Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 235

2001
‎Guraso horien %88, 7k onartu egingo luke bestek utziriko liburuak beren seme alabek baliatzea.
‎Izan ere, datu estatistiko batzuen arabera, hamasei urtetik beherako espainiarren %30ek bakarrik egiten du kirola aisialdian. “Jarduera fisikoa eta osasuna” gida nerabeen gurasoei zuzenduta dago, beren seme alabei ariketa egiteak osasunari dakarzkion onurak irakasten laguntzeko. Osasun Ministerioak emandako datuen arabera, neskek mutilek baino ariketa fisiko gutxiago egiten dute adin guztietan eta gizarte klase guztietan, eta ikusten da, halaber, hamaika urtetik aurrera gutxitu egiten dela bai neskatoen bai kirolean ari diren haurren ehunekoa.
2002
‎Espezialistek beren seme alabei bularra ematea gomendatzen diete amei, ekartzen dituen onurengatik.
‎Horiekin batera, hiru ikusle mota. Gurasoek, beren seme alabek errepresaliak izateko duten beldurragatik «isiltasunaren legea» delakoak, absente bihurtzen dituzte, harik eta arazoa nagusitu arte. Irakasleei ere zaila egiten zaie horrelako erasoak antzematea, ez baitira ikasgelan gertatzen, eskolako aldaketetan baizik, jolastokian edo ikastetxearen inguruan.
‎Arratsalde erdian, familiak ikastaroan irregulartasunak onartu eta dirua itzultzeko konpromisoa hartu zuen familiak, eta Ingalaterrako hegoaldera, Hastings herrian ostatu hartu zuten ikasleen itzulera bidaiaz arduratzeko konpromisoa hartu zuten. Hasieran bidaia egin zuten 48 umeetatik, hogeita hamar urte baino gehixeago geratzen ziren, Bilboko eta Alacanteko familia batzuek duela astebete antolatu baitzuten beren seme alabak itzultzea. Joan diren 32 urterekin, 9 haur espainiar baino ez dira geratuko ingeleseko ikastaroari jarraituz.
‎Eta hain garrantzitsua ez denez, erantzukizun txikiak ematea da eskatzen duten gutiziaren bat. Gurasoek hiperaktibitatea zeharka jasaten dute, askotan beren seme alabentzat bilatzen dituzten entretenimenduetan parte hartu behar izaten baitute. Horrela, seme hiperaktiboa duen ametako batek hau dio:
‎Epai horren bidez argitu zen “lizarra” izeneko gozoki produktu bat hartu zuen adingabe baten heriotzaren erantzukizun zibila. Litxarreriak, txikienentzako produktu tipikoa den aldetik, bere segurtasuna kontrolatzeko jarraibide jakin batzuk behar ditu, eta ez bakarrik haiek egiten, hornitzen edo merkaturatzen dituztenak, baita beren seme alaben eskura jartzen dituzten gurasoak ere. 1994an gertatu ziren.
‎Titia kentzea Espezialisten aholkuek talka egiten dute kasu gehienetan gizartean dauden sinesmen batzuekin. Ama askok beren seme alabak bota dituzte lagun eta senitartekoek gomendatutako sei hilabeteetara, “haurrak gero bularra ematen jarraitzen badu gutxiago independentea izango dela” dioen mitoaren laguntzarekin, María Ángeles Fernándezek zehaztu duenez. Malagako ama bat da, Esnearen Ligakoa, eta urtebete darama alabari bularra ematen.
‎Gabonetan, hilabete baino gutxiagora, guraso askok prestatzen dituzte beren seme alabei gabonetako opariak jostailu gisa erosteko. Haurrek gero eta jostailu gehiago jasotzen dituzte egun horietan, eta gehienetan gehiegikerietara iristen dira.
‎Ez dago gaizki, halaber, haurrek zer dibertitzen zuten esatea”, dio María Jesús Fuentes psikologia irakasleak. Pedagogoek, bestalde, adin bakoitzerako jostailu egokiak gomendatzen dituzte, “nahiz eta gurasoek benetan erabaki behar duten zer behar duten beren seme alabek eta zer den egokiena haiek garatzeko”, esan du Alberquillak. Gurasoek hezkuntza jokoak oparitzen jarraitzen duten arren, fabrikatzaileek adierazten dute haurrek nahiago dituztela bideo-jokoen kontsolak eta haurrentzako bereziki egindako ordenagailu berriak, batez ere anai arreba zaharragoak badituzte edo gurasoei informatika gustatzen bazaie.
2003
‎Gurasoek badakite psikologoak arazo bat ebatz diezaiekeela harenera joten dutenean, badakite beren seme alabei eta berei ere jokaera positiboa lortzen laguntzen diela.
‎), lehenengo aldiz, 100 urtetik gorako jendearengan mutazio genetiko bat identifikatu du, eta hori erabakigarria izan daiteke zahartzaroak sortzen dituen arazoak saihesteko modu bat aurkitzeko. Aditu horiek jakin zutenez, ehunka urtekoak beste batzuk baino bost aldiz sentikorragoak ziren beren DNA mitokondrialean mutazio bera izateko, mitokondrioan dagoen DNA zatia edo zelularen “zentral elektrikoa”, amatik beren seme alabetara bakarrik igarotzen dena. Giuseppe Attardi doktoreak, biologia molekularreko irakasleak eta aurkitzaileetako batek, esan zuen oraindik ere laborategian azterketa berriak egiten ari direla mutazio genetikoaren eragin fisiologiko zehatza zehazteko.
‎Produktua erabili duten gurasoei gomendatzen diete beren seme alabak pediatrarengana eramatea, badaezpada ere.
‎Sentiberatasuna dela eta, oso pertsona ahulak dira akats fisiko bati buruzko iruzkin iraingarri edo barregarri baten aurrean; esate baterako, belarriak," murmurioak". Itxura horrengatik eta izan ditzakeen ondorio psikologikoengatik lizunkeriarik gerta ez dadin, gero eta guraso gehiagok hautatzen dute beren seme alabei ebakuntza kirurgikoa egitea. Gaur egun, arrazoi horregatik esku hartzen duten hamar pertsonatik zazpi adingabeak dira, eta belarrien zuzenketa (otoplastia) biztanleriaren sektore horrek gehien eskatzen duen kirurgia da, Kirurgia Plastikoaren, Konpontzailearen eta Estetikoaren Espainiako Elkarteak (SECPRE) emandako datuen arabera.
‎Odontologoek zehaztu zuten gaixotasun periodontala duen pertsona batekin ez duela esan nahi nahitaez infekzioa kutsatu behar denik, baina arrisku handiagoa dagoela. Beraz, periodontitiak dituzten gurasoei gomendatzen zaie beren seme alaben aho hortzetako osasuna ahalik eta gehien zaintzea eta dentistarengana eramatea.
‎Juan José Díaz Madrilgo Carlos III. Osasun Institutuko zuzendariak koordinatu zuen ikastaroa, eta bertan azaldu zen ordu gehien eserita ematen dituzten emakumeek goi mailako seme alabak dituztela, eta umekia hilik dutela. Medikuek ohartarazten dute emakumeek badakitela zer jarrera diren kaltegarriak, bai beren osasunarentzat, bai beren seme alabentzat. Jarrera desegokiak dituzten haurrek beren bizitzan arazo kardiobaskularrak izateko aukera handiagoa dute.
‎Horregatik, Gurasoen eta Eskolaren Europako II. Egunaren helburua da gurasoek hezkuntzan parte har dezaten sustatzea, eskolan parte hartuz eta irakasleekin lankidetzan arituz. Gurasoek jakin behar dute beren seme alaben eskolako arazoetan eta harreman pertsonaletan parte hartzeak aukera ematen diela nola eboluzionatzen duten jakiteko eta haien kezkei edo arazoei buruz jakiteko. Datuek, azterketek eta iritziek agerian uzten dute Espainiako familiak seme alaben eskola errealitateari bizkar emanda bizi direla.
‎Hala ere, bitxia da familiek seme alabek irakasleekin eta ikaskideekin dituzten harremanei buruzko ikuspegi ez hain positiboa izatea. Eskola umeek jasan ditzaketen indarkeria egoerei dagokienez, familiek uste dute beren seme alabek adierazten dutena baino tratu txar gutxiago gertatzen dela. Hala, ikasleen% 49,4k dio eskolan irainak jasotzen dituela, eta hamar gurasotik bik bakarrik uste du hori gertatzen dela.
‎Presentzia handiagoa du beste jarduera osagarri batzuetan, hala nola txangoak, jaiak, kirol ekitaldiak, antzerkia… Gure inguruko herrialdeekin alderatuz gero, ikusten da gurasoek irakaskuntza prozesuetan parte hartze zuzenagoa dutela Austrian, Herbehereetan eta Suedian. Soziologoek adierazi dute gurasoek onartu behar dutela, etxera iristean, denbora eman behar dutela beren seme alabekin batera zereginak errepasatzen. Hala ere, alderdi horri dagokionez, zehaztu dute familiek seme alaben betebeharretan parte hartzea erabakitzen dutenean irakasleen laguntza behar dutela esku hartzea eraginkorra eta emankorra izan dadin.
2004
‎Hala ez bada, jatetxe arloko zentro edo enpresa kolektiboari eska dakioke elikadura kudeatzeko. Horrela, gurasoek badakite zer jan duten beren seme alabek egunero, eta afari anitza egin dezakete, egunean zehar egiten den elikagai ekarpena osatzeko, hori funtsezkoa baita haurren garapen eta hazkuntza normalerako. Egokiena afaria bi platerez osatzea da, haurrek jakin dezaten zein garrantzitsua den eguneko otordu hori, eta jakien errazio gomendatuak bete ditzaten, haur bakoitzaren adinaren arabera.
‎60 bat herri bakartuta geratu ziren errepidez. Ikastetxe askok ez zituzten ateak ireki, eta hala egin zutenek beren seme alabak jasotzeko eskatu zieten gurasoei, ekaitza indarrez zebilelako orduak igaro ahala. Oviedon, bi lagun zauritu ziren, gainean markesina bat erortzean.
‎Datorren ikasturtean txat bat prestatuko da, eta bertan irakasle talde batek lagunduko die gurasoei beren seme alabek dituzten arazoak konpontzen etxeko lanekin.
‎Gaiak, irakasgaiei buruzko edukiak eskaintzen dituztenak Matematika, Fisika, Kimika, Biologia, Gaztelania, Literatura, Historia…; Hobeto bizitzea, Administrazioaren zerbitzuei, aisialdiko jarduerei, ohitura osasungarriei, eskolarako laguntzari eta abarri buruzko atalekin; Aisia eta Denbora Libreko atal bat, eta Kontsultei buruzko beste bat, hiztegi eta entziklopedietara sarbidea ematen duena. “On line” tutoretza Datorren ikasturtetik aurrera, nobedade nagusia irakasle talde bat izango da, eta arratsaldeetan egongo da eskuragarri, ziurrenik 17:30etik 21:00etara, astelehenetik ostiralera, gurasoek beren seme alaben betebeharrekin zerikusia duen edozein arazo “txataren bidez” artatzeko. Asteburuetan ere emango da zerbitzu hori, baina ordutegia zehaztu gabe dago.
‎Industriak erantzuten du Martin Patersonek, Erresuma Batuko Food and Drink Federation eko zuzendari nagusiak, bere aldetik, zereal fabrikatzaileen alde egiten du, eta ziurtatzen du elikagai horiek direla haurren elikadura osasunerako historian egin den ekarpen garrantzitsuena. «Zereal sorta zabala eskaini besterik ez dugu egiten, gurasoek beren seme alabei gehien komeni zaiena hauta dezaten», dio duela gutxi argitaratutako ohar batean. Merkatuan eskaintzen diren produktuek hau diote:
‎Hori posible izan dadin, aitak eta amak haurrekin zuzen jolasten ikasi behar dute, baita aisialdi didaktikoaren aldaerak diseinatzen ere. Gaur egun, seme alabak dituzten bikoteek zailtasunak dituzte beren seme alabekin entretenitzeko une bat aurkitzeko. “Baina kantitateak eta kalitateak ez dute hainbeste axola”, dio Elizabeth Fodor psikopedagogoak.
2005
‎...sozioekonomikoarekin baino, Nuria Almirall eta Roser Torné psikologoek, Kataluniako Haurren eta Nerabeen Arretarako Zuzendaritza Nagusiko profesionalek, “Haurren tratu txar fisiko larriak eta lau urtetik beherakoak” txostena egin baitute, eta Tornék dioenez, “haurren tratu txarretan ez dago alderik klase sozialen artean, eta, imajinatzea zaila izan arren, klase altuko gurasoek ere beren seme alabak jotzen dituzte”. Ildo horretatik, adituak adierazi du “errealitatearen pertzepzio okerra” dagoela, eta horrek haurren tratu txarren kasuak baliabide gutxi eta egiturazko arazoak dituzten familiekin lotzen dituela.
‎Portaera oldarkorrak saihesten dituzte, eta gehiago kezkatzen dira trafiko istripua izateko. Harrigarria bada ere, 41 eta 55 urte bitarteko emakumeek ezbehar ugari izaten dituzte, baina uste da beren seme alabek ibilgailua erabiltzen dutela, eta haien ezbeharrak amei kontatzen zaizkiela. Azterketa horrek adierazten du, halaber, kostaldean dagoela ezbeharren indizerik handiena.
‎Herrialde pobreetan, haurrak laster iristen dira helduarora; eskolatuak osasuntsuagoak dira, senar emazteen adina bospasei urte atzeratzen dute eta arazo gutxiago sortzen dituzten erditzeak izaten dituzte, familia plangintzara gehiago iristen dira, beren progenea zaintzeko gaitasun handiagoa dute, eta, hiesaren kasuan, hobeto ezagutzen dituzte arriskuak eta ama semearen infekzioa saihesteko modua. Gainera, ama bihurtu ondoren, beren seme alabak, haurrak, beraiek baino hobeto hezi daitezen borrokatzen dira, horrela lekuko itxaropentsu bat hurrengo belaunaldira pasatuz. Save the Children ek gomendatzen du garapen bidean dauden herrialdeetan irakaskuntza publikoa doan izan dadin bultzatzea; nesken asistentzia diruz laguntzea eta irakasleak prestatzea, eskolan konfiantza izan dezaten.
‎Gainera, ikasleak Bigarren Hezkuntzaren amaieran lan monografiko bat egitera behartzearen alde daude, beren ezagutzak lotu eta liburutegiak erabil ditzaten. Azkenik, espazio horien funtzionamendu ordutegia zabaltzea eskatzen dute, familiek ere beren seme alaben hezkuntzan parte har dezaten.
‎Gurasoek beren seme alabek beren adinerako egokiak ez diren jokoetan sartzea galaraz dezakete
2006
‎Alderantzizko hipoteka kontratatzeko erabakia adineko pertsonek eta beren seme alabek edo gertueneko senideek elkarrekin har dezaten aholkatzen dute banka erakundeek.
‎Neurri hori Kantabriako Osasun Zuzendaritza Nagusiak, Castro Urdialeseko anbulatorioak, Gurutzetako Ospitaleak eta Euskal Autonomia Erkidegoko Zainketa Epidemiologikoko Zerbitzuak batera abian jarritako jarduera protokoloaren parte da. Era berean, osasun arduradunek gurasoekin harremanetan egon dira, eta bertan adierazi zaie nola jokatu behar duten beren seme alabek ospitalean dauden lau gaixoek dituzten sintoma hauetakoren bat izanez gero sukarra eta konbultsioak. Gurasoak, berriz, “pixka bat lasaiago” agertzen ziren, eta “atzamarrak gurutzatuz” diru gehiago izan ez dadin, ama bat onartzen zuen.
‎Lehenek, obulu beretik garatuta, beren geneen %100 partekatzen dute, eta bigarrenek, berriz, obulu ziklo berean bi obulu aldi berean askatzearen ondorioz sortzen dira. Jateko gogoaren ebaluazioa amek egin zuten, eta galdetegi batean erantzun zuten zer nahiago zuten beren seme alabek 77 elikagaiko talde batean, oso desberdinak baina lau kategoriatan multzokatzeko modukoak: haragia eta arraina, barazkiak, frutak eta postreak.
‎Espainiako Onkologia Medikoko Elkarteak ipuin bat argitaratu du bularreko minbizia duten amek beren seme alabei gaixotasuna azal diezaieten
‎Dekretu horrek zilbor hesteko odol bankuak “ezkutuan” eragozten ditu, Crio Cord en jakinarazpen batean adierazi zuenez, dekretuak dituen betebeharrek ezinezko egiten dute zentro pribatu horien jarduera eta abiaraztea. Dekretuaren arabera, “enpresa askatasunerako eskubidea hausten du, legezko jarduera baterako etekinak lortzea debekatzen baitu, eta murriztu egiten du familiek beren seme alaben eta senideen osasuna babesteko duten eskubidea”. Zentro honek bidalitako oharraren arabera, arau berriak “dohaintzen borondatezkotasun printzipioa hausten du, Espainian gordetako ‘desjabetu’ direlako”.
2007
‎10 eta 17 urte bitarteko haur eta gazteek sexu materialarekiko duten esposizioa hamar puntu hazi da 2004az geroztik, eta “online” jazarpena ere handitu egin da —100 haurretik hamarrek jasaten dituzte egoera horiek— Gaur egun, Interneten egiten diren delituen erdiak haurren pornografiarekin lotuta daude, eta haurrei eskainitako orrien herenak eduki desegokiak ditu, adierazi zuen Garitaoinaindiak. Segurtasuna Hala ere, Espainiako familiek ez dute ia neurririk aplikatzen beren seme alaben jarduera ordenagailuaren aurrean zaintzeko, EHUko irakasleek nabarmendu zuten. Espainiako etxeen %32k bakarrik jartzen ditu Internet erabiltzeko arauak, Europako batezbestekoa %45 denean.
‎Hala, ezin dituzte Interneteko sarbide libreko eduki guztiak kontrolatu, konpainiek azpimarratu zutenez, konpromisoa hartu zuten “ingurune baliokide” batean helduentzako bakarrik sailkatuta zeuden edukiak ez eskaintzeko eta baldintza hori hirugarrenen edukietara zabaltzeko. Halaber, konpromisoa hartzen dute zerbitzu mugikorren erabilerari buruzko informazio egokia emateko, kontsumitzaileak beren seme alabekin gaiari buruz hitz egitera animatzeko eta “bezeroen ezagutza hobetzeko” kontzientziazio kanpainak diseinatzeko. Telefónicak badu “borondatezko erregulazio kode” bat, erantzukizun sozial korporatiboaren parte dena, eta horri dagokionez, Espainiako konpainiaren iturriek ziurtatu zuten.
‎Higienea, funtsezkoa Pneumologoek azpimarratzen dute neurri higieniko familiarrak funtsezkoak direla etxeko haurren artean gripeari aurrea hartzeko, babesik ezagatik eta infekzioak hartzeko erraztasunagatik, bereziki neguan. Alde horretatik, gogoan dute errakuntza arrunt bat dela sinestea gripe edo katarro prozesuetan murgilduta dauden helduek beren seme alabei, auzokoei edo hurbilekoei soilik transmiti diezaieketela hurbileko arnasketaren bidez, baina, egia esan, eskuekin duten kontaktua kutsatzeko elementu garrantzitsuenetakotzat hartu da. Hori horrela da doministiku edo eztul egin baino lehen haiekin ahoa estaltzeko ohituragatik, eta gure eskuak beste pertsona batzuengana fisikoki hurbiltzeko erabiltzen ditugulako.
‎Gero eta zor handiagoak direla eta, familia batzuek trafikatzaileei eman behar izaten diete seme alabaren bat. Zor horiek, pobrezia areagotzearekin batera, handitu egiten dira, eta familia batzuk beren seme alabetako bati trafikatzaileak ematera eramaten dituzte. Trafikatzaile horiek ziurtatzen diete haurrek egoera onean lan egingo dutela Thailandiako familia aberatsentzat.
‎Gurasoek beren alaba nerabeak arrisku jarduera horietan sartzea nola saihets dezaketen galdetuta, Bardone Cone Interneteko konexioa duten ordenagailuak etxeko eremu komun batean mantentzearen alde agertu da, nerabeek bisitatzen dituzten web orriak ikusteko. Eta gurasoek egiaztatzen badute beren seme alabek elikadura nahasteen aldeko web orria bisitatu dutela, psikologoak gaiari buruz argi eta garbi hitz egitea gomendatzen du.
‎Eukids On line proiektu europarraren barruan dago. Nerabeek Sarean izandako esperientziak komentatzen zituzten eztabaida taldeen bidez, Garitaonaindiak datu baliotsuak lortu ditu, Interneten erabilera eta haien eta gurasoen arteko harremanak hobeto ulertzen laguntzen dutenak, gurasoek, normalean, beren seme alabek baino trebetasun gutxiago duten eremu batean.
2008
‎Guraso askok diote ez zaizkiela arrotzak gertatzen beren seme alabek erabiltzen dituzten hitz asko:
‎Gurasoek kezkatu behar ote lukete beren seme alabei ulertzen ez dietelako?
‎Ikasle hauen hezkuntza beharrak ez dira txikiak ikastetxe pribatuetara doaz, garraiobide bereziak behar dituzte, ikasmaterial osagarria..., eta familiek diru asko behar izaten dute beren seme alaben ikasketei aurre egiteko.
‎“hiru haurrak nabarmen nabarmentzen dira frantsesezko klaseko ikaskideekiko, denek ateratzen dituzte nota bikainak hizkuntza horretan; irakasleek galdetu didate ea etxean frantsesez hitz egiten dugun, hizkuntzan duten azentu onagatik”. Ikasteko metodoak Metodorik erabiliena OPOL da (one parent, one language) Familia elebidun edo eleaniztunek, beren seme alabekin ama hizkuntzan komunikatzean, OPOL metodoa erabiltzen dute gehien (one parent, one language aita/ ama, hizkuntza bat). Adituen arabera, metodo horrek eragiten du elebitasun goiztiarragoa eta sakonagoa.
‎arte ram Zertarako ikusi nahiko gaitu irakasleak? Guraso askok beren seme alaben tutorearekin elkarrizketa pertsonala egiteko eskaera dela eta egiten duten galdera da; izan ere, sarritan gertatzen da ikasleak arazoren bat edo zailtasunen bat duela ikasgelan. Tutoretzek koherentzia handiagoa lortzen dute haurrak eskolan eta etxean duen hezkuntzaren artean Errealitatetik urruti.
‎" Guk ezagutzen dugu deitzen duten gurasoen egoera, guk geuk jasan dugulako. Horregatik, hemendik eskua luzatzen diegu eta beren arazoak konpontzen laguntzen diegu", bere burua eskaintzen du, eta guraso guztiei gomendatzen die egunero galde diezaietela beren seme alabei nola dauden eskolan, beren ahotsaren tonua beha dezatela.. eta eskolako jazarpenen bat jasaten ari diren susmorik txikiena badute, ez izan zalantzarik eta deitu. ACAEren eskutik, Kataluniako Eskola Jazarpenaren Aurkako Elkartea (ACAECAT) ere sortu zen.
‎Haurrek izan behar dute lehentasuna HIESaren aurkako munduko gai zerrendan”. Aurrerapenak Txostenak adierazten du 2006an diru sarrera ertaineko eta baxuko herrialdeetako 351.034 emakume haurdun tratatu zituztela beren seme alabei GIBa ez transmititzeko. Horrek esan nahi du% 60 hazi dela 2005arekiko.
‎2006an, 350.000 haurdunek baino gehiagok hartu zuten tratamendua beren seme alabei GIBa ez transmititzeko
‎Saiatzen dira adingabeak dibertitzen, ikasten eta Zeinu Hizkuntzan irakurtzen. Bestalde, “Ipuin bat esango dugu” gidak jarraibideak eta jarraibideak ematen dizkie gurasoei, beren seme alaba gorren irakurketa errazagoa izan dadin. Argitalpen honek bi pertsonaia ditu ardatz:
‎Lortutako emaitzen txostena jasoko dute. Promete Fundazioaren eta Madrilgo Unibertsitate Europarraren laguntza duen ekimen honekin, CTY Españak nahi duten guraso eta ikastetxe guztiei beren seme alaben edo ikasleen gaitasun potentziala ezagutzeko aukera eman nahi die. Zenbait ikerketaren arabera, ikasleen% 5ek hezkuntza premia bereziak ditu, gaindotazioaren arabera.
‎Ia ezinezkoa da haur bat bere inguruko publizitate mezuetatik isolatuta edukitzea. Gobernuak gai horretan aldaketak egiteko ateak irekitzen ari diren honetan, familiak dira atzean geratu behar ez dutenak, beren seme alabentzako elikadura hobeari buruzko informazioa eman behar dutenak eta, beharrezkoa bada, etxetik bertatik elikadura ohituren birbideratzea egin behar dutenak. Zalantzarik gabe, guztion lana da haur baten obesitatearen garapenean eragina izan dezaketen faktoreak ahalik eta gehien geldiaraztea.
‎Etapa hori bi ziklotan antolatzen da, 0tik 3 urtera eta 3tik 6 urtera, eta bi zikloak borondatezkoak diren arren, Espainian bigarren zikloko eskolatze tasa biztanleen %95era iristen da. Izan ere, gero eta gehiago jabetzen dira gurasoak oso garrantzitsuak direla adin goiztiarreko trebetasunak ikasteak eta eskuratzeak; izan ere, gurasoek beren seme alaben hezkuntza prozesuaren oinarriak finkatuko dituzte derrigorrezko etapetan. Haur Hezkuntzan, familiek lankidetza estua izan behar dute hezkuntza prozesuan.
‎Bilaketa Ikasturtearen hasieran, guraso asko hasten dira beren seme alaben eskola irakaskuntza indartzeko beharra planteatzen irakasle partikular baten kanpo laguntzarekin, bai aurreko ikasturtean ikasleak irakasgai jakin batekin zailtasunak izan dituelako, bai ikasturte berrian" zaila" den irakasgai berri bati aurre egin behar diolako. Ikasleen zentro bereko lagun edo irakasleen gomendioak dira gurasoek irakasle horien bila erabiltzen dituzten baliabideetako batzuk, baina, azken urteotan, Sarean ugaritzen hasi dira bi aldeak harremanetan jartzeko atariak.
‎Abantailak eta desabantailak Zentro horietako gehienak Espainian bizi ziren atzerritarren seme alabei beren herrialdean zuten hezkuntza sistemaren jarraipena edo ikasketak hasteko aukera emateko sortu ziren, beren kultura eta hizkuntza kontserbatu ahal izateko. Hala ere, Espainiako familiak laster hasi ziren irakaskuntza horiek beren seme alabentzat eskatzen, eta, oro har, oso txikitatik atzerriko hizkuntza batean hasteak eta kultura anitzeko giro batean garatzeak erakartzen zituen. Gaur egun, ikastetxe horietako askotan 50 nazionalitate desberdinetako ikasleak elkartzen diren arren, ikasle gehienak Espainiako ikasleak dira.
‎Eta Sarean haurrak babesteko armarik onenak hezkuntza eta informazioa dira beti. Horretarako, tresna ugari daude gurasoek beren seme alaben edukiei buruzko erabakiak har ditzaten. Baina egia da Interneten guraso guztiak ez daudela behar bezala prestatuta.
‎Duela urte batzuetatik hona, udal erakundeek, erakunde autonomikoek edo ikastetxeek berek ematen dizkiete gauzak. Erakunde horiek oporraldietan ikastetxeak irekitzeko hainbat programa antolatzen dituzte, familiei beren seme alabak beren ikastetxera edo beste ikastetxeetara joateko aukera ematen dietenak lanegun horietan. Bertan, jolas eta aisialdi jarduerak egiten dira, eta, horiei esker, eguna dibertigarria da haientzat.
2009
‎Jokotik telebistara Adin horretako haurren izaera kezkagarria eta jolas egituraturik eza gorabehera, Zeelanda Berriko ikertzaileak, azterlanaren hasieran, ahalik eta modu objektiboenean neurtzen saiatu ziren haurren jarduera fisikoa. Gurasoei eskatu zitzaien astean zenbat ordu ematen zituzten beren seme alabek dantzan, bizikletaz, jolastokian jolasten, jarduera antolatuetan parte hartzen eta igeri egiten, baita jarduera sedentarioagoetan ere. Bi urtetik gorako pertsona orok 30 minutu egin lituzke jarduera fisikoa egiteko, intentsitate ertainekoa ia egunero.
‎Bi azterketen emaitzen arabera, beharrezkoa da haurren obesitatearen eragina murrizteko prebentzio programa bat egitea. Gurasoen laguntza ezinbestekoa da programa horiek funtziona dezaten, beraiek baitira, beren seme alaben adina kontuan hartuta, egoera alda dezaketen bakarrak. Gurasoentzako prestakuntza eta aholkularitza oso garrantzitsuak dira haurrek obesitaterik gara ez dezaten, eta hortik eratortzen dira etorkizunean haien bizi kalitatea okertuko luketen gaixotasun asko.
‎Udaleku edo kanpaleku antolatuak dira gurasoek beren seme alaben udako oporren osagarri gisa gehien estimatzen dituzten baliabideak; are gehiago, programa horietan ohikoak diren jolas eta kirol jarduerez gain, gazteek beren denboraren zati bat atzerriko hizkuntza baten ezagutza indartzen ematen badute. Hala ere, jarduera hau ez da egokia poltsiko guztientzat, batez besteko kostua 800 euro ingurukoa izan baitaiteke 15 eguneko kanpalekurako.
‎Keinu horiek zenbat eta ulergarriagoak izan, orduan eta errazagoa izango da hitzezko aberastasuna lortzea, eta, ondorioz, haurrak arazo gutxiago izango ditu eskolatzen hasten denean. Gurasoek beren seme alabek komunikatzeko hitzik gabeko trebetasuna har dezaten duten eginkizuna funtsezkoa da, eta trebetasun horrek familien maila sozioekonomiko handiagoa eragiten du. Chicagoko Unibertsitatearen azterlan batek dio, keinuen aberastasuna hurrengo hiztegiarekin lotzen duen lehena.
‎Los Angelesko (Estatu Batuak) “Fecity Institutes” klinika da etorkizuneko gurasoei beren seme alaben ezaugarri fisikoak aukeratzen laguntzen dien munduko lehena. Erabiltzen den teknika ezarpenaren aurreko diagnostiko genetikoa (DGP) da, eta ama umetokira eraman aurretik enbrioi osasuntsuak hautatzeko balio du, eritasunak edo herentziazko malformazioak saihesteko.
‎Beren ustez, beren seme alabek beren garaian egin zutena baino askoz gutxiago ikasten dute, batez ere matematikan eta ingelesez.
‎% 46k, berriz, uste du gelen egungo maila baxuegia dela. Izan ere, uste dute beren seme alabek askoz gutxiago ikasten dutela beren garaian, batez ere matematikan eta ingelesez, beren bi irakasgai gogokoenak baino. Irakaskuntza maila gogortzeko eskaera ez dator bat seme alabentzat nahi duten ikastetxearekin.
‎Sussexko Unibertsitatearen (Erresuma Batua) azterketa berri batek erakutsi duenez, txikitan amek seme alabekin hitz egiteko duten moduak eragin onuragarria eta iraunkorra du gizarte trebetasunetan. Emaitzek erakutsi dutenez, amek beren seme alabei beste pertsona batzuen sentimendu, sinesmen, desio eta asmoez hitz egiten dietenean, gogo aldarteei buruzko mezurik jasotzen ez duten haurrek baino hobeto ulertzen dute gizartea. Haurrek hobeto ulertzen dute gizartea, amek sentimenduez hitz egiten badiete.
‎Aitzitik, horiek guztiz didaktikoak dirudite. Gurasoei beren seme alaben garapen sozial eta emozional egokian laguntzeko beste gomendio batzuetan oinarritutako argitalpenak asko dira. Aholku hauek ematen dituzte:
‎Aragoiko konpilazioak azaltzen du, halaber, banatu beharreko ondasunen balioaren% 50 gutxienez utzi behar zaiela ondorengoei. Beste berezitasun arau-emaile bat da testamentugileek beren seme alabei dagokien jaraunspen zatitik deskontatu ahal izango dituztela beren bizitzan haiei egindako dohaintzak. Katalunia.
‎Pfizer Fundazioak egindako azterlan batek sare sozialen erabileran gazteek dituzten ohiturak aztertu ditu. Ondorioen arabera, gurasoen %40k ez daki beren seme alabek kontu pertsonala dutela plataforma zibernetiko horietako batean. Datu horrek adierazten du helduek ez dutela kontrolatzen gazteek Interneten duten erabilera.
‎Bularra hartzen ez badu, besteak beste, diabetea eta artereoesklerosia, arteria hipertentsioa, minbizia edo obesitatea izateko arriskua dago, eta Hernándezek adierazi zuen, besteak beste, amak ere izan ditzakeela zenbait arrisku, hala nola, bularreko minbizia izatea edo zahartzaroan hezurren hauskortasuna areagotzea. Ama batzuek beren seme alabak ez maitatzeko dituzten arrazoiei dagokienez, doktoreak adierazi zuen osasun klaseak “abandonatu eta interesik ez duela”, bai eta industriak “presioa” egiten duela ere, eta, ondorioz, edoskitzea ezesten dela. Hernándezek adierazi zuen ama askok ez dakitela zer ondorio izan ditzakeen semearentzat.
‎10 urtetik beherako haurrak dituzten familien %47k adierazi dute beren seme alabek gaizki jaten dutela
‎Haurrek oso elikagai gutxi jaten dute, eta ia erdiak ez dira inoiz jaten zenbait produktu, hala nola barazkiak eta lekaleak (%64), arraina (%44) eta frutak (%40). Galdetutako gurasoek adierazi dute beren seme alabek batez beste bederatzi produktu mota jaten dituztela, baina gehienak esnekiak eta deribatuak dira, baita pastak, ogia, patatak eta abar ere. “Haur horiek ez dute arazorik epe laburrean, baina laster konponduko ez diren ohitura txarrak hartzen dituzte”, ohartarazi zuen Zaragozako Miguel Servet ospitaleko Gastroenterologia eta Haurrentzako Nutrizio Unitateko buruak, Luis Ros doktoreak.
2010
‎Gurasoak zenbaitetan saiatzen dira beren seme alabek bete ditzaten eurek bete ezin izan zituzten ametsak...
‎Guraso asko ahalegintzen dira beren seme alabek eduki ditzaten eurek eduki ez zituzten ikasketak edo lanbidea.
‎Nolanahi ere, gurasoek erabakitzen dute zenbat aurreztu nahi duten. Erakunde askotan, beren seme alaben izenean egin nahi duten aldizkako ekarpena hautatzeko aukera ematen diete bezeroei. Ekarpen bereziak ere egin ditzakete edozein unetan.
‎Gaixotasun alergikoen eta atopiaren aurkako garapen edo babesarekin ere zerikusia izan dute. Hala ere, bularra ematen duten amek beren seme alabei eskaintzen dieten esnearen osaera hobetu dezakete dieta hobetze hutsarekin, adierazi zuen ikertzaileak.
‎Zein dira Irakaslearen Defendatzailearen azken txosteneko ondorio deigarrienak? Zenbait gurasok beren seme alabak gogor defendatzeko hartzen duten jarrera, beste iturri batzuekin kontrastatu gabe haiek gertaera jakin batzuei buruz ematen dieten bertsioa. Irakasleek diotenez, sarritan, guraso batzuek baimena kentzen diete ikasle horiei mugak jartzen saiatzen direnean edo elkarbizitzarako oinarrizko arauak bete nahi dituztenean.
‎Zein dira guraso batek irakasle bati eraso egiteko dituen arrazoi nagusiak? “Guraso batzuek ahaztu egiten dute ikastetxeak elkarrekin bizitzeko eta arau batzuk betetzeko lekuak direla” Guraso batzuek ahaztu egiten dute ikastetxeak elkarrekin bizitzeko eta arau batzuk betetzeko lekuak direla, eta beren seme alaben jarduteko askatasuna amaitzen dela besteen eskubideak urratzen dituztenean, irakasleak edo ikaskideak izan. Oro har, eraso horiek sortzen dira gurasoek uste dutelako, irakaslearekin hitz egin gabe, semeak errealitatearekin zerikusirik ez duten gertakari batzuen bertsio desitxuratua ematen duela.
‎Gurasoek neurri handiagoan ulertzen dituzte eskola programak, gehiago baloratzen dute seme alaben hezkuntzan duten zeregina eta haiekin duten komunikazioa hobetzen dute. Ikastetxearen eginkizuna Batzuetan, irakasleak kexu dira familiek beren seme alaben hezkuntzarako behar adinako interesik ez dutelako edo haiengandik espero adina laguntzen ez dutelako. Baina zentroak behar diren bitartekoak jartzen ditu lankidetza horretarako?
‎Helburu nagusia da gurasoei sentiaraztea ikastetxea osatzen dutela. Hori lortzeko, hasieratik azaldu behar zaie beren seme alaben hezkuntza prozesuan duten leku nabarmena eta eskolan egiten den lanari etxean eman behar dioten jarraipena. Funtsezkoa da familiei argibideak ematea ikastetxearen proiektu akademikoari, bertan onesten diren aldaketei eta ikasturtean antolatzen diren jarduerei buruz.
‎Protégeles en iritziz, beharrezkoa da gurasoek sare sozialetan parte hartzea eta beren profilak sortzea. Beharrezkoa da beren seme alabak zein ingurunetan mugitzen diren jakitea, baita eskolan zergatik gertatzen zaien edo haiekin harremanak dituzten lagunez arduratzea ere. Baina entrometimentua saihestu behar da, eta, horregatik, ez dugu gomendatzen profil faltsurik sortzea.
‎Bertan, segurtasun arauak, Sareari buruzko legeria, iragazte sistemen azterketa konparatiboak, behar izanez gero nora jo behar den eta abar biltzen dira. Gurasoek gaur zailagoa dute beren seme alabak nondik nora dabiltzan jakiteko. Egia esan, bai.
‎Funtsezkoa da lan askotan eta, jakina, ikasleentzat. Gurasoek Internet erabili behar dute, berriro diot, gizarte sareren baten funtzionamendua ezagutu, bideo-joko batekin jolastu, mugikor bat erabili eta beren seme alabek aisialdian erabiltzen dituzten tresnak ezagutu. Adin txikiko gehienek ordu gehiago ematen dituzte urtean pantailen aurrean ikastetxean baino.
‎Ikaskuntza digitalean, seme alabak beti aurretik joango dira? “Gurasoek beren seme alabek aisialdirako erabiltzen dituzten tresnekin ohitu behar dute” Kasu gehienetan. Hau ez da ezkorra izatea, errealista izatea da.
‎“Bazkaldu ondoren, loditzeko une horretan, hobe da gurasoek siesta lo egitea eta haurrei bainua debekatzea geroago arte, atsedena hartuta, oskarbi daudenean eta ondo zaindu ahal dituztenean”, esan du. Zaintza eta babes neurriak Igeriketa klaseek haur txikiei itotzeko arriskua murrizten dute, baina ez dira helduen ikuskaritzaren ordezko Arduragabekeria txikiak amaiera txarra izan dezakeenez, AEBetako Pediatria Akademiak (AAP) gurasoei eskatzen die ahalik eta arreta handiena jar diezaietela beren seme alabei igerilekuan dauden bitartean, eta babes neurriak har ditzatela igeri egiten edo batetik gertu jolasten duten bakoitzean. “Duela gutxi egindako ikerketek erakusten dutenez, igeriketa eskolek itotzeko arriskua murriztu egin dezakete 1 eta 4 urte bitarteko haurrengan; hala ere, irakaspenek ez dute ordezkatzen helduen ikuskapena, haurrak uretan edo uretatik hurbil daudenean”, nabarmendu du Contrerasek.
‎Hala ere, dibertsioa ez da kasu honetan ere murrizten. Gurasoek ez dute seme alabek surfa egiteko beldurrik, “haiek ere beren seme alabekiko independenteak izaten ikasten baitute”, onartu du Jesús Borregok. “Seme alaben gaitasunetan konfiantza izateak beste modu batera hautematen laguntzen die, beren independentzia sustatzen duten erabaki objektiboak hartzen”, erantsi du.
‎Gomendio horietan, ikastetxeei eskatzen zitzaien saltzeko makinak kentzeko eta ikastetxe guztiei gantzak, azukreak eta gatza dituzten elikagaiak kentzeko. Osasun Sailaren jarraibideek zenbait elikagai eskola jantokietan kontsumitzeko maiztasuna ezartzen zuten, gurasoek beren seme alabak eskolatik kanpo nutrizioaren ikuspegitik hezteko informazioa ematen zuten eta berariazko premietara egokitutako menu bereziak garatzen zituzten, hala nola alergiak edo elikagai jakin batzuekiko intolerantziak. “Eskolan osasuna irabazi” gida helburu duen taldearen artean zabalduko da, batez ere hezkuntzaren esparruan.
‎Horixe da TDAHren eta dislexiaren kasua. Diagnostikatzen zaizkien helduek sufritu egiten dute beren seme alabek izango dituzten ala ez”, azaldu du Lópezek. Bestalde, Sans ek azpimarratu du orain nahaste horiek ez direla lehen baino maizago gertatzen, gehiago diagnostikatzen direla, irakaskuntza 16 urtera arte derrigorrezkoa baita.
‎Oro har, herentziazko anomalia da, Espainian gizonen% 8ri eta emakumeen% 0,4ri eragiten diena, eta, batez ere, kolore gorri, berde eta horiak nahasten dituena. Batzuetan, familiak ez dira konturatzen beren seme alabek daltonismoa izaten dutela, haurrak zahartzen diren arte. Beraz, azterketaren zifrak eskola biztanleriara aldatuz gero, “Espainiako haurren %8k zailtasunak izango lituzke egungo liburuekin matematika ikasteko”, adierazi zuen UPCk.
‎Etiopiari buruzko araudi berri baten arabera, hurrengo bost urteetan, 300.000 haurrek baino gehiagok tratamendu egokia jasoko dute pneumoniaren aurka, gaixotasuna identifikatu eta tratatzeko trebatutako osasun langileek. Bien bitartean, “txertoa oso azkar eskuragarria izateko eta herrialde pobreenetan eskuragarri egoteko itxaropena areagotzen du, beren seme alaben bizitza babesteko aukera emanez”, nabarmendu du GKEak. Urtero, 150 milioi haurrek pneumonia izaten dute garapen bidean dauden herrialdeetan, eta 11 milioi haurrek ospitalizazioa behar dute.
2011
‎Diru gehiago duten familia batzuek urtero erosi egiten dituzte beren seme alabentzako ikasliburuak, eta horrek ikasleen arteko bereizkeriak sor ditzake.
‎Gainera, Nintendo 3DS erabiltzeko gutxieneko adina sei urtera igo du enpresak. Adin txikikoen begietako osasuna ahulagoa da, eta, beraz, ekoizle japoniarrak gomendatzen du gurasoek beren seme alaben kontsumoa mugatzea, 3D funtzioa desaktibatuz egoki irizten diotenean. Ildo horretatik, konpainiak kontrolak erabiltzera bultzatzen ditu gurasoak, adin txikikoak nahi ez diren edukietara sar ez daitezen.
‎Atazak funtsezko tresna dira irakasleak ikaslearen aurrerapenak egiaztatzeko Ikasleek garatu al ditzakete trebetasun horiek, gurasoen etengabeko laguntza badute zereginetan? Bistan da gehiegizko inplikazioa, kasu batzuetan gurasoek beren seme alaben betebeharrak egitea ere eskatzen duena, ez dela onuragarria. Minhoko Unibertsitateko (Portugal) eta Oviedoko Unibertsitateko psikologo talde batek ‘Eskola familia:
‎Nola lagundu behar dute orduan gurasoek etxeko lanak egiten? Espezialistek iradokitzen dute gurasoen rolak zereginen monitorizaziokoa izan behar duela, hau da, beren seme alabei eskolako jarduerak ahalik eta modurik eraginkorrenean egiteko baldintza egokiak emateko ardura izan behar dutela, eta beren autoikaskuntza zuzentzeko gai izan daitezen laguntza eman behar dietela. Hona hemen familiaren laguntza eraginkorra izateko funtsezkotzat jotzen diren alderdi batzuk:
‎Familien ikuspegitik, ordea, ikasleak teknologia berrien aurrean helduek gainbegiratzen ez duten esposizio handiak eragindako arriskuak nabarmentzen dira. Horretarako, gurasoek erantzukizun handiagoa izan behar dute beren seme alabekiko, eta eskolak trebetasunak sustatu behar ditu baliabide berri horiek modu kritiko eta egokian erabiltzeko. Material lagungarriak Autonomia erkidegoek, beren kudeaketa esparruetan, ikastetxeen lana indartu dute hainbat jarduketaren bidez, eskolako bizikidetza maila egokia lortzeko.
‎Sarritan, jazarpen horrek larrituta, gurasoek beren seme alaba albinoak ezgaitasuna duten pertsonentzako eskoletan “uztea edo borondatez sartzea” erabakitzen dute. “Familiakoek beren bizitzaren segurtasunerako irtenbide bakarra ikusten dute zentroan”, azaldu du erakundeak.
‎Gurasoek seme alaben denbora azken xehetasuneraino planifikatzen dute Honorék kritikatu egiten du haurtzaroari eta gaztaroari ematen zaion gatibutasuna, gehiegizko planifikazio horren bidez, gurasoek gainbegiratu beharrik gabe. “Guraso helikopteroa” deitzen zaie, beren seme alaben gainean plana egiten baitute, eta, horrela, “erabakitzeko gaitasuna, barnealdearekiko lotura eta heldutasunik eza zehazten dituzte”. Kazetariak dioenez, bere denboraren kontrol milimetriko horrek ez du aukerarik ematen jolasteko, asmatzeko, deskubritzeko, ustekaberik izateko edo aspertzeko “bere bizitzak oso baldar bihurtzen dira”.
‎Helburua haurren elikadura ohiturak ezagutzea eta haien zaletasunak eta gustuak azaltzea zen. Galdetutako pertsonen %54k adierazi zuen beren seme alabek bost otordu egiten dituztela egunero, eta hori gomendatzen dute elikadura osasungarria izateko. Haur txikiak dituzten Espainiako etxeen erosketa saskian ez dago fruta, urdaiazpiko egosia, barazkiak, lekaleak eta gaztatxoak.
‎Inoren kontura lan egin beharrean ama autonomoa bada, ama izan berri diren emakume guztiei ematen zaien laguntza ekonomiko bera jasoko du. Norberaren Konturako Langileen eta Langile Autonomoen Araubide Bereziari lotutako langileek, beren seme alabaz arduratzeko aste horiek agortu ondoren, lanera itzultzen badira erditzearen ondoko bi urteetan, eskubidea izango dute urtebeterako hobaria jasotzeko. Iaz, bikien kasuan, 2.533 euroko ekarpena ezarri zen baremo gisa.
‎5 Ikastetxeko informazioa biltzea Ikastetxean igaroko dute haurrek eguneroko lanaldiaren zati handi bat. Horregatik, funtsezkoa da gurasoek aldez aurretik biltzea beren seme alabak zein ikastetxetara joango diren. Oinarrizko datuez gain (irekitzeko eta ixteko ordutegiak, eraikinen kokapena edo harremanetarako telefonoak), gurasoek beste alderdi batzuei buruzko informazioa jaso behar dute, hala nola, ikastetxeari sarrera eta irteeretarako araudia, edo ikasleen uniforme edo jantziei buruzkoa, merienda eraman behar duten eta nolakoa izan behar duen edo ikasleei ematen zaizkien zerbitzu medikoak.
‎Amen kezka nagusietako bat da beren seme alabek behar duten elikagai guztia jasotzen duten ala ez jakitea. Zalantza hori, edoskitze artifizialarekin ere sortzen dena, bereziki handia da haurra bularrarekin hazten denean, ezin baita kontrolatu aldi bakoitzean hartzen duena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia