Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2000
‎eredu horretako adibiderik argiena, beharbada, beste zenbaitsentsibilitate foralistaren artean, zenbait arabarren eskakizuna da. Bada gure artean, hirugarrenik, sentsibilitate estatutista dei diezaiokegun jarreraren aldekorik; horien arabera, gaur egun ezagutzen diren Gutun autonomikoek ezartzen duten marko juridiko politikoak nahiko lurraldetasun administratibo ezartzen dute eta, beraz, Euskal Herriaondo definiturik dago komunitate berezitutan. Bada gure artean, era berean, EuskalAutonomia Erkidegoaren eta Nafarroaren artean harreman soziopolitiko bat onartuarren, Espainiak eta Frantziak administratutako Iparraren eta Hegoaren artekoharreman zuzenik eta arauturik onartzen ez duenik.
‎Izan ere, gaur egun euskal irrati publikoa zeharo erroturik dago komunitate euskaldunean, bai Iparraldean, bai Hegoaldean. Gainera, hirugarren milurtekoaren hasieran indartsu agertzen da audientzien rankingan bere lau estazioekin (Bilboko Radio Euskadi, Donostiako Euskadi Irratia, Gasteizko Radio Vitoria eta gazte jendearentzat den Euskadi Gaztea).
2002
‎Neurri batean edo bestean, salbuespenik gabe, denok gara komunitate bateko edo besteko kide. Nor berak dioena dioela, inor ez dago komunitate jakin batekiko lotura harremanen mundutik kanpo (1998: 48). 68
2004
‎kritikak demokrazia indartzen du.«Kritika komunitatearen ongizaterako tresna izan daiteke, kideek duintasunez eta gogo onez erabiliz gero. Beraz, kritika norabide eta maila guztietan bultzatu beharrean dago komunitateko kideen arteko harremanakelkartasunez eta heldutasunez burutu nahi badira».
2008
‎Gauza bera gertatzen da bideoekin, argazkiekin edo entzuten duen musikarekin. Bestalde, zerbitzua irekita dago komunitateak hobetzeko. FriendFeed ek API bat du (erabiltzaileen eskura dagoen kode bat) zerbitzuarekin elkarreraginean aritzeko.
2009
‎Bloody Sunday, domeka odoltsua edo igande madarikatua, bietara itzul genezake, izan zen hamarkadetako gatazka militarra egonkortu zuen gertakaria. Injustizia iraunkorrak eragindako etsipena baino gasolina hoberik ez dago komunitateen arteko liskarrak betikotzeko.
2010
‎Mota hauetako arazoak sortzen dituzten zergatien inguruan eztabaida dago komunitate zientifikoan, baina, orokorrean, nahasmendu bipolarra eragiten duten hiru faktore aipatzen dira: aldez aurretiko jarrera genetikoa, beste eragile estresagarri batzuk eta substantzia toxikoak hartzea, argitu du Luis De la Herran Bilboko Delta Psikologia Zentroko zuzendariak.
‎23 Eskualde mailako kluster politika batzuetan, industri politikaren helburuetatik aparte, argi dago komunitatea bera indartzeko helburua nolabait txertaturik dagoela (Taylor eta Raines, 2001).
‎Negazionistek nazioen existentzia bera ukatzen dute. Estaturik aparte ez dago komunitaterik, are gutxiago naziorik. Nazioak persona batzuen buruan egongo lirateke bakarrik.
2012
‎galdetu du Basterretxeak: " Bakardadea, hutsunea, ez dago komunitatearen onarpenik... Desegituratuta geratzen gara".
‎Kultura mediterraneoan, siesta osasunerako elementu mesedegarritzat hartzen da. Hala ere, ez dago komunitate zientifiko osoa horrekin ados. Argudiatu horren alde eta aurka.
2014
‎Bizimodua fisikoki hainbeste baldintzatzen duen hirigintza faktore oinarrizkoa baita komunitate baten eraikuntzan, eta, horrenbestez, komunitate horren ahozko jardunean ere. Estrategia urbanistiko argi bat eduki beharra dago komunitatea hiri eredutik beratik indartu —edo, gutxienez, ez kaltetu— nahi bada.
‎ibilbide gidatua, dantza, folklore eta musika tradizionala, egonaldiak komunitateetan Saintes Marie de la Mer era erromesaldian, kondairak eta mitoak ezagutzea, gastronomia dastatzea, bizimodua ezagutzea (artisaugintza bezalako jarduera tradzionalak), sendabelarrak eta gaixotasunen zergatiak ezagutzea, herri jakintza ezagutzea, ezkontzak bezalako ospakizunetan parte hartzea, ostatuak, garraioa, etab. Turismo autentikoa da, eta eragileak tokiko pertsonak dira. Kolektibitateengan gerta litezkeen eragin negatiboak murrizteko, lan garrantzitsua dago komunitateekin egiteko; hain zuzen ere, jakin egin behar da zein komunitate dagoen bisitariak hartzeko prest eta zer modutan interakzionatu nahi duen bisitariekin. Tokiko gidak dira solaskide aproposenak.
‎Eta gauza bera juduen edo kristauen kasuan. Gainera, argi dago komunitate erlijioso bakoitzak, sinesmenei lotuta, arau propio, ohitura, janzkera, janari, bizileku eta bestelako ezaugarri kulturalak izaten dituela.
‎Hizkuntzaren abilitateek duten komunikatzeko ahalmena entzulegoarekin konektatzen dute, ikus entzulegoaren sentimenduekin. Sortzen diren esanahiei lotuta dago komunitate sentimendua. Larrañagak azaldutakoaren arabera, bertsolaritza" euskal kultura eta izaera kulturala enbortzeko ekintza performatibo ahaltsua bada", zein da txapelketa batean ekoizten den identitatea?
2015
‎Ez dago dependentziarik ezgaitasunik amorrurik. Laburbilduz, ez dago komunitate politikorik, kasta batengandik gobernatuak diren ugaztun moral unibertsalak soilik. Ez dago zakilik ez alurik ez odolik.
‎2, 4 eta 6 hilabetetan, eta 12 hilabeteetarako errefortzua. Hala ere, txerto hori ez dago komunitate guztietako sistematikoen artean. CAV AEP sindikatuak proposatzen du, txertatuz gero, hiru dosiko jarraibide bat ezartzea:
2016
‎Kapitalaren kulturan ez dago herririk, ez dago komunitate politikorik, kapitalak gobernatzen dituen ugaztun moral unibertsalak soilik. Ez dago titirik ez azalik ez odolik.
2017
‎Identitatea eta hizkuntza hautua euskal identitatearekiko atxikimendua seme alabak euskaraz heztearen erabakiaren atzean dago, kontakizunetan biziki presente dago. alabaina, euskal nortasun horrekiko identifikazioa heterogeneoa da, batzuentzat erdigune da eta bertzeentzat gehigarri. Funtsean, euskara eta euskal kultura jarraitzearen aldeko borondatearekin bat egiten dute guraso horiek, eta engaiamendu horren emaitza da euskarazko irakaskuntzaren aldeko hautua. arestian aipaturiko identitate performatiboren ildotik, hizkuntza aukeratzen eta ikasten ahal da, eta aukera eta jardun horrek egiten gaitu nor. azken buruan, gurasoen hautua lotua dago komunitate (linguistiko) arekin eta bere balioekin bat egiteko eta bertakotzeko nahiarekin.
‎batetik, nola uztartzen dituzten komunitateek estatua, merkatua eta familia, eta, ondorioz, zer nolako estratu sozialak dauzkaten; bestetik, zer nolako harremana ezartzen duten komunitateek esparru publikoaren eta pribatuaren artean. Izan ere, esparru publikoaren eta pribatuaren arteko harremana estu loturik dago komunitateen merkantilizazio eta familiarizazio mailarekin, eta horren arabera berdintzen eta boteretzen dira gehiago edo gutxiago zenbait gizarte talde.
‎Islandiaren tankerako nazio txiki batean hizkuntzaren transmisioa eta sozializazioa modu oparoan egiten baldin bada, Txepetxen hizkeran esateko, hizkuntzaren, transmisio naturala eta kulturala? behar bezala burutzen bada, non dago komunitate txikia izatearen ezintasuna. Itxura guztien arabera, eragozpen gaindiezinik ez dago286 Euskarak gizartea nazio euskaldun gisa kohesionatzeko ahalmen sozial eta kulturalik ez badu, ez da euskara hizkuntza txikia delako edo.
‎Izena ere ezin dugu adostu? (Izena baino sinbolo inportanteagorik ez dago komunitate baten identitatean). Modernitateaz gero gure identitatearen kontzeptuaketa berez nahiko lardaskatua zegoen, ez genuke enpeinatu behar gehiago lardasten.
2018
‎Azken finean, beraiek sortutako mundu birtualeko arazoa da, eta inork baino hobeto galarazi dezakete erabiltzaileen arteko irainak. Argi dago komunitatearen laguntza edota fede ona eskatzea ez dela nahikoa.
2019
‎kontrajartzen diogu unibertso maskulinoari, baina berriz ere azpimarratu beharra dago emakumeek ez dutela sekula osatu gizarte autonomo eta itxi bat; gizonezkoek gobernatutako kolektibitatean txertaturik daude, mendeko toki batean; soilik elkartasun mekaniko batek batzen ditu emakumeak, pareko diren aldetik: emakumeen artean ez dago komunitate bateratu guztien oinarria den elkartasun organiko hori; beti saiatu izan dira, kontraunibertso, bat berresteko elkartzen, bai Eleusisko misterioen garaian, bai orain, klubetan, saloietan, joste lekuetan?, baina unibertso maskulinoaren barrendik ahalegintzen dira oraindik ere.
‎6 Hainbat erakundek sustatzen dute babesa. Munduko hainbat herrialdetan lan egiten duten GKE laiko edo erlijiosoen artean aukera daiteke, baldin eta haien proiektuak hezkuntzarako, osasun arretarako, elikadurarako, ingurumenerako edo haurtzaroari eragiten dion beste edozein sektoretarako badira. 7 Haurren babesletzearen helburuen artean dago komunitateak autojasangarriak izatea, hau da, beste erakunde baten laguntzarik gabe beren burua zaintzeko gai direnak. Horretarako, prestakuntza eta aholkularitza eskaintzen zaie, komunitateko kideek bizi diren ingurunea hazten eta hazten jarrai dezaten.
‎Egun, zozketa bidez esleitzen zaizkie norbanakoei mota horretako etxeak. Era horretara, noski, ez dago komunitatea sortzeko aukera handirik; zozketa horren emaitza zoriak elkartutako jende sail bat izango da, aurrez ezagutzen ez zirenak. Behin elkarrekin bizitzen hasi ondoren, amankomunean hainbat gauza egin nahiko balituzte ere, eraikinak ez du horretarako espazio eta azpiegiturarik eskaintzen.
‎Denen arteko solasa da hizkuntza. Komunikazioa dagoen artean dago komunitatea.
2020
‎batetik, nola uztartzen dituzten komunitateek estatua, merkatua eta familia, eta, ondorioz, zer nolako estratu sozialak dauzkaten; bestetik, zer nolako harremana ezartzen duten komunitateek esparru publikoaren eta pribatuaren artean. Izan ere, esparru publikoaren eta pribatuaren arteko harremana estu loturik dago komunitateen merkantilizazioeta familiarizazio mailarekin, eta horren arabera berdintzen eta boteretzen dira gehiago edo gutxiago zenbait gizarte talde. Edonola ere, ongizate estatuari buruzko azalpen linealek ez dute kontuan hartzen beste ideia soziologiko oinarrizko hori, hau da, boterea, demokrazia eta ongizatea egituratuta daudela hirurak, eta harreman dinamikoa dutela elkarren artean (Esping Andersen, 1990:
‎Ekimen kultural eta politikoa posible izan zen ekimen horiek arnasten zituen komunitate bat zegoelako. Nazio kulturala babesteko egitura politikorik ez eta frankismoa indarrean zegoenean ere, herriak, gizarte saretze eta gizarte erakundetzeen bitartez jarraitu zuen euskarazko errealitate objektiboa sortzen; esan beharrik ez dago komunitate kultural horretan nazio kulturalaren garapena erabat uztarturik zetorrela herri izatearen kontzientzia politikoarekin.
‎Ibilera abiadura funtzionaltasunarekin erlazionatu izan da adinekoengan1 Horrela, geriatrikoetan edo komunitateanbizi diren edota hainbat gaixotasun dituzten adinekoen ibilera abiadura geldoa ospitalizazioarekin, mortalitatearekin eta galera funtzionalarekin erlazionatu izan da. Halere, komunitatean bizi eta aktiboak diren adinekoen ibilera abiadurari erreparatuta funtzionaltasun arazoak edo galerak identifika daitezkeen aztertzen duten ikerketak urriak dira3 Ikerketa ugari dago komunitatean bizi diren adineko ez aktiboei buruz. Aldiz, komunitatean bizi diren adineko aktiboetan oinarritutako ikerketak oso urriak dira.
2022
‎Elkartasunaren ikurretako bat, izan ere, joan etorrikoa izatea da. Aipatu dugun legez, Euskal Herrian ez dago komunitate kurdu handirik, baina badira kurduak gure artean, hiriburuetan nagusiki, baita zenbait herritan ere, Otxandion, kasurako. Siriako gerratik ihesi Europara iritsitako asko izan dira kurduak.
‎Eta bakardadea. Gure mundu ikuskeran ez dago komunitaterik, gaur nik eta bihar zuk. Ez nuen susmatzen bakardade sakon hau, goitik beheiti emozionala, zure bizitzan ez dela deus gertatzen pentsatzea.
‎Azken horiek idazkeraren (ehundegiaren) ekoizpenak dira. Biek" ni gabe ez dago komunitaterik" aldarrikatu dezakete. Hori da idazkeraren bigarren ezaugarria.
‎Inarrosten gaituen komunitate mitiko hori erlijioari atxikirik dago. Erlijiorik gabe ez dago komunitaterik. Erlijiorik gabeko komunitateak sasi komunitateak dira.
‎Denon arteko solasa da hizkuntza. Komunikazioa dagoen artean dago komunitatea".
‎Berri txinatar festa bat dago komunitateko bezero guztientzat.
2023
‎«Komunikaziorik gabe, ez dago Komunitaterik. Tokiko prentsa izaten da komunitateak suspertu ohi dituen itsasgarria.
‎Bilatzen dituen asmoetarako egokiagoak baitira ezaugarri solteak, zati deigarriak, osotasun bizi bat baino. Hemen ez dago komunitate bat sendotu edo aldarrikatzeko asmorik, ezta bere mugak zabaltzeko gogorik ere; kontua gehiago da sosak dakartzan bisitaria txunditzeko bitxi distiratsuenak janztea. Eta horretarako hobe ulergarriak eta disekatuak diren ezaugarriak, eta ez nortasun aldakor eta konplexuak.
‎Enpatia hori eduki behar da jendearekiko eta gure komunitatearekiko. Gure komunitatearen parte baikara, ez dago komunitatea eta gero hedabidea. Gure kasuan, behintzat, horrela bizi dugu kazetaritza.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 7 (0,05)
UEU 5 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
Consumer 3 (0,02)
Berria 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Alberdania 2 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Argia 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia