Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 72

2000
‎Nire haur denboran, neure buruarengandik eta gurasoengandik ihesi, gau batez oso urrunera ez, eta auzuneko parkeraino joan nintzen ihesi; han bizpahiru orduz egon nintzen harik eta amak, nahigabeturik, txorikume busti baten antzera aurkitu ninduen arte. Gaztetan, neure burua topatu nahian, familiarengandik alde egin, eta Dabidekin jarri nintzen bizitzen.
2001
‎Neure usaina ezin hartzearen arrazoia, sortze beretik etengabe hartu izana da, eta sudurra itxia dut harentzat. Neure buruarengandik banatuko banintz, erabat edo apur bat bederen, eta aldi batez deskantsatu ondoren atzera saiatu, ondo hartuko nuke neure usaina, eta beraz, neure burua usaintzeko aukera izango nuke».
‎Gogo eta maitari izatea berbera da, gizakia. Gizakiaren potentzia diren adimena, nahimena eta oroimena, eta zentzumenak, gizakiaren beso eta hankak dira, buruarengandik desberdinak.
2002
‎Bihotz barrunbeak arakatuz ibili ohi da Karmelo C. Iribarren poeta donostiarra, hirian zehar, bihotz horien alde ilun eta samurrak bere poemetan azaltzeko. Bere buruarengandik hasita, edozein gizaki bakartik gorderik eduki dezakeen samina edo poztasuna atzeman nahi luke, gero min edo poz hori poema batean islatzeko. Tabernako zerbitzari da Karmelo C. Iribarren lanbidez, eta oso ondo ezagutzen ditu mostradorearen alde bietan egotearen ezberdintasunak.
‎Lertxundik berak adierazi izan du behin eta birritan Otto Petteren idazketan nolako garrantzia izan duen Decameroneren sintaxiaren eta ahozko tradizioaren teknika narratiboen azterketak. Bukatzeko, aipagarria da Otto izenak euskal irakurlearentzat duen balio semantikoa, bere esanahi eta sonoritateak" osaba" eta" otso" hitzekin jolasten baitute, biak egokiak bere buruarengandik ezin ihes egin dezakeen pertsonaia honen errealitatea definitzeko.
‎bilakatzen dira. Eta ezezagunari bere buruarengandik urruntzeko beharraren sentimendua sortzen zaio. Besteek ez bezalako edo norberak ordu arte izandako bizimoldeak ez bezala jardun beharra (euskaldunak asko daki honetaz, gertu eta urrun, askotariko ezezagunak baitaude, edo hobe, alde orok bere ezezaguna sortzen baitu.).
‎Â Beharrik ere ez, laster galduko baikenuen interesa ezkutaketa jolas antzu haietan. Beren buruarengandik baizik ez zirela ezkutatzen erabaki genuenean, hain juxtu.
‎Praktika handia eskatzen du ordea, taxuz egin nahi baldin bada; umorea eta inteligentzia nahasten dira hor, flema edo karkaxa, literatura, iradoki  tzeko gaitasuna, anbiguitatea, zalantza, entzulea apur bat deskolokatua uzteko gaitasuna. Ironia, baina, ez da zilegi zeure buruarengandik hasten ez bada. Autoironia deitzen zaio zeure izate kaxkarrari barre egiteari, eta oso da eraginkorra eta lagungarria.
2004
‎Euskaltzaindiko Euskera agerkariko ar­ tikulu batean, bat, aditz faktibiboen aurrizkia ez ir, Sabinok esan bezala, bai­ zik ra dela sostengatzen duelako; bi, prozedura desegokia iruditzen zaiolako bataio izenak generoaren eredura euskalduntzea, horrela jokatzean, Marte (Marta) eta Lazar (Lazaro) bezalako anakronismoak sortuz; hiru, Abandoko­ ak asmatutako hainbat hitz gaitzesten dituelako, hala nola guren, deun, done, eresi, semakar (unigénito), ikurton (sacramento), zorun (felicidad), bitxain, ingi (papel), ingurri (cuartilla), eta gisakoak. Aranaren eskolakoek erantzuten diote esanez, objekzioak edo zuzenketak Euskaltzaindiko buruarengandik eto­ rri arren, haren euskalari ekarria gero eta zientifikoago, argiago eta sendoago­ tzat daukatela. Azkuek, haren zenbait iritzi arbuiatzean, arrazoirik gabe eta
‎Hala ibili nintzen urte batzuetan, galdera hari ihes egiteko, neure buruarengandik ihesi: gaur nagoèn ta laiatik horrela ikusten ditut behintzat gauzak.
2006
‎Ediciones Beta argitaletxearen eskutik plazaratu dituen Sakelako poemak deitutakoetan, maite duenari agur esaten saiatzen da, jakinik agur horren beldurra gainean duela, eta maitearen ezari ihes egin nahiean dabilela. Salba nazazu neure buruarengandik eskatzen dio, batean.
2007
‎Kritika nagusiarenarabera, ikuspegi horrek ideia hau du oinarrian: jaioberriak hasieran ezin ditubereizi bere buruarengandik eta ingurunetik datozkion estimuluak (Gergely, 2002). Alabaina, berriki egin diren zenbait ikerketen arabera, jaioberriek badute biestimulu mota horiek bereizteko gaitasuna (ikus Gergely, 2002 eta Rochat, 2001). Rochat ek eta Hespos ek (1997 in Carpendale eta Lewis, 2006), adibidez, hauxeegiaztatu zuten: 4 asteko haurrek ezberdin erantzuten zutela beren eskuak kokotsaukitzen zienean eta beste pertsona batek ukitzen zienean.
2008
‎Tokio, munduko metropolirik handiena, gauez, argiztatuta, hotel bateko leihoaren beste aldean. Leihoan islatuta, neska gazte bat musika entzuten, bere buruarengandik ihes egin ezinik. Hermannek ez daki nor den Maite, baina Sirak mezu horrekin azaldu nahi dio nola bizi dituen berak distantziako harremanak, nola sortu dezakeen irudimenak espazio komun bat momenturen batean.
2009
‎dominarik gabeko soldadu soilak edo sarjentuak, gauetik egunera jeneral dominadun bihurtuak, edo funtzionario grisak ministro, askotan zorte kolpe batek lagunduta, bai, baina aurretik merituak ederki eginda gero? ...bai partiduan kargu on bat izateko, beharbada, hiriko edo probintziako partiduko buru, konparazio batera, edo antzeko zerbait; Nikolaik, beraz, kamioiaren kutxa merituz beteta zeraman, baina, egoitzara iritsi ez beste, ia meritu gehienak kendu zizkioten, sei gizonetatik berehala askatu baitzituzten lau; Nikolaik, gainera, ekintza hura zela-eta, entzutekoak entzun behar izan zituen hiriko partiduko buruarengandik , berea. Nikolairena, inorekin kontsultatu gabeko ekintza izan zelakoan, indiziplina hutsa, eta erne ibiltzeko hurrengoan, gerra garaian fusilamenduekin ordain baitzitezkeen indiziplina faltak.
‎atzera irakurri eta ipuina berea iruditzen ez bazitzaion, ona zela erabakitzen bide zuen. Beraz Irati Jimenezek arrazoi izan zezakeen norbere buruarengandik ihesi ibiltzeko gogo horri buruz ari zelarik, joan den astean. Susmoa daukat, ordea, ezin dela idazletzarako arau orokor bihurtu.
‎gerra bat... gerra baitzen esparrurik behinena eta egokiena jende goranahiak aparrak bezala gora egin zezan, historiak –bere ezin konta ahala adibiderekin– behin eta berriro erakusten zuenez: ...bai partiduan kargu on bat izateko, beharbada, hiriko edo probintziako partiduko buru, konparazio batera, edo antzeko zerbait; Nikolaik, beraz, kamioiaren kutxa merituz beteta zeraman, baina, egoitzara iritsi ez beste, ia meritu gehienak kendu zizkioten, sei gizonetatik berehala askatu baitzituzten lau; Nikolaik, gainera, ekintza hura zela-eta, entzutekoak entzun behar izan zituen hiriko partiduko buruarengandik , berea –Nikolairena– inorekin kontsultatu gabeko ekintza izan zelakoan, indiziplina hutsa, eta erne ibiltzeko hurrengoan, gerra garaian fusilamenduekin ordain baitzitezkeen indiziplina faltak.
2010
‎Hortik aurrera, Douglassek azaldu du ETArekin harremanetan jartzeko lana eman ziotela HD Zentroko buruek eta, ezker abertzaleko ezagun baten bitartez, ETAren mezulari batekin harremanetan jarri zela; hark, ETAren izenean, proposamena idatziz eta HDko buruarengandik jaso nahi zutela erantzun ziola; azkenean, Griffiths zuzendaria Genevatik Euskal Herrira etorri eta mezulariari bitartekaritza eskaintza zuzenean eta idatziz helarazi ziola;, handik laster?, dio Douglassek,. Martinek esan zidan ETAren erantzuna jaso zutela eta haren bi mezularirekin bilera egin zutela Genevan?. Negoziazioen nondik norakoak ezagutzen dituzten ezker abertzaleko iturriek, dena den, diote Douglassek harremana ezker abertzaleko ordezkariekin egin zuela, HDko arduradunek ezker abertzaleko ordezkariekin egin zituztela lehenengo bilerak, eta bide horretatik heldu zitzaiola, geroago, proposamen hura ETAri.
2011
‎bizitzako alderdi alai eta atsegingarriekin gozatzeko gaitasunik ez du. Besteengandik aldendu egiten da eta bere buruarengandik ere bai; horrela, goserik ez sentitzera ere hel liteke. Jaten ere ez du gozatzen (Hebebrand et al., 1997).
‎Bakartzen doan neurrian, are eta gehiago aldentzen da bere benetako identitatetik, identitatea pertsona arteko esperientziaren bidez garatzen baita. Besteengandik eta bere buruarengandik bereizi egiten da eskizoidea eta introspekziorako gaitasuna galtzen du. Barneko eta kanpoko bizitzatik bereizita, esperientziak interpretatzeko kategoria txiroak erabiltzen ditu eta, ondorioz, gabezia kognitiboa duenaren tankera ematen du.
‎Eskizotipiko beldurtiak kontrolatu egiten ditu afektu agerpenak, baztertzearen beldur delako. Bere buruarengandik eta besteengandik aldenduta, hustasun sentimendua bizi du eta horrek errealitatearekin loturak ezartzeko jarduera frenetikora eramaten du. Modu horretan eraikitzen ditu errealitatearekiko zubiak.
‎Beti izan da horrela? Familia erakundea eta poro guztietatik ziztatu diguten ikonografia erlijioso nahiz sexualaren indarra dira geure buruarengandik eta geure bokaziotik hainbeste urrundu izanaren errudun bakarrak. Posible ote da autentiko izatea erridikulu sentitu gabe eta gizarte arauei men eginez?
2012
‎norbere emozioak antzeman eta identifikatzean datza (autokontzientzia emozionala). Hori lortzeko, gure buruarengandik nolabait «urrutiratu» behar dugu, gure eguneroko bizipenei kanpoko ikusle gisa so egiteko, antzokian bageunde bezala; horixe da lehenengo urratsa bizipen eta emozio horiek ulertzeko eta haietatik ikasteko6 Ikasi nahi horretan gure arreta kontzentratzeak, sarri askotan, beldurraren energiaren ordez ikusmina eta aldaketa osasungarriak egiteko gogoa dakarzkigu. Beste era batean pentsatzen eta pentsamendu positiboago baten alde egiten den neurrian, gogo aldarteak onera egiten du berez.
‎Topaketa batean bakoitza bestearengan zehaztuta/ gauzatuta dago, bere buruarengandik urrun. Sexualitatean norberak bestea erabiltzen du bere plazera lortzeko; norbanako bakoitza bestearekin harremanean egotetik urrun, bere buruarekin baino ez du harremanik mantentzen.
2013
‎Bere buruarengandik Janerengana, Janerengandik Bingleyrengana, bere pentsamenduen nondik norakoak laster ekarri zion gogora Darcy jaunaren azalpena hor oso eskasa iruditu zitzaiola; eta berriro irakurri zuen. Bigarren irakurketak oso ondorio bestelakoak izan zituen.
2014
‎Disoziazio nahasteetan pertsona bereizi egiten da bere buruarengandik , bere oroimenetik eta inguruneko mundutik, gertaera traumatikoen oroitzapenari ihes egin nahian. Despertsonalizazio nahastean norbere identitatearen zentzua galtzen da.
‎Ilea erauztean minik ez du hartzen. Pazientea ilea erauzten ari den bitartean egoera disoziatuan dagoela dirudi, bere buruarengandik bereizia bezala. Paziente batzuek modu automatikoan edo inkontzientean erauzten dute ilea; adibidez, telebista ikusten ari direla egiten dute, eta gertatu eta gero konturatzen dira egin dutenaz.
2015
‎Igandean kronometroa azkarren gelditu zutenengandik urrun xamar gelditu baitziren bi tostak: emakumezkoak estropada buruarengandik hamahiru segundora eta gizonezkoak hamalau segundora. Boga gustura egin omen zuten gizonezkoek, arraunketa onean aritu baitziren.
‎Zure buruarengandik ezkutatzea bezalakoa da hori.
‎Baina gazte eta hizkera informalean ez da deus. Ez dugu gure buruarengandik sobera urrun joan behar ohartzeko frantsesetik tiratzen dugula burrustan edo espainoletik Hegoaldean. Eta normal!
2017
‎izugarri zabaltzeko, eta, orobat, emakumeen lana metatzeko erabili ahal izan du soldata (gizonena); askotan, klase barneko antagonismoa gizonen eta emakumeen arteko antagonismora bideratzeko ere balio izan du, gainera. Horrela, diferentzien, desoreken, hierarkien eta zatiketen metatze bat izan da metatze primitiboa, bai eta langileak elkarrengandik eta beren buruarengandik aldendu dituen prozesua ere.
2018
‎Aitzitik, kontratuari buruz Rousseauk sortutako istorioan norbanakoa ez da jabe bat, baizik eta gizon bat bere indibidualtasunari eusten diona soil soilik baldin eta harreman libreak baditu beste gizonekin. Ahalegina egiten badu, ordea, bere gaitasunak (zerbitzuak edo lan indarra) bere buruarengandik bereizteko, nola eta kontratu baten bidez gaitasun horiek alienatuz, orduan kualitatiboki aldatzen da besterekin duen harremana, eta haren askatasuna, ondorioz, ugazabatza eta mendekotasun bihurtzen da. Beraz, askatasuna zer den ez, baizik eta askatasuna zer ez den, horrexen eredua da esklabotza.
‎Usurpazioaz hitz egiteak aditzera ematen du Herculinek nolabait baitaratu dituela bere buruarengandik ezinbestean hain urrun ikusten dituen kategoria horiexek, eta, aldi berean, agerian jartzen du nola desnaturalizatu eta malgutu daitezkeen kategoriok, behin askatuz gero sexu ustez finkoarekiko loturatik, alegia, kategoriok sexuaren ondoriotzat edo haren agerbide edo islatzat jotzeari uzten zaionean. Herculineren anatomia ez da sexuaren kategorietatik kanpo geratzen, baina nahasi eta birbanatu egiten ditu kategoria horien osagaiak; izan ere, atributuen joko askeak bistan jartzen du begitazio hutsa dela sexua substratu sustantziadun eta iraunkorra dela, askotariko atributu horiek ustez batera biltzen dituena.
‎Gaiztoa da, gero, oroimina! Norbere buruarengandik at desertarazi eta arroztu egiten zaitu erro errotik; eta nik, maitea, hemen egon nahi dut, zurekin, nahiz eta orain elkarren begietan ez galdu.
‎Begiratu, ikusi: zein nazkagarria izaten den jendearengan ikustea, jendea bere buruarengandik apartatzearren galtzen dela. Horretarako hitz egiten da hainbeste?"
2019
‎Gizarteak du errua, kontu estrukturala da, hezkuntzaren ardura da, hizkuntzaren erabilera da afera... Erantzukizun pertsonalak ez du balio, jakina, den dena azaltzeko, baina YouTuberi gure buruarengandik babesteko eskatu behar badiogu, Netflixek argitu behar badigu benda bat begietan flanbeatu bat prestatzea ez dela nahitaez munduko ideiarik onena, akaso gure gizartean infantilizazioa ez ote den urrunegi ailegatzen ari galdegin behar genioke gure buruari. Eta hautapen naturalari utzi bere lana egiten.
‎Legebiltzarkideak kezka du gizartean umorea galtzen ari delako. . Hain da beharrezkoa barre egiteko gaitasuna, norbere buruarengandik hasita. Adierazpen askatasunaren gaitasuna lantzen du, toleranteagoak egiten gaitu.
‎munduan zeren beldur izango da, bada, paradisu mahomatarreko orgia limurietan oraintxe bertan murgiltzeko prest dagoena? Gizona, hala, lasai goza daiteke emakumeaz, bere buruarengandik eta emakumearengandik defendatu beharrik izan gabe. Mila gau eta bat gehiagoko ipuinetan, emakumea atsegin eztien iturri gisa ageri da, fruituak, konfiturak, gozopil oparoak, olio lurrintsuak bezala.
‎beste sexuarenganako izua da gizonarengan kontzientzia atsekabetuaren urradurak dituen moldeetako bat. Kristaua bere buruarengandik aparte dago; mamitua da gorputzaren eta arimaren bereizketa, biziaren eta espirituaren bereizketa: jatorrizko bekatuaren ondorioz, gorputza arimaren etsai bihurtu da; haragiaren lotura guztiek makurrak dirudite.
‎Zenbait emakumek horixe lortu nahi izaten dute harreman batean, oroz gainetik: okupaturik egotea, harriturik, beren buruarengandik erauziak bestearen bitartez. Haustura batek hustasun sentimendu etsia sortzen die.
‎Normalean, frenesi erotikoaren parte da mina; elkarri emandako gozamena dela kausa gorputz izateaz pozik dauden gorputzak saiatzen dira modu posible guztietan elkar aurkitzen, elkarrekin batzen, bekoz beko jartzen. Erotismoan badago nor bere buruarengandik apartatze bat, garraio bat, estasi bat: orobat, sufrimenduak niaren mugak deuseztatzen ditu, eta gainditze bat da, paroxismo bat; minak toki garrantzizkoa izan du beti orgietan, eta jakina da biziki fina dena eta mingarria dena hurbil hurbil daudela:
‎Neska nerabeak lotan uzten ditu panpinak. Hala ere, bere bizi guztian, emakumeari erruz lagunduko dio ispiluaren magiak, bere buruarengandik bereizteko eta gero berriz elkartzeko ahaleginetan. Rankek argitara eman du nolako harremana dagoen ispiluaren eta doblearen artean mitoetan eta ametsetan.
‎Hain zuzen ere, etxeko lanek modua ematen diote emakumeari amairik gabe iheska ibiltzeko, bere buruarengandik urrun. Chardonnek honela dio, arrazoiz:
‎Haren bakardadea, beste zernahi gizakirena bezala, kontingentzia eta abandonamendu gisa sentitua da. Eta horregatik, konbertitu ezean, bederen?, bere buruarengandik ihes egitera beharturik dago, gelditu gabe, jendetzarengana, zarataren aldera, besterengana. Hanka sartze larria litzateke pentsatzea ezen emakumeak, bere burua xede gorentzat joz gero, ihes egiten diola dependentziari:
‎Natura oparoaren eta gizonaren arteko bitartekari zuhurra da, eta, aldi berean, Natura menderaezinaren tentazioa da, zuhurtzia guztiaren kontrakoa. ...aizkiraino, balio moral guztiak eta haien kontrakoak hezurmamitzen ditu bere gorputzean; ekintzaren funtsa da, eta ekintza trabatzen duena, gizonak munduaren gainean egiten duen konkista eta haren porrota; hori den aldetik, emakumea dago gizonak bere existentziari buruz egiten duen zernahi gogoetaren eta eman diezaiokeen zernahi adierazpideren jatorrian; emakumea, hala ere, saiatzen da gizona bere buruarengandik urrundu dadin, eta saiatzen da, orobat, gizona isiltasunean eta herioan hondoratzen. Emakumea zerbitzari eta lagun duenez, gizonak espero du publiko eta epaile ere izango duela, bere izatean berretsiko duela bera; emakumeak, ordea, auzitan jartzen du gizona bere ezaxolaz, are trufaz eta irriez.
‎bera ez da ez frantsesa eta ez garaitua; hegan dabil gainetik. Azkenean, aitortu du ezen berak, Montherlantek, salatzen duen horrek, ez zuela besteek baino gehiago egin garaituak ez izateko; ez zuen onartu ezta ofiziala izatea ere, baina salatzeari berrekin dio berehalaxe, bere buruarengandik oso urrun daraman amorru handi batez. Itxurak egiten ditu nahigabeturik dagoela bere nazka horren kariaz, baina nazka zinezkoagoa dela sentitzeko eta are gehiago pozteko ibiltzen da itxurakerietan.
‎Bere hatzek beste emakume baten gorputza moldatu eta emakume haren hatzek gorputza moldatzen diotenean soilik obratzen da ispiluaren miraria. Gizonaren eta emakumearen artean, amodioa egintza bat da; bietako bakoitza, bere buruarengandik erauzirik, beste bihurtzen da: emakume maitemindua liluratzen duena zera da, gizon karra izatea bere haragiaren langidura pasiboaren isla; emakume nartzisistak, aldiz, bere xarma baizik ez du ikusten, aski modu nahasian, sexu tentetu horretan.
‎Gizasemearen desira bortitza da baina lokalizatua, eta bere buruaz kontziente izaten uzten dio, salbu, agian, espasmoko unean?; emakumeak, aldiz, zinezko alienazio bat pairatzen du; askorentzat, eraldatze horixe da amodioaren unerik boluptuosoena eta sakonena, baina badu alderdi magiko eta ikaragarri bat ere. Batzuetan, gizona beldurtu egiten da besoetan duen emakumea ikusirik, hainbesteraino dago hura bere buruarengandik urrun, galbidearen atzaparretan; sentitzen duen nahasmendua askoz eraldaketa errotikoagoa da gizonezkoaren frenesi oldarkorra baino. Sukar horrek lotsatik libratzen du emakumea, baina berriz lotsa eta laztura sentitzen ditu esnatzean; pozik onar dezan, edo harro ere onar dezan?, boluptuositatezko garrek hartua behar du gutxienez; bere desirak aldarrikatzeko, harrotasunez onartuak izan behar ditu:
‎Ikusia dugu gizonek zergatik azpiratu zituzten emakumeak jatorriz; feminitatearen balioaren galera aldi ezinbestekoa izan da giza eboluzioan; ekar zezakeen, ordea, bi sexuen arteko lankidetza; zapalkuntza erraz ulertzen da kontuan harturik nolako joera duen izatedunak bere buruarengandik ihes egiteko bestearengan alienatuz, bestea horretarakoxe zapalduz; gaur egun, gizon singular bakoitzak agerikoa du joera hori: eta gehien gehienek halaxe jokatzen dute, gainera; senarrak emaztearengan aurkitu nahi du bere burua, eta amoranteak, berriz, maite duen emakumearengan, harrizko estatua baten irudipean; emakumearen bitartez, gizasemea bere gizontasunaren mitoaren bila dabil, bere subiranotasunaren, bere errealitate immediatoaren mitoaren bila.
‎Emana bizitzera bultzatzen du emakumea, eta itogarria egiten zaio emakumeak ematen diona; emakumea bere opari alferreko horietaz zamaturik dago, bere existentzia hutsalaz. Bere indarretik maitatu, ez bere ahultasunetik, eta ez bere buruarengandik ihes egiteko, baizik bere burua aurkitzeko, ez bere burua abandonatzeko, baizik berresteko: emakumeak hori egiteko modua duen egunean, bizi iturri izango du maitasuna, gizonak duen bezala, eta ez arrisku hilgarri.
2020
‎Hala ere, dietista nutrizionisten, dietetikako goi mailako teknikarien eta endokrinologiako espezialisten lanbide eskurantzen artean, gainera, egoera fisiopatologiko bakoitzari egokitutako dieta espezifikoak proposatzea egongo da. Nori eskatu hitzordua, baldin eta… Gure elikadurarekin zerikusia duen edozein aldaketaren aurrean, bai geure buruarengandik bai profesional mediko batek planteatzen badu, aholku profesionala eskatu behar dugu. Baina nori?
‎Ez dugu gisa honetako garairik gogoratzen, ez baitago aurrekaririk; gure belaunaldiarentzat, behinik behin, lehen aldia da zerbait bortitza, zabala eta askotarikoa gertatzen zaiona eta, gainera, protagonista geu gara. Gure aurrekoek gerrara joan behar izan zuten beren etxea defendatzeko eta guk etxean geratu behar izan dugu geure buruarengandik babesteko, eta hori nola egiten den ez dakigu. Hobe dugu lehenbailehen ikastea.
‎«Geure buruarengandik ihes egiteko aukerarik
‎Aukera hau baliatu egin behar dugu, geure buruarengandik ihes egiteko aukerarik ez daukagunez, ispiluak erakusten digun benetako ni horrekin bakean bizitzeko.
‎Munduratu zuenean, bere buruari agindu zion Matildek berari ukatutako maitasuna emango ziola, baina emateko ezindua sentitzen da, txikitatik ikasi behar izan du-eta jasotako apurra beretzat gordetzen, xahutuko zaion beldur. Egiaz, amatasuna ez da espero zuen maitasun iturri izan; alabak bere buruarengandik salbatuko zuela pentsatu zuen baina, oso bestela, erditze gelan erizainak moztu zion zilbor hestea eztarrira lotu izan baliote bezala sentitzen da askotan, itotzear. Hectorren maitasunak biziberrituko zuelakoan zegoen.
‎Soldaduengandik ihes egin zuen lehen, eta gerrillariengandik oraingoan. Baina beldur da Lauren, ez ote dabilen gehienbat bere buruarengandik ihesi, beste hainbatetan bezala. Izan ere, onartezina iruditzen zaio frantses armadaren okupazioa; eramangaitza, bestalde, herriak muzin egitea ideia ilustratuei, armada baten eskutik iritsiak badira ere.
2021
‎Ahantzi egin ote dituzu eman izan dizkidazun andere bertutetsuen etsenpluak amodioaren eromenari gogor egin diotenenak, eta emazteki zoroenganako beti izan duzun mespretxua? Ezin dut sinetsi, Amadour, zure buruarengandik hain urrun zaudenik, non Jainkoa, zure kontzientzia eta ene ohorea hilik baitaude zure baitan. Baina, diozun bezala baldin bada, laudatu beharrean nago Jainkoaren ontasuna, orain berean erortzear nengoen zorigaitza saihestu baitit, zure mintzoaz erakutsiz hain ezezagun nuen bihotz hori.
‎«Tentsioak sortu zituen Departamendu Kontseiluarekin». Elixirik, Jean Jacques Lasserre departamendu buruarengandik ukan zuen telefono deia lekuko elkarteek dudan ezarri zutelarik departamenduak migranteekin zeraman politika. «Sendi zen Elkargoaren eta Departamenduaren arteko tentsio hori zela gibelean».
‎Uste dut asko ikasi dudala neure buruarengandik . Etorri nintzenean, inor ez nuen ezagutzen, ordu asko pasatzen nituen bakarrik...
‎Uste dut asko ikasi dudala neure buruarengandik . Etorri nintzenean, inor ez nuen ezagutzen, ordu asko pasatzen nituen bakarrik...
‎Alferrik da pertsona baten kontrako indarkeria agintzea. Zuek babesteko ezinbesteko araua da, baita zeuen buruarengandik babesteko ere. Eta ariketa praktikoak egiten dira:
‎–Irakurtzea gustatzen zaizu. Liburu on bat, ez dago ezer hoberik zure buruarengandik apur bat deskantsatzeko.
‎Hasierako atalean azaldu dugunez, proiektu bat da gizakia, etengabe egiten, aukeratzen eta aldatzen doan proiektu ireki eta anizkoitza. Bere baitatik egotzita, eginean izateko, bere buruarengandik harago jo behar du etengabe, etorkizun ireki baterantz helmuga propioak marraztu eta ekintzen bidez bere burua transzenditu. Kontrakarrean, immanentzia da gaitzik handiena:
2022
‎Zergatik ez lehenetsi erosketa horrelako establezimenduetan? Hauek dira, azken batean, ekintzak aurretik oso gutxi kostatzen diren hutsalak dira, eta haien ondorioak guztiontzat dira, geure buruarengandik hasita. Gure esku dagoelako datozen belaunaldien etorkizuna bermatzea.
‎Irribarretsu erori zen galipot itxurako putzu hartan, bazirudien bi beso gelatinatsuk oporraldi moduko batean azpiratzen zutela. Ondo egingo zion tarte batez bere buruarengandik atseden hartzeak.
‎genero indarkeriaren biktimek beren erasotzailearen aurkako salaketa jarri ondoren izan ohi duten jarrera bera erakusten ari da. Gehiago espero zuen bere buruarengandik . Horrek ere amorrua eman dio.
‎Hurbilago dago ikergaia zertan den azaltzetik mathesis universalis etik baino. Eta berak, Rameauren iloba pertsonaia eta alter ego abezain desdoituta eta desberdinduta bere buruarengandik , pasabide bihurtzen du Paris den erdigune kultural eta politikoa: noraezean ibiltzeko eta ikusgarria eta pentsagarria ez den horren bila aritzeko leku argi iluna, inondik ere bazterrekoa ez den bazter bat.
‎geure buruarengandik
‎Noiztik esaten ez dakit, baina neure buruarengandik babesten zaitut.
2023
‎Arriskua, lehen bere buruarengandik hain urruti mantentzen zuen hori, gertu dabilen izakia bihurtu da orain, bere egunerokoan sartu da, ikusezina ia, baina presente. X k arriskua txakur txiki bat bezala maneiatzen du, etengabe bilatzen du bere estimulua eta bere konpainiaz gozatzen du, hortzak erakusten dituenean azken segundora arte eskua kendu gabe.
‎–Zuk ez zenuen zure burua maite, Eñaut. Zure buruarengandik ihesi zenbiltzan. Ez zenuen zure buruarekin egon nahi.
‎Munduaren eta nire artean putzu koipezto bat zabaldu da, ustel usain astuna dariona. Maskal sentitzen naiz, neure buruarengandik erauzia. Irakurri nuen seinale txarra zela goragaleak izatea, susmagarria zela, barren barrenean ez nuela ume hura ekarri nahiko.
‎Orain konturatzen naiz bizi erdia txakur nahiz hedexuriengandik ezkutatzen eman dudala. Nork babestuko nau, ordea, neure buruarengandik –Zenbat lekutan ez ote naiz ibili hara eta hona, hari batetik zintzilik dagoen kometa hauskorra irudi:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
buru ihes 9 (0,06)
buru babestu 4 (0,03)
buru bereizi 4 (0,03)
buru hasi 4 (0,03)
buru erauzi 3 (0,02)
buru urrun 3 (0,02)
buru apartatu 2 (0,01)
buru hain 2 (0,01)
buru urrundu 2 (0,01)
buru aldendu 1 (0,01)
buru aparte 1 (0,01)
buru apur 1 (0,01)
buru at 1 (0,01)
buru atseden 1 (0,01)
buru bai 1 (0,01)
buru baizik 1 (0,01)
buru banatu 1 (0,01)
buru desberdin 1 (0,01)
buru ere 1 (0,01)
buru eskatu 1 (0,01)
buru ezin 1 (0,01)
buru ezinbeste 1 (0,01)
buru ezkutatu 1 (0,01)
buru hamahiru 1 (0,01)
buru harago 1 (0,01)
buru ihesi 1 (0,01)
buru jaso 1 (0,01)
buru nolabait 1 (0,01)
buru oso 1 (0,01)
buru salbatu 1 (0,01)
buru sobera 1 (0,01)
buru ukan 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia