Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Zaharra, berriz, erran nahi baita, orain arte egina, ez dutzakarrontzira botako, ez, bederen, irakurle berri baten irrika pizteko balio izatensegitzen duen neurrian. Eta ez, bederen, ni aberastera, ni, idazle gisa naizenaizatera lagundu nauen heinean, edozein aita ama bere seme alabak sortzen etahazten ikusteak aberastu, bete eta elikatzen duen gisa berean. Baita seme alabahoriek burujabetzen direnean ere.
2006
‎Arau honi buruz esan da ez daukala zentzu handirik amakaukera egin behar izateak atsedenaldia hasterakoan. Une horretan ez badu egitenezin du gero egin, baina aukera egiten duen unean ez daki nola aurkituko den beraedo bere seme alabak. Arauak aukera ematen dio amari hartutako erabakia atzerabotatzeko edo efekturik gabe uzteko:
‎arteko ezkontzak ohikoak izan ziren bezala, ohikoak ziren ere bestelako nekazarien kexuak. Alde batetik, emakumeak eta bere seme alabek senarraren estatus berezia eskuratzen zuten, hots, nobletasuna. Beste aldetik, emakume horrek dotetzat emandako lurrak (ordura arte zergapekoak zirenak) hortik aurrera exentzio fiskalak gozatzen zituen noble baten lurrak balira bezala, senarrak ematen baitzion familiari kaparetitulua, eta senarraren jabetza bilakatzen baitziren?.
2008
‎Fernando Olaberekin zegoen ezkonduta, Felixen anaiarekin, alegia. Maria Francisca Izagirre Bilbon hil zen, 1794ko abenduan? 88 urtekin!?, eta herentzia bere seme alaben artean banatu behar zen: Bibianak 42 urte zituen garai hartan, Agustinak 39 eta Juan Estebanek, nebak?
‎Adimenaren garapenari dagokionez, Baldwinek bere seme alabak behatuz, ezagutzaren sorrera eta garapenari buruzko teoria bat planteatu zuen Mental development in the child and the Raceeskemen (1895) bere lanean. Teoria horren arabera, gure ezagutzaren?, haren terminologia erabiliz?
‎Haren lehenbiziko lan horietan ikusten da ikertzaileak aurkezturiko estimuluak eta umearengan sorrarazten diren erantzunak erabat hitzezkoak direla. Bigarren fasean(), azterketa kritikoagoa egin zuen, adimenaren lehen hastapentzat jo daitezkeenak, eta, bere seme alaben ekintzetan oinarrituz, behaketak egin zituen. Aro horretan, behaketaz gain, hipotesiak proposatzen ditu.
2009
‎Izaera horri erreparatu diote ikertzaile batek bainogehiagok. Hala, Jay Winter (2007) generazio arteko loturaz mintzo zaigu, lekukoaren eta bere seme alaben artean bainoago, iloben belaunaldiarekin lotura estuaksortzen direla aipatuz. Naziek Italian burututako masakreak aztertu dituenFrancesca Cappelletto ren iritziz (2003), berriz, lekukoaren inguruan taldetasunasortzen da, eta talde izaera honek berezko forma bat hartzen du ere.
‎Berak ez zituen bere sentimenduak kanpora azaltzen.Oso fuertearen itxura ematen zuen. Buru belarri aritzen zen bere lanarekin eta geroetxera etorritakoan bere seme alabekin eta gerora bere bilobekin. Beti ibiltzen zen geratu gabe, ez pentsatzeko.
‎Baina nire amona, ezertaz enteratuko ezbalitz bezala egiten zuen. Alargun bezala egiten du bizitza, bere seme alabak, bere lana, hori aurrenekoa. Eta kito.
‎Emakumea artisautza kooperatibora eta gizarte harremanetara dedikatu izanda, eta solasaldirako trebatu da. Emakumea bere seme alabak haztera eta hezteradedikatu da, eta horretan hizkuntza baliatu behar izan du. Mutilen nagusitasuna, berriz, ikusmen bidezko hautematean, hautemate espazialean eta hizkuntzazkoa ezden entzumen diskriminazioan zentratu da.
2010
‎JOXEPAk dagoeneko ez ditu bere seme alabak eta bilobak ezagutzen. Esanahirik ez duten hitzak bakarrik zizakatzen ditu eta batzuetan dirudienez arrazoirik gabe soinu antzeko batzuk egiten ditu.
2011
‎Johanna k berehala erakutsi zuen harremanetarako zuen joera eta gaitasuna eta Heinrich-ek bere emaztearen harreman sozialak mugatzeko ahaleginak egiten zituen, jeloskortasunak eramanda. Johanna ri ezin eramana gertatzen zitzaion bere senarrak ezartzen zion bakardadea; aspergarria egiten zitzaion bere seme alabekin eta zerbitzariekin bakarrik harremanak edukitzea. Senarra suizidatzean liberatua sentitu zen.
2014
‎Adimenaren garapenari dagokionez, Baldwinek bere seme alabei behatuz, ezagutzaren sorrera eta garapenari buruzko teoria bat planteatu zuen Mental development in the child and the Race (1895) bere lanean. Teoria horren arabera, gure ezagutzaren, eskemen, haren terminologia erabiliz?
‎Freudek bere pazienteekin egindako kasu azterlanek, hain zuzen, bere teoria psikologikoa eta terapia teknikak hobetzen lagundu zioten. Piagetek, bestalde, garapen kognitiboaren teoria zabal bat garatu zuen bere seme alaben haurtzaroko azterketa sistematikoan oinarrituta.
‎4.1.01 taulan agertzen dira ikertzaileek haurtxoen gaitasunak neurtzeko erabilitako metodo batzuk. Ikus daitekeenez, metodo berrietako batzuek ume txikien ikusmen gaitasuna analizatzea dakarte; Piagetek bere seme alabak bere etxeko egongelan ikusteko erabilitakoak baino gailu konplexuagoak eta sofistikatuagoak behar dira. Esaterako, ohitzean oinarritzen da bularreko haurrekin informazioa prozesatzeari buruz egindako ikerketaren zati handi bat.
2019
‎Aldezaurretik badakigu eredura sartu dituztela haien seme alabak, baina hipotesia da euskarasustatzeko hartu zutela erabaki hori. Espero da guraso profil oso berezi bat aurkitzea ingelesarenmesedetan egiten duena eta bere seme alaba eskolaz kanpoko ingeleseko klaseetara eramatenduena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia