2000
|
|
Horrexegatik ez ditugu onartu, lege arrazoien artean, heriotza zibila —naturalaren antzekoa— eta ezkontide batek bestea salatzeko moduko delituak. Ez dugu zuzen ikusi dibortzioak onargarriagoa izan behar duenik,
|
beste
garai batean banantzeak ziren bezainbestekoak, behinik behin.
|
2001
|
|
Batzuetan komentarioak ordurako oso ulergarri ez ziren hitzei buruzkoak ziren:
|
beste
garai bateko hitzak, zaharkituriko esanahi eta batere erabili gabeak; beste batzuetan gerra egiteko teknikei buruzkoak izaten ziren, edota janzkerei buruzkoak. Baina beraien komentarioak ez ziren aurreko hauetara mugatzen, errezitatzen zutenaren zentzu intelektual, moral eta historikoaz ere arduratzen baitziren.
|
2003
|
|
Aitzitik, historialaria sarritan honetaz kontura daiteke: zientzialari komunitate batek paradigma zaharrago bat
|
beste
garai batekotzat jotzen duenean edo eskola aurre paradigmatiko batzuen planteamendua baztertzen duenean, era horretan zientzi ikuspuntu garrantzitsu baten ernamuina baztertzen du eta beranduago berriro ere bertara itzuli du. Haatik, ez dago oso garbi horrela jokatzean komunitateak zientzi garapena atzeratzen duenik.
|
2004
|
|
Izan ere, arrazoiak egon badaude, eta ugariak gainera, gure oinarrizko ideiak eta gure munduaren ikuskera zuztarretatik auzitan jartzeko. Zientzia eta teknologia indar boteretsuak bihurtu dira gaur egun, ia ahalguztidunak,
|
beste
garai batean Jainkoa eta eliza izan zitezkeenaren parekoak zenbait aspektutan. Orduko garaietan gizakiari erlijioak eskain ziezaiokeen guztia eskain diezaiokete gaur egun haiek, baita hilezkortasunaren, edo horren ezean bizitza luzeago baten, ametsa iziotuta izatea ere.
|
2006
|
|
Eta entzuleek hizlariaren aurkako irudipena izango balute —irudipena zentzugabekoa izan arren—, hizlariak aintzat hartu luke desabantaila hori; gaian bete betean sartu baino lehen, haien nahitasuna lortu eta haien oniritziak eskuratzen saiatu luke. Hizlari horren diskurtsoaren analisia egin lukeen
|
beste
garai bateko edo beste nazio bateko kritikariak zirkunstantzia horiek guztiak kontuan hartu lituzke, eta bere burua entzuleriaren kokapen berean jarri luke diskurtsoaren gaineko judizio egiazko bat eratze aldera. Antzera, lan bat publikoarengana zuzentzen denean, nahiz eta ni egilearen adiskidea edo etsaia izan, egoera hori ez dut kontuan hartu behar; aintzat hartu behar dut neure burua, baina gizaki gisa, zentzu orokorrean ulertuta, eta ahal den neurrian ahantzi behar ditut nire izate partikularra eta nire zirkunstantziak.
|
2014
|
|
XIX. mendeko burgesa homo oeconomicus bat zen funtsean, eta ez zuen musikaren behar sakonik sentitzen; opera lantzen bazuen arrazoi sozialengatik zen; bereziki genero horrek marko bat behar zuelako, talde goren bateko kide izatea nabarmentzeko leku pribilegiatu bat behar zelako,
|
beste
garai batean aristokraziak eta erregeek zeuzkaten denbora pasa eta josteta ohoragarrietan parte hartzeko.
|