2009
|
|
Kulturala baino areago helburua praktikoa zen: Amerikan bizi ziren euskal familiek
|
beren
seme alabei gizartean gora egiten, edo behera ez egiten uzten, ahalbidetuko zien hezkuntzaz hornitzea, alegia.
|
2011
|
|
Gurasoen informazioan oinarritzen den metodo hau, nolabait, berritzailea da, zeren adingabeko haurren komunikazio garapena ebaluatzeko gurasoen informazioan oinarritutako tekniken bidezko metodoak, egoera naturalaren behaketan edo froga estandarretan oinarritutako ebaluazio metodoei nagusitzen ari baitzaizkie (Pérez Pereira eta Resches, 2007), eta nagusitze hori bi arrazoiri, batez ere, zor zaie. Batetik, gurasoek
|
beren
seme alabez duten ezagutza zabalean eta sakonean oinarritzen da, zeinak haurraren komunikazio eta hizkuntza gaitasunei buruzko txosten oso adierazgarriak egiteko gaitzen dituen, bereziki egoera zehatzetan. Bestetik, metodo honen bidez haur askori buruzko informazioa biltzea errazagoa gertatzen da ikertzaileentzat.
|
|
Bestetik, metodo honen bidez haur askori buruzko informazioa biltzea errazagoa gertatzen da ikertzaileentzat. Gurasoen informazioa erabilita, halere, ez da baztertu behar gurasoek izan dezaketen subjektibotasuna
|
beren
seme alaben komunikazio garapenaz informatzean. Balizko oztopo hori gainditzeko gurasoen informazioan oinarritzen diren teknikek item zerrenda zehatzetara jo dute eta, era berean, unean uneko jokabideak eta gaitasunak biltzen dituzten galdetegietara, iraganari buruzko txostenak ekidinez.
|
2013
|
|
Zaintzailearen profila erakusten diguten datuok benetako egoeraren larritasunaz kontzientzia hartzen lagundu behar ligukete, zeren eta emakume zaintzaileek,
|
beren
seme alaba eta pertsona adindu edo gaixoez arduratzeaz gain, «gizon helduak ere zaintzen dituzte, eta horrek bere osotasunean kostuak dakarzkie: diru kostua, denborarena ere bai, batik bat aisialdikoa, energia gastua, ondoeza, gauza asko alde batera utzi beharra» (Carrasco, 2003) 2.
|
2015
|
|
Hori ere, egoera horretan bizi den adineko emakume baten ohiko sentimendua dela esan dezakegu, eta emakumeen kasuan gehiago errepikatzen dena, gainera ziurrenik, gizonezkoen kasuan baino. Hori, nagusiki, adineko emakumeek beren bizitzan zaintzara bideratutako lanak egin behar izan dituztelako da,
|
beren
seme alabena, bilobena, adineko familiakoena... Ondorioz, bestea beren buruaren aurretik jartzeko ohitura dute, eta era berean, badakite zaintza lanak zer nolako karga dakarren egin behar duenarentzat.
|
2018
|
|
Galde sorta gurasoei eman zitzaien haiek
|
beren
seme alaben ahalmen enpatikoa ebaluatu zezaten. Proba 27 itemek osatzen dute eta lau erantzun aukera ditu:
|
2020
|
|
Familiek sortua,
|
beren
seme alabei errespetuan eta jolas librean oinarritutako hezkuntza espazio bat emateko. Erreferenteak:
|
|
Kasu gehienetan, ez direnez homologatutako proiektuak izaten, familia horien eskolatu gabe daude legearen arabera (Goiria, 2014). Aipatu behar da familia horien aukera ez dela haien seme alabak etxean heztea, hau da, ez gara homescholing izenezkoaz ari; izan ere, kasu horietan, familiek proiektu kolektibo baten esku uzten dute
|
beren
seme alaben hezkuntza prozesuaren zati bat (haur horiek nolabaiteko periodikotasunez joaten dira proiektu horietara) (Carbonell, 2015; Igelmo eta Laudo, 2017; Carneros, 2018). Legearekiko egoera anomalo horri homescholing kolektibo dei dakioke, kontzeptu operatibo bezala, azpimarratuz ume hauek ez direla homescholer, hots, etxean ikasten duten umeak.
|
|
Frankismo betean, ikastolak sortu ziren euskaraz ikasi ahal izateko eta berrikuntza pedagogikoa sustatzeko asmoarekin. Gurasoek
|
beren
seme alabak euskarazko ikastetxe klandestinoetan eskolatu zituzten (Zabaleta, Garmendia eta Murua, 2015). Mugimendu hori pixkanaka haziz joan zen, eta frankismo berantiarrean legeztatu zituzten ikastolak.
|