2002
|
|
Gezurra, beraz, ezagutzaren eta diskurtsoaren arteko urruntzea edo desadostasuna da; ez egitate/ gertaeren eta diskurtsoaren artekoa. Egitate bati buruz kontatzen duena, baldin eta kontatzen ari den modu
|
berean
ulertzen badu, diskurtsoan igorleak bere egia dio, kasurik onenean errealaren transmisio zuzena, eta txarrenean, pertzeptzio okerra.
|
|
UNESCOren ereduaren arabera, garapen bidean dauden herrietan, gehienetan, masa komunikazioa oso egoera eskasean dago; komunikazio sistemak mundu gutxi garatuan ez du azpiegitura egokirik, ezta profesional kualifikaturik, ezta publiko gertaturik ere. Eredu desarrollistak gai horri erantzun gura lioke; hori bai, garapena Mendebalde garatuan ulertzen den modu
|
berean
ulertuta eta praktikatuta.
|
|
Ulerkera operazionalean, mezua automatikoki deskodetzen duen osagai komunikatiboa da gizakia. Horren arabera, igorleak eman dion informazioa sortua izan den modu
|
berean
ulertzen du hartzaileak.
|
2005
|
|
Argazkiez gain, elkarrizketa batzuk zentzu
|
berean
uler litezke. Adibidez, 1997ko maiatzaren 11n jeneral tradizionalistari egindakoa, Alardean duen partaidetza pribilegiatuaz esperientzia pertsonalaren inguruan tonu konfidentzialeaneginda ere.
|
2011
|
|
Azpiratze ereduaren salbuespenarekin, gainerako lau eredu edo programa motei «hezkuntza eredu elebidun» deitu izan zaie, edo deitzen zaie oraindik ere, guztietan ikasle elebidunek hartzen dutelako parte. Baina izendapen hori ez dute eredu guztiek merezi, denek ez baitute elebitasuna modu
|
berean
ulertzen, eta ondorioz, funtsezkoa da bereizketa argia egitea.
|
|
Ideologia eta balioak. Ikus entzunezko mezuak ulertuz eta kritikatuz irakurtzeko gaitasuna, errealitatearen irudikapenak diren aldetik eta, beraz, ideologia eta balioen garraiatzaile gisa hartuta; ikus entzunezko mezuen azterketa kritikorako gaitasuna, aldi
|
berean
ulertuta gizartearen interesen, kontraesanen eta balioen adierazpen eta euskarri gisa.
|
2012
|
|
Jon Miranderen() pentsamendua ere testuinguru
|
berean
uler daiteke.Kristautasunaren (demokraziaren, bakezaletasunaren... hitz bitan: Nietzsche ksalatutako dekadentziaren) sitsak jandako herri batean, indarkeria eta supergizakinietzschearraren karakterea, euskal etnia zaharraren gogo basa, predikatu zituen.Ondoren, 60ko urteetan, Jorge Oteiza() euskal arimaren edo estiloarenbila abiatu zen estetikatik, nolabaiteko esentzia bat aldarrikatzeko.
|
2015
|
|
Estigmaren nondik norakoei dagokienez, kontuan izan behar dugu, teorian, legearen aurreanemakumeen eta gizonen artean balizko berdintasuna egon arren, begi bistakoa dela praktikan, egunerokotasunean, ezberdintasunak eta desorekak daudela batzuen eta besteen artean. Ikuskerasozialak zinez bestelakoak dira, eta, genero eredu hegemonikoen ondorioz, emakumeen arauhausteak eta gizonenak ez dira modu
|
berean
ulertzen, ezta baloratzen ere (Juliano, 2009; 2011). Oro har, lehenengoen transgresioak zorrotzago epaitzen edota zigortzen dira (Davis eta Faith, 2002), eta, delituen kasu zehatzean, gizarte gaitzespena agerikoa da; nolabait, ekintza emakumebatek egin izanak gertatutakoa larriagotuko balu bezala. Azken batean, badirudi gizartearen zatihandi batentzat emakumeen delituzko ekintzek hutsegite astunagoa dakartela, lege penalakhaustearekin batera, arau sozialak ere urratu dituztelako (Juliano, 2009; 2011).
|
2017
|
|
Estigmaren nondik norakoei dagokienez, kontuan izan behar dugu, teorian, legearen aurrean emakumeen eta gizonen artean balizko berdintasuna egon arren, begi bistakoa dela praktikan, egunerokotasunean, ezberdintasunak eta desorekak daudela batzuen eta besteen artean. Ikuskera sozialak zinez bestelakoak dira, eta, genero eredu hegemonikoen ondorioz, emakumeen arau hausteak eta gizonenak ez dira modu
|
berean
ulertzen, ezta baloratzen ere (Juliano, 2009, 2011). Oro har, lehenengoen transgresioak zorrotzago epaitzen edota zigortzen dira (Davis eta Faith, 2002), eta, delituen kasu zehatzean, gizarte gaitzespena agerikoa da; nolabait, ekintza emakume batek egin izanak gertatutakoa larriagotuko balu bezala.
|