Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2002
‎«Ez da bide erraza izan, baina merezi du!». Ikastola bereko ikasle izandako Amets Arzallus bertsolariak apaindu digu ongi etorria:
‎Bestalde, badakizue hiruki didaktikoarenelementuak dinamikoak direla (Llobera, 1998): ikasleengan aniztasuna aurkitzendugu, herri ezberdinetako ikasleak ezberdinak dira, talde bereko ikasleak ezberdinak dira (aurrezagutzetan, erabiltzen dituzten estrategietan, motibazioan...)?, oraingo eta lehengo ikasleak ezberdinak dira, euskara ikasteko motibazioa, dutenformazioa, denbora librearen erabilera, adina...?. Eta gauza bera gertatzen da hirukiaren beste bi erpinetan ditugun elementuekin, irakaslearekin eta objektuarekin?:
2005
‎Maila bereko ikasle guztiek errendimendu bera izatea nahi izaten da.
‎Ikasleekin antolatutako bi eztabaida taldeetatik atera genuen lehendabiziko ondorioa izan zen maila bat eta bereko ikasleekin komeni zitzaigula inkesta antolatzea. Hala, DBH 3 mailakoekin lan egiteko hautua egin genuen.
2009
‎Hala ere, hizkuntza konpetentziari dagokionez, agerian geratu da" D" eredukoek ziurtasun handiagoa dutela" B" eta" A" eredukoak baino, baita" B" eredukoek" A" eredukoek baino ere. Eredu bereko ikasleen artean ere, eremu akademikorako, gutxieneko gaitasun maila lortuagatik alde handiak nabarmentzen dira euskararen erabilpen mota desberdinetan.
‎Bertan, harreman afektibo eta sozialak sortzen dira, ikasle bakoitzari rol desberdina ematen diotenak. Liderra, ikasle bakartua edo baztertutako ikaslea dira ikasturte bereko ikasleen artean identifikatzen diren irudietako batzuk. Rol horiek berez sortzen dira, kideen artean izaten diren sentimendu, lehentasun, sinpatia edo antipatien ondorioz.
2012
‎Ikasketa buruek antolatzen eta deitzen dituzte hauteskunde horiek, “taldeetako tutoreekin eta ikasleen eskola kontseiluko ordezkariekin lankidetzan”, eta araudi horrek ezartzen du. Kargu horiek betetzeko hautagairik ez dagoenez beti, edo proposatutakoek beren eginkizuna berme guztiekin beteko ez dutela dioen zantzurik egon daitekeenez, hautatuak erreboka daitezke, “tutoreari zuzendutako txosten arrazoitua egin ondoren”, hala erabakitzen bada aukeratu zituzten talde bereko ikasleen gehiengo absolutuz. Hala ere, beren kargua betetzen dutenean, ezin zaie zigorrik ezarri esleitzen zaizkien eginkizunak betetzeagatik.
‎foroak. Elkartzeko gune birtual horiek baliabide garrantzitsua dira ikasturte, irakasgai edo unibertsitate karrera bereko ikasleentzat; izan ere, horietan zalantzak argitzen dira eta ikasketei ahalik eta etekinik handiena ateratzeko argibideak ematen dira. Arazo orokorrak konpontzeko foroak Azterketa, gai, beka edo mugikortasun programei buruzko zalantzak daude foroetan.
‎Autonomia erkidego bakoitzak dokumentu hau arautzen du Hezkuntzako erakunde eskudunek. Horrela ezartzen dira lurralde bereko ikasle guztientzako jarraibide komunak. Nola egiten da ikasleen ebaluazioa?
2013
‎Askotan erraza ez den irakasgai bat ikasten eta ikasten laguntzen dute. Beste baliabide batzuen artean, ikasleek taula bat aurkitzen dute, praktikatzeko, taula periodiko zuri bat, ikasgelan ikasitakoa egiaztatzeko esperimentuak, zenbait prozesu hobeto ulertzeko marrazkiak eta, batez ere, modu ulergarrian, adin eta maila bereko ikasleek ematen baitute materiala. 9 Ciencia Natur zientziek hemen aurkitzen dute lekua:
2014
‎Baliteke ikasle batek irakasle partikular bat kontratatzea beretzat, edo ikasle bati baino gehiagori eskolak ematen dizkien norbaiten zerbitzuak gordetzea. Batzuetan, ikasturte eta ikasgela bereko ikasle batzuek klase jakin bat bildu eta jasotzen dute, gai berari buruzko zalantzak argitzeko. Ordutegi malgutasuna dago eskolak jasotzeko.
2015
‎DBHko ingeleseko irakasle batengan ere ikusi dugu adibide interesgarririk azaltzerakoan taldekatzeak egiteko modua: batzuetan ingeles mailaren arabera egiten dituela ikasleek hizkuntza maila bereko ikasleekin eztabaida dezaten, ez baitute ahoa zabalduko maila altuagoko ikasleekin; beste batzuetan, aldiz, talde heterogeneoak egiten ditu, baina eztabaidei hasiera ematen die ingeles maila baxuena duten ikasleekin, ekiditeko maila altuena duten ikasleek erabiltzea aurreko egunetan prestatutako argumentu gehienak, Unibertsitatea eta eskola elkarrekin ahozko hizkuntzaren didaktika lantzen:... egunkarien erabilera etengabeko prestakuntzan – Karmele Perez, Agurtzane Azpeitia eta Idurre Alonso
‎Lankidetza hitzarmen horrek helburutzat dauka Zuberoako eta Oiartsoaldeko ikastolen artean elkarlana eta trukaketak bultzatzea, mugazgainetik. Karia hortara, Zuberoako ikastoletako 22 haur Oiartzunen ziren, hango bereko ikasleekin.
‎Abentura urtarrilaren 17an bururatuko da Donostiako Egia Gazteszena antzokian. Bertan, 5.eko ikasleek bi sorkuntzak aurkeztuko dituzte publikoaren aitzinean, hor izanen delarik ere Donostiako Maria Reina ikastegiko adin bereko ikasle talde bat, xede berdinaren inguruan bi sorkuntza landurik. Autobus bat antolatua izanen da kolegioko artista gaiak, heien erakasle, buraso eta sustengatzaileak Donostiara eramateko egun hortan.
‎SALTO, URUGUAI. Helduden igandean hasiko da Uruguaiko Salto herrian, 2015eko lehenengo euskara barnetegia HABEren ‘Munduan euskaraz’ programaren baitan, ‘Udako barnetegia’ deitua, udan baitira orai Hego Ameriketan. Igandean gauzak prestatu eta eskolak urtarrilaren 17tik 24ra arte luzatuko dira, Argentina, Brasil, Txile eta Uruguai bereko ikasleak partaide. Irakasleak, bi Euskal Herrikoak, Kinku Zinkunegi eta Dani Oiarbide; eta beste bi Ameriketakoak, Gabriela Mendia eta Sabrina Otegui.
2016
‎Osakidetzak protokoloa aktibatu zuen maiatzaren 20an, eta Osasun Saileko Epidemiologia Unitateagaz koordinatuta gauzatutako jardueren berri eman zuen barikuan. Antzemandako zazpi kasutik bost ikasgela bereko ikasleak dira, eta horien lagunak dira beste biak. Ohartarazi dute gehiago azaldu daitezkeela.
2018
‎Jauregik dioenaz," beste elkarte batzuek nahi lukete" talde horietan integratu; idatzia lantzeko, adibidez. Euskal Herriko Laborantza Ganberatik abiatu zen ideia hasieran, baina euskara maila desberdinak zirela arteko taldeak maila bereko ikasleen artean osatzen dira, azkenean, Ainhize Monjoloseko langileak gabe abiatu dira.
‎Ikastetxea aukeratzeko irizpide bakarra irisgarritasuna denez, auzo edo herri bereko ikasle guztiak elkartzen dira ikastetxe berean. Honela, elkarrekin ikasten dute familia aberatsetako eta txiroetako ikasleek, auzora bizitzera etorri den etorkinaren seme alabak, edota desegituratuko familia batean hezi den haurrak.
2020
‎Jantokietan pertsonen arteko distantzia 1,5 metrokoa izango da gutxienez, bizikidetz talde egonkor bereko ikasleen kasuan izan ezik. Ikasleek lanpostu finkoak izango dituzte urte osoan.
2021
‎Horrezaz aparte, giro lasaia eta konfiantzazkoa egotea garrantzitsua izaten da eta hori gakoetako bat da (LIR3). Ikastetxe bereko ikasleei galdetuta ere, oso modu positiboan baloratzen dute espazioa, eskaini zaion giroa eta bertan antolatzen diren jarduerak, eta hori dela-eta, ikasgelak baino egokiago dela lanerako zein beste izaera batzuetako proiektuetarako (LI1, LI3, LI4, LI7, LI10). Izan ere, ikasleek ikastetxearekiko orokorrean duten asebetetze maila ona den arren, gelen tamaina, antolaketa eta baliabideak desegokiak direla adierazten dute, bereziki literaturaren ikaskuntzarako.
‎ikastetxeetako neurriak gogortuko dituzte. Ikastetxe guztietako jangeletako neurriak zorroztuko dituzte, ikasgela bereko ikasleek elkarrekin jateko eta taldeak gurutzatzea eragozteko. Bestalde, barnean egiten den kirola debekatuko dute.
‎" Badugu esperantza, adibidez, Gabonak heldu orduko talde dinamika areagotzeko baimena edukitzeko; burbuilak handitzea eta ziklo bereko ikasleekin ekimenak egin ahal izatea asko eskertuko genuke", azaldu du Agurtzane Loidik.
‎Lehenengo mailako ikasleak hizkuntza profil ezberdinetan sailkatu ditugu, eta sailkapen hori egin ahal izateko, ikasleek aurrez bete zuten galdetegi kuantitatibo batean emandako erantzunak hartu ditugu kontuan. Galdetegi horretako hainbat itemetan emandako puntuazioetatik abiatuta definitu ditugu profilak, eta profil bereko ikasleak bildu ditugu eztabaida taldeetan. Beraz, diseinu mistoa erabili dugu, hain zuzen, diseinu esplikatibo sekuentziala (Hernandez, Fernandez eta Baptista, 2014).
2022
‎Maskararen erabileran, taldeak nahasteko orduan eta eskola kirolean izango du eragina, besteak beste. Urrian, baimena eman zuen Lehen Hezkuntzako maila bereko ikasleak elkartzeko patioan zeudenean, baina atzera egin dute orain: aurrerantzean, bizikidetza talde egonkorrak mantendu dituzte, eta dira nahastu beste taldeekin, ezta jolastokian ere.
‎Maskararen erabileran, taldeak nahasteko orduan eta eskola kirolean izango du eragina, besteak beste. Urrian, baimena eman zuen Lehen Hezkuntzako maila bereko ikasleak elkartzeko patioan zeudenean, baina atzera egin dute orain: aurrerantzean, bizikidetza talde egonkorrak mantendu dituzte, eta dira nahastu beste taldeekin, ezta jolastokian ere.
‎Familia askok normaltzat hartzen dute ikastetxeetan maila sozioekonomiko bereko ikasleak soilik elkartzea, nahiz eta auzoetan eta herrietan aniztasuna handiagoa izan. Emaitza akademikoek eta ikerketek jakinarazten digute sarri pribilegiotzat hartzen dugun aniztasun faltak ezjakintasuna eta aurreiritziak besterik ez dizkiela ekarriko umeei.
‎Euskal Herria ezagutzeko aukera izan zuten, baita euskalki ezberdinak ere. Eta Tolosaldeko adin bereko ikasleak ere etorri ziren. Beraien arteko harreman hori oso polita izan zen.
‎Iruñeko Iturrama institutuko Batxilergoko ikasle dira Nuin del Rio eta Campos; iruindarra da lehendabizikoa, eta Etxarri Aranazkoa, berriz, bertzea. Institutu bereko ikasleak izan arren, jatorriak badu eragina gazteon euskarazko jardunean. “Iturramara etorri nintzen lehen egunean, pixka bat beldurtu nintzen; uste nuen Iruñean gehiago hitz eginen zela euskaraz”, oroitu du Camposek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia