Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2010
‎Berbaldi ekarri inplizituaren presentzia oso zabala da eta ondorio sakonekoa. Memoriari eta konpartitzeari loturik dago genero homiletikoan. Aipua ez markatzeak ez du esan nahi inondik ere solaskideak ez dakienik aipua dela; izan ere, askotan entzun baitu gauza bera aldez aurretik:
‎Tratu txarrak pairatzen ditugun euskaldunok, bestelakoek ez bezala, ez dugu eredu zehatzik. Ez dago genero bereizketarik, ez adinik. Guztiok gaude poltsa berean.
2011
‎Afganistango emakumeak indarkeriatik babesten dituen legea ez dela behar bezala betetzen salatu du Unamak, Nazio Batuen Erakundeak Afganistanen duen misioak. Unamaren arabera, hango ohitura sozialek eraginda, Poliziak ez ditu zigortzen emakumeen aurkako erasoak legeak eskatzen duen moduan, eta soilik indarkeria kasuen %7 ikertzen ditu.Unamaren txostenak argitu duenez, ez dago genero indarkeriaren kasuak jasotzen dituen datu ofizialik jakiterik, eraso gehienak ez direlako erregistratu ere egiten. Dena den, Afganistango Giza Eskubideen Batzordeak emakumeen aurka zigortu gabeko 2.229 indarkeria kasu izan direla jaso du 2010ko irailetik 2011ko martxora bitartean, eta denak delituak dira Afganistango legearen arabera.Zigortu gabeko kasuak salatzeaz gain, Afganistango tratu txarren aurkako lege neurriak zehaztu dituzte Unamak argitaratutako testuan.
2012
‎Konponketa analitikoak kontzeptu mailan egin behar dira, baina People First Languagek bere horretan uzten du gizatasunaren kontzeptua, zeinak, bere aldetik, elbarritasuna kanpo uzten duen, eta perifrasia eranzten dion. Generoaren kasuan, «emakume» hitza erabiltzen dugu, eta ez «sexu femeninoa duen pertsona» esamoldea; beraz, argi dago genero indarkeria arazo soziala dela eta arazo horri irtenbide sozialak eman behar dizkiogula; etniarekin gauza bera gertatzen da, inork ez du esaten «ijitoa den pertsona». Etnia edo generoaren kasuan diskriminazioa agerian azaltzen denean, ezgaitasuna pertsonaren «ezaugarri soiltzat» hartuz gero, edozeini gerta dakiokeen zerbait balitz bezala, zail gertatzen da ezgaitasuna mobilizazio edo aldarrikapenen iturri bihurtzea.
2013
‎Ortua erdi hutsik dauka: " Baba beltzak, ilarrak, berakatzak…batzuk izan ditugu, baina sasoi honetan ez dago generorik ortuan. Hain heze joan izan ez balitz, akaso zati batzuk moldatuta, sats batzuk kenduta… izango genituzke".
2014
‎Baina zer gertatzen dafeminismoaren azken korronteetako baten eskaerekin? Non dago genero dikotomiadeseraikitzeko eta binarismoa auzitan jartzeko ahalegina euskal literaturan. HomiBhabha ren (1994) (genero, nazio, klase...) identitateetako tarteko eremuak (inbetween spaces), hibridoak, aurki ditzakegu euskal testuetan? 7
‎Gogoetagaiak bereizi baditugu ere, argi dago genero eraikuntzak musika eszenankokaleku horien arteko harremanek erabakitzen dituztela. Alegia, harreman sarehorretan garatzen dira genero identitateak eta genero posizioak.
2015
‎Euskaraz, gaztelaniaz ez bezala, ez dago genero morfemarik, eta, horrenbestez, adjektiboek
‎Hizkuntzetara ere ekarri daiteke hori. Eta parte hartze prozesuetanere, aztertuta dago genero ikuspuntutik talde handietan emakumeek ez dutela hainbeste, eta orduan talde txikietan egiten direnean dinamika edo ekintzak, emakumeen handiagoa dela. Zein da praktika ekologikoa kasu horretan emakumeek parte hartzeprozesuetan benetan parte hartzeko?
‎«apaiz zaharrak» edo «Strauss Kahn». Hala ere, zehaztu beharra dago genero marka gabeko bezeroen aipamenak ere egiten direla: «enpresariak», «politikoak», «bankutako zenbait putre», baina gizartean postu horiek betetzen dituzten pertsonak gizonezkoak izan ohi dira, eta, beraz, gizarteko ohiko joerek eta publikoak barneratuta dituen kodeek bezeroak gizonezkoak direla eta emakumeen paperetik ari direla ondorioztatzera garamatzate.
2016
‎Euskaraz, gaztelaniaz ez bezala, ez dago genero morfemarik, eta, horrenbestez, adjektiboek ez dute izaten forma bat maskulinorako eta beste bat femeninorako (moderno/* moderna; klasiko/* klasika; altu/* alta&), forma bakarra baizik (moderno, klasiko, altu).
2017
‎Azpiko grafikoak erakusten duenez, 90eko urteetan autoitzulpen kopurua izugarri handituzen; zehazki, 85 titulu jaso ditugu denbora tarte horretan, berrargitalpenak aintzat hartu gabe.Hurrengo urteetan, eta 2000ko urteak arte, autoitzulpen kopurua nabarmen handitu zen, batezere HGLn egindakoari esker, eskola materialaren beharrak bultzatuta, segur aski. 2000tik2015era bitartean oreka handiagoa dago generoen artean, edo, behintzat, HGLren nagusitasunaez da hain agerikoa.
2018
‎Argi dago generoaren ikuspuntua hagitz garrantzitsua dela, batetik, hiriaren plangintzan, eta, bertzetik, urbanizazio lanetan. Espazio seguruak eraiki behar ditugu, ez bakarrik emakumeentzat, bai eta haurrentzat eta zaharrentzat ere, adibidez.
‎Baina garbi dago genero identifikazio guztiak ez direla oinarritzen homosexualitatearen tabuaren aplikazio arrakastatsuan. Disposizio femeninoa eta maskulinoa tabu hori guztiz barneratzearen emaitza badira, eta sexu bereko objektuaren galerari ematen zaion erantzun malenkoniatsua baldin bada objektu hori barneratzea, eta areago, hura bihurtzea ni idealaren eraikuntzaren bidez, orduan badirudi genero identitatea beste ezeren gainetik debeku hori barneratzea dela, eta debekuak identitatea eratzen duela.
‎Haren esana Nietzschek berak ez aurreikusiko ez onetsiko ez zukeen modu batean aplikatuz, korolario hau enuntzia dezakegu: Ez dago genero identitaterik generoaren agerbideen atzean; identitatea performatiboki eratzen dute haren ondorio omen diren «agerbideek» eurek.
‎errepikatzea eta, generoen ugaritze erabatekoaren bidez, errepikapena bera bideratzen duten genero arauak kolokan jartzea. Ez dago generoen ontologiarik zeinaren gainean politika eraiki dezakegun, genero ontologiek beti funtzionatzen dutelako agindu normatibo gisa politikoki ezarritako testuinguruen barruan: zehazten dute zer den sexu ulergarria eta zer ez, baliarazten eta irmotzen dituzte ugalketaren xedearekin sexualitateari ezarritako murriztapenak, ezartzen dituzte gorputz sexudun edo generodunek ulergarritasun kulturala izateko bete beharreko eskakizunak.
‎–Protesta errespetuzko bat da, zilegi eta baketsua, gure iritziaren kontrakoa den manifestazio inposatu baten aurrean?. Diotenez, emakumeek modu askotan parte hartzen dute alardean, eta, beraz, errituan ez dago genero desberdintasunik; baina ez dute begi onez ikusten andreek soldadu gisa desfilatzea,, gizonez mozorrotuta?: –Kantinerak ezin dira gizonezkoak izan, eta soldaduak ezin dira emakumezkoak izan, mandoek edo gameluek zaldien funtzioa bete ezin duten bezala?.
‎Andre gazte bat da, desfile tradizionalean kantinera izandakoa. . Ez dago gatazkarik, ez dago genero desberdintasunik, gizon eta emakumeak berdinak gara. Hondarribiko andre eta gizon gehienok alardearekin bat gatoz?.
‎Landa eremuan ez bezala, non emakumeen presentzia ohikoa den nekazaritza eta abeltzaintzako lanetan, hirietako lan merkatua zatituago eta bereiziago dago generoaren arabera. Zaila da emakumeen enplegu datuak ongi bereiztea, 125 datu ofizialek askotan errealitatea estaltzen dutelako, baina Iruñeko kasuan ez dugu emakumeen enplegua sistematikoki ezkututako azpisektorerik sumatu, nekazaritzan izan ezik.126 Horregatik uste dut 4 grafikoaren datuek ongi islatzen dutela lan merkatuaren osaketa, eta XIX. mendeko joera nagusiak.
2019
‎Alde izugarria dago generoen artean eta belaunaldien artean.
‎G7a munduan kapitalismoak bere burua antolatzeko eta erabakiak hartzeko duen tresnetako bat da. Haiek adierazi dutenaren arabera, munduan desoreka handia dago genero politikan, ekonomiaren alorrean nahiz lurralde antolaketan. G7ko estatuburuek diote beraiek sortzen duten kaltea konpontzera datozela Miarritzera.
‎Eme hitzaren antzinatasunari buruz dudak baldin badituzu, pentsa: euskaran ez dago generorik, eta horrek sekulako garrantzia ematen dio eme hitzari: gure aspaldikoek eme eta ar hitzen beharra sentitu eta erabiltzen hasi ziren; horiez gain, hitz desberdinak daude sexuaren arabera:
2020
‎Genero arrakala estatus sozioprofesional guztietan erreproduzitzen da, salbuespenik gabe. Ez aktibo menpekoen artean dago genero arrakala handiena (pentsionistak), baina bereziki handia da langile ez kualifikatuen artean eta bitarteko lanbideetan ere.
‎materiala moldatzeko zailtasunak daude; familiekin gaia lantzea zaila izaten da, eta gorputzaren lanketa oso exkaxa da. Haur Hezkuntzan hutsune handia dago generoaren inguruan egiten den lanketari dagokionez, da Puigvertek egiten duen salaketa: genero aldagaia kontuan hartzen ez delako, Haur Hezkuntzan ematen diren erasoak zilegitasun osoz hartzen dira (Elorzak eta Francisco, 2011).
2021
‎Diskoan aniztasun handia dago genero eta erritmo aldetik: hardcore bortitza, hip hop oinarriak, doinu dantzagarriak… Erronka bat izan da?
‎Aurkeztu zenituen lan ildoen artean dago genero ikuspegia lantzea. Zer egin nahi duzue arlo horretan?
‎" Aipatu baldintzetan ingurumen eta gizarte arloko baldintza bereziak ezarri dira, baina ez berdintasunezkoak. Beraz, ez dago genero ikuspegia txertatuta proiektuan; hala egongo balitz, hasieratik egongo litzateke. Genero ikuspegia lan batean txertatzeko borondatea hasieran agertzen da, ez lanak amaitzear daudenean.
‎Butlerren ustez, ez dago generoa bere borondate autonomoaren arabera aukeratzen duen aurretiko subjektu presozial, prekorporeo, pregenerizaturik. Beauvoirrek azaltzen zuenaz bestela, ez dago emakume (edo gizon) egin aurretiko subjektu autonomorik, baizik eta generizazio prozesuen baitan bihurtzen dira subjektu (edo objektu).
2022
‎Nolanahi ere, lehen aipatu dugu" K" kalitatearen ikur bilakatu dela neurri batean, jatortasun edo hizkuntza maila aparteko baten baliokide; analogiari jarraiki, ikuskizun dago" N" aren ikurra zeri lotuko zaion etorkizun hurbilean. Izan ere, hitanoaren paradigma berria, edo horren adar bat behinik behin, estuki lotuta dago genero ikuspegiarekin.
‎Lan honetan zehar une oro dago generoaren gaia presente, aipatzen den zeinahi alor gurutzatuko baitu ezinbestean, baina atal honetan bereziki jarriko dugu fokua aldagai horretan. Erabilera datu desberdinez gain, beste hamaika erpin ditu hitanoaren eta generoaren arteko bidegurutzeak, eta horiei begira jarriko gara.
‎Gutxietsita al dago genero indarkeria?
‎Gizon hauen erotismo generodunak, haietako gehienek mantentzen duten presentzia sozial maskulinoak, bikote harreman pribatizatuei eskaintzen dieten arretak eta feminismoarekiko elkartasun faltak gauza bera adierazten dute. Hemen ez dago genero ordenari zuzendutako erronka irekirik.
‎Argi dago generoak ez duela indarkeria ulertzeko giltzarri sinplerik eskaintzen. Jakina da biolentziak hainbat kausa dituela, eta sozialki aldatu egiten dela nazioz gaindi eta denboran (Archer eta Gartner 1984); homizidio tasen eta eskualdeko pobreziaren arteko lotura adibide garrantzitsua da (Pridemore 2002).
2023
‎Lanbide Heziketan, berriz, %35 dira emakumezkoak. Bertan, Elektrizitatean eta Elektronikan dago genero arrakala handiena: emakumeak %6, 1 baino ez dira.
‎«Beti dago generoaren ikuspegia mahai gainean, baina ikusten dugu agerikoa dela gure konpromisoa feminismoarekin», esan du Otegik. Nafarroan, Gipuzkoan, Gasteizen, Bilbon... koalizioak emakumeak aurkeztu dituela erantsi du EH Bilduko buruak.
‎Alkandora, gona eta hanketan zintzarriak. Ez dago genero bereizketarik, denak berdin berdin goaz. Jantzi hauek auzolanean egin zituzten duela bost urte lehenengo Iruinkokorako.
‎Horretaz gain, zaintzaren alderdi negatiboak zaintzaileek jasaten duten gainkarga eta estresarekin daude lotuta (Aguiar et al., 2011). Gainera, azpimarratu beharra dago genero, klase eta jatorriari lotutako ezberdintasunetan eta arrakala sozialetan oinarritzen direla mendekotasun eta zaintzaren ardurak gure gizartean (Batthyany et al., 2013; Ravenswood eta Harris, 2016).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia