Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 70

2000
‎Baina, non, zein arte edo zientziatan ez dago norbera ere halakoetan jausteko arriskutik salbu? Gizaki mota bat beren beregi salatu beharra al dago giza izpirituaren eri orokorra den horrexengatik. Badira aldiak non ezjakintasuna den nagusi, libururik ez baitago; badira, hala ere, beste aldi batzuk, non ikasten ere zaila den, liburuen gehiegikeria baitago.
2001
‎San Agustinek ere badio horren antzeko zerbait: " Horrela oinarrituta dago giza gogoa: beraz gogoratzea..., bera maitatzea inoiz utzi ezina" 49.
2002
‎Automatizazioak bere agerraldia egin duen esparruetan, ez dago giza lanarekiko errukirik eta hazkunde ekonomikoan eta soldaten jaitsieran ere langabezia murrizteko itxaropenek bere zentzu guztia galtzen dute. Arrazoia garapen teknologikoaren ondorio logikoa dela dio Zuberok:
2003
‎Hortik dator, hain zuzen ere, Joas, Touraine, Bourdieu eta bestepentsalari askoren deia globalizazio prozesua demokratizatzeko, eztabaidagai delaonartzeko eta balioespen zein zenbait aukera dituen prozesu gisa eraikitzeko. Hauda, indarrean dagoen gizartearen aldaketa joera, giza praxian hezurmamitzen aridelako, onartu beharra dago giza praxia aplikatu ahal zaiola modu erreflexiboan.Izan ere, John Dewey-ren hitzak gogoratuz eta beste une batean aipatu dugunmoduan, logika metasozialak baieztatzeak oztopatu egiten du aktore sareek daukaten ardura onartzea, eta borondate horrek ziurta dezake soilik giza aurrerapena22.
‎2 Non dago giza jokabideari buruz ekoitzitako eta egungo egoera azaltzeko moduko ezagutza?
2004
‎Hizkuntzatik kanpo ez dago gizatasunik. Ez dago giza bizitzarik. Euskaldunok ba ote dugu zinez eta benetan euskararen galerak dakarkigun giza hondamenaren oharmen askirik?
‎Samartex tokiko enpresa Alemanian merkatu azterketak egiten ari da, eta gaur egun taumatina erosle potentzialekin harremanetan dago. Europar Batasunean, gozagarri naturala dagoeneko onartuta dago giza kontsumorako, eta txikle, zopa eta kaloria gutxiko beste produktu batzuetan erabiltzen da. Gozagarriaren kalitatea hobetzen ari den bitartean, taumatina garrantzi handiko produktu bihurtuko da.
‎Laburbilduz hauxe esan daiteke: sentikortasunik gabe ez dago giza adimenik, eta, garrantzi gutxiago ez duena, adimenik gabe giza animalitatea bera ez da bideragarri. Formulazio honetan ageri zaigu arestian bilatzen genuen biologiaren eta kulturaren arteko oinarrizko lotura, kultura giza adimenaren isla izaki.
2005
‎Lagapen hori Granadara joan den martxoaren 3an Stockholmeko Karolinska Institututik iritsitako bi lerroei gehituko zaie, eta Bernat Soria irakasleak Sevillan zuzentzen duen Biologia Molekularreko eta Medikuntza Birsoratiboko Andaluziako Zentroa izango da haren etorkizuna. Gaur egun, ia ez dago giza enbrioien bi ehunka zelula lerro erregistraturik munduan, eta ehun baino gutxiago Europan. Enbrioi zelula amak ahalmen handiko materiala dira, eta gai dira automatikoki aplikatzeko eta organismoaren 200 zelula espezializatuetatik edozeinetan bereizteko, hala nola neuronak, bihotz zelulak edo zelula hepatikoak.
2006
‎“Azken 50 urteetan ikusitako aldaketak ezin dira prozesu naturalen bidez soilik azaldu. Argi dago giza eragina duela klima sisteman, berotegi efektua eragiten duten gasen, aerosolen eta ozono troposferikoaren emisioen aldaketak direla eta”, onartu du lehen aldiz AEBko Klima Aldaketaren Programa Zientifikoak. Ashevilleko (Ipar Carolina) Datu Klimatikoen Zentro Nazionalaren zuzendari Thomas Karl txostenaren editore buruak dioenez, “ebidentziak giza eragin handia du tenperatura globalaren igoeretan”.
‎Barkatuko balitzaie, herrialde horiek ekonomikoki hazi ahal izango lirateke? Lotura estua dago giza hezkuntzan eta garapenean egindako inbertsioaren artean, Gizarte Garapenari buruzko Munduko Gailurrean (Kopenhage, 1995), Hezkuntzari buruzko Munduko Foroan (Dakar, 2000) eta antzeko foroetan jaso den bezala. Bertan, hezkuntza inbertsioak garapenaren arazoak gainditzeko funtsezko elementu gisa duen garrantzia azpimarratu da.
‎Zientzia osoan horrenbestez ez dago benetako etorkizunik. Alegia, ez dago giza denbora historikorik. Zientziaren mugimendu dialektikoa denbora dela esan nahi bada, zehaztu da denbora zikliko bat dela, ez diharduela etorkizunaren arabera.
‎beteegi dago giza samurtasunaren esneaz
2007
‎landareak. Ikertzaileek urteak daramatzate landareak genetikoki eraldatzen nahi duten ezaugarriak izan ditzaten, eta horien artean dago giza proteinak eta txertoak ekoizteko gaitasuna.
‎Inguruabarrak aldatzen dira eta, eraberean, denboran zehar aldatzen dira interesak eta horiek herri hauetatik edo bestehaietatik defenditzeko boterea. Baina lurraldetasuna oso atxikia dago giza taldenaturalaren nozioari, gorputza gizabanakoari datxekion bezainbat, eta denboranbarna funtsezkoa izaten segitzen du, nahiz eta aldaketak egon.
‎PtERV1 duela lau milioi urte txinpantzeak eta gorilak infektatu zituen birus batetik dator, zantzu guztien arabera. Hala ere, ez dago giza zeluletatik igaro izanaren aztarnarik. Michael Emerman ikerketaren zuzendariak gure arbasoek beste primate batzuetan ez zegoen PtERV1 baten aurkako babesa izateko aukera planteatu zuen.
‎Honela dio Kriekemans ek: " Hezkuntzaren posibilitatea inplizituki dago giza pertsonaren askatasunean: bere berezko gaitasunen garapena bere eginkizuna izan daiteke" 18 Askatasun horrekin batera, baina, gizakiaren hezia izateko eta hezteko" obligazioa" dator:
2008
‎Ez dago giza eskubideak zanpa ditzakeen inongo ideologiarik. Urrezko arau hori garbi ez dugun bitartean, gure gizartearen desintegrazioari ateak zabal zabalik jartzen zaizkio.
‎Besterik da, ordea, kontua, Miller ek ondo asko erakutsi digun moduan: inor ez da bizi hizkuntza eta kultura jakin batetik at, eta horiek zedarritzen dioten esparrutik kanpo ez dago giza eta gizarte bizitza abstrakturik.
‎Ildo horretatik, EIE bera eratu aurretik, gainerako beste aurretiko bileretan ere (1968ko Ermuko zina kasu...), euskal herritarren artean haien idazkietan euskara erabiltzen dutenak elkartu nahi izan dira. Horretan, Joxe Manuel Odriozola saiakera egileak horren zorrotz salatzen duen" euskal" hitzaren erabilera lauso bezain bidegabeari muzin eginez(" Inor ez da bizi hizkuntza eta kultura jakin batetik at, eta horiek zedarritzen dioten esparrutik kanpo ez dago giza eta gizarte bizitza abstrakturik", in Joxe Manuel Odriozola, Abertzaleak eta euskara, Elkar, Donostia, 2008, 73 or.) garatu izan da EIEren estrategia orain arte. Honela, EIE juridikoki 1983ko otsailaren 28an sortu zuten, Anjel Lertxundi lehendakaria zela.
2009
‎(Adibide bat. Zarauzko herriaren sarreretan biolentziaren kondena egiten da, udal gobernua harro dago giza eskubideen aldeko ekimenak antolatzeagatik edota AHT eraikitzearen aldeko mozioa sustatzeagatik ere, baina mutu geratzen da herriko preso bati hil arteko zigorra luzatzen zaionean edota herriko mugimendu sozialak ekonomikoki zigortzen ditu.) Ez gara denok berdinak, batzuen giza eskubideak eta proiektuak dira inporta dutenak.
‎Elkarri kontatzen dizkiogun ipuinak, geure buruari kontatzen dizkiogunak, filmetan ikusten ditugunak... ipuin horiek gabe ez dago giza esperientziarik. Gizakia dagoenetik dago ipuina, dago fikzioa eta dago gezurra.
‎Haren ustez, Egañarena ez da ohiko historia liburu bat. Egañak memoria historikoaren gaia lantzen duenean, gertuago dago giza eskubideetatik historiatik baino. Berak liburuan dioen moduan, indusketetan aurkitzen diren gorpuzkinak sentimenduz jantzi ditu.
‎Ezta penatan bizi denaren lekuan ere, nostalgiak eta negarrak irentsita, errealitatea azaltzeko paradigma humanistak atzeraka ari direla eta. Garbi dago giza portaerak baduela dimentsio biologiko bat. Are gehiago:
‎Sakratuaren sentimendua erlijioa baino askoz zaharragoa da, gizon emakumeak bezain zaharra. Are gehiago, ez dago gizon emakumerik, ez dago giza komunitaterik sentimendu hori agertu ezean. Erlijioak sentimendu sakratu horren aldaera bat dira.
‎Miraria, berriz giza historian agertzen da. Miraria ez dago giza denbora eta espaziotik kanpo. Alderantziz, mirariak giza historia posible egiten du.
2010
‎Argi dago giza eskubideen alde aritzeak bakearen alde aritzea dakarrela; armagabetzearen aldeko ahalegina saritzeko eratu zuen Nobelek. Liu Xiaoborekiko errespetu osoz, Bakearen Nobel saria dagoeneko harena ez dela adierazten duen beste adibide bat da; Norvegiako Parlamentuaren bake saria da.
‎Pintoreak ez du kolorerik aurkitzen, eta idazleak ez du hitzik topatzen, ankerkeria osoa adierazteko. Arte-lana edo literatura egiteko ez dago giza baliabide egokirik (bertzeak bertze, gizaki anitzek bizia galdu zutelako) tragedia osoa azaltzeko, baina halako gerrak eta krimenak gizakiek egin zitutenez, nola edo hala irudikatu behar dira, gizakion lanak eta ekintzak baitira. Baldintza hauetan, saio bat idaztea beti motz geratzen da, edo luzeegi.
‎Azken hogeita hamar urte hauek erakutsi digute Euskadin autogobernuak, burujabetzak, ongizatea esan nahi duela. Herri gisa gure nortasunean sakontzea loturik dago giza garapen iraunkorra lortzearekin; hala izan da, hala da, eta hala izango da bihar ere, areago oraindik.
‎Gizakien lekukotasunetik edo bertako lekukoen eta ikusleen txostenetatik eratortzen dena baino arrazonamendu ohikoagorik, erabilgarriagorik, baita beharrezkoagorik ere, ez dago giza bizitzan.
2011
‎Datu horiek metastasi ezezagunen jatorria aurkitzen lagun dezakete. Minbiziari dagokionez, frogatuta dago giza tumore guztiek minbizia babesten duten geneen desaktibazio epigenetikoa jasaten dutela, eta, gainera, tumore zelulak oroimen epigenetikoa galtzen duela eta ez duela gogoratzen zein ehun osasuntsu zen, Manel Esteller ikertzaileak, Epigenetika eta Minbizi Biologiaren Programako zuzendariak eta lan koordinatzaileak azaldu duenez. “Ehun fisiologiko eta patologikoen multzo handi horretan, DNAren milaka metilazio leku aztertu behar dira.
‎Aitorpen benetako baten hondoan beti dago giza kondizioari uko egin nahi ez dion baten biluzte lana. Arrisku guztiekin.
2012
‎Gerta daiteke kromosomaren barruan egotea, baina erregulatzen dituzten geneetatik oso urrun, edo baita beste kromosoma batean ere. Hor dago giza genoma interpretatzeko benetako zailtasuna. Encode (Encyclopedia of DNA Elements) proiektuak garbi utzi du hori bere emaitzetan.
‎Baina, batez ere: ez dago giza heldutasun pertsona­lik eta ez dago, osasun men­talik, edo, nortasun osasun­tsurik?, bizitzaren espe­rientzia atsegingarri bat?
2013
‎6·· Nola lor dezakegu giza baliabideen antolakuntza eraginkorra izatea? 7·· Zer ezberdintasun dago giza baliabideen antolakuntzako luzetarako egituraren eta laguntzako egituraren artean? 8·· Zertaz ari gara enpresa baten antolakuntza informala aipatzen dugunean?
‎Hari horretatik, azkeneko ikerketen jarraipena eta ezagutza erakusten du behin eta berriro. Beraz, haren jarreran ez dago giza naturaren inongo ukaziorik. Prinzek, kulturaren eginkizuna azpimarratzen badu ere, ez du" dena kultura da" modu itsu itsuan aldarrikatzen.
2014
‎«Itsas mailatik metro batzuk beherago ez dago giza araurik. Itsaspean baino ez dago independentzia!
‎Ideia hori kontuan izan behardugu ikusleak biktima izateko bestelako aukerarik gabe utzi eta gizarte ekintzarakoaukera txikiena ere ukatuko dion botere ahalguztidun baten marrazkia egin nahiez badugu. Pertsonak, giza ekintzak beti gordetzen du askatasunerako gutxienekozirrikituren bat, eta ez dago giza gorputza era absolutu batean bere egin eta beretxokorik barnekoenak konkistatuko dituen erregimenik edo hutsegiterik gabekokontrol mekanismo ahalguztidunik. Subjektuek beti gordetzen dute, nola edo hala, gauzen nondik norakoaren inguruan aukeratzeko gaitasuna emango dien gutxienekohautamen mailaren bat.
‎Zenbait ikerketak frogatu dutenez, ehizakiak berun kantitate aldakorrak izan ditzake zati txikitan, munizio mota bat baita, zaurian zehar zatikatzeko eta sakabanatzeko joera duena, ehunetara pasatuz. Hainbat faktoreren mende dago giza esposizioa, ehizaren bidez, hala nola, irensten den haragi kantitatea, zauriaren manipulazioa eta zainketa edo haragiaren egosketa mota. Adibidez, frogatu da haragia ozpinarekin prestatzeak (eskabetxea) areagotu egiten duela haragiaren berun kontzentrazioa.
2015
‎Eta horrek ematen zidan adorea, aurrera egiteko kemena, jendeari laguntzeko indar moral eta sendotasun fisikoa. Ume baten begirada eztia, zahar saridun baten eskupeko eskuzabala, ez dago giza larruazalarentzat horrelako tonifikanterik. Ez nuen beste saririk behar, ez beste soldatarik, ez beste erresonantzi kutxa edo oihartzunik:
‎17 Zentauroa, esana dagoen bezala, piztia adimentsua da, herrikoia eta konprometitua. Oso kezkatuta dago giza harremanez eta arazoez, gizartearen martxa makurraz, gazteen etorkizunaz. Politikak apasionatu egiten du.
‎Ez dago kontzientziaren magiarik gogamenaren auzia azaltzeko. Ez dago giza magiarik cyborgaren existentzia ukarazteko.
‎4 Hobeki azaldu nahi dut, uler dezazuen. Batek prediku bat egiten du arimei on egiteko asmoaz; baina ez dago giza onuretatik aske, ez dago entzuleei poz emateko, edo ohore eta izen ona lortzeko, edota ongi predikatzeagatik kalonjetzaren bat eskuratzeko desiratik aske. Horrela dira lagun hurkoaren onerako egiten diren beste gauza asko ere, asmo onez eginak, baina kontu handia izanik haien bidez ez galtzeko ezer eta inor ez nahigabetzeko.
‎" Ezkontideen itunez edo atzeraezineko baietz pertsonalez ezartzen da bizitzaren eta ezkont maitasunaren komunitate minmina, Kreatzaileak sortua eta bere berariazko legez hornitua dena... Jainkoak berretsitako erakunde iraunkor bat sortzen da... lotura sakratu hau ez dago giza erabakiaren mende... batasun hautsezina izatera behartzen dute."
2016
‎2016 urtea, giza eskubideen paradisuan bizi gara, horrela aldarrikatzen dugu, behintzat. Ez dago giza eskubideak baino ezer garrantzitsuagorik, ezertxo ere ez. Eta denontzat oinarri etiko objektiboa direla diogu.
2017
‎kokatzen ere naiz europar gisa asiarren edota beltzen aldean, zahar gisa gazte jendearen aldean, magistratu gisa gaizkileen aldean, burges gisa langileen aldean, eta abar. Hitz batean esateko, gizaki bizidun ororen arabera dago giza errealitate oro presente edo absente jatorrizko presentzia baten planoan. Eta jatorrizko presentzia horrek izate begiratu gisa edo izate begiratzaile gisa bakarrik izan dezake zentzurik, alegia, Bestea niretzat objektu den edo ni neu naizen Bestearentzako objektu.
2018
‎Bada, besteekin dagoelako egunero, Legebiltzarrean elkarrekin? eta, gainera, hor dago giza ahuldadea ere, ezta. Eta erosotasuna.
2019
‎Baina zentro horiek ez dira soilik andreen artarako, baizik eta gizartea eraldatzeko, indarkeria matxista borrokatzeko: erreferentzia izan behar dute politika publikoak eztabaidatzeko eta lantzeko, sentsibilizazio kanpainak egiteko, eragileak trebatzeko... Egungo gizarte zerbitzuekin ez da aski, beraz. Egungo arreta sistema guztiz asistentzialista da; ez dago giza eskubideetan oinarrituta. Indarkeria jasaten duten andreak gizarte zerbitzuen bidez iristen dira baliabideetara, adibidez, laguntza psikologikoa?, eta ez zuzenean; perbertsoa da, kontrol neurri bat baita.
‎Neurri batean, santutasuna ukoan datzalako Claudelen ustez. Eta emakumea ez dago giza egitasmoei hain lotua, ez du halako borondate pertsonalik: bere burua emateko egina denez, ezen ez hartzeko, hurbilago du abnegazio perfektua.
‎64. Zer aldea dago giza historian orain 3000 urte eta orain 500 urte artean?
2020
‎" Herri honetan ez dago niretzat edo libanoarrentzat etorkizunik, monetaren prezioak gora egiten jarraituz gero, baliorik gabe geratuko da. Hemen ez dago giza eskubiderik, irtenbide bakarra lehenbailehen hemendik alde egitea da. Nire pasaportea ahula da, baina saiatuko naiz".
‎Lehena, kode genetikoan oinarritzea litzateke. Ikertzaileen esanean, baina, ez dago giza genoma bakar bat, milaka milioi baizik, eta belaunaldiz belaunaldi mutatzen doaz, gainera. Giza izaera ere alferrikako terminoa da:
‎Gizarte harreman gutxiago. “Frogatuta dago giza elkarrekintza zuzenek garrantzi handia eta ordezkaezina dutela haurraren eta nerabearen garapenerako. Hala ere, zenbat eta gehiago areagotu gailu digitalen erabilera eta harreman birtualak, orduan eta gehiago ahultzen dira elkarrekintza horiek”, dio.
‎Argi dago giza eskubideen urraketa bat dagoenean, ikertua eta frogatua dagoenean, urraketa berari erreparazio bera eman behar zaiola. Hori hemen ez da gertatu.
‎Lehena, kode genetikoan oinarritzea litzateke. Ikertzaileen esanean, baina, ez dago giza genoma bakar bat, milaka milioi baizik, eta belaunaldiz belaunaldi mutatzen doaz, gainera. «Giza izaera» ere alferrikako terminoa da:
‎Nola munduan hala gure herrian pandemia batek kolpatzen gaituen honetan, argi dago giza eta osasun zerbitzuak inoiz baino presio handiagoa jasaten ari direla, eta langile oro ahal duen guztia ematen ari dela, bizi dugun ekaitzaren kalteak ahal den heinean arintzeko.
‎Ez dago giza harreman bakar bat bestea une oro maite duzuna segidan Richek.
2021
‎Herrialde eta komunitateen beharren artean kultura, oro har, eta bereziki hizkuntza propioak gutxitan hartu izan dira kontuan garapenerako proiektuetan. Aldiz, euskaldunok ondo dakigun bezala, ez dago benetako garapenik, garapen iraunkorrik, giza talde baten ezaugarririk sakonena, hau da, nortasun eraikitzaileena den tokiko hizkuntzak behar bezala kontuan hartu eta lantzen zein garatzen ez badira; ez dago giza asebetetzerik norberaren kultura eta hizkuntzaren ezagutza eta erabilerak isildu edo ezabatuta, norberarena ordezkatuta" beste" egiten zaituen beste hizkuntza bat erabiltzera behartzen zaituen indarkeriaren bidetik. Euskaldunok badakigu zer den bai euskararen galera, debekua, ordezkapena, eta baita haren berreskuratzeak dakarren lorpena eta garapena ere.
2022
‎" Dinamita leherketa baten ondorioz geratu zen agerian kobazuloko sarbidea. Milaka urtetan itxita egon denez, ez dago giza aztarnarik, baina interes geologiko itzela dauka". Oso gutxitan agertzen den egitura du Pozalaguak.
‎Lur izatetik urrunegi dago giza azala. Egiari zor, munstro gautarren batek edo bestek ahoratu nahi izan du I ren azala hark lurra ahoratu nahi izaten duen irritsaren antzekoarekin.
‎hiriko berdeguneak ureztatzeko, kaleak garbitzeko, suteen aurkako sistemak, ibilgailuen garbiketa industriala, nekazaritzako ureztaketa, hozte eta lurruntze kondentsadore industrialak, hainbat prozesu industrialetako urak, akuiferoak kargatzeko. … Baina Espainian debekatuta dago giza kontsumorako erabiltzea, baita ospitale eta osasun instalazioetan, igerilekuetan, iturrietan eta apaingarrietan ere, eremu publikoetan edo eraikin publikoen barruan. Beste herrialde batzuetan —batez ere Afrikan, Asian eta Latinoamerikan—, ur hori ureztatzeko erabiltzen da.
‎Alde batetik, giza immunitate sistemaren erasoa eragiten duten hiru gene kendu dizkiote, besteak beste txerrietan azukrea sintetizatzen duten geneak ezabatzeko (gal genea); bestetik, sei giza gene gehitu dizkiote, giza gorputzari organo arrotza onartzen laguntzeko; eta, azkenik, beste aldaketa genetiko bat egin dute, txerriaren bihotza giza gorputzean ez hazteko eta gizakien neurrikoa izaten jarraitzeko, hazkunde hormonaren eraginik gabe. Oraingoz aldaketa genetiko horiek guztiek funtzionatu dute, baina ikertzeko asko dago giza gorputzaren errefusa saihesteko txerri organoen aldaketa genetikoei buruz.
‎Hainbat herrialdetan eta gizarte eremutan kezka dago giza eskubideen errespetuan defizitak dituen herrialde batean jokatuko delako Munduko Futbol Kopa. Komunikazioaren munduan, berriz, hedabideetako akreditazioak egitean Qatarko antolatzaileek ezarri dituzten mugak sortzen ari dira kezka.
‎Ekotopaketak. Agian izenburuak ez dau jente asko erakarriko, baina esan beharra dago giza historiako krisi ekosozial larrienean sartuta gagozala eta horrek ezinbestean, aldatuko dituala gure bizitzak.
‎Ez dago giza gogo eta eldarnioez asko jakin beharrik: pandemia bezalako kontingentzia madarikatu bat aukera ona genuke errutinaren automatak izateari utzi eta konbibentzia baten alde zibikoak lantzeko.
‎Halako batean, publiko zabala ezin sinistuzko puntu batera iristen da, zeinetatik, enfant terrible aren jarduna ahotan duela, egiten baitu galde: " nolaz esan lezake hori?"," zer dago giza- gogo horren barruan?"," baina, baina, ba al liteke berak holako izugarrikeria bat sinistea?" Publiko estu batek baldintzarik gabe jotzen dio txalo beti giza-ume beldurgarriari. Publiko zabalak harridura hormatu baten azpian giltzatzen du, gogoz bederen.
‎Azukre gordina ez dago giza kontsumora bideratzeko egoera egokian.
2023
‎Urdaibain ez gaude gerran, ez dago biolentzia terroristarik, eta ez dago giza eskubideen aurkako urraketa masiborik. Baina, bakeaz hitz egiterakoan, mikrobiolentziaz ere hitz egin behar da.
‎Bero jasanezinarena da azterketan aipatu dituzten arriskuetako beste bat. Gero eta bolada gehiago eta gogorragoak izanik, arriskua dago giza gorputzak jasan ezin izango lukeen beroa gainditzeko. Ontzat jo dute hori eragozteko sistema aringarriak bilatzea, baina gaineratu dute irtenbide horiek berez ez dutela sakoneko arazoa konponduko.
‎Ikerketa kualitatiboetan kontakizunaren eta narrazioaren erabilera ongi finkatuta dago giza geografiaren alorretan. Informazio hori tresna etnografikoekin osa daiteke pertzepzio sozialen eboluzioa behatzeko, aztertzeko eta segmentatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia