Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 38

2011
‎Komeni da hezitzaileak beste haurrei azaltzea zergatik falta den haien gelakidea, eta heriotzaz hitz egitea hura itzuli baino lehen. Berriro eskolara itzultzen denean, haurraren hezitzaileak berehala transmititu behar dio bere laguntza eta gela guztiarena, haren sentimenduei babesa eman behar die, eta gelan jolastera eta haren bizitza normalizatzera bultzatu behar du.
‎Era berean, bere babesa eta laguntza eman behar dizkio haurrari, sendotze prozesuan dituen ohitura batzuetan atzera egingo balu, baliteke galtzetan pixa egitea, mukiak ez garbitzea??. Familiaren laguntzarekin, eta maitasunez eta kontu handiz, ohitura horiek berriro hartzera bultzatu behar da, eta gertaera horiek behin eta berriz gertatzeagatik beste haurrek barre egitea saihestu behar da.
‎Beldurti agertzen da beste haurrek negar egiten dutenean.
‎Hezkuntza historia. Joaten den lehenengo zentroa bada, nork zaindu duen ordura arte, eta nola erlazionatzen den beste haurrekin eta beste pertsona helduekin.
‎Bestalde, gogor eusten zien bere objektu pertsonalei. Dena den, ez zen zaila hura lasaitzea.2 Gaur egunPixkanaka, alaiago etortzen da, eta guztiz integratuta dago.3 JangelaEskolako jangelara moldatzen ari da, eta gero eta autonomia handiagoa erakusten du.4 Gelakideekiko harremanaLagunartekoa eta oso irekia da haurra, eta oso harreman ona du beste haurrekin. Berehala ohitzen da lagunarte berrietara.5 Hezitzailearekiko harremanaHasieran pixka bat kostatu zitzaion arren, orain oso txeratsua eta irekia da hezitzaileekin.
‎Naturaltasunez jokatzea, eta haurrari azaltzea eskolara doala, beste haurrekin jolastuko dela eta oso ondo pasatuko duela.
‎Agurraren unean, haurrari esatea hezitzailearekin eta beste haurrekin geratuko dela, eta geroxeago haren bila joango direla etxera itzultzeko. Ez da gomendagarria aitzakiaren batekin ziria sartzen saiatzea eta begira ez daudenean ihes egiteko aprobetxatzea; horrek, egokitzapena zailtzeaz gain, segurtasunik eza eragingo dio haurrari.
‎Haurrek hobeto ikasten dutela beste haurren ondoan.
‎prentsako hainbat albiste.B dokumentua. Senar emazte batzuek La Pedraja mobilizatu dute haur bat harreran mantentzeagatik. Adingabeen Babesak El Royoko beste haur bat nahi du", zioten La Pedraja de Portilloko hormetan itsatsitako kartelek. Udalerri horretako familia batentzat, konparaziorik argiena da Diego Lucasen historiarekin bizitzen ari direna.
‎Esango dio zentroan oso ondo hartu dutela, han arazoak dituzten beste haur batzuk bizi direla eta bere lagunak izango direla.
‎Lehenengo egunetan, Vanesa lotsati eta isil ageri da. Egoki erlazionatzen da beste haurrekin, baina lotsati. Beste guztiek oso ondo hartu dute, baina berari kosta egiten zaio besteekin erlazionatzea.
2012
‎Ez dugu ahaztu behar adin horietako haurrek, taldean egon arren, banaka ibiltzeko joera dutela; hau da, beste batzuen ondoan jolasten direla, baina ez direla nahita jolasten beste haur batzuekin. Pixkanaka, harreman handiagoa eskatzen duten materialak sartuko ditugu, eta xede hori izango duten egoerak sorraraziko ditugu.
‎Osatutako taldeen jarraipena eta egonkortasuna bultzatzeko, gomendagarria da (gerora beste haur batzuk sartzen badira ere) taldeek hezitzaileei eustea ikasturte hasieratik amaieraraino.
‎Beraz, teknika honek, haurrei ezagutza alderdiak eraikitzen laguntzeaz gainera, esperientziaren eta sentsazioen bidez beste haurrenganako harreman afektiboak eta sozialak sortzen laguntzen duen teknika ere bada.
‎Irteeretan edo txangoetan egindako argazkiak eta diapositibak oso baliagarriak dira tailer honetarako. Hala, beste haurrak, haien izenak, haurrekin dauden helduak, egiten zuen eguraldia... identifika daitezke. Ikusitakoa gogorarazten zaie.
‎Komeni da haurrek egindakoaren, ekoitzitakoaren aurkezpena egitea edo erakusketa antolatzea beste haur talde zein gurasoek egindakoaz jabetu eta goza dezaten.
‎Pertsona nagusiekiko mendekotasuna leundu egiten da, beste haur eta pertsona heldu batzuekin harremanetan hasten baitira, eta geroz eta autonomia handiagoa eskuratzen baitute.
‎Haur eskola batera joateak beste haur eta pertsona heldu batzuekin bizitzeko aukera eta erronka dakarkie haurrei. Familia bizitzaren eta haur eskolako bizitzaren artean jarraipena dagoela sentitzen badute, familia bateko kide izatearen sentimendua indartuta dutela ekingo diote erronka berri horri.
‎Ekintza horiek guztiek, beren emozioak eta gogoak bideratzeaz gain, aukera zabala eskaintzen diete beste haurrekin harremanetan jartzeko.
‎Arriskuaren aurreko jarrerak lantzen joango dira. Jardunean beste haurren jolasa hartu dute kontuan, elkarri minik ez egiteko.
‎Normalean jolas librea egiten dute, haurrak batetik bestera mugitzen dira, espazioak eraldatzen dituzte, gauzak garraiatu, eraiki eta bota, eta beste haurrekin harremanetan jartzen dira. Denborarekin jolasak aldatzen joango diren arren, hainbat egoera errepikatzen dira.
‎Espazio osoan eta modu egokian ibili daitezen saiatzen gara, haien mugimendu gaitasunak garatzeko, beldurrei aurre egiteko, arriskuak kontuan hartzeko... Pixkanaka geroz eta gehiago jolastuko dute beste haurrekin, eta elkarbizitzak ezartzen dituen baldintzetan urratsak egiten joango dira.
‎Haur Hezkuntzako ikastetxeak haurrari garapenerako esperientzia iturri ezin aberatsagoa ematen dio: beste haur batzuekin elkartzea. Eskolan sortzen diren harremanek, lankidetzak, gatazka txikiek eta berregokitzeek erraztu egiten dute haurren garapen intelektual, afektibo eta soziala.
‎Egiten ez dutenei, errepikatu egin behar zaie, eta ohitura hartu arte gogorarazi. Materialak eta jostailuak partekatzea Hitz egin, beste haurra gogoko duen jostailurik gabe geratu dela eta gaizki sentitzen dela ulertarazi. Ekintza onaren eta horrek dakarren pozaren partaide egin.
‎24 hilabeteko haur baten elikatze azturen lorpen maila (eskala deskriptiboa erabili). Jolas atarian beste haurrekin duen harremana (maiztasun eskala erabili). 30 hilabeteko haur baten psikomotrizitate grafikoaren lorpen maila (mailaren estimazio eskala erabili).
‎Interakzio jolasa: helduekin eta beste haur batzuekin gertatzen da hasieran (begiradak trukatzea, irribarreak, zizakaduren bidezko komunikazioa, hartu eman...), eta, gerora, objektuekin. Irudikatzeko gaitasuna eskuratu ondoren, irudimen eta asmamen gaitasun handiagoko jolasak egiten dira, eta, ondorioz, objektuak ez dira aurreko jolasetakoak bezain errealak.
‎Leku batetik bestera mugitzen hasten direnean, beste haur batzuekin harremanetan jartzen dira, jakin minak bultzatuta. Topaketa horiek, batzuetan, atseginak izaten dira, eta beste batzuetan, ez hainbeste, elkarren arteko miaketak indar handiz eginak izatera irits baitaitezke.
‎Kontaktu horiek ez dira izaten oso luzeak, baina nahiko arrunta da haur bat beste baten atzetik ikustea, ku ku egitera jolasten, objektuak ontzietan txandaka sartzen, etab. Haur batzuek adin bereko beste haur batzuek baino interes handiagoa izaten dute gainerako haurrekin jolasteko, baina, hala ere, errespetatu egin behar ditugu bai batzuen zein besteen aukerak. Jolaskide gogokoenak ez dira beti izaten adin berekoak.
‎dio 46.orriaren amaieran, baina? 0 adin tartean, haurrak zer ezaugarri ditu eta zer baliabide ditu beste haurrekin elkarreragiteko. Elkarreragin horiek gehiezgizkoak izan ez daitezen (kozka egin, mina eman,...) hezitzaileak zer nolako neurriak hartu lituzke?
‎Horregatik, haurrak etxean gelditzearen edo haur eskolara joatearen artean aukera onena zein den azaltzen duen teoriarik ez badago ere, praktikaren arabera, familiak inolako gabeziarik ez izan arren, gurasoak etxetik kanpo gero eta gehiago egoten direnez, hobe da haurrak, hezkuntzako adituen laguntzaz, leku berean dauden beste haur batzuekin erlazionatzea.
‎Planteamendu horrek ez du aurrekoa ezeztatzen; planifikatzeko orduan, haur bakoitzaren eboluzioa kontuan hartuta, irekia eta malgua izateko asmoa besterik ez du. Horrez gain, jardueren bidez lortutako emaitzak beste haur eskoletako proposamenak kontuan hartuta alderatzen eta baloratzen saiatzen da.
‎Proposamen horiek guztiak haur bakoitzaren heltze garapenaren funtsezko alderdiei dagozkie, hots, mugimenduari eta hizkuntzari. Halaber, pentsamendua garatzeko eta sozialki garatzeko funtsezko elementuak diren komunikazio sistemen garapenaz eta heltzeaz ere arduratzen dira, eta proposamen guztiek, beste haurrekin eta helduekin izaten dituzten harremanen bidez, haurren emozioei eta nortasunari dagozkien alderdiak kontuan hartzen dituzte.
‎Hezkuntza premia bereziak dituzten haurrei behar duten arreta eskaini ahal izateko, taldearentzat egindako programazioa egokitu egin behar da, psikopedagogoak edo espezialistak normala baino heltze garapen motelagoa edo aurreratuagoa detektatzen duen kasuetan ikasgelan bertan erantzunak emateko moduan. Premia bereziak dituzten haurrak batez bestekotik urruntzen diren heinean, zailtasun gehiago izango ditugu beste haurrentzat aurreikusitako helburuak lortzeko.
‎Txikienei dagokienez, jolasa programazioko jarduera konstantea da, eta haurrak, bere gaitasun guztiak barneratzeko, jolas librea erabiliko du. Jostailuak elementu motibatzaileak izango dira, eta hezitzailea eta beste haurrak jolasaren bidezko garapenean parte hartuko duten beste agente batzuk izango dira.
‎– Isolamendu eta depresio kasua. Lotsatia da, beste haur edo helduekiko harremana saihesten du: aurkako ingurunean seguru sentitzeko modua du hori.
2016
‎Kontuan hartu beharrekoa da beste haurrekiko eta beste adineko pertsona gorrekin izaten dituzten harreman eta komunikazio premiak. Izan ere, haiek kode komunak izaten dituzte, eta beste ikasle batekin identifikatzea lagungarria da bere identitatea garatzeko eta autoestimazioa indartzeko.
‎Bestalde, eskola sisteman integratzearen ondorioz, denboraldi laburretan atxikimendu figurengandik aldentzea onartzen ikasiko dute haurrek nahitaez (Lopez, 1995), eta, beste haurrekin harremanak sortuz, lagunen arteko loturak eraikiko dituzte.
2017
‎Bestalde, garrantzitsua da haurra ere haren sentimenduez, pentsamenduez, beldurrez, kezkez eta abarrez hitz egitera animatzea. Haurrak bere buruaz ez badu hitz egin nahi, galdetu bere ustez beste haurrak nola sentituko diren egoera horretan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia