Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 71

2008
‎Euskal Herrian berrikuntza edo ordezkapen onomastikoa euskarazko izenak baliatuz egin da gehienbat. Talde arteko bereizketaren logikak eta talde barneko identifikazioaren edo homogenizatzearen logikak, biek ala biek , bultzatu dute, euskalduntze onomastiko hori?. Erreferentzi taldea, bistan da, Euskal Herria izan da.
‎Euskal Herrian berrikuntza edo ordezkapen onomastikoa euskarazko izenak baliatuz egin da gehienbat. Talde arteko bereizketaren logikak eta talde barneko identifikazioaren edo homogenizatzearen logikak, biek ala biek, bultzatu dute, euskalduntze onomastiko hori?. Erreferentzi taldea, bistan da, Euskal Herria izan da.
‎Bizkitartean bazuten biek hauxet, egungo egunean bakan ikusten dena: bata ez bertzea ez ziren buru apaltzaletarik.
‎–Arco iris? galdetzean biek erantzun hau berau eman dute eta ondoren bere euskal ordaina gazteak ostadar eta helduak bostarku. –Ayer a noche?
‎estator etxa eta esta etorriko etxa. Lehenengoa aditz trinkoa bada ere, hurrenkera bera dute esaldi biek : –ezezko partikula+ aditza+ izena?.
‎Egia da estandarizazioa ezinbestekoa izan zaigula, baina beronen abiada behar baino biziagoa izanez gero zer pentsatua ematen digu, ezagun baitu euskara batuak batasun mezua zabaltzeko dakarren asmoa. Hala ere, oso aberasgarria litzateke bata besteaz (batua euskalkiez eta euskalkiak batuaz) aberastea, trukean eta auzolanean arituz gero biek irabaz baitezakete.
2010
‎Kasu batean biek mailegua darabilte, baina helduarenak eredu zaharragoa iradokitzen du: helduak pantorrill eta gazteak bola.
‎Hau ere gaztelaniazkoa ulertzeko moduaren arabera. Izan ere, biek ulertu dute ekartzen dute edo dakarte ez dela itzulpen egokiena, ez baita ez ohiturazkoa ez puntukaria. Bestalde, erantzun batean gazteak gaizki ulertu zuen eta habeis itzuli ordez (helduak dezuedue) han itzuli zuen().
‎Bustidurak: honetan ere biek antzera egiten dute: aittu, beittu, oittura dittu,, ttutite, baina, Tolosakoek ez bezala, «egite» beti bustidurarik gabe() eta« it» pluralgilea ere batzuetan herskaria palatalizatu gabe (ditue, zitun).
‎Batzuetan berriemaile gazteetako batek euskara batutik jasotako forma eman du eta besteak oinarri dialektalekoa, eta askotan helduek erantzun berbera edo antzekoagoa eman dute: adibidez, Tolosakoak ortzadar (nahiz eta erromako zubi ere onartzen duen) vs Ataungoak erromako zubi (helduek, aldiz, biek erromako zubi), ukondo vs ukalondo (bi helduek ukalondo), diote vs die (helduek die), zaudete vs zarete (helduek zaete eta zaate), daukate vs daukie (helduek biek dauke), diate vs die, didate? (helduek die), etab.
‎Batzuetan berriemaile gazteetako batek euskara batutik jasotako forma eman du eta besteak oinarri dialektalekoa, eta askotan helduek erantzun berbera edo antzekoagoa eman dute: adibidez, Tolosakoak ortzadar (nahiz eta erromako zubi ere onartzen duen) vs Ataungoak erromako zubi (helduek, aldiz, biek erromako zubi), ukondo vs ukalondo (bi helduek ukalondo), diote vs die (helduek die), zaudete vs zarete (helduek zaete eta zaate), daukate vs daukie (helduek biek dauke), diate vs die, didate? (helduek die), etab.
‎Beste batzuetan lekuko batek euskal hitza (batukoa edo ez) erabili du eta besteak mailegua (dela oinarri dialektalekoa, dela euskal hitza «galdu» duelako). Kasu hauetan helduek, maiz, edo gazteen hitz berbera (mailegua edo euskal hitza) edota biek mailegu bera darabilte, eta gutxiagotan biek euskal hitz berbera: Tolosakoak leorte vs Ataungoak seki (helduek nork bere herrikide gazteak bezala), uolde vs inundazio (helduek biek uolde), laban vs kutxiyo (heldu biek ere mailegua), gurin vs mantekiya (heldu biek mailegu berbera), gor vs sordo (helduek Tolosako gaztearen hitz bera edo haren aldaera), txorabiatu vs desmayau (Tolosako helduak zorabiatu eta mareatu, eta Ataungoak mareau), illeta vs entierro (Tolosako helduak funeral eta Ataungoak entierroa, gazteak bezala), abizen vs apeyidu (hau gorago azaldu dugu, helduek justu alderantziz).
‎Beste batzuetan lekuko batek euskal hitza (batukoa edo ez) erabili du eta besteak mailegua (dela oinarri dialektalekoa, dela euskal hitza «galdu» duelako). Kasu hauetan helduek, maiz, edo gazteen hitz berbera (mailegua edo euskal hitza) edota biek mailegu bera darabilte, eta gutxiagotan biek euskal hitz berbera: Tolosakoak leorte vs Ataungoak seki (helduek nork bere herrikide gazteak bezala), uolde vs inundazio (helduek biek uolde), laban vs kutxiyo (heldu biek ere mailegua), gurin vs mantekiya (heldu biek mailegu berbera), gor vs sordo (helduek Tolosako gaztearen hitz bera edo haren aldaera), txorabiatu vs desmayau (Tolosako helduak zorabiatu eta mareatu, eta Ataungoak mareau), illeta vs entierro (Tolosako helduak funeral eta Ataungoak entierroa, gazteak bezala), abizen vs apeyidu (hau gorago azaldu dugu, helduek justu alderantziz).
‎Kasu hauetan helduek, maiz, edo gazteen hitz berbera (mailegua edo euskal hitza) edota biek mailegu bera darabilte, eta gutxiagotan biek euskal hitz berbera: Tolosakoak leorte vs Ataungoak seki (helduek nork bere herrikide gazteak bezala), uolde vs inundazio (helduek biek uolde), laban vs kutxiyo (heldu biek ere mailegua), gurin vs mantekiya (heldu biek mailegu berbera), gor vs sordo (helduek Tolosako gaztearen hitz bera edo haren aldaera), txorabiatu vs desmayau (Tolosako helduak zorabiatu eta mareatu, eta Ataungoak mareau), illeta vs entierro (Tolosako helduak funeral eta Ataungoak entierroa, gazteak bezala), abizen vs apeyidu (hau gorago azaldu dugu, helduek ju...
‎Kasu hauetan helduek, maiz, edo gazteen hitz berbera (mailegua edo euskal hitza) edota biek mailegu bera darabilte, eta gutxiagotan biek euskal hitz berbera: Tolosakoak leorte vs Ataungoak seki (helduek nork bere herrikide gazteak bezala), uolde vs inundazio (helduek biek uolde), laban vs kutxiyo (heldu biek ere mailegua), gurin vs mantekiya (heldu biek mailegu berbera), gor vs sordo (helduek Tolosako gaztearen hitz bera edo haren aldaera), txorabiatu vs desmayau (Tolosako helduak zorabiatu eta mareatu, eta Ataungoak mareau), illeta vs entierro (Tolosako helduak funeral eta Ataungoak entierroa, gazteak bezala), abizen vs apeyidu (hau gorago azaldu dugu, helduek justu alderantziz).
‎Kasu hauetan helduek, maiz, edo gazteen hitz berbera (mailegua edo euskal hitza) edota biek mailegu bera darabilte, eta gutxiagotan biek euskal hitz berbera: Tolosakoak leorte vs Ataungoak seki (helduek nork bere herrikide gazteak bezala), uolde vs inundazio (helduek biek uolde), laban vs kutxiyo (heldu biek ere mailegua), gurin vs mantekiya (heldu biek mailegu berbera), gor vs sordo (helduek Tolosako gaztearen hitz bera edo haren aldaera), txorabiatu vs desmayau (Tolosako helduak zorabiatu eta mareatu, eta Ataungoak mareau), illeta vs entierro (Tolosako helduak funeral eta Ataungoak entierroa, gazteak bezala), abizen vs apeyidu (hau gorago azaldu dugu, helduek justu alderantziz).
‎Tolosako gazteak zerbait vs. Ataungoak zeozer (helduek biek zerbait15).
‎– Azkenik, ondare zaharreko lexikoaren galera nabari da gazteengan eta askotan biek mailegu berberera jotzen dute: padrino (vs aittepuntako), bronk (e) a bota (vs errita egin irrieta egin), suizida (t) u (vs bere burua il bere burua egin), etab.
‎Komunikatzailerik trebeena(?) ez da beti haren egiturak erabiltzen onena. Sarritan, bera eta bere entzulea aurkitzen diren egoera osoa prozesatzen, biek ordurako batera duten ezagutza (egoeraren ondorioz edo aurreko elkarrizketaren ondorioz, adibidez) kontuan hartzen eta bere mezua egokiro komunikatuko duten elementuak hautatzen trebatuen dagoen pertsona da (1986: 18 orr.).
‎Gaur egungo globalizazioak aurrekari bat du garai helenista erromatarrean, gutxi gorabehera, Kristo aurreko IV.etik osteko V.a arteko aldian. Globalizazio biek oinarrizko arazo bertsuei egin behar diete aurre: etengabeko hazkunde ekonomiko ezinezkoari, boterearen kontzentrazio jasanezin eta harrapaketa etengabeari, metropolizazioari, herritarren urruntze politiko sozialari, indibidualismo edo ideal nahiz xede kolektiboen galerari eta, beraz, kohesio sozial ezari, eszeptizismoari, hedonismo kontsumistari.
2011
‎Eta nahikoa izan daiteke: kamiseta bat janzteak edo euskaraz egiteak, biek ala biek, adierazi ahal dute euskaldun eta euskaltzaleak garela. Aiseago janzten da kamiseta, euskaraz berba egin baino, nonbait.
‎Eta nahikoa izan daiteke: kamiseta bat janzteak edo euskaraz egiteak, biek ala biek , adierazi ahal dute euskaldun eta euskaltzaleak garela. Aiseago janzten da kamiseta, euskaraz berba egin baino, nonbait.
‎Lehen bi fazetak nortasunaren bereizgarriekin erlazionatuta daude. Beste biek portaera desegokiarekin dute zerikusia. Eskala honen bidez egindako ikerketen arabera, psikopata guztiak ez dira delitugileak, eta delitugile guztiak ez dira psikopatak.
‎Los amantes del círculo polarreko zirkulu polarra, guztiaren amaieraren errepresentazioa da, obsesio guztien amaiera, ezinezkoa den lekua, inor ez dagoen tokia, denborarik existitzen ez den tokia, ezereza da. Maitaleek beren maitasuna aurrera ateratzeko aukera ematen dien leku bakarra, beraiek biek bakarrik parteka dezaketena. Bertan beren desira luzatzeko ametsa daukate, amestutako, desiratutako lekua da.
‎Ana eta Saïden artean konpenetrazio magikoa gertatzen da. Elkar ulertze horren irudikapena bakoitzak marraztutako koadro batekin egiten da, non biek aldi berean izugarrizko antza duen hegazti bat marrazten duten. Elkar ulertze horrek norberaren burua hobeto konprenitzera eramango ditu bi pertsonaiak.
‎Hala ere, Albak heriotza baten erruz, Lucia y el sexoVacasko Luciak eta Elenak bezala, ihes egingo du. Natasha ere, bere etorkizunetik ihesean dabil, eta biek batera, Erroman, faltan zuten identitatea aurkituko dute. Peru eta Cristina(), Jota eta Lisa (La ardilla roja), Otto eta Ana (Los amantes del círculo polar) edo Medemen beste hainbeste pertsonaiak bezala, identitatea maitasunean aurkituko dute.
2012
‎Eragin hori egunerokotasunaren humanizazioan ikus daiteke, Gangutiak, Lopezek ez bezala, modu natural batean islatzen duena (Lopezek dimentsio sinbolikoa erabiliko zuen). Dena den, biek erabiltzen dituzte giza irudiak euren xedeak lortzeko. Hiria eta paisaiak jenderik gabe ere ager daitezke Gangutiaren lanetan, baina ohikoena gertu dauden giza figurez eta anekdotez betetzea da, ikuslearentzat sekretuak direnak, egilearen munduan guztiz autobiografikoak direlako.
‎Dena den, beste batzuetan eszenaren eta hondoaren arteko antzekotasuna ikus daiteke: biek ematen dute despistatuta daudela, beste zerbaitetan pentsatzen egongo balira bezala, alde egin nahiko balute bezala, edo imajinazioarekin lotuta egongo balira bezala. Horretarako espazio ezberdinak erabiltzen ditu artistak, Bilboko Areatza kasu, Bilbao (la bilbaina) lanean (mihise gaineko olio pintura, 162 X 195 cm-ko neurriak dituena eta Bilboko bilduma partikular batean gordea dagoena gaur egun), edota El Arenal al fondon (mihise gaineko olio pintura, 162 X 262 cm-ko neurriak dituena eta kasu honetan Bilboko Arte Ederren Museoan gordea dagoena 2002 urtetik) agertzen dena, 1990 eta 1999 urteetan eginiko lanak direnak.
‎19 parte hartzaileak bi aldiz elkarrizketatu dira, Goizuetako hiztun batek eta erdialdeko euskalkiaren hiztun batek. Adin taldeak eta elkarrizketatzaileak, biek eragin dute hizkuntza hautuan: parte hartzaileek herriko aldaera gehiago erabili dituzte Goizuetako elkarrizketatzailearekin eta adinekoek herriko aldaera gehiago erabili dituzte gazteek baino.
‎alde batetik ONCEren iragarki bat, eta bestetik Guía para un uso no discriminatorio del lenguaje en las mujeres con discapacidad argitalpenetik ateratako ale bat. Biek ala biek , People First Languageren konbentzioetara moldatuta, elbarritasuna «tragedia pertsonala» den mezua islatzen dutela proposatuko dugu. Queer teoria hartu dugu horretarako inspirazio iturri.
‎lehenengoa, pertsuasiorako erdiko bidean edo elaborazio altuan oinarritzen da; bigarrena, aldiz, pertsuasiorako bide periferikoan edo elaborazio baxuan; alderaketa horrez gain, estrategia horiek sortutako aldaketen iraunkortasuna ere alderatuko da. Era horretan espero da estrategia biek hobetzea euskararekiko jarrera eta erabilera. Halaber, aurreikusten da pertsuasiorako erdiko bidean oinarritutako estrategiak aldaketa nabarmenagoak eta iraunkorragoak sortuko dituela, pertsuasiorako bide periferikoan oinarritutakoak baino.
‎Gizakiak, horrenbestez, elkarren aurka aritzen dira betiere ospea eta ohorea lortzearren eta, horrexegatik, liskarrak hildako batekin edo birekin amaitu balu ere, biek amaitu behar dute azkenik bizirik galtzaileak irabazlearen ohorea errekonozitu dezan; bestea hilko balitz, ez legoke inor irabazleari merezi duen ohorea errekonozitzeko. Historiak aurrera egin dezan biek jarraitu behar dute bizirik, norgehiagokaren osteko menderakuntza harreman bati loturik non menderatzailea den nagusiak morrontza lan jakinen bat ezartzen dion galtzaileari honek horrela onar dezan.
‎Gizakiak, horrenbestez, elkarren aurka aritzen dira betiere ospea eta ohorea lortzearren eta, horrexegatik, liskarrak hildako batekin edo birekin amaitu balu ere, biek amaitu behar dute azkenik bizirik galtzaileak irabazlearen ohorea errekonozitu dezan; bestea hilko balitz, ez legoke inor irabazleari merezi duen ohorea errekonozitzeko. Historiak aurrera egin dezan biek jarraitu behar dute bizirik, norgehiagokaren osteko menderakuntza harreman bati loturik non menderatzailea den nagusiak morrontza lan jakinen bat ezartzen dion galtzaileari honek horrela onar dezan.
‎Kontzientzia biek ez dute berdin jokatzen bestearen aurkako norgehiagokan, ez dute izaera bera. Esperientzia honen bidez, autokontzientzia puru bat eta beste batentzat bizi den eta autonomoa ez den kontzientzia bat bereizten dira.
‎Hegel-en dialektikan, azken batean, menderatzaile sadikoa menderatu masokista bezain esklaboa da, Nietzsche-ren aburuz, izan ere biek dute oztopoen aurrean erreakzionatzeko gai ez den botere nahi ahul bat, eta botere nahi ahul oro da degenerazio formaren bat (Nietzsche, 1999: 64).
‎Autonomian eta arrazionaltasunean oinarrituriko Modernitatean nagusi den paradigma kulturalean, lehenago adierazi bezala, menderatua konturatzen da berak ere eskubide osoa duela menderatzailea izateko eta besteren bat mendean hartzeko, botere harremana hautsi barik egoerari buelta emateko; eta, bestetik, ez batak ez besteak onartu nahi ez badute ere, biek elkar behar dutela nahitaez, sadikoak eta masokistak?. Paperak aldatzeko gaitasuna baldin badute ere, beti dira sadiko edo masokista, baina ez biak aldi berean.
‎Sadomasokista faltsuak iraganarekin lotura estua zuenez gero, Rorty ren gizaki metafisikoekin aldera zitekeen eta berdin egingo dugu sadomasokista egiazkoaren eta Rorty ren ironistaren artean, biek iraganarekin apurtu eta zer edo zer berriari ekin nahi dioten neurrian. Sadomasokista egiazkoak, ironistak bezala, ez du azkeneko lexikoan sinesten, lehenik eta behin egunerokotasunean erabiltzen duen azkeneko lexikoarekiko mesfidantza eta zalantza handiak dituelako, betiere, besteen lexikoekin topatzean ezberdintasunak ikustean, bere lexikoari batzen diolako besteen lexikoetatik hartutakoa; bestetik, jakin badaki bere lexikoaren bidez ezin dituela lexikoak berak sortzen dizkion zalantzak ebatzi; eta, azkenik, ez duelako uste bere lexikoa inorena baino hurbilago dagoela errealitatetik.
‎Modernitatean botere harremanak matrize sadomasokista izendatu dugun harreman logika baten arabera eratzen dira, sexualitatearen esparruan izaten diren harremanen oinarri den matrize sadomasokista sexualaren analogoa dena, zeinaren arabera, alde batetik, harremanaren alde biek elkar behar duten, eta, bestetik, antagonikoa den besteari derrigorrez loturik egon beharra izanik ere, menderatuak ulertu duen badagoela harremanari buelta ematerik.
2013
‎Badago koherentzia moduko bat Kooperatiben Legearen eta OCBko Estatutu Sozialen artean: biek mezu bera ematen dute. Baina 1988an onartutako Konstituzio Federalak agerian uzten du gatazka.
‎Aipatu ditugun bi ereduak elkarren ondoan bizi dira eta biek partekatzen dituzte zenbait praktika eta errepresentazio, eta, areago, testuinguruaren arabera, bataren edo bestearen alderdi batzuk bizikide izan daitezke, baina bizikidetasun horrek, beti dinamikoa izaki, tentsioak sor ditzake, gizartean zorionik eza eta sufrimendua handitu dezaketen tentsioak. Eta horrexegatik, hots, eredu biografikoa demokratikoagoa jotzen dudalako (eskubideetan berdintzen baikaitu, gizartearen zati bakar batenak diren sinesmenetan oinarritu beharrean), lan saio honen helburuetako bat eztabaida piztea eta aldaketa soziala eragitea da.
2014
‎Unibertsitate nazionala diogunean, Euskal Herri osoaren unibertsitatea esan nahi dugu. Geografiaren aldetik, zazpi probintziak bildu ez ezik, kultur politikaren aldetik, Iparralde eta Hegoaldearentzat bat bakarra eskatzen du Euskal Unibertsitate Nazionalak, alderdi biek osatzen baitute euskal nazioa.
‎Herriko adineko zenbaitek Tía Rosa esaten zioten haren euskalduntasuna, aldiz, zalantzarik gabe ziurtatu dute bi bilobak: 1921ean jaiotako Fermina Artuchek, eta urtebete gazteago den E.J.J. k, biek izan baitzuten amona euskaraz entzuteko aukera. Ferminak dioenez, halaxe aritzen zen ondoko herriren batetik Bidankozera iritsitako bizilagun batekin, baita Orontzen jaiotako Estefanía Hualderekin ere.
‎Aipatu hausnarketa eta konpromiso dokumentuei dagokienez, aparteko garrantzia dute ondorengo biek : 2000 urtean enuntziatutako Garapenerako Unibertsitate Lankidetza Estrategiak (gaztelaniazko siglen arabera ESCUDE) eta 2006an onetsitako Garapenerako Lankidetzaren arloan Unibertsitateko Jokabide Kodeak.
2015
‎M. J. Urmeneta, F. Huarte presidentearekin batera, 1960ko hamarkadako nafar industrializazioaren bultzatzaileetako bat izan zen Diputaziotik, karlismoaren sostenguarekin. Akademiak 1966an urgazle izendatu zuen, erakundeon arteko koordinazioa aditzera ematen duena, adibidez gero ikusiko dugun beste Sinposiumaren kasuan, biek 1971n diputatu izateari utzi zioten arte (García Sanz Marcotegui et al., 1998: 247, 266) 18.
‎Esan bezala, gure kasuan ez da horrelakorik ikusi, konfrontazioa bilatzen baitute emakumeek gizonezkoek baino neurri handiago batean, eta hori laginaren berezko ezaugarriengatik izan daiteke7 Horrekin batera, Hitek (1988) aipatzen du konfrontazioaren bitartez «benetako komunikazioa» bilatzen dutela emakumeek; eta badirudi horrelako zerbait gertatzen dela gure elkarrizketatuen artean. Hala ere, konfrontazio soilak ez du esan nahi status quoa aldatuko denik, horretarako bikotekide biek agertu behar baitute prest eta, kasu honetan, badirudi gizonezkoak uzkurragoak direla.
‎Hala ere, bestelako aldagaiak ere betetzen zituzten, printzipioz, bikote harremana parekideagoa ezartzeko abiapuntua izan daitezkeenek (Dema, 2004): biek enplegua zuten eta bikote heterosexualetan emakumeek posizio sozioekonomiko hobeagoa zeukaten.
2017
‎58 Baliabide hauen erabilera norberaren askatasunaren isla izanik, biek , edozein mementotan, beren adostasuna ezezta dezakete. Berariaz dio BEren 15.3 artikuluak.
‎– Klasikoen Gordailua13 eta Euskal Testuen Gordailua14 aipatu beharreko beste bi atari dira, biek eskaintzen baitute testu bilduma handia modu errazean eskuratzeko eta arakatzeko aukera. Euskal literaturako testu klasikoen bildumak dira, XX. mendea bitartean garai eta leku desberdinetako idazleek idatzitako lanekin osatutako bildumak (lan gehienak literaturaren alorrekoak dira, baina ez bakarrak).
‎–Jainkoaren borondateagazko adostasuna?. Argitze aldera, nahikoa da elkarrekin lotura duten testu bi aipatzea; Joan Bateatzailearekin dute zerikusia biek : Mt 3,15 eta Mt 21,32 «Dikaiosyne:
‎Jatorrizko testuaren kopiagintza hutsa baino gehiago birsorkuntza lana egin behar da. Jatorrizko testuak eta testu berriak, biek daukate euren izaera berezia, modu linguistiko literario berezian eta propioan josia eta iraulia. Testu berriak jatorrizko testuaren benetako ordea izan gura du erabat.
2018
‎globalizazioaren lege eta eskakizun ekonomiko politikoak errefusatu eta salbuespenezko kudeaketa paradisutarrari heltzen jarraitu ala lege neoliberala onartu eta kudeatze paregabeari uko egin. Baina ezin dute biek batera aurrera egin, beraz hor hasten da «zartatze» edo psikosi jeltzale globala Gabilondok azaldu duenez. Jokabide psikotiko irrazional horren izena errefusatzeada.
2019
‎Gaitasun digitalaren kasuan, Informazioa tratatzeko eta teknologia digitala erabiltzeko gaitasuna izenpean jaso zen eta «informazioa bilatzeko, lortzeko, prozesatzeko, komunikatzeko eta ezagutza bihurtzeko» gaitasuna bezala definitu zen (175/ 2007 D., 9 or.). Alegia, hezkuntza lege biek erabilera teknikoan jarri zuten indar guztia eta ez zituzten jaso erabilera kritikoa, segurtasuna edota elkarlana bezalako alderdiak.
‎Aurreko puntu horretan Aurtenetxe (2011) eta Otaegik (2016) azaltzen dutenaren eta Albisuk (2015) bere artikuluan argudiatzen duenaren artean loturak identifikatzen ditugu. Izan ere, Laboaren musikagintza aztertzean lehenengo biek kantariaren ibilbide pertsonal eta eraginetan jartzen badute fokua; azkenak dio hiru ildoak denboraren kudeaketarekin daudela harremanetan: alegia, lehenaldia, oraina eta etorkizuna (2015:
‎133) eta Rodriguezek (2010: 15) beren lanetan, biek ala biek azpimarratzen duten musikaria da Zabala. Azken horrek eta Mikel Laboak elkarlan estua izan zuten 70eko hamarkadan.
‎133) eta Rodriguezek (2010: 15) beren lanetan, biek ala biek azpimarratzen duten musikaria da Zabala. Azken horrek eta Mikel Laboak elkarlan estua izan zuten 70eko hamarkadan.
‎EGEAk aditzera eman du ere funtzio publikoa betetzen dutenek (politikari, agintari, polizia...) errespetu falten aurrean herritar arruntak baino tolerantzia gehiago eduki behar dutela64 (politikariek funtzionarioek baino gehiago, betiere, baina biek herritar arruntak baino gehiago); hori arau haustea mugatzeko ildotzat har dezakegu, errespetu faltak larria behar du izan Estrasburgoko Auzitegiaren arabera.
2021
‎espazioaren erabilerarekin, gorputzmugimenduarekin, erabilitako hitzen aukeraketarekin, ahotsaren intonazioarekin edo gorputz hizkuntzarekin. Jendarte batek ere du biziraun ikusgarri izan gabe, ikuskizun izan gabe; horiek biek herritartze funtzioa baitute (Puga Rayo, 2012).
‎Argia ispiluarekin ere lot daiteke, biek laguntzen dutelako aurrean duguna ikusten. Biak dira ikusmenarekin lotzen diren bi eite.
‎hizkuntza bazutela iradoki lezaketen aspektu kulturalak, hizkuntza artikulatua izateko baldintza fisikoak eta azterketa genetikoaren emaitzak. Aurreneko biek azpiatalak ere badituzte: lehenengoan, kultura materiala eta sinbolikoa bereiziko ditut; eta bigarrenean, garunaren garapenaren eta hizkuntzaren arteko aldeaketa ahoskatzeko organoak.
‎Aurkitutako garezurrik handiena, 1.750eko edukiera duena, Israelen dagoen Amud aztarnategikoa da. Usteak egia badira eta neandertalek gero eta garun handiagoa izan bazuten eboluzioetan barrena, eta gainera, une berean paraleloki Homo sapiensen arbasoek ere bilakaera bera jasan bazuten, biek garatuko zuten adimena (Arsuaga eta Sastre, 2004: 106).
‎Guztira 21 aldagaik osatzen dute multzo hau. Multzo txikia da, gainerako biekin erkatuz gero, baina beste biek baino aldakortasun handiagoa erakusten du MDSk eskaintzen duen irudiaren arabera. Ezaugarri hori, aldakortasun maila, ez du erakusten cluster analisiak, baina garden erakusten du 8 irudiak.
‎Horrela, mendekotasunezko harremana ezartzen da protagonistaren eta maiorazkoaren artean; Arrietak (op.: 111) azaltzen duen legez, biek dutelako bata bestearen premia: " Gizonak emakumea behar du bere etxeak zutik iraungo badu.
‎Batuaz egiteko erraztasunaz galdetuta, ikasle batek aipatzen du ez duela erabiltzeko erraztasunik, euskalkian aritzeko ohitura handia duelako. Beste biek diote batuaz aritzeko nahikoa gaitasun dutela. Horietako batek zehaztu du erraztasuna bai, baina ez dela eroso sentitzen.
‎Gainera, hiru ikaslek hizkuntzaberdintasunari erreferentzia egin diote. Horien esanetan, gaztelania eta euskara biak dira garrantzitsuak eta biek dute balio bera.
2022
‎4) Familiaren eta haurren gaien antolaketari eta jaiotzatasaren kontrolari buruzko erabakiak hartzeari buruz elkarri galdetzea. 5) Guraso eta ahaide biek tratu ona izatea, bata bestearen ezkontzarako debekatuta dagoen mailan, eta haiek errespetatu, bisitatu eta behar bezala bisitatzea. 6) Bien arteko oinordetza eskubidea".
‎Etnografia hau Antropologia Feministan eta Ingurugiro Antropologian kokatzen da, eta biek bat egiten duten leku, gai eta teorietan kokatu eta sakondu nahi du. Halaber, elikaduraren antropologian eta ugalketaren eta ahaidetasunaren antropologian ere kokatzen da.
‎529) lanean. UZTARO 123, 81 87 Bilbo, 2022ko urria abendua sail bakarra osa dezaketela, biek modu bertsuan jokatzen baitute: " Postposizioek eta adberbioek sintagma mota bera osatzen dute, nahiz ez den erraza sintagma horri dagokion izena aurkitzea, ez eta barneko egitura zein den ongi zehaztea ere".
2023
‎Oraintsuago, ikuspegi bourdieutar batetik, Ancelovicik (2021) adierazi du esparru liskartsuaren aukera egitura ez dela mobilizazioetatik kanpo dagoen elementu gisa soilik ulertu behar; aitzitik, esparru barruko harremanen eta interakzioen emaitza gisa ere agertzen dela. Horrela, mugimenduetan parte hartzen duten aktibistek mugimenduon aukera egitura eraikitzen eta hari forma ematen laguntzen dute testuinguruarekin dituzten harremanetan, eta biek ala biek eratzen dute elkar. Proposamen kontzeptual horre tatik abiatuta, kanpotik ez ezik, mugimenduen barrutik ere jarduten duten mugimendu feministen eta agentzia feministen eragina iker daitekeela ikusten dugu aukera politikoaren egituraren eraikuntzan.
‎Oraintsuago, ikuspegi bourdieutar batetik, Ancelovicik (2021) adierazi du esparru liskartsuaren aukera egitura ez dela mobilizazioetatik kanpo dagoen elementu gisa soilik ulertu behar; aitzitik, esparru barruko harremanen eta interakzioen emaitza gisa ere agertzen dela. Horrela, mugimenduetan parte hartzen duten aktibistek mugimenduon aukera egitura eraikitzen eta hari forma ematen laguntzen dute testuinguruarekin dituzten harremanetan, eta biek ala biek eratzen dute elkar. Proposamen kontzeptual horre tatik abiatuta, kanpotik ez ezik, mugimenduen barrutik ere jarduten duten mugimendu feministen eta agentzia feministen eragina iker daitekeela ikusten dugu aukera politikoaren egituraren eraikuntzan.
‎Azkenik, eta beste behin Espainiako legegileak justizia sistema baten alde benetako apustua egin duela erakusgarri, alderdietako batek edo biek GEBE baten azken emaitza bermatzeko kautelazko neurri bat eskatzen badute, eta hura antzua suertatzen bada, ondorengo prozesu zibileko demanda, kautelazko neurria (k) eman zuen (zituen) epai organoaren aurrean jarri da, hura akordio gabe bukatu edo/ eta alderdi errekerituak proposamena jaso eta erantzunik eman ez eta hurrengoko 20 egunetan.
‎Prozesu zibilera sartu ahal izateko betekizuna betetzeko teknika estrajudizialetara jo daiteke alderdietako batek edo biek , adostasunez, eskatuta. Jakin dakigunez, behin prozesu zibila hasita ere, GEBE batera jo daiteke, baina kasu horretan, hark ez du aipatutako betekizuna beteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
bi ala 4 (0,03)
bi mailegu 4 (0,03)
bi bat 3 (0,02)
bi ukan 3 (0,02)
bi eduki 2 (0,01)
bi elkar 2 (0,01)
bi agertu 1 (0,01)
bi aldi 1 (0,01)
bi amaitu 1 (0,01)
bi antz 1 (0,01)
bi azpiatal 1 (0,01)
bi azpimarratu 1 (0,01)
bi baino 1 (0,01)
bi bakarrik 1 (0,01)
bi eman 1 (0,01)
bi enplegu 1 (0,01)
bi erabilera 1 (0,01)
bi erabili 1 (0,01)
bi eragin 1 (0,01)
bi erantzun 1 (0,01)
bi eratu 1 (0,01)
bi ere 1 (0,01)
bi erroma 1 (0,01)
bi esan 1 (0,01)
bi eskaini 1 (0,01)
bi euskal 1 (0,01)
bi ez 1 (0,01)
bi garatu 1 (0,01)
bi herritar 1 (0,01)
bi herritartu 1 (0,01)
bi hobetu 1 (0,01)
bi irabazi 1 (0,01)
bi iragan 1 (0,01)
bi jarraitu 1 (0,01)
bi kantari 1 (0,01)
bi lagundu 1 (0,01)
bi mezu 1 (0,01)
bi modu 1 (0,01)
bi oinarrizko 1 (0,01)
bi ordu 1 (0,01)
bi osatu 1 (0,01)
bi partekatu 1 (0,01)
bi portaera 1 (0,01)
bi tratu 1 (0,01)
bi ulertu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia