2001
|
|
Hemen, arrazoimenaren alderdi ezberdinak lotzen dituen funtsezko batasuna dabil lanean, Kantek gero
|
bere
testuetan ikuspegi bateratu bat aurkeztea lortu ez bazuen ere. Eremu teorikoa eta praktikoa batuko lituzkeen printzipio komunaz hitz egiten du, eta printzipio hori askatasuna dela aurkituko du.
|
2002
|
|
2 Benthamengan sakondu ahal izateko, ikus sarean dagoen webgune ofiziala (www.ucl.ac.uk/Bentham), non berari buruz jakin daitekeen ia guztia agertzen den (digitalizatutako
|
bere
testu asko barne).
|
2003
|
|
‘Iturri irakurgaien’ antologiek garrantzirik gabeko zeregina dute zientzi hezkuntzan. Ikasleari ez zaio bere esparruaren historiako klasikoen irakurketa sustatzen —obra horietan
|
bere
testuan eztabaidatutako auziak jorratzeko beste modu batzuk aurki litzake, baina baita bere etorkizuneko lanbideak baztertu eta aspalditik ordeztu dituen kontzeptu eta ebazpen estandarrak ere—.3 Inoiz Whitehead-ek zientzien hain berezko ezaugarri horri heldu zion honakoa idatzi zuenean: " Bere fundatzaileak ahaztea zalantzan jartzen duen zientzia galduta dago".
|
2004
|
|
Ideia horietaz hitz egitean, orduan, Descartesek aurretik bagenekien zerbait gogoratzen dugula esango du, inolako zalantza barik mende batzuk lehenago Platonek ideien existentzia frogatzeko eskaini zuen irtenbideaz baliatuz. Platonek bere teoria garatzeko ideien berezko existentzia frogatu gura duenean oroimenak oinarrizko papera jokatuko du,
|
bere
testuetan zenbait pasarte garrantzitsutan aurkituko dugularik hori islatuta: hala nola, gurdi hegadunaren mitoaz jarduten duenean eta, beharbada modu eredugarriagoan, Menon izeneko elkarrizketan Sokrates eta morroiaren artean antzezten duen elkarrizketan.
|
2005
|
|
Frantziarren eta Nafarroako Errege kristau, Erregeen artean aparta zaren hori, liburu honek ausardia izan du zure izen ohoragarriarekin
|
bere
testua apaintzeko. Hori egiteko konfiantza ez da berezkoa, ezta egilearena ere, beronen argumentutik datorrena baino.
|
|
Azken finean, intelektoak ez du gizabanakoaren nortasuna agortzen eta, beraz, garapen kognitiboak ere ezin du garapen pertsonala ordezkatu. Bien arteko elkarlana nahitaezkoa da eta, zentzu honetan, horrelako esaldiak aurkitzen ditugu
|
bere
testuetan: " gizakiaren benetako helburua[...] bere indarren formazio bateratua, garaiena eta proportzionatuena lortzea da";" osasunez eta energiaz beteriko gizakiaren zoriona, hain zuzen, bere indar fisiko eta morala erabiliz helburu Bati jarraitzean eta berau lortzean datza" 126 Berak giza-izakiaren formazioaz hitz egiten duenean, azken batean, bi gauza uztartu beharraren aldarrikapena egiten du:
|
|
Wilhelm von Humboldtekin, honela adierazi dugu idazlan honen sarreran, puntu garaienera iristen da Alemaniako mugimendu neohumanista, hain zuzen, hark lantzen duen giza-formazioaren edo" Bildung" delakoaren teoriarekin. Bere obrak, hala ere, ez digu eskaintzen honi buruzko azalpen sistematiko eta bukatu bat; alderantziz,
|
bere
testuen artean giza eta gizarte zientzien inguruko gai ezberdinei buruzko lanak aurkitzen ditugu eta, askotan, hauek nahas mahas heterogeneo baten itxura hartzen dute. Honi buruz esan behar da, lehenik, bere bizitza eta obra elkarreraginean ulertu eta aztertu behar direla:
|
|
honen haritik," gizakiaren ezagutza" jarduera berezi bezala kontsideratzen du, zeinek" subjektuaren baitan idealerantz hobetzeko gai den hura bilatzen" duen; eta gainera, gizakiaren" formazioa edota hezkuntza" zeregin dinamiko bezala ulertzen du, honen humanizazio prozesua" oinarritzera, garbitzera eta handitzera" zuzenduta dagoena27 Garapen prozesu honetan, beti ere, gizakiak unibertsala denaren eta singularra denaren arteko oreka errespetatuz jokatu behar du, hau da, leial izan behar du bai humanitateak berak dakarzkion exijentzia orokorrekin bai giza-indibidualitate bezala berak bertan dituen exijentzia partikularrekin. Honela dio
|
bere
testuetako batean:
|
|
Gogoan duen egitasmoa, egiaz, gizakia bere dimentsio guztietan aztertuko duen benetako teoria bat osatzea da, alegia, berau bai enpirikoki eta historikoki bai filosofikoki eta idealki hausnartzen duen" antropologia konparatu" bat abian jartzea. Honi buruzko
|
bere
testu esanguratsuenak, jada adierazi moduan," Das achtzehnte Jahrhundert"(?) eta" Plan einer vergleichenden Anthropologie" (1797?) dira. Hauek erreferentzia nagusi bezala hartuz, baina ez hauek bakarrik, pedagogikoki esanguratsuak diren humboldtiar antropologiaren hainbat aspektu azalduko ditugu jarraian.
|
2007
|
|
• Herodotok berak, hain prosa neurtua erabili zuenak, publikoki irakurtzen zituen
|
bere
testuak; eta berdin Demokritok; eta Lisiasek; eta Isokratesek bere diskurtsoak154.
|
2009
|
|
" Fue Nietzsche el primero en sugerir expKcitamente la exclusion de la idea de ‘conocer la verdad’". 31 Richard Rortyren esaldi horretatik abiatu nintzen Nietzscheri buruzko baieztapen hori osatzeko asmoz. Eta, noski, Nietzscheren testura jo nuen zuzenean;
|
bere
testu batean, Gizatiarra, gizatiarregia liburuan, horrekin zerikusi askorik ez zuen baina interesanteagoa zen bertze hau aurkitu nuen: " Cuando se escriba la historia de la genesis del pensamiento, entonces la siguiente proposicion de un eminente logico tambien estara iluminada por una nueva luz...". 32" La historia de la genesis del pensamiento" edo pentsamenduaren genesiaren historiaz ari da Nietzsche hemen:
|