2009
|
|
Euskaltzaindiak, bere izaera propioaren arabera eta bere
|
bere
dituen helburuak lortzeko bidean, nola jokatu duen argitze aldera hiruzpalau lerro nagusi azaltzen dira hemen. Zertan esanik ez da, beste hainbeste ezaugarri ere badaudela Euskaltzaindiaren ibilbidea egoki marraztu dutenak.
|
2010
|
|
Eta berari dagozkio uquitu, aditzera eman, itz egin aditzak, agertuko direnak GUrekin batera tartekaturik edo inpertsonalarekin. NI honek, orobat,
|
bere
ditu esamolde zenbait: hasi gaitecen bertatic, enzun arretarequin, esatera noana?
|
|
ZuBe: gaitzak
|
bere
du gaitzago
|
|
ZeBe: * gaitzak
|
bere
dueLA gaitzago
|
|
ZuBe: gaitzak
|
bere
du gaitzago
|
|
ZeBE: gaitzak
|
bere
dueLA gaitzago
|
2013
|
|
Eta Jainkoarekin ez dugu sekula etsitu behar. Zuzenak azken hitza
|
bere
du bethi. Zeruko izarren argia ezeztatu nahi zutenetarik errabiatuenak lurpean edo itzalean daude.
|
2017
|
|
Bestalde, lexikografiaren sail honen xedeetarik bat da ere gaur> egungo> lexikoaren> behatokia> indartzea. Ohartarazi behar dugu lan hauek eramaten direla unibertsitarioen (euskaltzainak barne) jakintzari esker, baita ere UZEI, Elhuyar, IXA bezalako talde
|
bere
zituen laguntzarekin. Corpusak> osatzen dituzten testuak ematen dizkiote Euskaltzaindiari euskalgintzako hedabide ezberdinek eta argitaletxeek.
|
2021
|
|
42.20.4a Aditzondoa da hau ere, formari dagokionez —gain izenak kasu marka bat baino gehiago hartuz sortua, hain zuzen ere—, baina diskurtso markatzaile gisa erabiltzen dena, osterantzean en pare pareko. Gainerontzean aldaera ere badu, gutxiago erabilia egun. Honen, eta orobat bestela diskurtso markatzailearen bi balioak
|
bere
ditu DM honek ere: baldintzari dagokiona eta murriztailea.
|
|
Hona adibide batzuk: Danik aberats eta altsubena ixan arren be, ezin daikela iñok esan iñoren bihar ixanik eztauala iñoiz ixango (Otxolua); Aita neuk bere ezin eginda sinistu, ikusi arren
|
bere
dudan naz aurkitu (Arrese Beitia); Gaia berez oso ona izan arren ere, era arrunt gordin eta nabarmenean azaltzen digulako eragotzi lezaiguke (M. Atxaga).
|
|
68). Oraingoan bihurkaria
|
bere
dugu, aurreko atalean paratu ditugun adibideek erakusten duten bezala: ontzat emanez izenordain pertsonal gisako erakuslea dugula bera eta forma horrek badutela aldaera arrunta (beraren) eta bihurkaria (bere) hau izango genuke, legearen arabera, eskema nagusia:
|
|
EGLUk ondorio bat ateratzen du hortik: bi
|
bere
ditugu euskaraz. Bat bihurkaria da eta, beraz, aurrekaria aditzaren formanteetan izatea eskatzen du.
|
|
Esan nahi baita, bera izenordaina (izenordaina, zeren determinatzailearen kasuan ez du balio honek) erabiliko dugun egoera beretan erabiliko dugu bere kasu horretan. Hortaz, bigarren
|
bere
hau beraren parekoa litzateke. Eta horrek eskatzen duen baldintza bakarra da noizbait aurretik aipatua izatea aurrekoa.
|
2023
|
|
Irakaskuntza euskaraz ematen bada ere, gaztelania lantzen da, baita ingelesa —era goiztiarrean— eta frantsesa ere —curriculumean integraturik edo hautazko irakasgai gisa— Guztietan, ahozko hizkuntzaren gaitasun komunikatiboa lortu nahi da, hots, erabilera funtzionala. Kontuan hartzen dugu, bestalde, curriculum hizkuntza horien ondoan badirela beste hizkuntza batzuk, familian erabili eta ikasleek
|
bere
dituztenak. Ikasgeletan gero eta gehiago dira bestelako hizkuntzak batzuk dituzten ikasleak:
|