Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 55

2002
‎31 Ahalegin horretan, argigarriak izan daitezke RORTYren (1991) ekarpenak, betiere gai honetara egokituta: sentimendu apur bat bestearekiko (ez arrazoiaz baliatuta, irudimenaren bidez bestearen lekuan jarrita baizik), bestearekiko ulermena eta elkartasuna (lanaren zati honetara egokituz: sentsibilitatea genero auziarekiko berau delako, gu?-az hitz egitea oztopatzen duena); edo, kontingentziaz eginiko hausnarketak, absolutizazio forma berriak ekiditeko.
2003
‎Enpatizatzeak bestearen lekuan jartzea, haren sentimenduak nozitzea esan nahi du.
2004
‎Enpatia( bestearen lekuan jartzea) eta asertibitatea dira gakoa (geure burua askatasunez eta egiati adieraztea, mindu eta gutxietsi gabe).
2005
‎Baina oso saiatua denez, lagun asko egingo ditu munduan. Yolanda Arrietaren ustez antzerkiak aukera paregabea eskaintzen die haurrei bere baliabideak ezagutu eta, erakutsi ahala, beste hainbat arte eta disziplina »gutxienez musika, plastika eta dantza» ezagutzeko, eta, horrez gain, bestearen lekuan jartzen, talde lanean aritzen eta lotsak uxatzen laguntzen diolako umeari.
‎Aldiz, tratu txarrak ematen dituenaren profila argia da, eta inkestatuen% 8k onartu zuen. Bortitzak eta/ edo jazarleak mutilak izaten dira —10etatik 8—, enpatia falta izaten dute, ezin dira bestearen lekuan jarri eta harekin sufritu, arrisku-jardueren zaleak, oldarkorrak, pentsatu aurretik jarduten dutenak, egoistak, manipulatzaileak eta eskola-errendimendu txikikoak. Ikerketak zalantzan jartzen du eskolan nagusitzen den eta arazoa onartzen duen “isiltasunaren legea”.
2007
‎Begira, gatza eta azukrea hauxe lirateke: elkarrizketak, eztabaidak ebitatzea eta, eztabaidatzen bada, enpatiako jarrerak bilatzea, bestearen lekuan jartzea... zeren eta besteak arrazoi pixka bat izango baitu seguru aski-eta elkarren arteko desberdintasunak handitu ez daitezen saiatzea eta, gainera, eztabaidak ohitura bihur ez daitezela ebitatzea.
‎Haurra konturatzen hasten da bestearen irudia bere barneko isladela. Beraz, haurtxoak gauza dira bestearen lekuan jartzeko eta besteek zer beharduten bereizteko.
‎Bestalde, azken partean, informazio bi daude, ZERTAZ (aurkeztu duten programaz) eta ZERTARAKO (Estatutuaren erreformarako). Zergatik ez jarri bata bestearen lekuan
2008
‎Kulturen artean komunikazio eraginkorra egoteko lehen baldintza elkar ulertzeko asmoa edukitzea da. «Beharrezko da bestearen lekuan jartzea, antsietatea neurtzea eta bestea ez epaitzea», dio Sorianok, eta etorkinak, etorkizuna hobeto eraikitze aldera, «aberastasun iturri» moduan ikusi beharko genituzkeela.
2009
‎...ra horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying-a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme-alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sor... Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera, konfiantza falta ere bai, eta bizi-esperientzia sakonak trukatzeko zailtasuna ere izugarri handitzen du.Muga bat jarri behar dela iruditzen zait, eta hori gurasoek egin behar dutela, baina, ahal den neurrian, deus inposatu gabe, elkarrizketa erabiliz.Arauak ulertu egin behar dira lehenik, eta gero onartu.Komeni da, beraz, gazteak elkarrekin bilduz jar daitezela harremanetan, eta ez bide birtualetatik.Harreman fisikoak ordezkaezinak dira.Azken bi hamarkadetan gertatu diren bi fenomenok aldatu egin dituzte giza harremanak.Lehena telebista izan da.Gurasoek eta seme-alabek arreta gehiago jartzen diete pantailan ageri diren irudiei, eta elkarren arteko hizketa isildu egiten da.Ondorioz, familia bihurtzen da leku berean bizi den arrotz multzo bat.Bigarren fenomenoa Internet da.Telebista baino askoz hobea da, ikuslea ez delako pasiboa.Aktiboa da.Internet bidez pertsona asko ezagutzen ditugu, baina haren etxeko ataria soilik ezagutzen dugu, ez barru-barruan dagoena, eta hortxe dago arazoa.Gainera, bizitzak ez du ematen dozenaka, ehunka lagun min edukitzeko adina, eta Internetek besterik pentsaraz diezaguke.Ezinezkoa da.Lagun onak esku bakarreko hatzekin konta daitezke, edo bi eskuetakoekin, asko jota.Eta hori aurrez aurreko harremanean landu beharra dago.Gurasoek seme-alaben lagunak izan behar dute. Seme-alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek.Mugak ere jarri behar dituzte, baina ekuazio horretan dago gakoa, mugen eta adiskidetasunaren arteko ekuazioan.Beharrezkoa da gure seme-alabak harritzea, eguneroko errutinatik irtetea, gure galeren eta frustrazioen berri ematea, seme-alabek uler dezaten gure bizi esperientzien bidez-ez beti onak, gainera-, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme-alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme-alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme-alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme-alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme-alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme-alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau-eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying-a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme-alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola erakutsi jendeari arrakastarik gabe bizitzen. Egungo gizartea obsesionatuta dago garaipenarekin, podiumarekin, lehenengo izatearekin.Baina gutxi batzuk soilik irits daitezke horra.Baina izan gaitezke hamargarrenak, ehungarrenak, milagarrenak, duin eta zoriontsu, eta hori irakatsi daiteke, eta irakatsi egin behar da.Tamalez, gizartearen agenda paranoikoak kontrakoa sustatzen du.Seme-alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek, baina horrek ez du esan nahi haiek nahi duten guztia egiten utzi behar dietenikZuk baduzu seme-alabarik. Hiru alaba dauzkat, eta izugarri maite ditut.Esaten duzun hori egiten duzu haiekin. Egiten dut, eta zenbaitetan nire hutsegiteak onartu behar izaten ditut, barkamena eskatu... nahi dudalako nire alabek uler dezaten zer den pertsona heldu izatea:
‎Gaur egun, zazpi urteko haur batek informazio gehiago dauka, erromatar enperadore batek zeukana baino. Gizarte sareak, solasguneak, eztabaidaguneak... Gazteentzat Internet da plaza publikoa, eta hor egiten dituzte harremanak.Zer jarrera hartu behar dute gurasoek. Internetek aukera ematen du gazteek euren mundua zabal dezaten, hori hala da, baina, aldi berean, areagotu egiten du harremanen azalkeria, eta horrekin batera, konfiantza falta ere bai, eta bizi-esperientzia sakonak trukatzeko zailtasuna ere izugarri handitzen du.Muga bat jarri behar dela iruditzen zait, eta hori gurasoek egin behar dutela, baina, ahal den neurrian, deus inposatu gabe, elkarrizketa erabiliz.Arauak ulertu egin behar dira lehenik, eta gero onartu.Komeni da, beraz, gazteak elkarrekin bilduz jar daitezela harremanetan, eta ez bide birtualetatik.Harreman fisikoak ordezkaezinak dira.Azken bi hamarkadetan gertatu diren bi fenomenok aldatu egin dituzte giza harremanak.Lehena telebista izan da.Gurasoek eta seme-alabek arreta gehiago jartzen diete pantailan ageri diren irudiei, eta elkarren arteko hizketa isildu egiten da.Ondorioz, familia bihurtzen da leku berean bizi den arrotz multzo bat.Bigarren fenomenoa Internet da.Telebista baino askoz hobea da, ikuslea ez delako pasiboa.Aktiboa da.Internet bidez pertsona asko ezagutzen ditugu, baina haren etxeko ataria soilik ezagutzen dugu, ez barru-barruan dagoena, eta hortxe dago arazoa.Gainera, bizitzak ez du ematen dozenaka, ehunka lagun min edukitzeko adina, eta Internetek besterik pentsaraz diezaguke.Ezinezkoa da.Lagun onak esku bakarreko hatzekin konta daitezke, edo bi eskuetakoekin, asko jota.Eta hori aurrez aurreko harremanean landu beharra dago.Gurasoek seme-alaben lagunak izan behar dute. Seme-alaben lagunik onenak izan behar dute gurasoek.Mugak ere jarri behar dituzte, baina ekuazio horretan dago gakoa, mugen eta adiskidetasunaren arteko ekuazioan.Beharrezkoa da gure seme-alabak harritzea, eguneroko errutinatik irtetea, gure galeren eta frustrazioen berri ematea, seme-alabek uler dezaten gure bizi esperientzien bidez-ez beti onak, gainera-, sentiberago egiten garela, gizatiarrago, eskuzabalago.Sekula ez da gaur beste garatu entretenimenduaren industria, eta sekula ez dira izan pertsonak gaur bezain tristeakEz zaizu iruditzen gurasoak adiskidetzat hartuta, seme-alabek oker uler dezaketela harreman horren muina. Adiskide izan behar dela esaten dudanean, ez dut esan nahi seme-alabek aurrez antzeman behar digutela zer egingo dugun, seme-alabei nahi dutena egiten utzi behar zaiela, gehiegi babestu behar direla edo haurrek gurasoak manipulatu behar dituztela.Egun, haurrek manipulatu egiten dituzte gurasoak.Adiskide izateak esan nahi du gure irudi ezin hobea ematea seme-alabei, gehiago besarkatzea, maitekorragoak izatea eta eskuzabalagoak; eta aldi berean, mugak jartzen jakitea, ezetz esaten ikastea... Hau da, oreka lortzea autoritatearen eta afektibitatearen artean.Ez dirudi erraza oreka hori lortzea.Ez da erraza, ez.Baina egiten ez badugu, nola prestatuko ditugu gure seme-alabak bizitzak jartzen dituen erronkei aurre egiteko, krisiei, estualdiei, desilusioei... Gure seme-alabak ez baditugu prestatzen beste gizaki batzuekin harremanak edukitzeko. Ez dugu egingo baldin eta arau-eskuliburu oso zorrotz eta azalekoa hartzen badugu oinarri; eta nahi duten guztia egiten uzten badiegu eta eskatzen duten guztia erosten badiegu, orduan ere ez dugu egingo.Era horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying-a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme-alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sortuko ditugu, oso txarrak, beren zilborrari baino begiratzen ez diotenak.Guztiok ezin ditugu eduki maila handiko ikasketa, lan bikainak eta aitortza handiak.Arrakastaren gizartean, nola erakutsi jendeari arrakastarik gabe bizitzen. Egungo gizartea obsesionatuta dago garaipenarekin, podiumarekin, lehenengo izatearekin.Baina gutxi batzuk soilik irits daitezke horra.Baina izan gaitezke hamargarrenak, ehungarrenak, milagarrenak, duin eta zoriontsu, eta hori irakatsi daiteke, eta irakatsi egin behar da.Tamalez, gizartearen agenda paranoikoak kontrakoa sustatzen du.Seme ...ra horretan jokatuz, kontsumitzaileak soilik sortzen ditugu, kreditu txartel baten zenbakiak.Eskola porrota, jazarpena, bullying-a, aspaldiko arazoak dira eta gizarte guztietan ageri direnak.Zergatik ematen diegu halako garrantzia gaur egun. Gero eta ohikoagoa da haurrak eta gazteak krudel jokatzea elkarren artean, eta sentimendurik ez erakustea besteen minarentzat.Gero eta enpatia gutxiago dago, bestearen lekuan jartze hori.Adimenaren funtziorik garrantzitsuenetakoa da, eta inon ez dute lantzen.Zer egin behar litzateke. Gurasoek eta irakasleek lagundu behar lituzkete seme-alabak, ikus dezaten nola bizi den hain ongi ez dagoen jendea, langabeak, adinekoak, gaixoak... Gure haurrak ez baditugu behin eta berriz horretan entrenatzen, ehunka aldiz, ez dute garatuko gaitasun hori.Eta horren faltan, liderrak sor... bere hutsegiteak onartzen dituena.Duela urte batzuk, alaba zaharrenak aurpegiratu zidan jende asko hartzen nuela kontsultan, hitzaldi asko ematen nituela, baina azkenaldian ez nuela denborarik berekin hitz egiteko.Begietara begiratu nion, besarkatu eta esan naion:
2010
‎Horiek hautatzen eta hierarkizatzen jakin behar da, informazio osoa, argia eta ordenatua emateko, gehiegikerietan erori gabe, eroslea ito egiten baitute. Oinarrizkotik hasi eta bestearen lekuan jartzea komeni da. Oinarrizko datuak.
‎Orain zu zaude bestearen lekuan .
2011
‎Bai, gauzak askoz argiago hituen, eta ez zirudinan gertatutakoak oso hunkitu hinduenik, barkatuko didan, baina horrela sentitzen ninan, eta bazekinat zein zaila den bestearen lekuan jartzea?. Ni, berriz, izan zitekeena baina izan eta izango ez zenaren etsi gaiztoak hartu nindinan.
‎MALEN.-Ez, hori ere egia da. Baina nik badakit zer den bakarrik egotea eta... ikasi dut bestearen lekuan jartzen.
‎Besteen edo hurkoaren arazoen konpontzioak zergatik aurkitzen ditugu hain erraz? Eta geure gauzez eta gorabeherez lasai hausnartuz, presarik gabe, haserrerik gabe, bestearen lekuan jarriz, irainak saihestuz, entzunez, zergatik ez diogu bizimoduari heltzen?
‎Ados jarri beharra dago aurretik, eta era askotako jendea dabil bazterretan: azalpenak emateko, bestearen lekuan jartzeko joera duen batekin egin dezakezu topo; baita bizkarrezurraren ordez munduaren ardatza bere egin duena ere.
2012
‎Baloratzeak unean-unean aurrean daukazuna ikustea esan nahi baitu, eta hori enpatia erabiliz soilik lor daiteke. Balorazioak enpatia loratzen du, natural-natural jarriko zara bestearen lekuan , Taok dioen bezala:
‎Erakutsi bat minarekin lotutako adierazpena (antzeko zerbait ai edo au) horietako bat kaltetzen denean erabiltzeko. Horrek lagundu egiten dio erasotzailea bestearen lekuan jartzen eta zerbait txarra egiten ari zaiola ulertzen. Borroka gogorra bada, denboraldi batez elkarrekin ez jolastea. Eten horrek hunkitu egiten ditu, eta zerbait txarra egin dutela eta berriro egin behar ez dutela konturatzen laguntzen die.
‎Aspertu nintzen adar hari argazkiak ateratzeaz; guztiak berdinak ziren. Orduan, beste adar batzuk eraman nituen, eta arrain bila joaten zenean bestearen lekuan adar berria lotzen nuen. Plast!
2013
‎Horregatik, inoiz baino beharrezkoagoa da elkartzen gaituzten aldeak bilatzea, minaren sentimenduak direnak hain zuzen, sufrimenduarenak, horretan ez baitago alderik. Bila dezagun bestearen lekuan jartzea. Bestearen mina onartzearen bidea has dezagun.
‎harreman positiboari izaten, konfiantza-giroa sortzen eta tentsioak ezabatzen laguntzen du.Teknikak: giro egokia sortzea, enpatiaz( bestearen lekuan jarrita) entzutea, arreta galtzea saihestea, juzkurik ez egitea, ondorioak ez aurreratzea, eta abar.Ez-hitzezko portaerak (igorle do hartzaile gisa) Komunikazioa eraginkorragoa izateko, hitzezkoa ez den komunikazioa ere zaindu behar dugu.Aholkuak: Izan jarrera zuzen eta lasaia.Begiratu begietara, baina beldurra eragin gabe, betiere.Erabili eskuak azalpenei laguntzeko, baina exajeratu gabe.Ez egi... Gainera, ez du izan behar ortografia-akats bakar bat ere.Ez ahaztu dokumentu bat egiten ari zarenean kanpora enpresaren irudia eta barnera profesional gisa transmititzen ari zarela.
‎Lotta Thomsen ikertzaileak adierazi duenez, «gure lanak iradokitzen du sozializazio mugatu bat lortu arte gizakiak gai direla horrelako ekintzak ulertzeko, baita hizketa garatu aurretik ere». Zazpi hilabeteko haurtxoek bestearen lekuan jartzen dakite Beste ikerketa batek ere, ‘Science’ k argitaratuak, gizakiak oso adin txikitik duen beste gaitasun bat erakusten du: beste pertsona batzuen jokabideak eta erabakiak ulertzea eta pentsamenduak eta asmoak bereganatzea.
2014
‎563 Nik badakit bestearen lekuan jartzen, batez ere Forupekoa bada.
‎583 Poltrona baldin badauka soilik jartzen naiz bestearen lekuan .
‎Diskurtso profesionalen artean landuko dugun gurasoekiko elkarrizketarenatalarekin amaitzeko, diskurtso mota horren ezaugarriak eta egitura ikasteaz gain, partaideen arteko harremana eta solaskideen egoera landuko ditugu trebetasunsozialen bidez. Haien artean arreta ipiniko dugu enpatia, asertibotasun eta entzuketaaktiboan, etorkizuneko irakasle komunikatzaileak bestearen lekuan jar daitezen, beren iritzia eta usteak askatasunez baina oldarkor izan gabe adieraz ditzaten, etaestrategia komunikatzaile hartzaileak ere landu ditzaten. Hau da, ematearekin baterajaso dezaten eta kontuan izan dezaten besteak esandakoa beren diskurtsoan integratuzeta egoerara etengabe moldatzen jakin dezaten.
‎Subjektuizateko nahia agertzen da, baina objektu diraute euren ekintza, pentsamendu etasentimenduetan. Sexu/ genero sistemarekiko erresistentzia-zantzuak diren arren, bestearen lekuan eroso daude, mometuz.
‎Beraz, sistema patriarkala auzitan jarri beharrean, errepikatu egitendute, natural eta «normal» bihurtuz. Gabilondok esan bezala, haien belaunaldiarenordezkari dira hau egitean, bestearen lekuan jartzean ezin izan dute euren kokapenhegemonikoa atzean utzi, ikuspegi binario eta dikotomikotik begira jarraitzendutelako. Beraz, emakume hauek, Irene eta Miren, ahotsik gabe jarraituko dute biegile hauen lanotan eta gizonen begietatik, gizon trabestitu bezala agertuko zaizkiguirakurleoi:
2015
‎Denok dakigu bestearen lekuan jartzen, baina gure aulkia hartuta.
‎Enpatia. Jokaldi bakoitza aurkariaren mugimendu batek egiten duenez, xakeak bere erantzuna aurreratzen eta aurresaten saiatu behar du, hau da, bestearen lekuan jartzen saiatu behar du. Era berean, kontrol emozionalari esker, hurrengo ekintzei buruz pistarik ez ematen saiatu behar da.
‎Modu serioan lan egiteak aukera eman dezake enpresan. 3 Erakutsi enpatia Egun horietako ohiko lanpostuak hautagaiarenak izan daitezke, pertsona enpatikoa bada, eta erraz jar daitezke bestearen lekuan . Bezeroari arreta emateko dohainak izatea, pazientzia izatea… gaitasun ezin hobeak dira menpekotasun, zerbitzari edo harreman publiko gisa lan egiteko.
2016
‎Lana eta familia bateratzeko aukera emango duen hezkuntza sistema baten beharra azpimarratu nuen, elkarrizketa eta enpatia sustatuko dituena, bestearen lekuan jartzeko.
‎ez zu, Igor, ez ni, Gorospe, ez kafetegian egozan bikote sano hareek, ez tabernari prestu jatorra, ez gara errudun, ez dogu inor hil, ez zauritu, ez inbaditu; errubakoak ei gara. Orain jarri zaitez bestearen lekuan , sartu hiltzaile, terroristearen, larruan.
‎Gidoi hori zakarrontzira bota eta berak eramandakoa utziko du bestearen lekuan .
‎Kontzientziaren forma espezial bat da enpatia: norbera bestearen lekuan jartzea. Bihozkidetasuna.
2017
‎Nik egin ditudan lan guztiak, nahiz eta besteentzat sortu, beti sentitu ditut nire. Lan bat sortzeko eskatzen dizutenean, bestearen lekuan jarri behar duzu. Pailazoen kasuan, ikuslearen azalean jarri behar izaten dut irudikatzeko zer musika entzun nahiko lukeen, nolakoa beharko lukeen izan ikusi nahi duen ikuskizuna.
‎Irriñoa ala barre izoztua, akaso, keinutxo maltzurra edo gozoa, maiz. Ez dugu agian guztiok barre egingo bineta berberekin, baina egon badaude banderizoak ez diren binetak, irria partekatzeko gonbita luzatzen digutenak.22 Horiexek dira bizikidetza eraikitzeko baliotsuenak, bestearen lekuan kokatzeko aukera ematen digutelako, bestearen begietatik mundua ikusteko parada. Irria partekatzea baino lokarri sendoagorik ez baitago.
2018
‎Guk adibidez seigarren mailakoekin antzezlan berezia egiten dugu Gorputz Hezkuntzan, ikasgaian bertan (partidetan, ariketetan…) ematen diren komentarioak eta egoerak biltzen dituena, eta neskek mutilen rola antzezten dute eta alderantziz. Helburua da enpatia bidez bestearen lekuan kokatzea eta ikustea zer bizi duten batzuek eta besteek. Estereotipo, bazterkeria, loditasun… kasuak biltzen ditu antzezlanak.
‎(Ametsek baietz) (Jonek jolasarekin jarraitzen du) Eta ni Amets naiz, bueno zu. . Nik nahiago dut hotel batera joan.. AMETSBaita nik ere! IZARO (Etenaz) Garbi dago ez zarela bestearen lekuan jartzeko gai! Gure txanda! Neskak zutitu eta mutilak sofan eseriko dira.IZARO. Nik hotel batean pasatu nahi dut asteburua?
‎(Kantuan). Sua amaitzean, gauaren epelean?. IZARO/ MAIDER (Kantuan)?, ilunaren arnasa, entzun isilean?. AMETS (Etenaz) Ez du balio! Azkarregi jarri zarete bestearen lekuan ! (Kamerari) Pikutara!
‎Soldata kobratzen ari diren kultur arduradunak dira-kulturan edukiak sortzeko eta ezker-eskuin zabaltzekodirurik ez dagoela behin eta berriz errepikatzen dutenak. Oraintxe bertan dirua kulturan non, nola eta zertan inbertitzen den goitik-beherako analisia egitea ezinezkoa zaidanez, istant batez, enpatia eta bestearen lekuan jartzen ikasi izana baliatuko dut, eta ez dut zalantzan jarriko arduradun horiek errepikatutakoa.
2019
‎Nire ustez badago feminismoaren begirada, baina hori baino gehiago da kanta. Gona elementua erabiltzen da, emakumeekin lotzen duguna, baina niretzat kanta horren mezu nagusia da bestearen lekuan jartzea. Berriz ere distantziaren kontua:
‎Horretarako, sentimendu moralak dira ezinbestekoak: egindakoaren erantzule sentitzea, errua aitortzea, lotsa sentitzea, besteei on egiteko desira izatea eta bestearen lekuan jarri eta haren eskubideen kontziente bihurtzea. Hitz batean, eskubide ororen lehentasunezko subjektu izateko estatutu patriarkalari uko egiteko prest izan arte, ez da sexismo aktiboa amaituko.
‎begirada intersubjektiboa. Hau da, nor bere burutik ateratzea, besterentzea, bestearen lekuan jartzea eta enpatia lantzea; eta horrekin taldekatzea, kooperazioaren eta elkarlanaren oinarriak jartzea eta prozesu eta emaitza egokiago eta eraginkorragoak lortzea. Damasiok dioenez, ez da posible ezagutza eta sentimenduak bereiztea, sentimenduak baitira jakintzari zentzua ematen diotenak.
2020
‎" Zergatik?" galdetze etengabe hori. Elkarrizketa filosofikoa da aurrekoak esandakoa aintzat hartzea, elkarri entzutea, argudiatzea, bestearen lekuan jartzea… eta hori guztia haurrekin lantzea litzateke nolabait giro asanbleario bat txikitatik klasera eramatea; egun dugun elkarrizketa eredu telebisiboa (elkarri ez entzutea, bestearen gainetik jartzea, oihuka aritzea…) baino aberasgarriagoa.
‎Anima zaitez gizarte-eta lankidetza-jokoetan parte hartzera Nola izan solidarioagoa ikaskideekin eta lagunekin? Pandemiak murriztu egin ditu gure gizarte-harremanak, baina, ahal den guztietan, eta gomendatutako distantzia fisikoari eutsiz eta nahitaezko maskararekin, gizarte-jolasek bestearen lekuan jartzen ikasteko balioko diote, eta ulertuko dute denok, salbuespenik gabe, noizbait laguntza behar dugula eta guztion onerako utzi behar dugula. Tradizionalek, zapitxoak edo jolas kooperatiboek, esaterako, adiskidetasuna, parte-hartzea, pertseberantzia, elkarrekiko errespetua, integrazioa… sustatzen dituzte, hain garrantzitsuak baitira eskolako jazarpenaren edo genero-indarkeriaren aurka borrokatzeko.
2021
‎— Akordioetara iritsi Bi pertsona ez datoz guztiz bat eta, beraz, bikote bat mantentzeko prest egon behar da lan egiteko eta itunak egiteko ahaleginak egiteko. Talka eginez gero, komeni da arazoak mahai gainean jartzea, malgua izatea eta bestearen lekuan jartzea. Komunikazioa Oso garrantzitsua da oso irekia eta zintzoa izatea, ez besteak ulertzen ez dituen isilune zigortzaileekin edo zeharkako hizkerarekin.
‎Jendearen gehiengoak iritzi bat baldin badauka, bera beste aldean jarriko da, ez zaio gustatzen denek berdin pentsatzea, arriskutsua deritzo. Beti saiatuko da bestearen lekuan jartzen, hura ulertzen. Familian, gehienak Athletic Club taldearen zaleak ginela ikusita, berak erabaki zuen Realekoa izango zela.
2022
‎Denboran atzera egitea ariketa interesgarria iruditu izan zait beti, errealitatea dimentsionatzeko lagungarria dela uste baitut. Horrekin batera, norberaren burua bestearen lekuan jartzea ere aitzakia ederra izan daiteke hausnarketarako.
‎–Ba, saia zaitez bestearen lekuan jartzen. Txema minduta dago biek graduazio bera daukazuelako eta goikoek zu hautatu zaituztelako lan-taldea gidatzeko.
‎Baina ni, esan dut lehenago, ez naiz horrelakoa. Literaturak zerbait irakatsi badigu, bestearen lekuan jartzea da; toleranteak izateko gailu bat dira nobelak, ipuinak eta poemak. Are mota horretako portaerekin, edo horiekin batez ere.
2023
‎Nere hitzekin, urrikalmendua definituko nuke ekintzara lehiatzen duen enpatia bezala. Hiztegi analogikoak" enpatia" definitzen du" bestearen lekuan jartzeko, senditzen duena hautemateko ahalmen intuitiboa" bezala. Hau sendimendu ohoragarria izan daiteke, baina Jesusentzat eta Ebanjelioaren ikuspegitik, ez da aski.
‎Bertsoaldien ezaugarrietako bat bertsolariak teman aritzea izaten da sarri, eta hori kontuan hartu eta aprobetxatzeko alderditzat hartu da. Alegia, aukera ematen du ikasleak bertsolari baten edo bestearen lekuan jartzeko, eta, bide batez, bestela jarriko ez liratekeen roletan kokatzeko. Behin bertsoaldia aztertu eta hautaketa egitean gorago deskribatutako metodologia erabili da, baina, batez ere ahozkoan jarri da garrantzia.
‎bakea bakea bakea bakea bakea bakea bakea bakea. ohartu gabe hitz horrek aspaldi dituela lanbroturik haren esanahiak: ...a lotsa da begirada jausia, zirkuitulaburra lotsa da harreman batean etena jabetu arte lotsa dela antzezpena jabetu arte norberaren lotsak seinalatzen duela non dagoen diferentzia zein den sistemaren giltzadura jabetu arte norberaren lotsa dela bestea lotsarazteko aukera paregabea zenbat eta gehiago findu orduan eta trebatuago baina bestea lotsaraztearen artea, ez pentsa ez da sinplea, ez da xaloa bestearen lekuan jartzen naiz neu ere lotsakorra naizela aitortzen dudan heinean habanera
‎Zaurgarritasunen berdinketa batean osatzen da kolektiboa, zeren eta normalean eremu pribatuan geratzen diren biolentzia horiek baitira antolakuntzaren arrazoi nagusia. Hori dela-eta, bestearen lekuan jartzea, elkar-ulertzea, konfiantza eta konplizitatea garatzea errazagoa egiten da. Gure arteko diferentziak onartu eta hortik elkarrizketan hastea ariketa askoz interesgarriagoa da; bestela, badirudi zapalkuntza guztiek berdin zeharkatzen gaituztela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia