Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2011
‎Seinaleztatutako eta mugatutako guneak errespetatzea? Ordenaz jardutea eta hala jardunaraztea besteei –Materialak garraiatzean kontuz ibiltzea
2012
‎Bilera ez formala izaten da, eta bertaratuek besteei hitza kentzeko aukera izaten dute, gaia ezagutzen dute-eta. Igorleak, berriz, elkarreraginean jardun dezake, galderak eginez, mugituz eta hitzik gabeko komunikazioko baliabideak erabiliz.
‎Tratu egokia eta haren iritziak errespetatzea, betiere ez dela enpresaren bezero bakarra eta besteei ematen zaien arreta berdina merezi duela erakutsiz.
‎– Gaixotasunaren errua besteei edo norberari egoztea.
‎Babes jokabidea du. Bere buruari edo besteei errua leporatzen die. Ez du egia esaten (informazio ezkutatu edo aldatzen du).
2015
‎Estilo agresiboa. Estilo agresiboa duten pertsonek, ideiak edo iritziak adieraztean, ez dituzte besteak errespetatzen; besteei mespretxu edo eraso egiten diete, helburu propioak kosta ahala kosta lortu nahi izaten baitituzte. Horren ondorioz, pertsona horiek saihestu egiten dituzte gainerakoek, eta harreman tirabiratsuak, epe laburrekoak eta txarrak izan ohi dituzte.
‎PNLren arabera, posible da pentsamendu estrategia edo eredu hori aldatzea edo berriz programatzea, bizi kalitatea hobetze aldera. Hala, posible da pertsona arrakastatsuek erabiltzen dituzten barne estrategiak identifikatzea, ikastea eta besteei erakustea (eredutzat ematea), antzeko emaitzak lortu ahal izateko.
2016
‎Errua. Pertsonak bere jokabidearen ondorioz besteei kalte egiten diela pentsatzen duenean sortzen da; egindako kaltea konpontzen saiatzea eragiten du sarri.
2017
‎Konpainia bila dezala eta bere sentimenduak eta pentsamenduak parteka ditzala beste pertsonekin; horrela hobeto sentituko da eta besteei lagunduko die. Dena den, inorekin hitz egiteko gai ez bada, edo ez badu nahi, gomendatu idatz dezala.
‎Bere buruaren eta maite dituenen segurtasunari buruzko kezka. Fisikoki edo psikikoki osatzeko besteek behar duten prozesua dela eta, bere beharrekin besteei trabarik ez sortzen saiatzen da.
‎Arriskuari aurre egitea. Ekintza eraginkorrekin, hala nola sua itzaltzea, lurrikara batean kalera irtetea, urak har ditzakeen eremuetatik aldentzea, istripu jakin baten aurrean behar bezala jardutea, bizirauteko ekintzen plana egitea, elikagaiak, segurtasuna, babesa aurkitu?, besteei laguntzea eta abar.
‎Esku hartzearen koste emozionalak artatu behar dituztenen kalterako izan daitezkeen erreakzioak eragin ditzakete. Gogoan izan zauri fisiko bat duen pertsona bat gai dela besteei laguntzeko, baina zauri emozionala duen batek nekez lagunduko diola inori. (5.4 dok.)
‎Profesional batzuek besteei botatzen die errua.
2018
‎Beraz, gure jokabidea besteei azaltzen diegunean, ikusten dugu gure egoeraren arabera aldatzen dela. Besteen jokabidea zein den azaltzen dugunean (egoera jakin batean bakarrik aztertu ondoren bereziki), egozpenaren funtsezko errorea egiten dugu; hau da, ez dugu kontuan hartzen egoera, eta oso arin ondorioztatzen ditugu besteen nortasunen ezaugarriak.
‎Unibertsitate bateko ikasle batzuek boluntario eskaini zuten beren burua P. Zimbardo psikologoak diseinatutako espetxe batean egun batzuk igarotzeko. Ikasleetako batzuei espetxeko guardien rola egokitu zitzaien, eta presoena besteei . Guardiei uniformeak, borrak eta txilibituak eman zizkien, eta arau batzuk ezar zitzaten trebatu zituzten.
‎Baina, jakina denez, eredu guzti guztiek (bai egokiak, bai desegokiak) dute eragina besteengan, eta jendea edozein unetan has daiteke eredu horiei jarraitzen. Adibidez, auto bat debekatuta dagoen leku batean aparkatuta ikusteak nolabaiteko baimenaematen die besteei hori bera egiteko.
‎taldeak eskaintzen duen errealitateari buruzko informazioa oso baliagarria izan dakiguke, eta, beraz, gustura adieraz dezakegu adostasuna. Guztiz burugogorrak direnek baino ez diete besteei kasurik egiten.
‎Animaliekin eta gizakiekin egindako ikerketetan, argi ikusten da ezen, animalia edo gizaki bati gaizki sentiarazten bazaio, berak ere gaizki sentiaraziko dituela besteak. Bestalde, pertsona bati nahi duen zerbait lortzea ezinezkoa egiten zaionean, handitu egiten da besteei eraso egiteko joera. Fenomeno horri frustrazio agresioaren printzipioaesaten zaio:
‎larrialdi dei bat egiteko, istripua izandako motor gidariari laguntzeko, odola emateko, erori diren liburuak jasotzeko, laguntza elkarte bati dirua emateko eta beren denbora eskaintzeko. Eta ondorioztatu dute gaur egungo gizartean oso kasu gutxitan gertatzen dela altruismoa, eta besteei laguntzeko garaian hainbat faktorek dutela eragina:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia