2008
|
|
Lehenengo taldea asimilaziorako aplikazioek osatzen dute, hau da, itzulpen automatikoa erabiltzen dutenak beste hizkuntza batean idatzitako dokumentuak oro har ulertzeko (adibidez, Interneten argitaratutako testuak). Txat bateko elkarrizketen itzulpena da asimilaziorako itzulpen automatikoaren beste adibide bat; txat horretan parte hartzen duen pertsona bakoitzak
|
bere
hizkuntza erabil dezake eta beste parte hartzaileen ekarpenak irakur ditzake bere hizkuntzara itzulita. Aplikazio mota horietan, oso azkar itzuli behar da, hobe mementoan bertan, eta zuzenean erabiltzen da, landugabe; batzuetan, ez da osorik irakurtzen eta normalean, ez da gordetzen irakurri ondoren.
|
|
Gerta daiteke gutxienez hizkuntza komunitateko alde batek adieraztea hizkuntza beharra ez dela asetzen, nahiko bailuke baldintza hobeak izatea
|
bere
hizkuntza erabiltzeko, hizkuntza horrek komunikaziofuntzio erabilgarriak bete ditzan, eta ez soilik funtzio sinbolikoak eta identitatekoak. Fase horretan," hizkuntzanahia" kontzeptua ekar daiteke gogora.
|
|
33). Baina gerta daiteke gutxienez hizkuntza komunitateko alde batek adieraztea hizkuntza beharra ez dela asetzen, nahiko bailuke baldintza hobeak izatea
|
bere
hizkuntza erabiltzeko, hizkuntza horrek komunikazio funtzio erabilgarriak bete ditzan, eta ez soilik funtzio sinbolikoak eta identitatekoak. Fase horretan," hizkuntza nahia" kontzeptua ekar daiteke gogora:
|
2013
|
|
Beraz, logikoena da guk esaldia euskaraz errepikatzea: mintzakidea euskalduna bada,
|
bere
hizkuntza erabiltzeko aukera emango diogu; euskara ulertzen ez badu eta erdaraz egin diezaiogun nahi badu, eskatzea besterik ez dauka.
|
2014
|
|
" Hizkuntza ez normalizatu bat erabiltzen duenak jasaten du. Hiztunak
|
bere
hizkuntza erabili ala ez etengabe erabaki behar duenean, nekea sortzen da. Neke horri esaten diogu estres linguistikoa" (badubada, 2013).
|
2015
|
|
Horietako 14 kasutan, oreka hori lortzeko euskararen egoera hobetzea eskatzen diotela interpreta daiteke: " Espainiar hiztunek
|
bere
hizkuntza erabiltzeko daukaten eskubide berberak izatea euskaraz bizi ahal izateko. Militantziarik gabe" eta" Hizkuntza aniztasuna, begirunea eta euskararen erabileraren aldeko giroa sortzen lagun dezala gizartean.
|
|
" Hizkuntza ez normalizatu bat erabiltzen duenak jasaten du. Hiztunak
|
bere
hizkuntza erabili ala ez etengabe erabaki behar duenean, nekea sortzen da. Neke horri esaten diogu estres linguistikoa" (badubada, 2013).
|
|
" Hizkuntza ez normalizatu bat erabiltzen duenak jasaten du. Hiztunak
|
bere
hizkuntza erabili ala ez etengabe erabaki behar duenean, nekea sortzen da. Neke horri esaten diogu estres linguistikoa"
|
2018
|
|
Proben helburua izangaien konpetentzia neurtzea da, eta komunikaziokonpetentziaren kasuan, maiz, erreferentetzat EEMB hartzen da. Baina edozein neurketa tresna baliagarria izango bada, eskakizun tekniko ugari bete behar ditu, eta psikometria da neurketatresna horien kalitateaz arduratzen den jakintza arloa (ikus Elosua, 2005, 2010). artikuluak (UNESCO, 1996) herritar orori
|
bere
hizkuntza erabiltzeko eskubidea aitortzen dio, bai eremu publikoan bai pribatuan, eta printzipio orokor hori jasoa dago lurralde bakoitzaren legerian, hain zuzen ere, hizkuntzei lege estatusa emateko.
|