2000
|
|
Ondorioz, errealitate enpirikoarenulerkuntza kontzeptuzkoa heriotza da. Badakigu jakin ez dela beharrezkoa errusinolbat hiltzea bere kontzeptuaren arabera ezagutu eta definitzeko, eta ez dela nahitaezkoahil dadin arte itxarotea
|
bera
ulertzeko. Dena den, Kojeve k zuzen nabaritzen duenez, errusinolaren ulerkuntza kontzeptuzkoak edo zientifikoak azken batean disekzioaeskatzen du.
|
2001
|
|
Dauden guztietatik zeindiren erabilgarrienak eta bakoitzak zertan eragiten duen komunikatzeko momentuan. Bestalde, definizioak landu behar izan ditugu, diskurtsoez hitz egiten dugunean irakasle guztiek gauza
|
bera
uler dezaten.
|
|
Alabaina, zer esan nahi dugu Saizarbitoriaren nobelak modernoak direlaesaten dugunean? Modernitatea, kasu honetan, nobela
|
bera
ulertzeko moduaridagokio. Laburki esanez, nobelaren idazketari garrantzia ematen dion ikuspuntuberriaz mintzo garela esango dugu.
|
|
Askotan esan denaren kontra, kontua ez da Txillardegirennobelek berritasun tematikoa eta Saizarbitoriarenek berritasun formala ekarrizutela: gakoa nobelagintza
|
bera
ulertzeko moduan legoke. M. Butor ek gogorarazizuen bezala (ik.
|
|
Perfumearekiko zaletasuna eta usaimena hezkuntza prozesu bat izango balira bezala gara daitezke, hain zuzen ere, gakoa hitzaren eta objetu baten arteko identifikazioan baitatza. Hau da, Chanel Nº 5 perfumea esaten bada, guztiok gauza
|
bera
ulertuko genuke; baina nolako usainarekin lotuko dugu, perfume horrek sortutakoa inoiz usaindu ez badugu?
|
2002
|
|
Mugaz bestaldera goaz orain, eroslearengandik apartatu eta sortzailearenganaino egingo dugu jauzi. Publizitatearen azpian, publizitate sortzaileen lanaren azpian, publizitatea
|
bera
ulertzeko joera desberdinak aurkitzen ditugu:
|
|
Munduaren interpretazioa egiterakoan, jakina da gure artean, ezen kulturak berak ezartzen diola gizakiari eredu asko eta asko. Kulturak ematen digu mundua
|
bera
ulertzeko teilatua eta babesa. Kulturak berak esaten dio gizakiari nora begiratu eta nora ez.
|
|
Informazioaren Gizartea deitutakoak gizakien arteko aukera desberdintasunak txikiagotu beharrean, areagotu egiten ditu: aro digital modernoak gainesplotazio komertziala erantsi dio informazioari, testuinguru komunikatibo modernoak bizitza pribatuari zor zaion errespetua galarazi du, telekomunikazioen bonbardaketak komunitatearen bizimodu tradizionala desintegratzen du, teleplebiszito ustelek demokrazia
|
bera
ulertzeko moduak distortsionatzen ditu, teknologia komunikatibo berriek erantzukizun soziala eta zerbitzuaren publikotasuna galbidean jarri dituzte... Ez dira, ba, bekatu gutxi.
|
|
Entzun, ikusi edo nabaritu denaren arabera, norberak bere konposizioa egiten du, eta igorritakoa bere modura, bere inferentziazio ahalmenaren arabera ulertzen du. Informazio baten aurrean, munduaren ordez bidaltzen den zeinu multzoaren aurrean, ez dugu denok gauza
|
bera
ulertzen, nork bere inferentzia ahalmena baitu.
|
|
igorritako eta hartutako seinaleei aitor tutako esangura berberen arabera gauzatuko da. Egia esan, mezu beraren aurrean zentzu desberdinak hauteman ditzakete entzuleek, hartzaileek; eta, halaxe gertatzen da (liburu bera irakurrita, ez dute irakurle guztiek gauza
|
bera
ulertzen).
|
2004
|
|
Aristotelesek erakutsi zuenez, ctika jakite praktikoa bazen ere, politikaren eta ctikarenartean bazegoen lotura. Platonek ere ezin zuen politika
|
bera
ulertu etika alde batera utzita.Dcna den, haien planteamenduetan baziren desberdintasun nabariak. Aristotelesen abuniz, etikak politikaren mende egon behar zuen.
|
|
Areago, ikasketarako ahalmena gizakiaren nortasunari dagokion gaitasun gisa hartu zuen eta, bide batez, bakoitzaren izaera definitzekofuntsezko ezaugarri bihurtu zuen. Horrela, bada, gizabanakotzearen bide modernoa irekitzearekin batera Erdi Aroko gizarte estamental eta mailakatuari zegokion ikasleria, eta ildohorretatik gizakia
|
bera
ulertzeko eredua hautsi zuen.Erdi Aroko ikasteko moduak kolektiboak ziren. Monasterioetan, unibertsitateetan, gremioetan eta kofradietan ikasketa antolaketak taldea zuen oinarritzat.
|
2006
|
|
Gure lana betetzeko, hau da, iruzkin ereduak egiteko, gaien inguruko informazioa bildu behar izan dugu. Informazio hori guztia ez da beharrezkoa iruzkin ereduetarako baizik eta gaia
|
bera
ulertzeko. Hala ere, kasu askotan bertan utzi dugu gaiaren sintesi txiki bat bezala.
|
2009
|
|
Baina ezberdintasun horiek zergatik gertatzen diren aztertzean ikuspegi ezberdinak daude. Ikuspegiak ez dira kontrajarriak, errealitate
|
bera
ulertzen ahalegintzeko azalpen ezberdin eta osagarriak baizik. Sarreran aipatu dugun bezala, gure helburua hemen, haurtzaro eta nerabezaroan generoaren arabera psikopatologian agertzen diren ezberdintasunak ulertzeko, aldagaiazaltzaileen laburpen eguneratu bat aurkeztea da.
|
2010
|
|
Pentsamendu aurrerakoiak, oro har, beti ulertu izan du berdintasuna bereezaugarrietariko bat dela,
|
bera
ulertzeko moduak oso ezberdinak izan daitezkeenarren. Bestetik, bistakoa dirudi kapitalismoaren logikak, merkatuaren ulermenneoliberal zehatz bat oinarritzat hartuz, desberdintasunak sorrarazten dituela eta, edozelan ere, ekitatearen helburuak erdiestea ez dela egungo gizartearenlehentasunetariko bat.
|
2012
|
|
Inondik ere ez maila berean, ordena bada, naturazko hierarkia: ingurumena (lurraldea, zentzu zabalean hartuta) da oinarria (baliabideak eta gozabideak neurriraeskaintzen dituena); gizartea dago horren barruan, lurraldea okupatu eta beramodu batean edo bestean baliatuz; eta ekonomiak luke azkena, ekonomiazirkularra, naturaren fluxuak erreferente hartzen dituena, gizartearen zerbitzurakoa.Zer esanik ez da, gaur ekonomia, edo
|
bera
ulertzeko modu ekonomizista, jarri duelamerkatu ahalguztidunak piramidean nagusi, mendean hartuta, merkantzia aldakormodura, gizartea eta lurraldea. Hortaz, Euskal Estaturako bidea eta bidaia egin nahibaditugu bestelako estatua lortzeko apustua izan behar da gurea, bestelako erronkahelburu:
|
2015
|
|
ELE tresnaren nondik norakoekin hasi aurretik, LZParen ezaugarriak azaltzen saiatuko naiz labur. Azken baten, dokumentua
|
bera
ulertu behar da, gero ELE tresna nola aplikatu dugun ulertzeko.Zuetako batzuei ezagun egingo zaizuen tresna da Lurralde Zatiko Plana, LZPa, beste batzuek ordeaez duzue honetaz ezer entzun. Lurralde antolaketaz ari garenean, garrantzitsua da bere tresnenarteko egitura hori, lotura hori ulertzea.
|
|
ELE tresnaren nondik norakoekin hasi aurretik, LZParen ezaugarriak azaltzen saiatuko naiz labur. Azken baten, dokumentua
|
bera
ulertu behar da, gero ELE tresna nola aplikatu dugun ulertzeko.Zuetako batzuei ezagun egingo zaizuen tresna da Lurralde Zatiko Plana, LZPa, beste batzuek ordeaez duzue honetaz ezer entzun. Lurralde antolaketaz ari garenean, garrantzitsua da bere tresnenarteko egitura hori, lotura hori ulertzea.
|
2017
|
|
Lekutzea, tokian tokikoari arreta jartzea, alegia, begiztatzen zaigu erabakiak hartzeko gaitasun berreskuratzeko modu bakarra. Horregatik, herrigintza mota honek, ez du soilik herritarra/ eskubideak eta boterea/ autoritatea aldagaietan arreta jartzen, era berean lurraldearen inguruko hausnarketa dakar, eta gurean, hiruak barne hartuz, herria, subjektu kolektiboa
|
bera
ulertzeko modu berriak.
|
2019
|
|
Rituales de la lengua en el espacio (1988) liburua. Urte mordoa izan arren, gaurkotasun handiko gakoak eskaintzen ditu Korrika
|
bera
ulertzeko. Azken urteetan zenbaitargitalpen egin dira gaiaren inguruan ere, artikulu formatuetan edota ikus entzunezkoetan, etabatik bat esperientzia konkretuak dituzte mintzagai.
|