Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Liburutegi digitala ikerketa eta irakaskuntza mundurako laguntza izan daiteke ikasketa planen informazioa zabaltzeko (programak, egin beharreko lanak, berriak...), irakaskuntza materiala erabili ahal izateko (artikuluak, datu baseak, multimedia materiala...), ikerketarako (proiektuak, aurrerakuntzak), Interneten eskura dagoen materiala kontsultatzeko loturak jarriz. Modu honetan liburutegi digitalaren eguneratzea geldiezina izango da eta bertan ikasleak bere lanak eta ikasketak egin ahal izateko lukeen guztia eskura izango luke.
2003
‎Europako beste lurraldeetan egiten zen moduan, teatro egonkor bat sortu nahi genuen. Teatro egonkor horretan eskola bat zegoen eta bertan ikasleei taldearen filosofia helarazten zitzaien. Era berean, informaziorako gune bat ere bazegoen.
2007
‎Sistema horretan sartzen da iaztik martxan dagoen www.idazten.com webgunea: bertan ikasleek egindako lanak argitaratzen dira, edozeinen eskura: horrela, ikasleek euren lanak jendaurrean erakusten dituzte.
‎azken batean," kultura —zein bere forma historiko sozialean— ez da sortzetikoa baizik eta transmititutakoa", eta, horregatik," beraren jabekuntzak gizakiaren ikasteko gaitasuna" aurresuposatzen du155 Ikasketa prozesu horretan, alabaina, gizakiak hizkuntza erabili behar du, ze, finean," horrek ematen dio berari aukera egitura kulturalak produzitzeko eta erreproduzitzeko" 156 Hemen bistaratzen zaigun funtzio instruktiboa, beraz, aurrekoaren" eraldaketa espezifiko" bat baino ez da, bertan garrantzitsuena ez delarik" hizkuntzaren ikaskuntza bera", baizik eta" hizkuntzaren bidezko ikaskuntza" 157 Aipatzekoa da ere, pasadan edo, hemendik abiatzen direla hainbat" teoria pedagogiko" eta" ikerketa linguistiko" ezagun158 Hirugarrenik," hizkuntzak" hezkuntzan betetzen duen" funtzio komunikatiboa" aipatzen digu, hark egiaz ikasleen eta irakasleen arteko" interakzioa eta ulermena ahalbidetzen baitu" 159: ..., lehenik," hizkuntzaren funtzio komunikatiboa" —orokorrean—" pertsonen arteko elkarreragin sozialaren bitarteko nagusi izatetik" datorrela, hemen aurkitzen dugularik ere hizkuntzak —zehazki—" hezkuntza interakzioari" egiten dion ekarpena160 Kontua da, baina, hezkuntza prozesuan partaide direnen arteko interakzio soziala berezia dela, ze irakasleak bertan ikasleari eskaintzen dion laguntza ezin daiteke bestelako ekintza sozialen bitartez ordezkatu. Hizkuntzak, horren ondorioz, zeregin propio bat du ere prozesu horretan, hala nola," kultura ikastearen jarduera" eta" kultura irakastearen jarduera" lotzea161 Funtzio komunikatibo horrek, beraz, aurrekoaren dimentsio soziala ikusarazten du162 Hizkuntzaren funtzio hezitzaile horiek, beti ere, hitz egiteko modu egoki bat eskatzen dute, ze bestela —honela berriz Loch— funtzio horien onura desitxuratu egin daiteke, hizkuntza bera, hurrenez hurren," alienatzaile"," suntsikor" eta" diskriminatzaile" bihurtuz163.
2009
‎Gida didaktiko bezala, administrazioak berak euskaraz prestatutako testu liburua erabiltzen zuen, baina ohiko arbel eta klarionen ordez, teknologia berriak erabiltzen zituen Bustillok. Blog bat sortu zuen eta bertan ikasleek euren lanak eskegi eta gainontzeko ikaskideekin harremana mantentzen zuten.
2011
‎Unibertsitate eskola eta fakultateetako euskara ikasteko klaseak antolatu zituztenak, irakasle koordinatzaileak bereziki, aipatutako mugimenduko kide izaten ziren. Koordinatzaileak maiz euskalduntze alfabetatzean ari ziren irakasleak monitore gisa hartu zituzten, nahiz eta askotan unibertsitateko ikastetxean bertan ikasle euskaldunak zirenak ere monitore hartu zituzten.
‎Elkarrekintza horietan ikaslearen parte hartzea bideratu behar du eskolak. Horretarako, garrantzitsua da eskolan bertan ikasle etorri berrien eta jatorriz bertakoen arteko harreman sareak handitzea.
‎• Eskola jantokiak erabiltzeko dagoen lege muga dela eta ezin dugu etxeko bazkaria eraman bertan ikasleek har dezaten.
2013
‎Orain arte unibertsitatera joaten ez zena gizartean gutxietsi egiten zutela pentsatzen dute solaskideek, bigarren mailakotzat jotzen zela. Institutuetan bertan ikasleak unibertsitatera gehiago bideratzen dituztela ikusi dute. " Nik ikasi nuen institutuan Lanbide Heziketako eskolak ematen dituzte, eta ez dakit zer ematen duten ere", adierazi du Menak.
‎1902an Erriberrira joaten da: sei urtez egongo da bertan ikasle, eta garai honetan bereganatutako literatur jakintza bere gaztelerazko poesian islatuko da zuzenean.
‎1999an, karreraren azken urtea egitera joan nintzen Eskoziara, Erasmus bekarekin. Hara heldu ginen egunean bertan ikasle jai batera joan ginen, eta han ezagutu nuen Erik Urbania senarra. Niri hasieratik gustatu zitzaidan (kar, kar).
2014
‎Ondotik, Barasoaingoa Salamancan irakasle izan genuen hamalau urtez(), 1533tik aurrera unibertsitateko katedradun, eta ospe handia lortuz gainera, milaka ikasle bilduz. Espainiako Carlos erregeak eskainitako bi karguri muzin egin zien; hala ere, Azpilkuetaren boterearen jatorri demokratikoari buruzko disertazioa entzutera hurbildu zitzaion, 1528ko ekitaldi publiko batean; bertan ikasle eta irakasleen aurrean aurkeztu eta defendatu zuen erregearen botere politikoaren jatorriari buruzko tesia:
2015
‎Handik aurrera, beste hamar urte egin ditut Donostiako Arte Eszenikoen Tailerrean, Esatearen Ederra metodoa hezurmamitzen eta eskolako hiru ikasturteak programatzen. Lehen sei urteetan bakarrik, nik ematen bainituen eskolak hiru mailetan; baina 2010ean ekipoa osatu nuen EATn bertan ikasle ibilitako bi aktorerekin: Xabi Ormazabal eta Kepa Errasti.
2016
‎Bestetik aste honetan bertan ikasle etorkinen matrikulazio datuen inguruko txostena publiko egin dute eta horren arabera kontzentrazio nabarmena dago sare publikoan eta ikastetxe jakin batzuetan. Haur eta lehen hezkuntzako Gasteizko 19 ikastetxeetan ikasle etorkinen kopurua %30etik gorakoa da eta lautan %80tik gorakoa.
2017
‎" Autoa gidatzeko baimena baizik ez zuela eta kamioi bat eman ziola" erran omen zion suprefetari. Aitzinetik ere Baionako ikus entzunezko BTS sailarekin harremanetan zegoenez, bertan ikasle zen Ximun Karrere deitu zuen kolpetik handitzera zoan xedean lagundu zezan galdetuz. Kontzientzia objektore gisa hasi zen.
‎Bertan ikasle eta irakasleak biltzen dira atsedenaldietan eta irakasleen presentziak euskara gehiago erabiltzea susta dezake. aipatu da euskal herrian kaleko erabilera datua apaldu egin dela azken hamar urteotan. ...gia da gipuzkoako datua nabarmen positiboagoa dela eta populazioaren ia heren batek erabiltzen duela euskara, hala ere, hemen ere puntu eta erdiko aldea izan da azken bost urtekoan, %32, 6 ziren 2011ko kale neurketan euskaraz aritzen zirenak eta %31, 1 dira 2016an erabili dutenak (Soziolinguistika klusterra, 2017). huheziko datuak aztertzerakoan, kontuan hartu behar da ingurune euskalduna dela eta bertan ikasle oro dela elebiduna; horrek badu eraginik noski, elebidunen proportzioa erabileraren menpeko aldagaia dela argitu baitute hainbat ikerketek (isasi eta iriarte, 1988). euskararen sustapena oinarri izan du fakultateak irakasle eskola sortu zenetik. hortaz gain, arestian aipatu da gizartea euskalduntzeko eskolan jarri duela fokua 1982.urteko legeak. Fakultatean etorkizuneko maisu maistrak hezitzen diren heinean, testuinguru honek euskararen ezagutzan, erabileran eta kulturaren transmisioan badu bere ardura. gauzak horrela, egia da bertako datuak Soziolinguistika klusterrak 2016ko euskal herriko kale neurketan lortutakoak baino positiboagoak direla, baina, testuingurua zein den kontuan hartuz gero eta 2009tik izandako bilakaerari erreparatuta, bidea guztiz beherakorra izan da eta beherakada gizartean izandakoa baino askoz ere bortitzagoa izan dela aztertu da.
‎Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: ...%42 dira euskaraz, mutilen artean %46 eta datua nabarmen igotzen da elkarrizketa mistoetan, neurtutako guztien %59 izan dira euskaraz. gertakizun honen ondorio argirik ez da eskuratu, eta, beraz, aurrera begira ildo honetan sakontzea beharrezkoa dela ikusi da, berezitasun honi azalpena eman ahal izateko. huhezi barruan neurtu diren esparruetatik, kafetegia izan da euskara gehiago entzun den gunea. bertan ikasle eta irakasleak biltzen dira atsedenaldietan eta irakasleen presentziak euskara gehiago erabiltzea susta dezake. eskoriatzan, sarrera irteeran, ordea, hizkuntza aldaketa gertatzen da eta gaztelania entzuten da gehiago. Formakuntza akademikoan, huhezin, euskararen erabilera hobesten bada ere, eguneroko bizitzan, gizartean, gaztelania da nagusi. espazio fisikotik ateratzeak jokabide aldaketa hori eragin dezake. hala ere, oraindik ere ezin da hau baieztatu eta sakonago landu litzateke ondorengo ikerketetan. aretxabaletari dagokionez, bertan jaso dira datu apalenak. neurtu diren elkarrizketa guztien %28 besterik ez dira euskaraz izan, eskoriatzan jasotako datuak baino dezente apalagoak. aurrez egindako neurketarik ez dugu eta erabakitzeko dago proiektua bi campusetara zabalduko den edo eskoriatzara mugatuko den. beraz, datu honen interpretazioa konplexua da orain.
2018
‎Horrela bada, esan daiteke euskararen presentziari dagokionean HUHEZI ez dela gizartearen isla. HUHEZI osatzen duten guztiak euskaraz hitz egiten dakite, eta bertan ikasle zein langile izateko euskara jakin behar da. Horrek, jakina, gizartearekiko diferentzia nabarmena markatzen du.
‎Mendiburu Compañia karrikako Jesuiten ikastetxean irakasle izaniko garaian, Joakin Lizarraga aritu zen han bertan ikasle, eta Elkanokoak euskaraz izkiriatutako milaka paperen artean, gauza jakingarri hau utzi zigun idatzia mozkortu hitzaren gainean: " Orain erraten da hordiagatik mozkorturik.
2021
‎Eus Ele tipologiakoen esanetan, gela barruan irakaslearen presentzia eta eraginaren ondorioz, gehiago egiten da euskaraz, baina gelatik kanpo hizkuntza nagusia gaztelania da. Gelan bertan ikasle batzuek beren artean gaztelaniaz egiten dute eta beste batzuengana zuzentzeko euskara erabiltzen dute, hau da, ikaslea nori zuzentzen zaion, hizkuntza bat ala bestea hautatzen duela baieztatu dute.
2022
‎" Gu eta gure xaharrak" gaia segituz, gela bakoitzak aitzinetik obra kolektiboa sortu zuen, bertan ikasleek haien inguruko xahar baten argazkia agerraraziz eta gai honekin lotzen zituzten hitzak kolatuz: maitasuna, janari ona, opariak, transmisioa, ibilaldiak...
2023
‎Laudio Ikastola sortu zenean, esaterako, lehenengo eskolak Zentro Galegoan eskaintzen ziren. Guk bageneukan espazio nahikoa bertan ikasleei eskaintzeko.
‎Nola erabili jakin behar dugu guretzat lagungarri izateko; izan ere, onura asko ekarri ditzake. Gaur bertan ikasle batek lan bat aurkeztu du eta planteatzen du, pertsona batek sare sozialetan eta idazten dituen mezuak aztertuta, ludopatia arriskua duen edo ez detektatzea; edo bere buruaz beste egiteko joera edo arriskua. Horretan guztian lagundu dezake sistemak; baita, esaterako, mediku bati gaixotasun arraro bat antzematen ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia