez dagokio euskara suspertzea. EAEko hiritarren eskubideak bermatzea ez dagokio ONCEri, herri administrazioei baizik.
2008
‎zinatuta, > keraz, > Bestetik, behar baino letra larri gehiago ageri da, Ituna eta Agindua ez baitira izen bereziak, eta Euskaltzaindiak 1990ean emaniko arauak dioenez, karguak letra xehez idatzi behar dira, eta arau horrek eztabaida piztu arren, oraingoz Euskaltzaindiak ez du bestelakorik arautu. Azkenik, hitz hurrenkera ez dagokio euskarari zati batzuetan bederen, tra > > ahal> izateko> ordainketa> Agindua> gaztelaniazkoaren parekoa baita. Azkenik, aipa dezagun egitura pasiboa dugula aktiboa behar genukeen lekuan:
2010
‎Printzipio nagusia bestea izan da, ordea, mende laurden honetan: konstituzio marko nagusiaren baitan Eusko Legebiltzarrari dagokio euskararen ofizialtasun kontuak legez arautzea.
‎Benetako helburua elkarbizitza hori baldin bada, eta irtenbiderik gabeko zuloan erori nahi ez badugu, garbi dago galdera nagusiak zein izan behar duen: zein leku dagokio euskarari, eta zein gaztelaniari, begien bistako etorkizunean iritsi nahi genukeen gizarte bizitzan. Hizkuntza bi izango badira gure adierazpide eta gure ezaugarri, bistan da biek dutela espazio fisiko eta soziofuntzional berbera okupatu:
‎Etorkin helduen kasuan beraz gau eskolei dagokio euskara presente egitea lurralde ez euskaldunetan. Euskara ikasteko, immigranteak euskalduntzeko, gau eskola da aukera nabariena.
2012
‎Batetik, curriculumak agertzen dituen aukera guztiez baliatzen da ikastetxea hizkuntzaren ezaguera lantzeko. Bestetik, curriculumaren bidez eskolari dagokio euskararen ezaguera bertako kulturan testuinguratua lantzea (1/ 1993 Legearen 3 artikulua). Azkenik, talde izaerari eusten diogu neurri operatibo egokia delako eginbehar guztiei aurre egin ahal izateko, baina, baita hizkuntzaren irakaskuntzarako jardunesparru eta rol harreman ugaritarako erabilera aukerak irekitzen dizkigulako; hala nola, ikasle ikasle, irakasle irakasle, ikasle irakasle, guraso ikasle, guraso irakasle, besteak beste.
2013
‎Beharrezko euskara maila hori ereduak bermatzen du (euskarazko murgiltze eredua). Hala ere, eredutik kanpoko ikasleek euskara proba egiteko aukera izanen dute.Bestalde, garbi utzi behar dugu Larunblai eta Iseka ez direla aisialdiko jarduera arruntak (ludotekak antolatzea ez dagokio Euskara Zerbitzuari). Aisialdia lagunarteko hizkeraren inguru naturala da, eta horregatik, ikastetxetik kanpo euskararen erabilera sustatzeko esparru egokia da.
2015
‎Euskal hiztunak ez izan arren, hizkuntza ulertzen dutenak euskarara batzen baditugu, euskaldunok askoz ere leku gehiagotan egingo genuke euskaraz eta euskarak izango luke ikusgarritasun handiagoa. Epe laburrean, emaitza batzuk ikus ditzakegu; epe luzera begira, zientziatik eta akademiatik aprobetxa ditzakegu hainbat elementu, lagunduko digutenak ondo kudeatzen gai hau.Gipuzkoari aitzindaritza hartzea dagokio euskararen gaian. Euskararen erdigune geografikoan dago Gipuzkoa eta horrek ematen dio abantaila. Horri esker Gipuzkoa da indargune soziolinguistikoa.
2016
‎Iruditzen zait euskara bihurtzen ari dela oztopo antzeko bat. Euskalgintzari dagokio euskararen gaia erdigunean kokatzea. Aldarrikatu behar dugu gizarte justuago baten alde egitean hizkuntza eskubideek hor egon behar dutela.
2018
‎" Eremu ez euskaldunean" ez zen euskaraz jakitea puntuatzen, eta bai alemanez, ingelesez eta frantsesez jakitea. Orain, berriz, baremoko puntu guztiak batuko dira, salbu euskararenak, eta horren batuketako% 7 dagokio euskarari eremu mistoan eta% 11 eremu euskaldunean. " Eremu ez euskaldunean" euskara baloratzeko aukera izanen da bakarrik, baina beti baloratuko dira alemana, ingelesa eta frantsesa.
2020
‎Eta tarteka galdera batzuk ere proposatu ditu. “Nori dagokio euskara, batez ere, immigraziora hurbiltzea. Lan hori Hezkuntzari dagokio bakarrik?
2022
‎Hori guztia egiteko, oinarrietan eskatutakoari jarraituta, enpresak ELE aztertzeko asmoz mahai bat osatzeko asmoa du. Mahai horretan parte hartzea dagokio Euskara Zerbitzuari, eta UEMAko teknikariak beste herri batzuetako esperientzia gehituko lioke taldeari; gainera, dirulaguntza bat eskuratzeko aukera izango du Udalak baldintza batzuk betez gero. Udalaren izenean arkitektoak eta zinegotzi batzuek ere parte hartuko dute, eta horiez gain, herriko beste partaide batzuekin osa daiteke mahai hori.
‎ELE aztertzeko mahaian parte hartzea dagokio Euskara Zerbitzuari, eta UEMAko teknikariari. Udalaren izenean arkitektoak eta zinegotzi batzuek ere parte hartuko dute, eta herriko beste partaide batzuekin osa daiteke, esaterako, Larraina euskara elkarteko kideekin, herriko beste arkitektoren batekin edota soziologoren batekin.
2023
‎Zupiriak gaineratu du euskararen erabileraren normalizazio prozesuak helburutzat daukala «herritarren hizkuntza eskubideak bermatzea», eta, zehazki, nabarmendu du «erkidego honetako biztanleek duten eskubidea gaztelania nahiz euskara erabiltzeko, erakundeetara jotzen duten bakoitzean». Hizkuntza Politika sailburuaren esanetan, Eusko Jaurlaritzari dagokio euskararen normalizaziorako oinarrizko irizpideak ezartzea. «Hortik aurrera, erakunde bakoitzaren egitekoa da, irizpide orokor horien arabera, normalizazio planak diseinatzea eta beharrezko profil linguistikoak ezartzea; eta horixe egin du Gipuzkoako diputazioak kasu honetan».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia