Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
‎Literatura unibertsalaren nondik norakoak azaldu behar dituen irakasleari erabilgarria suertatuko zaiona, eta era berean ikasle gazteak ulertu eta irakurtzera bultzatuko dituena izan nahi luke baita ere. Horretarako, idazle eta lanen aipamenei disziplinartekotasuna bilatu nahi duten proposamenak erantsi dizkiete (film, musika, margolari eta besteren ereferentziak).
‎Izan ere, aldatze hori ez baita bat batean egiten; transizio garaia dago, non oraindik ikasle garaiko ohiturak mantendu nahi diren. Parrandak; pisu antolamendu kaotikoa, ajeak, sexu teorizazioak, baina era berean ikasle garaia amaitu den kontzientziarekin. (Gara II)
2003
‎Euskararen mundua letren arloarekin lotu bada ere, zientzia eta teknikak izan ziren Unibertsitatean sartu zutena. ...s Mari Arregi, Mari Jose Zarate eta Iñaki Garcia Gurtubai) bide beretik abiatu zen eta 1979/ 80ko ikasturtean posible izan zen Biologiako Lehen Maila euskaraz ikastea84 Urtebete lehenago hasi ziren Sarrikoko Ekonomia lizentziaturako ikasleak matematikako klaseak euskaraz jasotzen85 Kasu horietan, artean unibertsitateko irakasle ziren hainbat lagunen borondatea izan zen ekintza horren ardatza, era berean ikasle euskaldunen taldeen presentzia eta presioa ikasgeletan. Euskarari bidea irekitzeko, unibertsitatean, funtsezkoak izan ziren bi ele mentu horiek 1985 urtera arte, hots, EHUko Estatutuak onartu eta indarrean jarri ziren bitartean.
2006
‎Bi programen konparaketarekin jarraituz, Maroko eta Portugaleko plangintzak kontuan hartzen baditugu, 2002 ikasturtean (MECD, 2003) Espainiako eskoletan 47.099 ikasle marokoar daudela ikus dezakegu, eta ikasturte berean ikasle portugaldarrak 4.439 dira. Irakasle kopurua aztertzen badugu, alde nabarmena da programa portugesarena, 54 irakasle baitaude 10.000 inguru ikaslerentzat (ikasle portugesez gain, espainiarrak, brasildarrak, angolarrak, mozambiketarrak, caboverdetarrak...); programa marokoarrean, aldiz, 16 irakasle daude 1.500 ikaslerentzat.
2007
‎Frantziskotarren artean gertakari bikoitza azpimarratuko nuke: Nagusien kultur politika nabarmenki aldatzen da, Paulo Lete probintzialarekin() 40, eta aldi berean ikasle gazteek idatz ekimen berriak hartzen dituzte, irakaslegoaren laguntzarekin, lehenengo Erriberriko Filosofi Ikastetxean (Gure Izarra, 1950) eta berehala Arantzazuko Teologia Ikastegian (olertia, itzulpen literarioak, sorkuntza) 41.
2010
‎Jakineko arduradunak zineten, baina aldi berean ikasleak. Arantzazuko zuen nagusiek eskuak libre uzten zizkizueten Jakineko lan horretan?
2012
‎Landeta laua bistaz galdu arteraino hedatzen zen, eta etxaldeen inguruko zuhaitz basotxoek, elkarrengandik urrun tartekaturik, orban more beltzak egiten zituzten zeruaren tonu goibelarekin batera galtzen zen azalera gris zabal hartan. Charlesek, aldian behin, begiak irekitzen zituen; gero, gogoa nekaturik eta logalea bere kasa itzulirik, laster sartzen zen nolabaiteko lozorro batean, eta hartan, bere berrikitako sentsazioak oroipenekin nahasten baitziren, bere burua bikoitz sumatzen zuen, aldi berean ikasle eta ezkondua, bere ohean etzanda arestian bezala, operatuen gela zeharkatzen garai batean bezala. Kataplasma usain beroa ihintzaren usain berdearekin nahasten zen bere buruan; hala entzuten zituen oheen burdinazko mailak barra gainean herrestan eta bere emaztea lotan...
2014
‎Gogorat berehala heldu zaut, aski berriki gertatua ere baita, Pakistan herrialdean izan den izigarrikeria hori! Nola bihotzik gabeko sasi gudari atrebitu batzuk 142 haur eta gaztetxo hil dituzten, salbaikeria hutsez, denak eskola berean ikasle zirenak... Gaixo haurrak zinez!
2015
‎Bide horretan, ikuspegi dialogiko batetik lan egiteak, euskararen erabilera lantzeko aukera aproposak eskaini ahal dizkigu, oro har, irakasleei eta noski ikasleei ere. Metodologia horrek, ikaslea parte hartzaile aktibo bihurtzen du, gelan dagoen ahots aniztasuna azalarazten du, eta horrek era berean ikaslearen motibazioan eragiten du, elkarrizketa ikasketa prozesuaren erdigunean kokatuz.
‎16 Adibidez, lehenengo itemean adituen% 25ek bereizi du atzerakarga txikieneko antolamendua ordena egokiena gisa, eta item berean ikasleen% 10,8k bakarrik lehenesten du atzerakarga txikieneko hurrenkera hori; hau da: bi zifra horien arteko kenketa eginda ikusten da adituek, araberan,% 14,2 gehiagotan jotzen dutela atzerakarga txikieneko ordena hobestera (25= 14,2).
2017
‎Gure esperientziatik, zailena da gela berean ikasleen hedadura gero eta handiagoa dela eta horren kudeatzea. Horri nola egin aurre?
‎Gogora dezagun eskolak bi mailatan lan egin behar duela: ikasleen aniztasuna zein desparekotasuna kudeatu behar ditu erakundearen barruan, baina aldi berean ikasleak prestatu behar ditu bizitzarako; besteak beste, mundu justuago baten alde jokatzeko. Lan handia dago egiteke bi alderditan LGTBIQ arloan.
2018
‎Oteizako TK guneko arduradunaren esanetan enpresa txiki eta ertain askorentzat ikastetxeekin egindako lankidetza" etengabeko hobekuntzan aurrera egiteko eta indarra hartzeko aukera aproposa da. Era berean ikasleei lan munduarekin zuzeneko harremana izateko balio die".
‎Batxilergoko irakasleen laginean, berriz, item gehien gehienetan tarteko balioa ageri da" alda zaletasunari" dagokionez: adituek baino gutiagotan onartzen dute atzerakarga txikiko hurrenkera, baina aldi berean ikasleek baino gehiagotan onesten dituzte atzerakarga txikiagoko ordenak. Horrela, 61 itemen multzoa hartuta, ikusten dugu haietako 49tan batxilergoko irakasleek joera txikiagoa erakusten dutela graduko ikasleek baino, atzerakarga handiko aukerak hobesteko, eta bakarrik 12tan gertatzen dela hori bertzela (gainera, 12 item horietako 8tan aldea% 5 baino txikiagoa da:
2021
‎Interesgarria iruditzen zait hori: nolabaiteko progresioa, programa, curriculum bat mantendu, bizkarrezur bat nahi baldin baduzu, baina aldi berean ikasleen bizipenei egokiturik".
2022
‎Inklusibitatea baldin bada bakoitzari ematea bere beharren baitan behar duen hezkuntza, gezurra da hala egiten denik. Gela berean ikasle andana duzunean, nola demonio asmatu inklusibo egiteko. Eta jakin badakigu adbertsitateak, koloreak, hizkuntzak… uztartzeak eta sinergia egiteak elkar aberasten gaituela, ekosistema elkar elikatzen dugula, baina horren ordez bi errailetako hezkuntza sortzen ari gara, hezkuntza segregatua.
2023
‎Beste bat, beste itsuskeria handi bat, itsuskeriak merke baitira gaurko egunean! Arras hiriko ikastegi batean, han berean ikasle egona zen mutiko gazte bat, islamista hutsa, bat batean ganibet ukaldika plantatu zaiote erakasle zonbaiti. Bat hil du eta beste bi kolpatu!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia