Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Neskak mutilak adina hasten dira edaten, eta asteburua derrigorrezko hitzordua bihurtu da guztientzat. Kalean edateak gobernuak ekartzen ditu, eta gazteek beren adinekoekin dibertitzeko eta harremanak izateko beste modu bat bezala ikusten dute.
2006
‎Gainerako pertsonekin adin handikoak, beren adinekoak edo gazteagoak izan portatzen irakastea.
2009
‎“Hezkuntzako esku hartzea arrisku haurrarekin egin behar da, diagnostikoa berretsi arte itxaron gabe” Jakina, hezkuntzako esku hartzea arriskuko haurrarekin egin behar da, diagnostikoa berretsi arte itxaron gabe. Beren semea mugituagoa, sakabanatuagoa, heldugabea eta hezteko zailagoa dela argi duten gurasoek, beren adineko haurrek, jokabide kontrolean entrenatzen dituen psikologiako edo hezkuntzako profesional baten berehalako laguntza jaso behar dute, eta behar den jarraipena egin, harik eta TDAHa duen haur bat, beste nahaste bat duen haur bat edo biak diren zehazteko behar den informazioa lortu arte. Diagnostikoa prozesu konplexua da, eta hainbat arlotako profesionalek egin behar dute, hala nola medikuntzak, psikologiak eta hezkuntzak.
2010
‎Oraindik ere, desberdintasun guneei egin behar diete aurre.’ Gazte ezinduak beren adineko gainerako pertsonak bezala sentitzen dira, baina ezin dira beti modu berean adierazi, bizi edo dibertitu. Horretarako, autonomia, independentzia ekonomiko, irisgarritasunaren aintzatespen eta hobekuntza handiagoa behar dute.
2011
‎Beste boluntario batzuentzako abantailak. Adineko pertsonak ez dira beti beren adinekoekin bakarrik erlazionatzen. Batzuetan, boluntario gazteenekin lan egiten dute, eta horrek belaunaldien arteko harremanak bultzatzen ditu, eta aukera ematen die gazteei helduengandik ikasteko eta haien esperientziak ezagutzeko.
2012
‎Bakoitzaren interesen arabera, etxetik aste batzuk edo hilabete batzuk igaro daitezke. Denbora horretan, ikasleak beren adineko beste ikasle batzuekin harremanetan jartzen dira, atzerriko ikastetxe batera joaten dira eta helburuko tokiko kultura ezagutzen dute, eta ohitura horiekin ohitzen dira. Era berean, beste kultura batzuk ezagutu daitezke herritik mugitu gabe, trukeak Espainiako ikasle atzerritarren harrera ere jasotzen baitu.
2013
‎Baztertzeko arriskuan dauden ikasleen% 75 ez da joaten ikastetxe espezializatuetara ikasketak hobetzeko, eta% 19k bakarrik du eskolaz kanpoko prestakuntza. Bestalde, baztertzeko arriskuan dauden ikasleek teknologia berriak eskuratzeko aukera gutxiago dute, eta horrek esan nahi du ez direla hain ohituta egongo kultura digitala eta beren adineko gainerako gazteek (%78) edo sare sozialek (%56 eta %79, hurrenez hurren) baino Internet gutxiago menderatzea (%55). Sare horietara, egunero, gizarte bazterketako arriskuan ez dauden ikasleen erdiak (%26) lotzen dira.
2015
‎3 UNICEF. «Laguntzen didazu?» crowdfunding plataforma da, non interesa duten pertsonek milaka umeei laguntzeko ekimen bat sortzeko aukera duten. Aukera bat da haurrek beste leku batzuetan beren adineko haurrak nola bizi diren jakin dezaten eta haiei laguntzea atsegin dezaten. Aurreko kasuan bezala, ekimena eta zerga bilketaren kopurua ekimena antolatzen dutenek erabakitzen dute.
‎Hamar adineko pertsonatik lau beren adineko etxebizitza hauetan bizi dira beren adineko etxebizitza horietan, baina horiek martxan jartzeko laguntzak eskatzen dituzte
‎Hamar adineko pertsonatik lau beren adineko etxebizitza hauetan bizi dira beren adineko etxebizitza horietan, baina horiek martxan jartzeko laguntzak eskatzen dituzte
2018
‎15 egunekoak edo hilabete batekoak atzerriko hizkuntza jardueretarako bakarrik geratu dira. 24 ordu elkarrekin biziko dira beren adineko adingabeekin, eta horrek «trebetasun sozial berriak garatzen eta haien autonomia eta komunikatzeko gaitasuna indartzen» lagunduko die, besteak beste, Domínguez. Esperientzia, beraz, osoagoa da.
2019
‎Jokalari anitzeko moduak besteekin harremanak izatea errazten du; horregatik, oso garrantzitsua da adingabeak kontzientziatzea edozein pertsona nick eta avatar baten azpian ezkuta daitekeela. Beti da gomendagarriagoa beren adineko lagunekin bakarrik jolastea, elkar ezagutzen dutenean, duo edo taldea aukera erabiliz. Gurasoen kontrolerako aukerak konfiguratu.
2022
‎Eta hala dira, beraz. helduek baino birus gehiago askatzen dituzte eta ez dituzte beren adinekoen artean bakarrik hedatzen, inguruko adineko eta helduei ere bai, haiek zaintzen baitituzte gaixorik daudenean. Gripearen ondorioz ospitaleratutako haur gehienek ez dute arrisku faktorerik Gripearen sintoma adierazgarrienen artean sukarra, eztula, mukiak, zefalea eta eztarriko eta muskuluko mina.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia