Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 136

2001
‎Haurtzaroan beste haurrekiko harreman zuzen eta orekatuak finkatzea.
2002
‎Bestela, berriz erortzea zaila izango da, eta bateragarritasun txikiko transplantea eta immunosupresoreekiko tratamendua egin zaizkio haurrari, beste bi hilabete irabazteko, baliozko emaile baten zain. Hori dela eta, García Quintana ikastetxeko Ukituen Elkarteak kanpaina bat jarri du abian Carla eta beste haur batzuei haurtzaroa itzultzeko aukera emango dioten dohaintza emaileen bila. Ohiko odol analisiarekin bakarrik jakin daiteke pertsona baten tipajea eta, beraz, gaixoekin duen bateragarritasuna.
‎Haurtxo berri bat etxean sartzen denean, kasketak, pataletak, beste haur batzuekin liskarrak eta seme nagusiaren bihurrikeriak hasten dira protagonismoa galdu duelako. Nahiz eta jelosiak lau urte besterik ez dituen, normala da haur gehienek anai bat dutenean, egoera kezkagarria eta kontrolaezina izan daiteke, baldin eta sintomak denboran luzatzen badira eta lehen semeak ez badu ulertzen ama irudiaren maitasuna partekatu daitekeela.
‎Lucasen aitak (Javier), Estatu Batuetako enpresa batek egindako entsegu kliniko batean sartzea lortu duen mutiko madrildarrak, dio gaixotasunaz dakien ia guztia Interneten aurkitu zuen informazioari esker dela, aldizkari medikoak irakurriz eta gaixo horien senideak biltzen dituzten elkarteekin harremanetan jarriz. Are gehiago, berak eta bere emazte Maríak Lucasi tratatutako medikuetako bati esan ziotenean esperimentazio fasean beste haur gaixo batzuei emaitzak ematen ari zen tratamendu bat zegoela, erantzun zien: “ez diogu zientzia fikzioari buruz hitz egingo”.
2003
‎Eskola, erlijio sinesmen desberdinetako kideen arteko elkarbizitzarako tokia”. Ebaluazio irizpideen artean, Haur Hezkuntzaren etapa bukatzean, haurrek “gai izan dute”, besteak beste, “norberaren gorputzaren zatiak, beste haur batenak eta marrazki batenak identifikatzeko; espazioan orientatzeko; autonomoak izateko norberaren garbitasunean; familiako kideak bereizteko, ahaidetasuna, funtzioak eta okupazioak identifikatzeko; ikastetxeko gelak, gela, kideak eta haien funtzioak ezagutzeko; ahoskera zuzen batez hitz egiteko; Haur Hezkuntzako edukiak sei arlotan banatuta daude: Bere gorputza ezagutu eta kontrolatzea; autonomia pertsonala.
‎“Oso pozik gaude gure zerbitzu iraultzaileari esker sortutako lehen haurtxoaren jaiotzaren berri zoragarriarekin”, esan zuen. Ingalaterrako hego ekialdean bizi diren gurasoek beren anonimatua gorde nahi izan dute, zehaztu zuen Gonzálezek, eta jakinarazi zuen hurrengo bi asteetan beste haur bat jaioko dela bi emakume homosexualek leku horretan erositako espermarekin. Gainera, aurreratu zuen webgune honetako zerbitzuak erabili zituzten beste 19 emakume bikote homosexualetakoak zein solasaldikoak haurdun daudela.
‎Bi erakunde horien arabera, jostailuak ondo aukeratzeko, aldez aurretik gogoeta egin behar da, eta “zer duten, zer nahi duten eta zer behar duten haurrek” jakin, hautatutakoak jostailuak modu integralean garatzen lagun dezan. Gogoan dute jostailuak egokitu zaien haur zehatzerako hautatu eta pentsatu behar direla, afektuz eta ilusioz entregatu behar direla, eta beste haur batzuekin eta helduekin partekatu behar direla, “gurasoek, aitona amonek eta adingabeak zaintzen dituzten pertsonek ere jolas egin dezaten eta haurren nortasuna, trebetasunak eta interesak ezagutu ditzaten”. Halaber, adierazi dute ezin direla erosi haurrek eskatzen dituzten jostailu guztiak, eta hautaketa bat egin behar dela telebistan eta publizitate katalogoetan agertzen ez diren beste joko batzuk ikusi eta aurkitu ondoren, “publizitate mezuek ez baitute beti balioetan hezten”.
2004
‎Egin jaramon handia beste haurrek eurei hitz egiteko moduari eta behatu maitasuna eta hurbiltasuna erakusten dizkieten.
‎Hurrengo fasean, jolas paraleloan, haurrak “bere gorputzaren objektuak eta aukerak arakatu eta manipulatu behar ditu”. “Gure jolas taldeetan —azaltzen du Fodor ek—, ikusten dugu hiru hilabetetik aurrerako haurrek gozatzen dutela adin bereko beste haur batzuekin kontaktuan daudenean: interesarekin begiratzen dute, elkar ukitzen dute, agerian geratzen dira eta irribarre egiten dute kontaktu horiek atsegin dituztela adierazteko”.
2005
‎Haurrak oraindik ez du jolasteko adin berekoen presentzia eskatzen; espazioa eta baita jostailuak ere partekatu ahal izango ditu beste haur batzuekin, baina haiek ez dute bere jolasean parte hartzen.
‎Eta horrek eramaten ditu, ia beti, gurasoak espezialista baten kontsultara. Osagai genetikoak, Hormaetxearen arabera, pisu mugatua du nahasmenduaren agerpenean, eta bertan ere parte hartzen dute zenbait ingurumen faktorek, hala nola familia harreman gatazkatsuek edo beste haur problematiko batzuen eraginak. Azken urteotan egindako ikerketek frogatu dute, halaber, eragina dutela garuneko neurotransmisoreetako asaldura metabolikoen nahastean, hala nola dopamina eta noradrenalina.
‎Alonsoren taldeak, saiakuntzen bidez, malariaren aurkako txertoa (RTS, S/ AS02A) eraginkorra dela frogatu du gaixotasunaren gertaera arinen %30ean, infekzio berrien %45ean eta patologiari aurrea hartzeko %58an. Era berean, Alonsoren asmoa da “sei aste inguru” hastea txerto hori 2, 3 eta 4 hilabeteko haurrengan eraginkorra ote den eta beste haur txerto batzuekin izan dezakeen elkarreragina egiaztatzeko, saiakuntzen emaitzak argitaratu ondoren adierazi zuenez. Txertoa garatzeko ardura izan dute Manhiçako (Mozambike) Osasuna Ikertzeko Zentroko zientzialariek, Espainiako Gobernuaren, Bill Fundazioaren eta Melinda Gatesen eta GlaxoSmithKline farmazia multinazionalaren (GSK) laguntzarekin.
2006
‎Haurrek, nolanahi ere, badute abantaila handi bat: beste hizkuntza bat ia bat batean ikasten dute eta, gainera, hizkuntza hori darabilten beste haur batzuekin ikastetxe berean dabiltzanez, berehala mintzatzen dira.
‎“Kasu kezkagarrienak dira, hain zuzen, haurra lasaiagoa eta inoiz ez bulkadaka dabilenak, diagnostikatzen zailenak baitira”, adierazi du Hormaetxeak. Aditu horren arabera, osagai genetikoak pisu mugatua du nahasmenduaren agerpenean, eta hainbat ingurumen faktorek ere parte hartzen dute, hala nola familia harreman gatazkatsuek edo beste haur problematiko batzuen eraginak. Azken urteotan egindako ikerketek frogatu dute, halaber, eragina dutela garuneko neurotransmisoreetako asaldura metabolikoen nahastean, hala nola dopamina eta noradrenalina.
‎Beste haur batzuek baino beranduago hasi ohi dira hizketan, eta baliteke beren izenez hitz egitea, ‘ni’ esan beharrean. Adingabeko autistek ez dakite beste haurrekin modu interaktiboan jokatzen, eta, horregatik, askotan baztertuta sentitzen dira, halako bazterkeriaren kontzientzia izaten dute eta depresio handietan erortzen dira. Batzuek kantatzen ariko balira bezala hitz egiten dute, eta oso gai gogokoen sorta mugatuaren inguruan hitz egiten dute, hizketan ari diren pertsonaren interesei arreta gutxi eskainiz.
‎Bai haurrek bai helduek jarduera etengabea izan dezakete, eskuak edo jostailuak ahoan gordez, alde batetik bestera mugituz, eskuak igurtziz edo kolpatuz. Horregatik, beste haur batzuei hozka edo irrist egitea bezalako portaerak nabarmentzen dira. SA duten haur batzuek hitz egiteko gai izateko behar adinako ulermena duten arren, elkarrizketarako hizkuntza ez da garatzen.
2007
‎Irakasleak hasieratik informatu behar dira taldean haur ezkertirik dagoen, arreta jarri eta tresna egokiak erabiltzen saiatu. Eseri ikasmahai bikoitzen ezkerraldean edo beste haur ezkerti baten ondoan, bere ukondoak lankide eskuinaren kontra talka egin ez dezan. Jarri ikasgelaren eskuineko aldean, arbelari dagokionez, irakaslearen idazkera ikus dezaten, idazkera paperean begiratzen duten angelu beretik.
‎Kortisola garrantzitsua da, Carrionek adierazi zuenez, animalien azterketetan frogatu baita hormona hori toxikoa izan daitekeela eta garuneko zelulak (neuronak) suntsi ditzakeela. Era berean, Carrionen taldeak egiaztatu zuen TPETen sintoma larrienak zituzten haurrak zirela azterketaren amaieran hipokanpoaren bolumena murrizteko probabilitate handiena zutenak, hain kaltetuak ez ziren beste haur batzuekin alderatuta, nahiz eta haiek ere traumatizatuta egon, azterketan sartuta zeuden. Hipokanpoa uzkurtuz gero, kaltetutako haurrak baliabide gutxiago izango lituzke etorkizunean estresari aurre egiteko, eta zaurgarriagoa izango litzateke antsietatearekiko eta depresioarekiko, Carrionen arabera.
2008
‎Haur horiek, hala ere, ez dute izaten inolako buru atzeratasunik; horien adimena, entzumena, ikusmena, mugimendu gaitasuna eta oreka emozionala batez bestekoaren barruan daude, nahiz eta emaitzak ez izan koefiziente intelektual bera duten beste haur batzuenak bezainbestekoak.
‎Erakunde laguntzailean lan egiten zutenek behin eta berriz adierazi zieten ongi pentsatzeko haur hura adoptatu aurretik, eta nahi bazuten beste haur bat izendatuko zietela.
‎Azkenik, uko egin zioten haur hura adoptatzeari, baina erakunde laguntzaileak ez zuen lortu beste haur bat izenda ziezaieten.
‎Bi hizkuntza aldi berean ikasteak beste hizkuntza batzuk ikasteko erraztasun handiagoa ematen dio haurrari Bestalde, hizkuntza batean baino gehiagotan komunikatzeko gai izateak dakarren abantaila nabariaz gain, guraso bat bere semeari ama hizkuntzan hitz egiten diotenak harreman hurbilagoa sortzen du haien artean, eta komunikazioa errazten du hizkuntza hori hitz egiten duten senideekin, Colin Baker ek dioen bezala, zeina “Haur elebidunen guraso eta irakasleentzako gidan” elebitasunean aditu entzutetsuenetako bat baita. Era berean, “bi hizkuntza aldi berean ikasteak beste hizkuntza batzuk ikasteko erraztasun handiagoa ematen dio haurrari”, dio Baker ek bere Gidan, funtzio hori kontrolatzen duen garunaren zatia garatuago baitago hizkuntza bakar batean hitz egiten duten beste haurrekin alderatuta”. Halaxe berresten du Gloria Ruizek, familia giro elebidunean (gaztelania ingelesa) hazitako hiru seme alabaren amak, ikastetxe elebidun gaztelania frantsesa batera joan baitira:
‎Hasieran, hizkuntzak nahasteko joera izan dezakete, baina denborak aurrera egin ahala, arazo hori desagertu egiten da. Giro elebidun edo eleaniztun batean hazitako haurrek beste haur batzuek baino denbora gehiago behar izaten dute hiztegi zabala eskuratzeko (kontuan izan behar da hitzak bi hizkuntzetan ikasi behar dituztela), eta bi hizkuntzak nahasteko joera ere izan dezakete. Denborak aurrera egin ahala, arazo horiek desagertu egiten dira, Mirenek Noah ren eta Alexanderren amak adierazten duen bezala:
‎Erronkak GKEak nabarmendu du, halaber, ahalegin handiagoa egin dela HIESak jotako haurrak babesteko, zaintzeko eta babesteko. Gaineratu du eskolan sartzeko desberdintasunak gutxitzen ari direla gaixotasunagatik umezurtz geratu direnen eta beste haur batzuen artean, eta hezkuntza eta gizarte babesa jasotzeko aukera duten adingabeen kopurua handitzen ari dela. Gainditu gabeko erronken artean, Unicef ek komunitateen eta familien indartzea nabarmentzen du; hori “funtsezkoa” da haurtzarora bideratutako edozein ikuspegitarako.
‎Horiek guztiek aldez aurreko prestakuntza ikastaroa egiten dute, baina boluntario programetan esperientzia duten pertsonak dira. “Gainera, asko izan dira gurasoak eta aitona amonak; beraz, orain, maitasuna ematen diete behar duten beste haur batzuei”, azaldu du San Martinek. Parte hartzaileek aldez aurreko prestakuntza ikastaroa egin behar dute, nahiz eta boluntario programetan esperientzia duten pertsonak izan.
‎Adingabeko horietako gehienak sei eta 17 urte bitarteko haurrak dira; etxe pobreetatik datoz, eta hirietan bizi diren familientzat lan egiten dute. “Oso goiz hasi ziren lanean, eta gehiegizko erantzukizunak hartu zituzten, hala nola haurtxoak eta beste haur batzuk zaintzea, berogailuak eta erregaiak edo tresna arriskutsuak erabiltzea; 18 ordu arteko lanaldiak egin zituzten, atsedenaldirik gabe, eta ordainsari gutxi edo batere ez, beren enplegatzaileen ‘gupidari’ esker lan egin zuten, eta sarritan sexu eta genero abusuak jasan zituzten”, azaldu du txostenak. Arrazoiak Etxeko lanak egitera bultzatzen dituzten arrazoi nagusien artean, Save the Children ek pobrezia eta feminizazioa aipatzen ditu, gizarte bazterketa, hezkuntzarik eza, genero eta etnia diskriminazioa, etxeko indarkeria, joan etorriak, landa exodoa, eta gurasoen galera, gatazka eta gaixotasunengatik.
‎Gaur egun, dirua xahutzen da, baina badaude alternatibak. Ezkontza zerrendan garapen bidean dagoen herrialde baterako ur putzu bat sar daiteke, eta haurrek, urtebetetze egunean, haiek baino askoz gutxiago dituzten beste haur batzuei laguntzeko poza har dezakete opari gisa.
‎Bost urte zituen gurasoek GIBaren eramailea zela esan ziotenean. Bere bizitzako une erabakigarria izan zen, eta beste haur batzuei laguntzeari buruz erabakitzeko balio izan zion. Gaur, Keren Dunawayk 12 urte bete ditu, eta itxaropenaren irudia da.
‎Barcielak nabarmendu du garrantzitsua dela" haurrek eremu pribatu, lasai, autorik gabe eta segurtasunez gozatzeko aukera izatea, kalean edo leku itxietan egon beharrean". Gainera, urbanizazioko beste haurrekin ezartzen dituzten harremanetatik abiatuta," haurrek beren bizitza soziala antolatzen dute" eta" adinen araberako taldeak sortzen dira". Hain zuzen ere, urbanizazioko biztanle gazteenentzat, espazio komun horiek aukera ematen dute beren denbora librea betetzeko hainbat jarduera garatzeko; adibidez, udan, gurasoek lan egiten duten bitartean edo beste jarduera batzuk egiten dituzten bitartean.
‎Hala ere, zailtasun horiek gorabehera, komeni da elikagaien testura aldatzea, baraila hipotonia lantzeko, eta ahoko muskuluak esfortzura ohitzen dira. Testurei egokitzeko erritmoa beste haurrekin jarraitzen den bera izanen da, baina mantsoago. Lehenik eta behin, irabiagailutik pasatutako pure leunak emango dira; ondoren, testura arruntagoak egingo dira elikagaiak puregailutik pasatzean, eta ez irabiagailutik pasatzean.
‎Egindako azterketek erakusten dutenez, prematuroen %13 ospitalizatzen dira urtero, VRSa kutsatuta. Espezialistek gomendatzen diete haurren guraso eta zaintzaileei, batez ere kontuan hartuta bronkiolitisa erraz zabaltzen dela ukipen bidez, higiene neurri batzuk ezar ditzatela haurrak zaintzeko, hala nola eskuak ondo garbitzea umea ukitu aurretik, tabako kearen eraginpean ez egotea, ingurune itxiak eta haurrak beste haur txiki edo senide gaixoekin duen kontaktu fisikoa saihestea, eta erabili eta botatako zapi zaharrak berehala ukitzea.
2009
‎Haurrari beste haurrak adibidetzat jartzea baino hobea da jokabide egokien adibideak jartzea.
‎Sei urtetik beherakoetan, gurasoek eta hezitzaileek erne egon behar dute normalean eta argi eta garbi adimentsu baina heldugabe agertzen diren haurren aurrean, mugituak, oldarkorrak, ausartak, arriskuaz hain kontziente ez direnak eta beren sexu eta adin bereko haurrek baino autokontrol arazo gehiago dituztenak. Baina erne egon behar dute beste haurren aurrean ere, haiek ere adimentsuak eta heldugabeak, baina hipoaktiboak dirudite, jateko, janzteko, erantzuteko motelak, sakabanatuak eta arreta emateko zailtasunak dituztenak, besteak bezain adimentsuak, beren erritmoan ikasteko. Sintoma horietako bat ere ez da, berez, TDAHren diagnostikoa, baina ohartarazten du haurrak eta haren familiak hezkuntza orientazioa eta segimendu hurbilagoa jaso behar dutela, haien bilakaera baloratu eta diagnostiko zehatza egin ahal izateko.
‎Ildo horretatik, lehenengo erabakietako bat haurtzaindegia aukeratzea da. “Haurtxoek ez dute arreta handiagorik behar”, dio Down Españak, eta, beraz, beste haur edo anai arreba nagusien zentro beretara joan daitezke. Federazioak uste du haurtzaindegi batera eramateak sozializazioa bultzatzen duela, tolerantzia eta bizikidetza bultzatzen dituela, eta portaerak imitatzen laguntzen duela, “adimenaren oinarria hori izanik”.
2010
‎Gurasoek noiz hasi behar dute kezkatzen haurrek jokabide txarra ageri badute? Haurrek 5 urte dituztenean, ordurako edukitzen dituzte-eta zenbait jokabide, sortua izaten dute altruismoa, badu gizarte prestigio bat... eta hortik aurrera ikusi ahal izaten da jokabide suntsigarriak dauzkan, beste haurrak uxatzen dituen, botere harremanak sortzen dituen... Zenbaitetan ikusi izan ditut hiru urteko haurrak kasketa neurrigabeak hartzeko joerarekin, eta hori zerbaiten adierazgarri izaten da gerora.
‎haur bakoitzak bere nortasuna du, eta jarrera ohiturak hainbat faktorek eragin ditzakete, genetikoak, ingurumenekoak edo afektiboak eta emozionalak izan. Edozein teknika aplikatu aurretik, arretaz aztertu behar dira haurren portaeraren arrazoiak, eta haien arabera jokatu, estrategia batzuek oso ongi funtziona baitezakete zenbait profilekin, baina ez dira eraginkorrak beste haurrekin. Hona hemen eskolan eta etxean gehien erabiltzen diren tekniketako batzuk:
‎Horrekin batera haurrak eta haien gurasoak sentsibilizatu nahi dira. Horretarako, astebetez liburuak jasotzea proposatzen da, eta, denbora horretan, erakundeko boluntarioak ikastetxeetara joaten dira, Latinoamerikako hainbat herrialdetako beste haur batzuen bizitzako uneak biltzen dituzten argazkiak erakustera. Artea Arte salmenta da GKEen beste ekimen bat dirua biltzeko.
‎Han harremanetan jartzen dira eta informazioa partekatzen dute. Baina leku horretan bertan ere bai beste haur batzuk jazartzen edo jazartzen ahal dira, hala nola azaldu du Gemma Martínez, Euskal Herriko Unibertsitateko ikertzailea, adin txikikoetan eta Interneten aditua. Azken ondorioa Pazkoa da.
‎Gutxiago irauten badute, haurra bizi den egoera estresagarri batera joko da, hala nola eskola aldaketa, eskolako arazoak edo gurasoen bikotekidearen krisia. Eskola absentismoaren arrazoia Nahaste horrek arazo larriak sortzen ditu haurraren bizitzako hainbat esparrutan, hala nola eskolan edo beste haur edo heldu batzuekiko harremanetan. Banantzearen ondoriozko antsietatea da eskola absentismoaren arrazoi nagusietako bat.
‎GKEak azaldu duenez, haur asko eskolara joaten ez diren arren, gurasoak lanera joan dira etengabe, eta, beraz, ezin dituzte seme alabak zaindu egunez, eta, sarritan, ez dakite non dauden ere. UNICEFek bezala, espazio seguruak defendatzen ditu “adingabeek jolasteko eta lagunekin eta beste haur batzuekin egoteko”. Haren iritziz, “errutina bat eta normaltasun sentimendu bat berreskuratzeko” bidea da.
‎Gomendioak eta tratamenduak Espezialistek egiten duten lehen aholkua da seme alabak ez presionatzea, amestea edo zigortzea lotan daudela ohea bustitzeagatik, kaltegarria baita. Arazoari garrantzia kendu behar zaio eta gauza konpongarria dela eta beste haur askok pairatzen dutela ziurtatu behar da, gehiegi kezkatu ez daitezen. Batzuentzat baliagarriak dira sari sistemak, hala nola, izarren grafikoak gau lehorretarako, gauez altxatzea edo ordu jakin batean iratzargailu bat jartzea komunera joan daitezen, maskuriaren atxikipena kontrolatzeko eta edukiera handitzeko entrenamendua, eta, batzuetan, likidoen murrizketa, lotaratzeko ordua hurbiltzen denean.
‎Emaitza horiek balio dute berriro azpimarratzeko amaren esnea denboran eboluzionatzen duen eta semearen egoerara egokitzen den produktu bat dela. Hau da, ama baten esnea da bere semearentzako elikagairik onena, bere egoeran, egoera jakin batean (pisua, adina, etab.) dagoen beste haur batenarekin bat etorri beharrik ez baitute. desberdina. Azterketaren lehen helburuari dagokionez, egiaztatu zen pasteurizazioak ez zuela nabarmen aldatu amaren esnearen nutrizio balioa.
2011
‎Modu naturalean oparitzen duten zerbait, bestela, haiekin doazen haur eta gazteek ez lukete izango. Onuradunetik boluntariora Boluntario baten laguntza duten adingabeen erantzuna hain da ona, ezen, batzuetan, haiek ere “anaia nagusi” bihurtzen baitira, beste haur eta gazte batzuekin batera. David Hernándezen aburuz, “lan ona egiten dugula adierazten du horrek”.
‎Soka txikien kasuan, kalteak ez du garrantzirik, baina horrek jokoaren funtzionamenduari eragiten badio, erabiltzaileak bere gain hartu behar ditu konponketa edo birjartze gastuak. Helduen beste kezka bat da jostailuak garbi egongo ote diren beste haur batzuekin jolastu ondoren; izan ere, askotan txupatuta egon daitezke, lokatzetik edo hondarretik pasatu izan dira. Hala ere, familia bakoitzak bere jostailuak itzuli ondoren, mota guztietako germenak, bakterioak eta onddoak ezabatzen dituzten produktuekin higienizatzen dira jostailu horiek, eta, era berean, ez dira kaltegarriak haurrentzat.
‎Ajudant Ajudar Fundazioak urteak daramatza bide horretan lanean. Ahaleginari esker, haurrek ere opari materialei uko egitea lortu dute, beharrak dituzten edo haurtzaroan jostailu bat bezain oinarrizkoa ez den beste haur batzuei laguntzeko. Adin txikikoek eta helduek urtebetetze festak antola ditzakete, eta, horiei esker, ludotekak eraikitzen edo eskola materiala erosten lagundu, besteak beste.
‎Gaur egun, hainbat GKEk lan egiten dute, zuzenean edo kontraparteen bidez. Save The Children ek dirua biltzeko kanpaina jarri du martxan. Taldeak ditu Tokion eta Sendain, eta espazio seguruak garatzeaz arduratzen da, haurrek jasandako traumak gainditu eta beste haur batzuekin jolasteko aukera izan dezaten. Azaldu duenez, jolasgune horiek prestatuz gero, helduek haurrak gainbegiratzeko aukera izango dute, gurasoek “janaria, lana, babeslekua edo beste senide batzuk bilatzen saiatu” ahal duten bitartean.
‎Ez dute familiekin harremanik eta abandonatutako edo parkeetako eraikinak baliatzen dituzte, besteak beste, lo egiteko eta beren bizitzari normaltasun pixka bat ematen saiatzeko. Bere familia, sarritan, egoera berean dauden beste haur batzuek osatzen dute. Horiek guztiek ahal, lapurtu edo esplotazio sexual eta komertzialaren biktima direnetan lan egiten dute.
‎Paziente guztiak, printzipioz, komunikatzen dira, baina guztiek ezin dute telefonoz hitz egin. Hala ere, koklea inplanteak dituzten haurrek ikastetxe berezietara joan gabe eta integrazio berezirik egin gabe ikas dezakete, beste haurrek bezala entzuten dute. Haurretan, zenbatean behin aldatu behar da inplantea?
‎Adin bakoitzerako jostailurik egokienak zein diren jakin behar da. Ez da komeni 0 urte bitarteko haur txikiei beste haur zaharrago batzuentzat pentsatutako jostailuak erostea. Ekoizleek ahalegin handia egiten dute jostailu bakoitza gomendatzen duten adinera egokitzeko.
‎Gabonetako eta Erregeetako jaiegunak erabil daitezke opariak banatzeko. Haurrei ulertarazi behar zaie Errege Magoek ezin dituztela ekarri eskatu dizkieten jostailu guztiak, beste haur askori opariak egin behar dizkietelako. Haurtzarotik kontsumismo apetatsua saihestu behar da, eta publizitateak ez dio uzten haurrei eragin handia ematen.
‎Haurtzarotik kontsumismo apetatsua saihestu behar da, eta publizitateak ez dio uzten haurrei eragin handia ematen. Haurrak gurasoekin, anai arrebekin edo beste haurrekin jolastera ohitu behar dira. Hala ere, bakarka jolasteko uneak errespetatu behar dira.
2012
‎Bestalde, Colin Baker ek —elebitasuneko aditu ospetsuenetako batek— ‘Haur elebidunen guraso eta irakasleentzako gida’ lanean dioenez, “bi hizkuntza aldi berean eskuratzeak beste hizkuntza batzuk ikasteko erraztasun handiagoa ematen dio haurrari”. Espezialista horren arabera, “funtzio hori kontrolatzen duen garunaren zatia hizkuntza bakar batean hitz egiten duten beste haurrekin alderatuta garatuago dagoelako” gertatzen da hori.
‎Faktore horien eta beste batzuen arabera, AAPk lau izendapenetan sailkatzen du bi urtetik sei urtera bitarteko haurren sexu portaera, normaletik arrarora. Sailkapen horren arabera, portaera normalaren barruan sartzen dira, maiztasun iragankor eta ez oso biziarekin, genitalak ukitzea eta publiko edo pribatuan masturtzea, beste haur batzuen genitalak begiratu edo ukitzea eta norberarenak erakustea, norbaitengandik oso hurbil hurbildu edo esertzea, edo helduen edo kideen gorputz biluziak ikusten saiatzea. Gurasoentzako jarraibideak Pediatriako adituek behin eta berriz esaten dute haurraren sexu portaera normalaren aurrean erreprimendak eta zigorrak saihestu behar direla.
‎Ez behartu: haurra bere gauzarik preziatuena beste haur bati ematera behartzea (baita ezezagun bati ere) krudelkeria handia izan daiteke, izan ere, agindua, gainera, berak nahi duenari ematen dio, guztiaren gainetik, eta harentzat autoritate gorena ordezkatzen du. Beraz, beharrezkoa da bereiztea zer objektu edo gauza izan daitezkeen zama emozional handia beraientzat, eta zer gauza partekatzen edo ematen errazagoak diren.
‎“Ez du ezer partekatu nahi”, “ezinezkoa da bere gauzak ematea”. Guraso batzuk etsita daude seme alabek besteekin, batez ere adin txikiko beste haur batzuekin eta anai arrebekin duten jarrera berekoi horren aurrean. Hala ere, portaera hori ez da anormala.
‎Partekatu nahi ez izateko jarrera naturala egon arren, etxean, eskolan eta besteekiko enpatia eta eskuzabaltasun egoerak nagusi diren beste gizarte zirkulu batzuetan giroak eragin nabarmena izan dezake haurrengan, inguruan hautematen duten jokabide eredua xurgatu eta imitatzeko gai baitira. Horregatik, etapa natural horretan eta haurrek konpartitzea gauza dibertigarria dela hautematen duten arte (izan ere, “arazo” bat baino gehiago beste haur batzuekin jolasteko eta lagun gehiago egiteko aitzakia ezin hobea da), beharrezkoa da gurasoek jokabide arau batzuk erakustea, “norberekeria” hain modu traumatikoan gainditzen laguntzeko, eta etorkizunean pertsona eskuzabala izateko bidea erakutsiko diote. Partekatzen ikastea:
‎haurrari partekatu behar duela esaten bazaio eta horrek esan nahi badu bere jostailurik gabe geratu behar duela nahitaez beste batek bere ordez jolas dezan, bistan da jarrera hori galera egoera batekin lotuko duela. Hala ere, txanda saio bat ezar dezaketela azaltzen bazaio (hala, beste haurrak tarte bat hartuko du “desira objektua” objektuarekin, eta gero hura itzuli egingo da), mailegua esperientzia ez hain desatsegin batekin lotuko du. Taldeko jolasak sustatzea:
‎Irudi Handia, hezkuntzaren aldeko ekitaldi nagusia Kanpainaren aurreko asteetan, ikasleek kanpainaren leloarekin lotutako marrazkiak egin dituzte beren ikastetxeetan. Horietan, eskolara joateari buruz gehien gustatzen zaizkien alderdiak jaso dituzte, baita “ikasi duten gauzarik garrantzitsuena edo munduko beste haur batzuk eskolara joaterik ez dutela uste izateko arrazoiak” ere. Lan horiek “Irudi Handiaren” parte izango dira.
‎Zentzumenezko jolasak: etapa honetan, helduek edo beren zentzumenak estimulatzen dituzten beste haur batzuek egiten duten edozein arreta lagin eskertzen dute haurrek. Eskuen atzean, trapu edo izara txiki bat ezkutatzen edo ezkutatzen jolastea, soinuzko jostailu txikiak (txintxirrinak, giltzak, etab.) hurbildu eta urruntzea. lehenengo urpekaritza eta gorgoiak lortzen edo harekin errepikatzen saiatzeko, ingurukoen arreta eta maitea sentituko du.
‎Erabili eta botatzeko zapiak eta bota berehala. Jostailuak ondo garbitzea eta beste haur batzuek edo adineko gaixo batzuek ukitu dituztenak ez erabiltzea.
‎Kasu honetan, ezkutatzen dena eta gero agertzen dena ez da heldua, ispiluan islatzen den haurtxoaren irudia baizik. Urtebete bete aurretik, haurrek uste izaten dute ikusten duten erreflexua beste haur bat dela, eta horregatik, ispiluak oso erakargarriak direla. Helduak haurra ispiluaren aurrean jartzen badu, urrundu egiten du eta gero berriro jartzen dio parean, emaitzak ere barrea eragingo dio.
‎Naturan, ordea, haurrak espazio ireki bati aurre egin behar dio, non bere jolas eta jardueretarako mugak berak jarri behar baititu, bere sormenarekin eta irudimenarekin. Naturak aukera ematen dio haurrari, halaber, bere adineko beste haur batzuekin edo antzekoekin kalitatezko gizarte interakzioak izateko. Haur askok, batez ere anai arrebarik ez dutenek, etxetik irten behar dute beste bikote batzuekin lotzeko, eta haiekin harremanak eta harremanak izaten hasi.
‎Ez da beharrezkoa kotxetxoa hirian bakarrik erabiliko bada. Helduleku lagungarria beste haur batentzat: eskulekuari itsatsita jartzen den helduleku txiki bat.
‎eskulekuari itsatsita jartzen den helduleku txiki bat. Horri esker, beste haur bat (bakarrik ibiltzen dena) autotxoari lotuta joan daiteke, bere ahizparekin.
‎Kasu askotan, hotel horietako bezeroek adingabeko seme alabak izaten dituzte, eta etxean uzten dituzte, atseden hartu nahi dutelako. Horregatik, adingabeak sartzea onartzen ez duten establezimenduak aukeratzen dituzte, beren seme alabak haietatik urrun egoten baitira eta ez baitute nahi beste haur batzuek traba egitea. Badira, halaber, seme alabarik ez duten bikoteak, edo seme alaba zaharragoak eta lagun taldeak dituztenak, eta ez zaie gustatzen haurren iraulketa, oporretarako behintzat, ez eta igerilekuan edo haurrentzako musikan egiten diren jolasak ere, askotan familientzako hondartzako hoteletan entzuten baita.
‎Ukituen bizitza erabat mugatua da. Ahaleginak saihestu eta gehiegi nekatu behar dute, hau da, parkean beste haurrekin jolasteko aukerarik ez izatea. Tenperaturak altuegiak edo baxuegiak badira ere ezin dira kanpoan geratu; bainuko uraren tenperatura ere garrantzitsua da.
‎Gaur egun, irabazi asmorik gabeko erakunde hori helburu komun bat duten medikuek, ikertzaileek, gurasoek, erakundeek eta enpresek osatzen dute: gure herrialdeko Dravet sindromea duten gaixoei eta tratamenduari aurre egiten dioten beste haur epilepsia errefraktario batzuei laguntzea; haien kausak ezagutzea; haien diagnostikoa hobetzea; eta gaixotasunaren ondorioak arintzeko terapia eraginkorrak aurkitzea. Hasiera hasieratik, Fundazioak ezinbestekotzat jo du nazioarteko ahaleginak bateratzea.
‎Hurrengo jarraibideek aldaketa hain zakarra ez izaten lagunduko dute: Ikasturtea hasi baino lehen, komeni da haurrarekin ikastetxeko instalazioak bisitatzea, bere lanaldia egingo den gelak bisitatzea, eta gogoz eta alaitasunez azaltzea leku berri horretan gozatu eta beste haur batzuekin ondo pasatuko duela. Bisita berean, gomendagarria da hezitzailea ezagutzea eta haren eta gurasoen artean lotura eta konplizitate ona dagoela egiaztatzea.
‎«Plazera dago, baina ez erakarpena, ez desira erotikoa, ez fantasiarik, ez sexu orientaziorik», argitu du Hezkuntzako eskuliburuak. Egoera horien aurrean, oso garrantzitsua da beste haurrekin duen lotura serio hartzea. Harreman horiek barregarri uzteko, haurrek konnotazio negatiboei eman behar diete laguntza, eta debekatutako jokabideekin lotu, horiek ezkutatu eta erreprimitu nahi baitituzte.
‎Horretarako, garrantzitsua da jakitea zeloen eta borroken aurrean nola jokatu. Artikulu honetan jarraibideak azaltzen dira. Izan ere, bikiak direnean, haien arteko lotura eta hizketaren garapena ez dira beste haurrenak bezalakoak. .
‎Garrantzitsua da independentzia sustatzea eta autonomian hazten uztea. Anaien edo beste haur batzuen aurrean modalak zuzentzeak elikagaiak baztertzea bultzatuko du. Haurrak bere kabuz jan nahi izatea lortzeko iradokizunak Mahaian jarrera positiboa baino ez dago.
2013
‎Europako Parlamentuak berak onartu duenez," jolaserako gailuak ongi erabilita, trebetasunak lantzen dira", besteak beste haurren irudimena eta kooperazioa.
‎Ordutik, bere amaren sabelean hazten ikusi dugu, Bagezile, GIBaren eramailea eta gaixotasuna ez transmititzeko tratamenduan. Jaio aurreko 16 asteetan, MSFk argazkiak, bideoak eta iruzkinak amaren egunerokoa, Malik eta beste haur batzuk gaixotasunetik askatzeko. Honako hauek ezagutu ditugu:
‎Haurren eskubideak edo bidezko merkataritza zer den ikastea, haurren desnutrizioari aurre nola egin jakitea, beste haur batzuen bizia salbatzea eta Afrikari buruz gehiago jakitea. Hauek dira elkartasun jokoak. Oporretan haurrak dibertitzeko eta aisialdian elkartasunera hurbiltzeko aukerak.
‎Helburua: zakurren barrea grabatzea jolasean zebiltzan bitartean, eta beste haur batzuekin dibertitzen ziren. Irudia:
‎Gainera, hiperaktibo txikiek zailtasunak dituzte lasai jokatzeko eta asko hitz egiten dute. Oldarkortasuna Hiperaktibo txikien inpultsibotasuna adierazteko, galdera bat formulatzen amaitu baino lehen erantzun behar da, ezin da bere txandari itxaron hitz egiteko, edo beste haurrak geldiarazi edo molda ditzake. Haur hiperaktiboek ez dute entzuten eskolan hitz egiten, eteten eta atenditzen dietenean Portaera horien ondorioz, hiperaktiboak erreprimitu eta sarritan zigortu egiten dituzte, eskola porrotaren tasa altuak jasaten dituzte eta, askotan, ikaskideek baztertu egiten dituzte.
‎Gurasoek laguntza behar dute. Entzuteko, auto bat gidatzeko, beste haurrekin (baldin badauzkate) edo zehaztu dezaketen beste edozein laguntzarekin erabiltzeko prest egotea. Haurrak behar duen guztia hil duen haurrari hitz egiteko aukera ematea.
‎Argazkiak editatzeko programa batekin ateratako irudiak editatzeko eta nahi den testua jartzeko aukera ere badago. Anai arreba zaharrak edo beste haurrak dira laguntzaile egokienak haurdunaldiko irudientzat. Txikiek samurtasuna ekartzen dute eta, gainera, egoera espontaneo eta dibertigarriak sortzen dituzte.
‎Erakunde honek ‘Haurren lana desagerraraztea etxeko lanean’ txostena argitaratu du. Txosten horrek zehazten du nola arduratzen diren haurrek garbiketa lanez, lisaketaz, sukaldeaz, lorezaintzaz, ur biltzeaz eta beste haur eta zahar batzuk zaintzeaz. Etxean bertan ere esplotazioa eragin dezaketen lanak egiten dituzte, nahiz eta harremana familiakoa izan eta ez enplegukoa izan, eta, beraz, alde batera uzten dira etxeko lan gisa ulertzen dena.
‎Turismo mota horren abantaila nagusia da ostatua (aldi horretan gastu nagusietako bat) zero kostatzen dela. Baina, gainera, seme alabekin bidaiatzen denean, aukera hori oso atsegina da haientzat, beste haur batzuekin bizitzea eskatzen baitu, eta, beraz, dibertsioa ia ziurtatuta dago. 5 Ahal den guztia etxetik eraman Pixoihalak, eskuzapiak, esnea eta potitoak behar beharrezkoak dira haurtxo batekin oporretan egoteko.
‎Bestalde, ikasleek eta familiek produktu horiek erosi ahal izango dituzte plataformaren bidez, liburutegia edo motxila digitala osatzeko. 4 Testuliburuetako gastua murriztea Haur bat baino gehiago dituzten familiek behin bakarrik erosi dute materiala; izan ere, beste haur batek ikastaro bati eusten badio, beste haur batzuek erabili ahal izango dute, baldin eta liburuak ez baditu liburuak nabarmendu edo hondatu. Horrela, testuliburuetako gastua %75eraino murriztu daitekeela kalkulatzen da.
‎Bestalde, ikasleek eta familiek produktu horiek erosi ahal izango dituzte plataformaren bidez, liburutegia edo motxila digitala osatzeko. 4 Testuliburuetako gastua murriztea Haur bat baino gehiago dituzten familiek behin bakarrik erosi dute materiala; izan ere, beste haur batek ikastaro bati eusten badio, beste haur batzuek erabili ahal izango dute, baldin eta liburuak ez baditu liburuak nabarmendu edo hondatu. Horrela, testuliburuetako gastua %75eraino murriztu daitekeela kalkulatzen da.
‎Haurren sentsazio eta sentipen horiek normalak dira, eta gurasoek ez dute inolako kezkarik sortu behar sexu esanahiren bat izan dezakeela uste dutelako. «Emozioak eta topaketak beste haur batzuekin bakarrik esperimentatzen ari dira», deskribatu du Ehiztariak. Haurren maitasunaz ez barre egitea.
2014
‎10 urte arte: ikastea indartzeko unea da, jolas eta zatiketak eta beste haur edo helduekin elkarreragiteko jolasak eta jostailuak, jolas eta zatiketak, eta jolasak eta jostailuak. 10 urtetik gora:
‎Artikulu honek haurraren arroparen gastuak murrizteko ideiak eta gakoak eskaintzen ditu: berriz erabiltzea, apurtzen denean konpontzea eta, ezin bada, zati batzuk aprobetxatu beste haur arropa batzuk konpontzeko.
‎Horiek guztiek beren seme alabak inplikatu ahal izango dituzte prozesu horretan, eta aukera izango dute haur babestuekin gutunak trukatzeko, beren bizitzak nolakoak diren kontatzeko, batzuek besteen errealitatea ezagutzeko eta elkartasuna, konpromisoa eta ahalegina bezalako balioak lortzeko. Haurrek norberaren eta beste haur batzuen bizimoduari buruzko hausnarketa egingo dute, haien errealitatea ezagutuko dute eta gizartean duten eraginaz jabetuko dira. . Haien artean adiskidetasun loturak sortzea da asmoa, beste haur batzuk nola bizi diren, nola pentsatzen duten, beren kultura nolakoa den eta zein ohitura dituzten ikas dezaten, eta injustiziaren aurka borrokatzeko tresnak eman diezazkieten.
‎Haurrek norberaren eta beste haur batzuen bizimoduari buruzko hausnarketa egingo dute, haien errealitatea ezagutuko dute eta gizartean duten eraginaz jabetuko dira. . Haien artean adiskidetasun loturak sortzea da asmoa, beste haur batzuk nola bizi diren, nola pentsatzen duten, beren kultura nolakoa den eta zein ohitura dituzten ikas dezaten, eta injustiziaren aurka borrokatzeko tresnak eman diezazkieten. «Pobreziaren arrazoiak ezagutzen badituzte soilik har dezakete parte eta jardun gizarte bidezkoago bat eraikitzeko», idatzi Ayuda en Acción.
‎3 Elkartu zenbait haur. Alde handia dago adingabeko bat baino gehiago dagoenean edo bat baino gehiago dagoenean. Bere anai arrebekin edo beste haurrekin jolastea, oro har, entretenitzen dituena da. Aukera ona izango litzateke seme alaba bakarrentzat bi adingabeko edo txikiagoak elkartzea, gurasoak (familiakoak edo lagunak) egoera berean daudenean eta haiek zaintzeko txandakatzen direnean.
‎nola funtzionatzen dute trukeek? Haurrek beren jostailu zaharrak alda ditzakete beste haur batzuekin, doan Horretarako antolatutako azoka txikietan edo sarearen bidez, trukearen sistema beti bera da: haurrak dagoeneko erabiltzen ez dituen jostailuak hautatu eta beste haur batzuei ematen dizkie, bai adinagatik bai asperduragatik, eta trukean beste jostailu batzuk lortzen ditu, bere egungo beharretara hobeto egokitzen direnak.
‎Haurrek beren jostailu zaharrak alda ditzakete beste haur batzuekin, doan Horretarako antolatutako azoka txikietan edo sarearen bidez, trukearen sistema beti bera da: haurrak dagoeneko erabiltzen ez dituen jostailuak hautatu eta beste haur batzuei ematen dizkie, bai adinagatik bai asperduragatik, eta trukean beste jostailu batzuk lortzen ditu, bere egungo beharretara hobeto egokitzen direnak. Kasu batzuetan, jokoaren balorazioa egiten da, eta, horren arabera, trukea egiten da.
‎a risk factorin psychosocial development’ liburuan garatutakoak (Grune& Stratton, 1983) pertsona helduengan ohikoagoak dira bere haurtzaroan, haurren depresioa, antsietatea, eskizofrenia edo trastorno obsesibo konpultsiboa. 4 Anai arrebekin edo beste haurrekin alderatzea Haur bakoitza desberdina da eta, beraz, gurasoen harremana ez da berdina. Guraso gehienek seme kutun bat dutela ondorioztatu duten ikerketa zientifikoak ere badaude.
‎Guraso gehienek seme kutun bat dutela ondorioztatu duten ikerketa zientifikoak ere badaude. Kontua da ez dela erori behar haur bat bere anai arrebekin edo beste haur batzuekin konparatzean. «Ikasi zure anaiarengandik» edo «Zergatik ez zara izango (beste txikiago bat)» bezalako esaldiak oso kaltegarriak dira, eta haurraren autoestimua, bekaizkeria eta jelosia baino ez dute eragiten.
‎Jarraian, haur bat hazten saiatzen garenean izaten diren akats ohikoenak aipatuko ditugu: arau argirik eza, gurasoen artean iritzi desberdinak izatea, gehiegizko babesa eta gehiegizko adostasuna, anai arrebekin edo beste haur batzuekin alderatzea eta adibide txarrak. Horietako bakoitzerako aholkuak ere ematen dira.
‎Hain da berezia, ezen bi aste bakarrik lortu baititu tratamendu sakon bat egiteko behar diren 100.000 euroak biltzea, hezurretako minbizi mota bat, Ewing sarkoma, sendatzeko. Bere historia, eta Mateo, Aitana edo Pol bezalako beste haur batzuena, hainbat gaitz tarteko, elkartasunez beteta daude. Baina, batez ere, baldintzarik gabeko maitasun istorioak dira.
‎Ikerketa bultzatzen duten gurasoak Beste guraso batzuek, berriz, beren seme alaben gaixotasuna gainditzen dute, eta epe luzeko proiektuak egiten dituzte. Horien fruituak etorkizunean izango dira, patologia horiek eragiten dieten beste haurrei laguntzeko. Gakoa ikerketa da.
‎Haurrak bete betean gozatzeko behar duen guztia ez dutela esan nahi du. Txikiak dira familiek baliabide urriak dituztenak, batzuetan ez dute argirik eta iturririk etxean, zailtasunak dituzte ikasketak aurrera ateratzeko, edo ezin dituzte beste haur eta gazte batzuek baino aisialdiko jarduera berak egin, ordaindu ezin dituztelako. Baldintza horiek direla eta, hainbat erakundek (UNICEF eta Save the Children, adibidez) alarma ahotsa eman eta Estatu ituna eskatu dute haurren pobreziaren aurka.
‎Horretarako, oinarrizko araua da helduek beti egon behar dutela heldu baten zaintzapean. Ez da gomendatzen zeregin hori beste haur bati edo nerabeari fidatzea, erraz distrai baitaitezke. Gainera, baliteke ez izatea lehen sorospenetarako behar adinako gaitasun fisikorik, ezta behar adinako prestakuntzarik ere.
2015
‎Guraso helikopteroek edozein arazo aurrezten saiatzen dira, eta esku hartzen dute haurrak bere kabuz konpon diezazkion eragozpenak: botoi bat, botoi bat edo botoi bat jarri, «borroka egin», beste haur batekin, kulunka batean muntatzeagatik. Etengabe bizi da.
‎Mutikoak helduen arreta erakarri du, eta kendu dioten jostailua berreskuratzea lortu du edo beste eraso baten alde egin du. Nola jokatu haurrak hozka egiten dionean Haur mukia beste haur bat izatea deserosoa da gurasoentzat. Horrelakoetan berehala erreakzionatu behar dute, eta, batez ere, argi utzi jokabide hori ez dela egokia.
‎Bertan ikusten da «nire bizitza aldatu egingo dela» lehen haurdunaldiaren berri jasotzean; bigarren kasuan, bi haurrek «20 hilabete baino ez dituzte iraungo». «Hormona dantza nortasunaldaketak», lehen kasuan, nekea uzten du, beste haur bat zaintzeaz arduratzen baita. Lehen haurdunaldian, txikiarekin asko hitz egitea zen, irakurketa eta paranoia bat baino gehiago; bigarrenean haurtxoarekin hitz egitea da, «gogoratzen edo gogoratzen dudanean», gainerako denbora jada jaio den haurrari hitz egiten eta abesten delako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia