Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 65

2000
‎bakea, bakea da eta kito. Hemen ez dago nazio eraikuntzarik" ETAk, urte erdi pasatu ondoren, jendeak nahiak errealitatearekin nahasten dituela pentsatu zuen eta indarkeriara itzuli zen berriro. Hori da ETAk saldu duen bertsioa, hori da ETAren ikuspuntua EAJrekiko.
2004
‎Hala ere, Nomurak hau zehaztu du: “oraindik asko dago egiteko mundu osoan arrantza arduraz eta modu iraunkorrean egin dadin lortzeko, baina argi dago nazioak eta sektore pribatua gehiegizko ustiapenak eta ingurumenaren defentsak sortzen dituzten kezkei erantzuten hasi direla”. Kodean sartzeko modua herrialdetik herrialdera aldatzen da, eta, kasu askotan, erronka nagusiak finantza baliabideen eta gaitasun teknikoen urritasuna dira.
‎Eta gero: Baina Italia esnatzen denean, ez dago naziorik berriro lotara eramango duenik, eta Aix les Bains eta Grenoble arteko etapan, mendatez betetako infernu hartan, Gino Bartali jarri zen lider, erakustaldi aparta emanez Galibier eta Lautareten gora.
2006
‎India, Pakistan eta Israelek daukate bonba atomikoa (horien kontrolerako itunik sinatu gabe, gainera) eta eskualde horretako gerretan sartuta daude Errusia, Britainia Handia eta Estatu Batuak. Hor sortutako krisiak kudeatzeko ez dago Nazio Batuen Erakundea besterik, eta honek indar txikiegia dauka.
‎Hori aurrerakada handia da, 1872ko abenduaren 22ko Legeari begira. Gainera, Europako kontinentean ez dago nazio bakar bat ere, gai horretan beroni erantsitako kode proiektuaz harago doanik, ezta Alemania bera ere. Alemanian, prozesuko legeetan, granitozko haitzean bezala, inprimaturik geratu zen indibidualismo germaniarraren zigilua; bertako errege erreginen agintaritza ahaltsuak ere ezin izan du hori ezabatu, ezta haren militar loriatsuek eta arestian izandako lurralde zabalkuntza indartsuak ere ez.
2007
‎Europa osoan ez dago nazio batek, ala bestek, ala batek baino gehiagok batera errebindikatzen ez duten lur eremurik. Eta, behar baldin bada, lurraldearengatik muturra hautsi diogu eta hautsiko diogu elkarri.
‎Ez genekien gure abizenak euskaldunak zirenik ere. Eta gaur egun, kontzientziarik gabe ez dago naziorik. Gure espainolismoa oso ahula zen, egia da.
‎Zergatik hemen eta ez han? Norenesku dago nazio interesen eta alderdi politikoen arteko marra mugarri jakin bateanezartzea. Interpretazio kontua izango da hori, bistakoa denez.
‎– Korrelazioa dago nazio identifikazioaren mailaren eta aberriaren ezagutzageografikoaren artean.
‎– Korrelazioa dago nazio identifikazioaren mailaren eta barne taldearenatsegin mailaren artean.
2008
‎Euskal intelligentsiaren sail batean etengabeko joera dago nazio identitatearen balioa gutxiesteko; identitate mota horretatik zenbat eta urrunago, orduan eta askeago sentitzen bide dira batzuk. Postnazionalismoaren diskurtsoa bidelagun hartuta, identitate mota honek ez luke eragin erabakigarririk izango gure bizimoduan.
‎Bada besterik ere nazio identitatearen irispena dela-eta. Han hemenka aditzen eta irakurtzen ditugunak irakurrita, ez bide dago nazio identitate inpliziturik: alegia, gure bizitzaren dimentsio nazionala modu kontzientean bizi ezean, gure bizimoduak ez bide du zerikusirik norberaren izaera nazionalarekin.
‎Ederki dago hori. Ederki dago nazio identitatearen elementu nagusi bat bere bakardade hutsalean ez uzteko nahia. Esan eta berresan ari gara, naziotasunaren konstelazioan elementuak elkarrekiko eraginkortasunean antolaturik behar ditugula.
‎Ernest Gellner en esanari bagagozkio, kultura idatzirik gabe ez dago nazio politikorik edo estaturik eraikitzerik gizarte modernoetan:
‎Gellner en tesi horretan kultura idatziaren baldintza premisa politikoaren aurretik dabil nazioaren eraikuntzan. Kultura idatziaren humusik gabe ez dago nazio politiko modernorik. Gizarte politikoaren botere efektuek gizarte horren berorren ehuna sortzen eta egituratzen dute.
‎Iruñean egindako 08 Nazio Eztabaidaren osoko bilkuran ondorioztatu dutenez, «herritarren esku» dago nazio eraikuntza
2009
‎Eta modu jakin horrek, eskakizun ekonomikoak dituen bezalaxe, eskakizun soziolinguistikoak ditu: nazioaren eraikuntza euskaraz hezurmamitzen dugu, edo gainerakoan ez dago nazio euskaldunaren itxura izan lezakeen deusik sortzerik. Euskararen oinarria, marko politikoaren aldaketa bermatzen duen oinarria da, bestela, izan ere, delako marko politikoaren aldaketa herri euskaldunari sekula egindako iruzurrik handia izango da. c)" Berriz diot:
‎Txillardegiren aurreikuspen beltzak bete egin ziren Irlandan. Ohargarria da belaunaldi gazteei egiten dien aipamena; zuen esku dago nazio gaelikoaren zoria aldatzea. Ez da ohartarazpen txarra etxera begira jarrita egiteko ere:
‎Txillardegiren aurreikuspen beltzak bete egin ziren Irlandan. Ohargarria da belaunaldi gazteei egiten dien aipamena; zuen esku dago nazio gaelikoaren zoria aldatzea. Ez da ohartarazpen txarra etxera begira jarrita egiteko ere:
‎Puntu honetan ere izugarrizko antza hartzen diot. Gure abertzaletasuna ere obsesionatuta dago nazio politikoaren edo estatuaren fetitxearekin. Badakizue zertaz ari naizen:
‎Hizkuntza minorizatu batek ez baitauka halako erakarpen indarrik. Beraz, euskararen herriak bereganatzen dituen benetako hiztunak, euskaraz bizi nahi dutenak, identitate interesek hartaraturik datoz, eta horien artean ez dago nazio identitate espainola edo frantsesa duen hiztunik, betiko salbuespenak salbuetsita. Identitate aniztasunaren koplak ez du argitzen eskuartean daukagun arazoa, horretan saiatzen direnek horixe sinestarazi nahi badigute ere.
‎–Ba ote dago nazio estatua ez den beste biderik?
‎Egia esanda, munduan ez dago nazio estaturik bestelako lurralde eskabideei mugak zabaldu dizkienik; aitzitik, estaturen baten lurralde subiranotasuna zelanbait gainditzeko ahalegin orok aurrez aurre egiten du talka estatuak edozein eskabideri ematen dion ezezkoarekin, eta hori dela-eta sekulako desilusioa hartu dute behin baino gehiagotan estaturik gabeko eskualdeek.
2010
‎Araugabetze politika ikaragarri baten barruan, dio Lordonek, Gobernua bi komunitate oso ezberdini mintzo zaio. Batetik dago nazioa osatzen duten herritarren komunitatea eta bestetik dago mundu mailako finantzek osatzen dutena. Eta bere arbitro lanetan, Estatuak" bigarren indar hauei ematen die arrazoi lehenengoaren kontra".
2012
‎Gizartemodernoaren sorreratik komunitate politiko horrek zuzenbidezko nazio estatuarenforma hartu du. Hala, egun indarrean dagoen herritar kontzeptua XVII. eta XVIII.mendeetatik dator eta harreman zuzenean dago nazio estatuarekin. XX. mendearenerdialdetik aurrera, ongizate estatuarekin batera, herritartasun kontzeptua zabaldueta edukiz bete da.
‎Ez batzuetan ez besteetan ez dago nazio sozialik, klase desberdinen artekolotura ulertzen badugu halakotzat, eta, beraz, «bi nazio» daude: aberatsen nazioaeta pobreena.
2014
‎Erregea ez dela esentziala nazioa egoteko. Nola dago naziorik, eta zer da nazioa. Dago, historiak egin duelako; eta da, historiak egin duena?
‎Bat. Renanentzat (orain!) Iraultza baino lehen errigoroski ez dago nazio sentimendurik(, sentiment de nationalité?) edo nazio kontzientziarik, ezta nazioen aitortza politikorik ere1339 Nazionalitateen printzipioa Frantziako Iraultzak deklaratu izango zukeen1340 Hori ote da Renanen zinezko pentsamendua. Nazioa egiten duena nazio kontzientzia dela (nazioaren subiraniaren kontzientzia bezala ulertuta), esanez laburbildu ohi da askotan Renanen teoria.
‎–les bâtisseurs de nation, par toute l. Europe, n, ont cessé de le répeter?, epaitzen du A. M. Thiessek, errege biluzia biluzi utziz. Ez dago nazioaren kontzeptu frantses edo renandar originalik batere.
‎autu topikoaz ere ohar bat aurrera baino lehen, behin eta berriro topatuko baitugu. Ohikoa bilakatua dago nazio (nalismo) etnikoaz versus zibikoaz munduko naturalena mintzatzea (zer inbentu linguistiko da, nazio etniko, sintagma?); alegia nazioaren kontzeptu alemana versus frantsesa56 Batzuetan termino dotore batek ardi zuriak eta beltzak berenez partitzen ditu, eta haren jabe izateak (geu zurien artalde atseginean kokatzen gaituela aparte) gehiago pentsatzetik dispentsatzen du.
‎Eta, gero, teorizazio ezberdinak, ez beti teoriko hutsak?, aldian aldiko interes eta xede politiko partikularren eran, hauen artean kokatu behar baitira Alsaziaren aleman edo frantsestasunaren ingurukoak. Last but not least, autore aleman edo frantsesen gogoetak dago nazioari buruz teoriak egiten dihardutenak (inola ere ez euren artean baterakoak: Rousseau, Renan), eta politika dago, eta gerrak, garaipenak eta porrotak, praxian nazioak zer izan erabakitzen eta nazioak egiten dihardutenak edozein teoriak baino eragintsukiago.
‎Lehenik nazio historiko antropologikoa dago bere autogobernuarekin (espiritua); gero dago nazio politikoa, bere aginte eta gobernu sistemarekin2151.
‎–Dicho en pocas palabras, dudo que Renan pueda ser presentado en ningún momento y menos antes de esa fecha [1882], como un defensor del principio de las nacionalidades o del próximo, pero no coincidente? derecho de autodeterminación? 92 Ez dago nazio teoriaren baten aldarrikapen berri maisuzkorik; aitzitik, bai nazioaren kontzeptuan, bai nazionalitateen printzipioaren erabilgarritasunean, Renanen guztizko anbiguotasuna salatzen du de Blas Guerrerok93 Nazioaren ikusmolde aleman eta frantsesaren topikoari ez dio jaramon gehiago egiten behin saihets aiputxo bat egiteko soilik baino, eta kakotx artean ipiniz orduan. Konklusioa da Renanen konferentzia famatuko kontzeptu bereizketa,, eta argumentazio guztiak itxuraz errigortsuak, xede sinple bakarraren zerbitzuarena beste zentzurik ez dutela:
‎Edo beharbada hobeto legoke esanda: ez dago nazioaren kontzeptu bat, bakarra, hurbilketa kontzeptual diferenteak baizik. Ez dago nazionalismoA, nazionalismoak baizik; ez dago nazioaren eta nazionalismoaren teoria unibertsal batik, teoria partzialak baizik, diferenteak, eta denak ez derrigor eurozentrikoak.
‎ez dago nazioaren kontzeptu bat, bakarra, hurbilketa kontzeptual diferenteak baizik. Ez dago nazionalismoA, nazionalismoak baizik; ez dago nazioaren eta nazionalismoaren teoria unibertsal batik, teoria partzialak baizik, diferenteak, eta denak ez derrigor eurozentrikoak.
‎–Le tiers état est une nation complète?. Ez erregeren eta ez nobleziaren beharrik dauka bera bakarrik nazio osoa izateko, eta bera gabe ez dago naziorik. Hemen bai, esposizioaren kontzeptu zentrala nazioa da; berak erabakitzen du zer den nazioa.
‎3 Garapen jasangarria Garapen jasangarriak baliabide natural mugatuak saihesten ez uztea esan nahi du, hurrengo belaunaldiek ere erabil ditzaten. Lehen definizioa 1987 urtean dago Nazio Batuen «Txostena Brundtland Txostenean». Haren arduraduna Gro Harlem Brundtland norvegiarrak ezarri zuen ingurumen, ekonomia eta gizarte alderdiak ikuspegi solidariotik bateratzeko.
2015
‎Beharbada, ez, baina diskurtso amankomuna dute hiritarra izeneko ugaztun ilustratuaren inguruan.Uste dute (desioa omen) gizartea ur gardeneko Lurra izeneko konstituzio loratu xamur batean alferrik eta ergelik gabeko lurzoru zati zehaztugabea baina betiere espainola ingelesa frantsesa edo alemana oinazpiekin ukitu barik hegan dabiltzan izpirituen multzoa dela. Ez dago naziorik klaserik generorik. Ez dago dependentziarik ezgaitasunik amorrurik.
‎Aldiz herrialde germaniar eta eslaviarretan (Krimeako eta Ukrainako ‘hizkuntza/ nazio errusiarreko’ probintzien arazoan egunotantxe dakusgunez), Italian, Ingalaterran ere gehien gehienbat, XX. mendera arte hizkuntza/ nazioaren kontzeptu tradizionala gorde da. Hizkuntza/ nazioaz jarduteko tenorean ez dago nazioaren kontzeptu frantses edo alemanik, baizik ere betiko eta tradizional mendebalean amankomuna, alde batetik (Renanek ere beti baliatu duena, 1882ko
‎Aurrerago jorratuko dut hau, baina ohar bat aldez aurretik: Andersonen tesia ez da nazioak faltsuak direna, tesiak dio nazioa irudikapen multzo bat dela, ez dago nazio kideen arteko harreman errealik hasiera batean, bai, ordea, harreman horiek irudikatzeko kausa objektiboak. Andersonek, marxista den aldetik, kausa objektiboen indarra nabarmentzen du:
2016
‎Jakinduria, bere adar eta gai gehientsuenetan, Italiako kale batean musika entzutea bezala da, non edonork parte har dezakeen ezer ere ordaindu ez arren. Baina ez dago naziorik zeru azpian, eta Jainkoa da lekuko (egunen batean agertu dut haren tribunalaren aurrera eta lan honen berri eman), ez dudala hitz egiten hitz egite aldera?, baina ez dago naziorik zeru azpian, non mota guztietako ikasketak oparoago eskaintzen diren, non zientziak era egokiagoan lantzen diren, edo haietara iristea hemen baino errazagoa den, non arteak sustatzen diren, eta aurki gailurrera... Orduan, bada, ene herritar maiteak, nora ote zoazte?
‎Jakinduria, bere adar eta gai gehientsuenetan, Italiako kale batean musika entzutea bezala da, non edonork parte har dezakeen ezer ere ordaindu ez arren. Baina ez dago naziorik zeru azpian, eta Jainkoa da lekuko (egunen batean agertu dut haren tribunalaren aurrera eta lan honen berri eman), ez dudala hitz egiten hitz egite aldera?, baina ez dago naziorik zeru azpian, non mota guztietako ikasketak oparoago eskaintzen diren, non zientziak era egokiagoan lantzen diren, edo haietara iristea hemen baino errazagoa den, non arteak sustatzen diren, eta aurki gailurreraino igoko dira; non naturak deus gutxiren kontua eman behar duen, eta, errematea emateko, non ere adimena elikatzeko agudezia handiagoa eta izaera mota ugariago dagoen.... Orduan, bada, ene herritar maiteak, nora ote zoazte?
2017
‎Nazioak, etnia batetik edo gehiagotatik abiatuta, eta eskuarki testu idatzien corpus baten jabe, identitaterako eskubidea daukala aldarrikatzen du eta herri gisa autonomia politikoa du xede lurralde propioarekin batera? 42 Dakusagunez, hizkuntza idatziaren aipamena dago Hastings en hitzetan. Idatzizko corpusaren aldagaia oso loturik omen dago nazioaren genesiarekin. Ahozko kultura soiletik haratago doan imajinario kolektiboa taxutuko luke kultura nazional estandar idatziak.
‎Ondorio horretara iritsiko ginateke Fabregaten ondoko tesi hau onetsiko bagenu. Hartara, antropologo honen ustez, nazio menderatu asimilatuaren aldetik, nahimen politikorik ezean, bere arerio duen etnia nazioarekin [estatuarekin] botere borrokan saiatzeko asmorik gabe, ez dago nazio kontzientzian aurrera egiteko aukerarik; halaber, naziokide menderatuen aldetik beraiei dagokien naziotasuna boterez hornitzeko asmorik ezean, nazionalismoak ez du aurrerabiderik urratuko? 71 Kontzientzia etnikoak ez garamatza inora, eta, zoritxarrez, kontzientzia mota horretatik asko dugu euskaldunok72.
‎Atenasko hiriaren interes partikularren gainetik solidaritate nazionala dago, atenastarrak gertu egoteraino atzerritarren aurka haurride grekoen defentsan ondasunak galtzeko eta bizia bera emateko. Perspektibaren diferentzia bai, baina ez dago nazio kulturalaren eta politikoaren oposiziorik; ez dago politikoa ez den nazio kulturalik. Nazio kulturala beti da nolabait politikoa, eta kasu batzuetan larriki politiko bilakatzen da.
‎Egungo populismoa ez dago nazio estatuaren barnetik eratua, populismo klasikoa bezala, baizik eta kanpotik, globalizazioak eragindako nazio estatuaren krisi estrukturalaren eraginez. Populismo berri edo global horren ezaugarririk garrantzitsuena zera da:
‎Ikerketa hau kokatuta dago nazio arteko CEVI proiektuan (d' Epinay, Cavalli, eta Aeby, 2008) eta Euskal Herriko pertsonen oroipen askea ikertzea du helburu, hiru sekzio ezberdinetan:
‎Frantziar ikuspegian, Estatua eta Nazioa bat datoz: Estaturik gabe, ez dago Naziorik. Bi mila urteko historian, berandu dator hizkuntza:
2018
‎Azken batean," irlandar" zigilua darama hark ere, geografia ulertzeko modu jakin bati loturik dago alegia. Baina O' Faolain, Bolger eta enparauen literatura ez dago nazioaren mugekin obsesionaturik, muga horiek malguak eta porotsuak direlako. Horrek Irlandatik kanpoko paisaiei (materialak zein ez materialak), nostalgia edo gorrotoa ez diren afektuei toki egitea ahalbidetu dio, eta barrura begira jartzen denean modu kritikoan egiten du.
‎Lurraldetasuna, historia, identitatea, hizkuntza, herria... edozein nazioren oinarrizko osagaiak dira, elkarri hertsiki lotuak. Ez dago naziorik, herri gisa bizi ez denik, bere hizkuntza galdu duenik, historia ahantzi duenik, lurra zatikatua duenik, ezta ere aske izaten bermatzen ez denik. baldin eta menderatua ez bada. Euskal Herria, ordea, gaur egun dagoen egoeran dago (bere ahulguneekin eta indarguneekin), iragan luzea daukalako, bere hizkuntza duelako eta lurralde zehatz batean definitua delako.
‎Horren baitan dago nazioaren etorkizuna.
2019
‎Familia Nekazaritza sendo kokatuta dago Nazio Batuen Batzar Orokorrak 2015eko irailean onartu zuen Garapen Iraunkorrerako 2030 Agendan, eta hurrengo 15 urteetarako garapen esparru orokorra izango da. Garapen Iraunkorreko 17 Helburuetatik 10etan ikusten da Familia Nekazaritza garrantzitsua dela helburu horiek lortzeko.
2020
‎Ordurarte, flandretar arazoa alde batera utzi ezkero, bere aita urrutiegi joan ohi zala iruditzen zitzaion: " Sozialista baten bihotzean eta etxean esan ohi zuen Scheelen jaunak ez dago nazio arteko mugarik". Lehenengo aldiz aitak egia ote zuen somatzen hasi zan Elsa" Les Acacias" eneko giro harro eta arrazakoi hartan.
‎Munduko lidergo partekaturik ez izatea da aurrean dugun arazo nagusietako bat; lidergorik gabe, elkarren artean lehiatuko dira estatuak, hain garai konplexuetan, gakoa lankidetzan aritzea denean.Joera hori areagotu egiten da dimentsio geopolitiko globalean, ahultasun instituzional handiko uneak bizi baititu munduak. 1945ean, duela 75 urte, nazioarteko harremanak birsortu zituzten instituzioek gainbehera larria bizi dute beren mundu mailako auctoritasari dagokionez, eta horrek eragotzi egiten die nazioz gaindiko lidergo beharrezko horren buru izatea.Ez dago naziorik, estatu batekin edo estaturik gabe, erabat subiranoa denik gaur egun. Mundu mailako krisi berriak erlatibizatu eta birdimentsionatu egin du estatu subiranotasunaren ohiko ikuskera. Populismo dosiak nagusi diren arren edo, esaterako, Brexit ari buruzko eztabaidetan, gezur politikoa azaleratu den arren, ustezko independentzia politiko oso hori esan bat besterik ez da jada.Gure erreferentzia markoak errotik eraldatzen ari diren garai batean bizi gara.
‎Zein estatu nahiko genuke, euskal estatu... panoptiko bat (hiritarrak etengabe zelatzen dituena, totalitarioa, Orwell-en euskal estatua)? Ez ote dago nazioaren erdigunean inoiz baino gehiago hiritartasuna. Hiritar bakoitzak (emakumezko edo gizonezko, ezkerreko edo eskuineko, bakarrik bizi dena edo familian...) hartzen dituen erabakiak ez al dira komunitate nazionala ‘sortzen’ dutenak?
‎Estaturik gabeko nazioak ez dira ezgai arlo hauetan edo beste batzuetan, ez dago nazio oztoporik horri buruz, kontrakoa txiste arrazista txar bati edo eskualdeko umorezko film bati bide ematea litzateke, horri buruzko politika bat pentsatu beharrean. Gainera, esparru autonomikoan lehen ez zeuden segurtasun eta larrialdi gaitasunak garatuz frogatu dute hori.
‎Haatik, Joxe Azurmendiren hitzei jaramon eginez," ez dago nazio kulturalaren eta politikoaren oposiziorik; ez dago politikoa ez den nazio kulturalik" (Azurmendi 2017: 19).
‎Iruditeria sozialean oso barneratua dago nazioaren izaera komunzki egun indarrean dagoen estatuaren eta nazioaren artikulaziotik eratortzen dela. Alta, bada, ohargarri da betikotzat dugun hori historiaren denbora lerro luzean gertatu berri den eraikuntza bat dela.
‎Perspektibaren diferentzia bai, baina ez dago nazio kulturalaren eta politikoaren oposiziorik; ez dago politikoa ez den nazio kulturalik. Nazio kulturala beti da nolabait politikoa, eta kasu batzuetan larriki politiko bilakatzen da.
2022
‎Urdin ilun kolorearekin eta baita ertzak beltzez margotuta ere, badirudi euskarari inguruan izan ditzakeen tradizio zein gatazka usai guztiak kendu, eta berau doitu nahi dela. Ez dago naziorik, ez dago gorputz alternatiborik, ez eta gatazkarik ere. Enpresa industrial handienen estetika daukala dirudi; horiek zerbait sinatzeko neurrira egindako estetika.
2023
‎Enpresa transnazionalek giza, ingurumen eta lan eskubideak urratzen dituztela ez da ezer berria. Baina gero eta eskari sozial handiagoa dago nazioz gaindiko enpresak kontrolatu eta eskubide horiek betetzera behartzeko. Horregatik, enpresek beren irudi negatiboa garbitzeko estrategiak definitu dituzte, gizartearen borrokak eta kezkak azaletik erabiliz.
‎Gaur egun, nahiz eta sozialki edo ekonomikoki pobreago izan, erregea izango bagenu, estatu bat izango ginateke. Ez dago naziorik munduan erregea duenik eta ez dena estatua; ez da existitzen.
‎Uste dugu irekitzen bada, sendotasunez ireki behar dela, lasaitasunez, diskrezio handiz. Aukera dago nazio aitortzaren gaian aurrera egiteko. Ados jarri behar dugu.
‎«Aukera dago nazio aitortzaren gaian aurrera egiteko. Ados jarri behar dugu»
‎Izan ere gerta liteke gizaki bat irits dadin halako perfekzio maila batera non bere baitan ez den gehiago Kristo baizik bizi. Aitzitik ez dago nazio santurik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia