2008
|
|
Lerro hauetatik, beraz, berriz ere, aldeen arteko akordioari egin behar zaio dei, bereziki, 1992ko Tratatu Orokorreko lehenengo artikuluan aurreikusitako Goi Mailako Komisioari erreferentzia berezia eginez, hori baita bide azkarrena eta zuzenena behin betiko nazioartean gatazka honi amaiera emateko, aldeek
|
berek
talka egiten duten tratatuetariko batean jasotako bidea dela ez ahaztuz. Hori gertatzen ez den bitartean, espainiar auzitegiek hartutako bideak Uruguaiko biztanleei erresidentzia eta lana eragotziko dizkie egitatezko modu batean, baina Uruguaiko gobernuak hartzen duen jarreraren zain mantendu da betiere Espainiako Administrazioa, nazioarteko ordenamenduan benetako gatazka baten sorrera suposatu dezakeelako eta, ondorioz, bere kontrako ekimenak hartzea gerta litekeelako.
|
|
Ez ziren bertzenaz batere elgar iduriak; guzizki, ez elgarrekin uztartzekoak. Xede berak, osoki berak izanik ere, beldurtzeko zitaken, elgarri hurbil, ez zirela,
|
berek
nahirikan ere, hiru hilabete makurtu gabe joan. Bederen ardura ukanen zuten bitarte norbaiten beharra.
|
2009
|
|
Hori ere lekuz leku ikusi behar da. Oro har, udalek
|
berek
osatzen zuen patronatua, eta beste batzuetan auzo guziek batera. Ez zen udaletik aparteko zerbait, gauza independente bat.
|
2011
|
|
gorriekin, errepublikaren aldekoekin batean zergatik joan ziren jeltzale katolikoak:
|
berek
hala erabakirik ala faxistek eta laguntzaileek hartara bultzaturik. Hona Orixeren erantzuna (Orixe, 1951):
|
|
Orra muga zearo ipiñi». Muga
|
berek
ipiñi zunate eta berek oiu egin. Beraz, beraiek aitortuz, ez gindunan yoan gu gorriekin; aizatu egin gindutenan.
|
|
Orra muga zearo ipiñi». Muga berek ipiñi zunate eta
|
berek
oiu egin. Beraz, beraiek aitortuz, ez gindunan yoan gu gorriekin; aizatu egin gindutenan.
|
|
Hiru gizonezko besterik ez dugu elkarrizketatu, osasun ikuskatzaile bat eta bi polizia agente. Elkarrizketetan jasotakoaren arabera, gizarte laguntzaileak, larrialdiko zerbitzukoak, abokatuak, eta poliziak
|
berek
esaten zuten arlo polizialean emakume gutxi batzuk besterik ez daudela horretan eta askotan horiek ez dutela biktimekin zuzenean tratatzen, baizik eta kasuen segimenduan aritzen direla. Emakumezkoen artean, guztiek formakuntza dute Berdintasunean eta Genero indarkeriaren inguruan, txertatuta dute genero ikuspegia eta jarrera kritiko feminista jorratzen dute.
|
2012
|
|
4 «Politikazko bideak itxita egon direnean, bertako abertzaleek (baita beste egoeratan kanpo politika lanetan murgiltzen zirenek
|
berek
) hizkuntza, kondaira, eta nazio jakintzako lanak bultzatu izan dituzte»
|
|
Bata eta bestea, ordea, andereño ez garenon eskuetan dago. Bete dezagun guk geure betebeharra,
|
berek
berena bezain ongi; eta kritikatzen hasteko aitzakia eta eskubidea izango dugu. Laguntza guzia, beraz, andereñoei; andereñoen eskuetan bait dago hein batetan Euskal Herriaren etorkizuna».
|
2014
|
|
68). Bere garaiko egile arrazista ugarietatik aldendu zen, beraz; eta euskal tradizioarekin ere hautsi zuen, ordura arte euskara komunitatea definitzeko oinarrizko osagaia zela dirudi-eta, euskaldun zein euskal herria terminoek
|
berek
adierazi bezala (Jáuregui, 1981: 16; Zabaltza, 2006:
|
2015
|
|
89). Duela ez hainbeste zeukaten sinesgarritasuna galdu egin da; agian, komunikabideek
|
berek
ere merituak egin dituztelako konfiantza hori galtzeko.
|
|
Beste eskualdeetako esperientzietatik ahalegin daiteke zenbait galderari erantzuten. Adibidez, Tolosaldean, udalek
|
berek
saritu nahi izan dute bateratzea, beraz horrek diru sarrera handiagoak eragin ditzakeela uste dute. Uriola.info egoera berean dago, erakundeen aurreiritzi baikorrarekin eta diru iturri berrien menturarekin.
|
2017
|
|
Lan honen ikertzaileok finkatutako irizpideak aldez aurretik ezarritako corpus batean aplikatuko ditugu. Jakina denez eta lehen esan dugun bezala, obrak ez daude zentzua eraikitzeko bide bakar batekin lotuta, eta umeek
|
berek
emango diote edukiari zentzu jakina. Aipatu dugu, halaber, bitartekariaren figura ere kontuan hartu behar dela haur literaturan; batzuetan, umearekin irakurtzen duen gurasoak, irakasleak edo beste heldu batek zentzua eraikitzen laguntzen dio umeari (Riquelme eta Munita, 2011).
|
|
Horretarako, ezinbestekoa zaio metodologia ezberdinak baliatzea, egoera bakoitzak hurbilketa partikularra egitea eskatzen baitio. Horrek, bide batez, eskatzen du bere ikerketa ezaugarriak egoerek
|
berek
ezaugarritzen dituztela, ezin direla leku eta une guztietan berdinak izan, aitzitik, testuinguru ezberdinen arabera hartuko dute beren espezifikotasuna.
|
2019
|
|
Aipatzen duten beste kontu bat da, atsolor guztietan, gutxi edo gehiago, otordua beti bertsua izaten zela: hasteko, haragi gisatua, normalean, ardikiarena; ondoren, xerra piper morroekin; eta bukatzeko, postreren bat, askotan, beste batzuetan gazta eta intxaurrak, etab. Baten batzuek esan dutenez, aurretik urdaiazpiko tortilla, edota ondoren flana jarri izan zuten
|
berek
emandako atsolorretan. Pentsa liteke, etxearen arabera eta urteen poderioz gauzak aldatu egingo zirela.
|
2020
|
|
4) Ondorioz, ez dago oposizioak zalapartaka aldarrikatzen duen botere hutsunerik edota lehendakari karguaren usurpaziorik. Alde batetik, baieztatu berri den bezala, auzitegiek
|
berek
hala ebatzi dutelako; baina bestetik, eta funtsean, Venezuelako herriak hala ezarri zuelako, 2018ko maiatzaren 20an 9.300.000 hautesle baino gehiago bozkatzera joatean.
|
|
4) Ondorioz, ez dago oposizioak zalapartaka aldarrikatzen duen boterehutsunerik edota lehendakari karguaren usurpaziorik. Alde batetik, baieztatu berri den bezala, auzitegiek
|
berek
hala ebatzi dutelako; baina bestetik, eta funtsean, Venezuelako herriak hala ezarri zuelako, 2018ko maiatzaren 20an 9.300.000 hautesle baino gehiago bozkatzera joatean.
|
|
Bestalde, GADSa elkarrizketa klinikoarekin batera pasatzeko sortua da, hartara, elkarrizketatuaren inguruko informazio baliagarria eskuratzea errazagoa izanik. Aitzitik, HADSa, berez, adineko pertsonek
|
berek
irakurtzeko eta betetzeko sortua da, eta horrek eragozpenak ekar litzake: batetik, subjektuak irakurtzeko edo/ eta erantzuteko zailtasunak adieraz ditzakeelako; eta bestetik, elkarrizketa batean azalera daitekeen informazio baliagarria galtzen delako.
|
2021
|
|
Horren ondorioz, arbitroen ekintzak bideraturik egoten dira inbertitzaile eta enpresek berriro hautatuko dituztela segurtatzera. Horrela, esan dezakegu komunitate txiki honetan leku bat ziurtatzeko arbitroek enpresa multinazionalen balioei leialtasuna adierazi behar dietela beren erabakietan36 Horren harira, arbitroek
|
berek
onartu dute" ez dutela beren burua interes publikoaren bermatzaile gisa ikusten" 37.
|
|
Lehenik eta behin, argi dago bertso eskolek DLH orok ardatz duen hezkuntzaasmo garbia dutela (Ruiz de Gauna, 2012), bertako parte hartzaileen alderdi kognitiboa garatzea xede izanik. Izan ere, nerabeek
|
berek
azpimarratzen dute burua lantzeko ariketa bat dela bertsoa: hizkuntzaren erabilera hobetzen laguntzen die, irudimena lantzen, memoria...
|
|
Gainera, gazteek
|
berek
aipatu dute bertso eskoletako partaidetzak euskararekin eta euskal kulturarekin bat egitea ahalbidetzen diela DLH gisa, ingurunearekin modu esanguratsuan erlazionatuta eta lehen mailako hezkuntza elementu gisa txertatuta. Zentzu horretan, nahiz eta oso zona ezberdinetako parte hartzaileak egon, ikerketa honetako emaitzek adierazi dute bertso eskolek zona horietan guztietan euskararen transmisioaren balioa landuz euskal kultura era atsegin eta eguneko batean lantzeko espazioa ematen dutela.
|
2022
|
|
Gaur egun, literatura feministan adostasun zabala dago continuum kontzeptuari dagokionez, ahalmena duenez bere baitan hartzeko ez soilik indarkeriatzat argi eta garbi identifikatzen diren adierazpenak, baizik eta baita emakumeak bigarren mailako herritartzat jo eta horien zapalkuntza indartzen eta naturalizatzen duten abusuzko portaera guztiak ere (Boesten eta Wilding, 2015). Gainera, tratu txarrak jasan dituzten emakumeek
|
berek
baliozkotzat jo dute hurbilketa modu hori, beren esperientzia azaltzeko eta ezagutarazteko haren baliagarritasuna berretsi baitute (Kelly eta Radford, 1996; Salvage, 2016).
|
|
Hala ere, mundu osoko boluntarioek hartzen dute parte Wikipedia osatzen, eta haren funtzio nagusia ezagutza lankidetzan eraikitzea eta partekatzea denez, ikasleek ere izan lukete eduki sortzaile (Kim et al. in Santacruz et al., 2019). Izan ere, ikasleek
|
berek
elika dezakete eurentzat informazio iturri den gunea bera, irakasleen begirada pean, betiere, eta edukia sortzen duten bitartean, ikasi ere egiten baitute, informazio iturrien erabilera kritikoa egiten dutelako, eta testuinguru errealean eragiten dutelako. Gainera, modu horretan, eta aurrez adierazi gisan, ikasleek beren gaitasun digitalak hobetzen dituzte eta dagokion gaian trebatzen dira (Saonn et al., 2011).
|
|
a) HHk lotura estua zuen filosofia edo ideia eta teoria pedagogikoen historiarekin. ...n" ideia pedagogikoen historia" ren eta jite positibistako" hezkuntza erakundeen historia" ren arteko justaposizioa, baina hala ere, ideia pedagogikoak sakon aztertu gabe uzten dituena. c) Oker bikoitza irudikatzen zen lan hauetan, batetik figura pedagogiko bikainen inguruan edukiak artikulatzen zirelako, historiako subjektu nagusiak bailiran, eta bestetik, delako figura horiek
|
berek
teoriak proposatu eta, aldi berean, teoriok praktikan jartzen zituztela adierazten zelako. d) Historialarien iritziak diskurtso analitikoan txertatuta agertzen dira, historiografia mota honen asmo pragmatiko morala erakusten duena. Kontakizun historikoaren funtzio pragmatiko eta moralizatzailea oso ohikoa zen, arestian aipatu dugun moduan, XIX. mendeaz geroztik, etorkizuneko maisu maistren prestakuntzarako baliabidetzat hartzen zelako. e) Ideia pedagogikoei eta hezkuntzarekin lotutako gertaerei buruzko narrazio deskriptibo eta episodikoen nagusitasuna, oso modu zehatzean aurkeztuta:
|
2023
|
|
Interpretatzailea izateaz gain, metodologia kualitatiboan oinarritutako azterlana da honakoa. Metodologia horrek egoera bakar eta partikularrak ulertzera bideratzen du, eragileek
|
berek
ekintzei ematen dieten esanahia eta zentzua bilatzera, eta ikertzen ditugun norbanakoek edo gizarte taldeek fenomenoak edo esperientziak nola bizi eta esperimentatzen dituzten bilatzera (Ballesteros, 2015; Bogdan eta Bliken, 1998; Cotan 2016; Rodnguez eta Valldeoriola, 2009).
|
|
Ildo horretatik, GEBE etan hirugarren pertsonaren papera dela eta —azaltzen ari garen definizioaren azken elementua—, esan beharra dago doktrina nagusia dela —ez baina ahobatekoa— ADR teknikek hirugarren neutral (third neutral) baten parte hartzea galdatzea, haren lana alderdiei beren gatazka konpontzeko burututako negoziazioan laguntzea izanik. Logika horrekin, negoziazio hutsa, gatazkako alderdiek
|
berek
burututakoa, hirugarrenen inolako laguntzarik gabe, ADR teknika bat ez delako usteari eusten diote33 Kontrako norabidean baina, eta Espainiako legegilearen alde, negoziazio hutsa edo alderdien elkarrizketa, hirugarrenen inolako laguntzarik gabe, ADRen formarik bakunena eta informalena dela uste dutenak ere
|
|
Betekizun edo oinarri prozesal hori betetzeko44, legeak —bai JZPEPLPk berak, bai sektore legeek— aintzatetsitako GEBE guztiek balio dute. Aipatutako eran, legegilearekin bat etorri gabe, gure ustez, legearekin bat jarduten duen edozein GEBEk balio du, eta alderdiek
|
berek
, kasuan kasuan, mekanimo estrajudizial zehatza sortu —asmatu, ez esateagatik— dezakete. Edozein kasutan, antzekotasuna behar du egon teknika estrajudizialaren, negoziazio objektuaren eta auziko objektuaren artean," nahiz eta, bere kasuan, objektu horren gainean epaibidean egikaritu daitezkeen uziak alda daitezkeen" (4.1 art.). Legearen hitzez hitzekoa konplexua dela ukatu gabe, zuzenbide jurisdikzionaleko terminologia eta elementu propioak
|