Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 48

2001
‎Oso ohitura arrunta da entzumena eta ikusmena lantzea; baina nola egin usaimena lantzeko? Pentsatu al duzue inoiz gela batera sartu eta bertako pertsonak eta gauzak usaintzea?
2002
‎Horretarako aukera desberdinak jorratzen dira: hala nola, herri bakoitzean bertako pertsona bat izatea berriemale gisa, herri bakoitzeko taldeek eta elkarteek arratsaldeko programazioan parte hartzea, langileen lekukoa hartuta.
2008
‎Leongoak bertako pertsona zaharrei zirkuitu kulturalak eskaintzen dizkie: hitzaldiak, ikasgela didaktikoak, bidaiak, zinema, forum zinema, antzerkia, erakusketak, mendirako txangoak, kontzertuak, eztabaida mahaiak eta entzunaldiak.
2009
‎Krisiak kaltetutako herritar batzuk etxerik gabeko pertsonentzako baliabide espezifikoak eskatzen hasi dira Aurtengo apiriletik maiatzera bitartean egindako galdetegi batetik aurrera, entitateak ikusi du 2009ko lehen hiruhilekoan %30 handitu dela etxerik gabeko pertsonen kopurua. Kopuru hori bertako pertsonen hazkundeak(+% 17) baldintzatzen du, baina, batez ere, etxerik ez duten etorkinen bolumenak(+% 68). Goranzko joera joan den urtean hasi zen, 2007an baino %21 gehiago.
‎Umeentzako ere txoko berezia dago, hain justu, jolas parkea jarriko baitute egun osoan. Auzoan gero eta ume gehiago omen dago, eta umeengan ikusten dute bertako pertsona nagusiek auzoko jaiak biziberritzeko aukera. Gainera, jende gehiago ari dira etortzen Goikolexaldera bizitzera, eta oso ondo konpondu dira betiko auzokideekin.
2010
‎Ezkerreko abertzale denak Euskal Herria sendo, solidario eta independentearen alde lan egin behar du eta horretarako bertako pertsonak ere horrelakoxeak izatea jarri luke helburu. Independentzia ez baita bakarrik politiko administratiboa.
‎Nola lortu? Tokiko parte hartzearen bidez. Auzoaren aldeko apustua egiten da, unitaterik txikiena eta hurbilena, bertako pertsonak beste etorkin batzuekin harremanetan jartzeko, elkarrekin gatazkaren bat konpontzeko. Topaguneak funtsezkoak dira estrategia honetan.
‎Horren haritik, eta oraingoz horretan gehiegi sartu gabe, lehen hizkuntzak gizabanakoarengan duen esanahia eta garrantzia azpimarra dezakegu. " Inongo hizkuntza ez da jaiotzetiko hizkuntza bezalakoa", honela Bloomfield bera," inor ez dago guztiz seguru ondoren eskuratutako hizkuntzan" 132 Kontua da, horrekin batera, lehen hizkuntzak ere dagokion giza taldea oinarritzen duela, hain zuzen, hizkuntza horrek bertako pertsonak elkarren artean lotzen dituelako edo, bestela esanda, pertsona horiek —hizkuntza komun hori dela eta— talde bereko kide sentitzen direlako. Hizkuntz komunitate berean" inork ezer itzuli behar ez duela" gogoratu ondoren, zera dio Bohanannek:
2011
‎Lekuko honek datu inportante parea ematen digu. Nahiz eta bera Bortzirikoa izan, Behobiako eremuetatik zerbait pasatu behar bazen, bertako pertsonak kontratatzen zituen. Ez zuen berak bere langile taldea eramaten, tokiko gazteei ematen zien lana.
‎Baina bertako pertsonak ez ziren makalak eta Nafarroara joaten ziren bertako errotetan ezkutupean irina egitera. Oiartzuarrak Arantzako errotara joaten omen ziren.
2012
‎Izan ere, Harresiak Apurtuz elkarteko bozeramaile Martin Iriberrik adierazi duenez, «gizarte osoari» eragiten dio dekretuaren aplikazioak: «Baliteke egoera arautuan dauden bertako pertsona eta etorkin asko osasun estaldura zabal batetik kanpo geratzea, egoera laboral eta pertsonalaren arabera. Ez gaitzatela engaina».
‎Pertsonak. Bikaintasunean oinarritzen den enpresak bertako pertsonen potentzialtasun osoa garatzeko ekimenak abiatuko ditu. Ekimenok hiru motatakoak izan daitezke:
‎banaka gauzatzekoak, lantaldean edo enpresa moduan. Enpresak bertako pertsona guztien parte hartzeari proiektuarentzat onuragarri deritzo. Horretarako, komunikazioaren, sariketaren eta aitormenaren bitartez, enpresak langileak motibatuko ditu eta proiektuarekiko haien atxikimendua indartuko du.
‎Ingelesezko hiztegia ikastea eta hizketa maila hobetzea da talde hauen helburua, bertako pertsonek parte hartzen baitute.
‎Hainbat pertsona elkartzen dira, sarritan taberna batean, atzerriko hizkuntza batean hitz egiteko. Ingelesa da hizkuntza nagusia, bai bertako pertsonak joaten direlako topaketa horietara, gainerako parte hartzaileei hizkuntza horretan arintasuna hobetzen laguntzeko, bai bilera horiek herrialde desberdinetako jendea erakartzen dutelako, ingelesean interes komuna eta jendea ezagutzeko modua aurkitzen dutelako. Elkarrizketa taldeak ezin hobeak dira elkarrizketa maila hobetzeko, ebakera zuzena ikasteko eta hiztegia beste hizkuntza batean gehitzeko.
‎Bartzelona. Ingeles Aktiboak hainbat jarduera antolatzen ditu Bartzelonan ingelesez, gosariak eta ibilaldiak bertako pertsonekin. The English Speaking Club harago doa eta “afariak, jaiak, kirol jarduerak eta txangoak Bartzelona inguruan” antolatzen ditu.
‎Ingelesa ikastea: Lite hitzak. Ingelesezko hitzak ikasteko pentsatua, bertako pertsonek ahoskatutako hitzen grabazioak ditu. “Hitz entrenatzaileak” erabiltzaileak ingelesez hitzak irakurri, ulertu eta idaztean dituen ezagutzak ebaluatzen ditu.
2013
‎Coach hori kanpoko aditu bat izaten da normalean, eta trebakuntza, berariazkoa (arazo jakinen aurrean) eta epe laburrera.Mentoring (edo tutore pertsonala): enpresak tutore bat esleitzen dio langileari, enpresako bertako pertsona bat, esperientzia handia duena. Tutoretzan dagoen pertsonaren aholkulari pertsonala izango da pertsona hori, hark jarraitu dezakeen eredu positiboa.Trebakuntza mota honen helburua da talentua dela-eta enpresan potentzial handia duten langileak leialtzea.
2015
‎Orain nagoen hirian pertsona batekin aitortzen hasi nintzen; hark oso maite ninduen arren eta nire arima gobernatzea onartu ondoren ere maite ninduen arren, hona etortzeari uko egiten zion. Ni gau batean otoitz egiten ari nintzela, haren premian nengoela pentsatuz, etor ez zedin Jainkoak zeukala katigu konturatu nintzen, bertako pertsona batekin neure arima tratatzea komeni zitzaidalako. Niri ez zitzaidan gogoko izan, egoera berria ezagutu beharra izanik, beharbada, ez ninduela ulertuko eta egonezina sortuko zidala eta karitate hau egiten zidanari nion maitasunagatik, pertsona hau ikusten nuen edota predikuetan entzuten nion guztian espirituzko poza ematen bazidan ere?, eta honek ere zeregin ugari zituelako, eragozpena zela uste bainuen.
‎Eta hori lotuta dago Britainia Handian erabiltzen duten Landscape Character Assesment teknikarekin. Hor agertzen diren irudiek berek azaltzen dute jende arrunta paisaia aztertzen, bertako pertsonak azterketa lan bat egiten. Jendearen partaidetzarako egokiagoak dira kualitatiboak diren metodologia horiek.
‎Sare feminista ehuntzeaz gain, zaintza eta babesa berreraiki eta emakumeentzat segurtasun espazio bat sortu nahi dute: “Etxe hau, bertako pertsonak subjektu politiko bilakatzeko espazioa izateaz gain, auzoko eta inguruetako emakumeak feminismoaren bueltan biltzeko tresna izatea nahi dugu”.
‎Sare feminista ehuntzeaz gain, zaintza eta babesa berreraiki eta emakumeentzat segurtasun espazio bat sortu nahi dute: “Etxe hau, bertako pertsonak subjektu politiko bilakatzeko espazioa izateaz gain, auzoko eta inguruetako emakumeak feminismoaren bueltan biltzeko tresna izatea nahi dugu”.
‎Hirietan batzen omen denez gaiztakeria, hiri kanpoko jauregi bunkerrek eskaintzen dute gaiztakeriarik gabeko paradisu pribatu eta baketsuak. Paradisu hauetan bizi direnek kontaktu oso txikia izaten dute hiriarekin eta bertako pertsona susmagarri eta kutsakorrekin, soilik beharrezkoa dutenean; paradoxikoki, bakea nagusi omen den ustezko paradisuan ez dago benetako harreman egonkorrak egiterik, kontrara, ustezko hiri arriskutsuetan errazagoa izaten denean.
2016
‎Aldez aurretiko prestakuntza, lotura eta jarraipena eskaintzen dute. Vicente Ferrer Fundazioak urtero 2.000 boluntario baino gehiago jasotzen ditu Anantapurren, eta bertako pertsonek bereganatu ezin dituzten zereginak garatzen dituzte. Profil zehatzak eskatzen dira:
2017
‎Diotenez, DBEa dagoelako etortzen dira immigranteak hona, gizarte prestazioak dau­delako; horregatik erroldatzen dira hemen. Hori diote, nahiz eta, datuek erakusten du­tenez, DBEa kobratzen duten gehienak bertako pertsonak izan, batez ere emakumeak. Nor daude prekarietatearen ertz ertzean?
‎Galdeketak egiten eta elkarrizketak grabatzen Iparraldeko hizkerak ezagutzen dituen bertako pertsona bat ibili da. Garrantzitsua da elkarrizketagileak euskalkien ezagutza izatea, baita galdeketak egiten esperientzia izatea ere, momentu jakin batzuetan datu emaileei behar duten laguntza eskaini ahal izateko.
‎Emaitza horiek akulturazioaren estresaren hipotesia defendatzen dute, hau da, akulturazioaren prozesuaren ondorioz osasuna kaltetzen dela (Berry eta Sam, 1996). Zehazki, Europako ikerketa batzuek aditzera eman dute etorkinek estres gehiago (Irfaeya, Maxwell eta Krämer, 2008; Singhammer eta Bancilla, 2011) eta ongizate gutxiago (Baltatescu, 2005) adierazten dutela bertako pertsonekin alderatuta.
‎Beste alde batetik, eta konparazioak egiteko, bertako pertsonek osatutako lagin adierazle bat ere egin zen (n= 306) INEren irizpideak kontuan hartuta (INE, 2010: batez besteko adina 47,75,% 51,44 emakumeak eta% 48,55 gizonak).
‎Bi kasuetan hiru talde desberdin kontuan hartzen dira (endotaldea, beste etorkinen taldeak eta bertakoak). Adibidez, (Zer harreman maila duzu bertako pertsonekin. Galdera bakoitza indibidualki analizatzen da.
‎Datuek adierazi dute Magrebeko populazioak, Latinoamerikako eta bertako populazioarekin alderatuta, estres gehiago eta ongizate gutxiago adierazten duela. Emaitza hauek partzialki konfirmatzen dute hirugarren hipotesia, ikusi delako Magrebekoak estres eta ondoez gehiago duten pertsonak direla, baina ez dela aurkitu Latinoamerikako pertsonak bertako pertsonak baino okerrago egotea. Magrebeko taldea aztertzen denean, akulturazioaren estresaren hipotesiaren suposizioak konfirmatzen dira, etorkinek bertako pertsonek baino estres edo ondoez gehiago adierazten dutelako (Berry eta Sam, 1996).
‎Emaitza hauek partzialki konfirmatzen dute hirugarren hipotesia, ikusi delako Magrebekoak estres eta ondoez gehiago duten pertsonak direla, baina ez dela aurkitu Latinoamerikako pertsonak bertako pertsonak baino okerrago egotea. Magrebeko taldea aztertzen denean, akulturazioaren estresaren hipotesiaren suposizioak konfirmatzen dira, etorkinek bertako pertsonek baino estres edo ondoez gehiago adierazten dutelako (Berry eta Sam, 1996). Emaitza hauek beste ikerketa batzuetan baieztatu dira (adibidez, Cuellar et al., 2004; Singhammer eta Bancilla, 2011).
‎Jatorri berdina dutenekin harreman maila altuagoa da Latinoamerikako gizo netan Magrebeko emakumeetan baino, eta beste etorkinekin harreman maila Latinoamerikako populazioan altuagoa da Magrebeko gizonetan baino. Emakumeak, bai magrebtarrak bai latinoamerikarrak, Magrebeko gizonekin konparatuta babes maila altuagoa jasotzen dute bertako pertsonengandik eta beste etorkinengandik.
‎Latinoamerikako taldean, berriz, zazpi faktorek esplikatzen zuten ongizatea (2=, 40, F (6,199)= 11,90; p<, 001): harremanak jatorri berdineko pertsonekin, laguntza sozialak edukitzea, babesa bertako pertsonengandik, prestakuntza, sexua, adina eta lan beharrak edukitzea.
‎Beste aldetik, estresa aurresateko hiru faktore esanguratsuak izan ziren Magrebeko taldean (R2=, 11, F (2,202)= 8,08; p pR<, 001): laguntza sozialak, babesa bertako pertsonengandik eta hautemandako diskriminazioa. Latinoamerikako taldearekin, berriz, sei aldagaik aurreikusten zuten estresa (2=, 19, F (4,199)= 8,29; p<, 001):
‎Latinoamerikako taldearekin, berriz, sei aldagaik aurreikusten zuten estresa (2=, 19, F (4,199)= 8,29; p<, 001): familiarrak hurbil edukitzea, etxebizitza beharrak edukitzea, laguntza sozialak edukitzea, babesa bertako pertsonengandik, hautemandako diskriminazioa eta autonomia.
‎Babesa( bertako pertsonak)
‎jatorri kulturala hain zuzen (F (1, 709)= 7,58; p=, 001;? 2=, 021). Magrebeko pertsonek (M= 1,74; DTM=, 62) Latinoamerikako pertsonek(= 1,57; DT=, 64) (p= M, 001) eta bertako pertsonek(= 1,54; DT=, 51) (p=, 009) baino estres altuagoa hautematen zuten.
‎Datu hauek berresten dute estresaren aldagai azaltzaile bezala errekurtso sozioekomikoen garrantzia (Jasinskaja Lahti et al., 2006; Singhammer eta Bancila, 2011), edota bizileku bat aurkitu beharrak dakarren tentsioa; prekarietatea, pilaketa, osasun eza edo immigranteek pairatzen dituzten gehiegizko prezioak gehituaz (Achotegui, 2008; Hovey eta Magaña, 2000). Hala eta guztiz, bertako pertsonen laguntza (Smith eta Bond, 1993; Ward et al., 2001) eta familikideen gertutasuna (sostengua eta kontaktua kontuan hartuz) estresaren babesle garrantzitzuak direla baieztatzen da (Hovey eta Magaña, 2000). Azkenik, argi geratzen da Espainiako Estatuan (Patiño eta Kirchner, 2008), beste testuinguru batzuetan egindako ikerketekin batera (adibidez, Navara eta James, 2005; Ward et al., 2001), diskriminazioaren pertzepzioak bi populazioetan estresa aurresaten duela.
2019
‎Enplegua enpresetan. Enpresek egiten dituzten enplegu eskaintzak eta praktiketarako perfilen aukerak identifikatzea eta bertako pertsonekin erantzuna ematea da helburua, enplegu zentroaren bidez kudeatuta. Azken helburua da eskualdean langabezia murriztea eta industria jarduerako enplegua aktibatzea, bertako talentua mantenduz.
‎Guy de Maupassant da France profondeko izaera sakona modu fidelenean jaso eta deskribatu zuen idazlea. Gustave Flauberten miresle eta laguna, le mot juste bilatzea zen Maupassantentzat ere idaztea, eta modurik naturalenean –hau da, zehatzenean, bisturi batekin bezala– marraztu zuen Frantziako errealitate kultural iraunkorra, bertako pertsona eta paisaia partikularren bidez aztertu zituen mendekua edo inbidia edo gorrotoa bezalako irrika unibertsalen mekanismoak, guztiak ere bertako pertsonaien psicologie pronfondeko sakoneran obserbatu eta deskribatuak. Hori lortzeko, naturalismoak le mote juste du giltzarri, eta zapatak oinaren neurrikoa behar baitu, Maupassantek zehaztasuna bilatzen du ipuin bakoitzeko hitz eta paragrafo guztietan.
2020
‎Hala, eremuaren mapa agertuko da, parte hartzen dutenen kokapen geografikoarekin. Horiek planoan agertzen den ikonora joan dute proposatzen den erronka egiteko, eta horrela, bertako pertsonek ere ia ezagutzen ez dituzten gauzak topatuko dituzte.
2021
‎Gure espeziea Afrikan jaio zen, eta, historian zehar, borondatez zein behartuta, handik abiatu dira talde txiki batzuk planeta osoa bete arte. Egun, Afrikatik kanpo aurkitzen dugun edozein populazio jatorri afrikarreko indibiduo gutxiren oinordekoz osatuta dago, eta bertako pertsonak oso antzekoak dira. Afrikan, aldiz, sekulakoa da aniztasuna.
2022
‎Aldi berean, egunero zure bizia arriskuan jartzen duzu. Izan ere, etxetik atera behar duzu, eta sentitzen duzu komunitateari, bertako pertsonei, erakundeei eta indigenei lagundu behar diezula. Mesfidantzaz bizi naiz, jakinda edozein momentutan aurkitzen banaute hil egingo nautela.
‎Halere, adierazi du lehen urratsak «argi eta garbi» definitu dituela presidenteordeak: «Estatuko ahalik eta puntu gehienetara joatea, bertako pertsonen iritziak jasotzea, eta ikustea zer nolako oinarriak dauden horrelako proiektu bat aurrera eramateko».
2023
‎«Negoziazio prozesu bat hasten dugun bakoitzean, akordio bat lortzeko jarrerarekin hasten dugu, eta, nola ez, modu ordenatu eta gatazkarik gabeko batean. Enpresentzat eta bertako pertsonentzat akordiorik onena lortzen saiatuko gara».
‎Proiektu hau Txekiar Errepublikan sortu zen, 2004an. Bere garaian pentsatu zuten iritsi berriak seguru asko bakarrik sentituko zirela, eta etxean otordu bat partekatzea bezain gauza sinple eta intimoa migratutako pertsona horiek eta bertako pertsonak hurbiltzeko modu bat izan zitekeela.
‎migratutako pertsonen «familiak» eta bertako pertsonen taldeak batzeko pentsatuta dago. Nahi duten pertsona guztiek parte hartzen dute, inolako adin mugarik gabe.
‎Elkarguneak gara. Sareko nodoak, bai eta bertako pertsonak ere, hainbat faktoreren arteko elkarreragin konplexuaren emaitza dira, hala nola kulturaren, harremanen sozialen eta testuinguru aldakorren barruko esperientzien artekoenak. Eta konbinazio horiek guztiak, zorionez, desberdinak dira pertsona bakoitzarengan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 26 (0,17)
bertako 22 (0,14)
Lehen forma
Argitaratzailea
Uztaro 13 (0,09)
Consumer 8 (0,05)
Berria 6 (0,04)
UEU 4 (0,03)
Alberdania 3 (0,02)
hiruka 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
Karmel Argitaletxea 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Argia 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
Pamiela 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia