Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 549

2000
‎Iñaki Aldekoak" Joseba Sarrionandiaren poesia: itsaso gartzeleratua" (Hegats 1989) delakoan, bere berea duen estilo hori lirikoaren ukituak markatzen du: " Bere narrazioetan jakina salbuespena salbu" Sonbreilu baten historia", esate baterako nabarmenagoa da poetaren tonu lirikoa kontalariaren ahotsaren ondoan.
‎bere ekarpena egingo du euskarazko apostolutzaren arloan, euskal prosa aberatsa, ezpal eta hari ederrekoa erabiliz, bestalde. Gainera Bartolome, gero ikusiko dugunez, aipaturiko gehienak baino originalagoa da bere lanean, haien lanak, kasurik gehienetan, gaztelaniazko edo frantsesezko lanen itzulpenak edo moldaketak baitira; benetako predikari eta hizlariak, ordea, bere beretik ematen daki eta horrek askoz ere handiagoa eskatzen du?
‎Herri bat baino gehiago da egoera horretan bizi dena, hots, besteek ezarritakomugak hertsiegi dituena, bere bere propioak gura dituena, besteak beste bera izateko, besteen artean burua zutik egon ahal izateko baino ez bada ere. Herri bat bainogehiago da munduan bere mapa identitario ezaguturik ez duena eta besteekinposatutako mapa ikasi beharra duena.
‎Eta orduan kantatzen hasi zen, berak zekien modu berezi eta bere bere hartan, lurrak haren baitarik nigar eginen balu bezala...
‎Eta usain berezia zuen eta bere berea, zeren eta haren azal esnetsuari esne usain berezia baitzerion, eta esne usain hura ere bertze aterbe bat zen ene bakardadearentzat, ene malenkoniarentzat eta ene segurtasun faltarentzat.
‎Badakizu, jaun André, ezen guti direla gizonezkoen artean irakurtzen eta skribatzen dakitenak, baina are gutiago direla eskolatuak izan diren emaztekiak; aldiz, gure amak, zeina baitzen argia eta zorrotza, ongi irakurtzen eta skribatzen zuen eta hainbat liburu irakurriz janzten eta apaintzen zuen bere jakintasuna. Eta, liburu haietarik gehienak bere aita spiritualak uzten bazizkion ere, bazuen bat bere berea, eta liburu hura Gaspar de Asteteren Doctrina cristiana ren euskarazko tradukzione bat zen, 1608koa eta Iruñan publikatua, amak erabiltzen zuena bai bere buruaren janzteko, eta bai irakurtzeko eta irakasteko ere zerbitzuko neskei eta emaztekiei, zeinetarik inportantena Hipolita zeritzana baitzen, bere ohorezko dama eta laguntzaile leiala eta artatsua, amaren beztimendez arduratzen zena, ba... Konfesore eta aita spiritual hura, bertzalde, ezkondu baino lehenagokoa zuen amak, eta frantziskotar bat zen, Uraitzeko klaratarren komentuko kaperau izendatu zutena eta harat igorria izan zena; eta, nola gure ama ez baitzegoen haren kontseiluen uzteko, zeren apez hura laket baitzuen —don Frantzisko baino laketago bai bederen—, harat joaiten zen, urtean bizpahiru aldiz, aitorraren eta komunionearen egiteko, haietarik batean Pazkoarekin konplitzen zuela.
‎Eta nola babestu ninduen umetan haren sabel zabal joriak, noiz eta izuak mehatxatzen baininduen handik edo hemendik... eta nola sentiarazi ninduten haren beso sendoek ahulezian sendo, eta nola, haren gorputz osoak, neure deusezean oso! Eta usain berezia zuen eta bere berea, zeren eta haren azal esnetsuari esne usain berezia baitzerion, eta esne usain hura ere bertze aterbe bat zen ene bakardadearentzat, ene malenkoniarentzat eta ene segurantza faltarentzat. Baina guztiz alferrik nenbilen orduko, Felisa bizien mundutik joana zenez gero...
2001
‎Eguberriek bere berea dutelarik, sasoi hau heldutakoan baliabiderik gabeko pertsonei laguntzeko erakundeen kanpainetako protagonista bihurtzen da jostailua, jolastea haurrari zor zaion eskubidea dela gogorarazteko.
‎Eguberriek bere berea dutelarik, sasoi hau heldutakoan baliabiderik gabeko pertsonei laguntzeko erakundeen kanpainetako protagonista bihurtzen da jostailua, jolastea haurrari zor zaion eskubidea dela gogorarazteko.
‎Hegoak barne errentaren zati positiboa emanez soilik zerbitza dezake bere bere kanpo zorra. Azter dezagun hori adibide baten laguntzaz.
‎Hainbeste aldiz desiratutako odol putzuak; gorputz hilak eskatzen dizkio buruak. Zahartzaroak gaztetasuna hil beharra dauka eta horren aurrean bere bere buruko igarobide ilunetan murgiltzen da berriz, kontzientziaren izara zuriak akorduaren txokoren batean tolesturik utziz. Tolesturik utziz.
‎Hona oraindik beste bat. Badirudi gure gramatikariek, euskara bere berean aztertu beharrean –eta zenbat eta erdalkeriaren etsaiago, orduan eta areago–, ez dutela beste kezkarik erdal kategoriak euskaraz nola adieraz daitezkeen azaltzea baizik. Oraindik orain idazten zuen, esate baterako, Umandik6, Aita Omaetxebarriaren7 iritziak zuzenduaz:
‎Lehengoan badirau edo haizeak badarama, ezin urratuzko aztarna utzi du betiko. Eta oraindik ere, Jauna  lagun, ageriagorik utziko du, Orixek bere bere duen beste poema hori argitara eman dezanean. Denborari gogor egitea, etxeak hartu dituen kalteak nolabait konpontzea, hizkuntzak aurrerantzean ere bizitzeko behar duen kemenez indarberritzea, gure arloa da.
‎merezi, ordea, ongi merezia du horrelakoaren izena eta omena. Zalantzaldi honetan, zorioneko zalantzaldia, hala ere, bide hobeen bila gabiltzalako?, hainbeste eta hainbeste haztamuka ari garen bitartean, bera lasai doa bere bidetik, bere berea duen aspaldiko hizkera hura gero eta sendoago eta trinkoago eta, halaz ere, bigunago eta malguago agertzen duelarik.
‎Urte gutxitan bide luzea egin baitu Etxaidek, hizkuntzaren aldetik Alos torrean baino hobeto Purra!, purra! n, eta hemen Purra!, purra! n baino askozaz egokiago. Hizkera jatorra du, bizia, aberatsa, eta batez ere bere berea. Zaharrak eta berriak, hangoak eta hemengoak irakurri eta aztertuz, gaurko euskal prosak dituen maisuen artean jarri du bere burua.
‎guztiok erdizka aurrekoengandik hartu dugun ondasun ederra da. Eta ez du inork bere berea balu bezala nahi duen gisara erabiltzeko, utendi et abutendi, eskubide osorik.
‎Maitagarri beharrean zen oraindik Lizardi hasi berri hartan: laster sortu zuen horratik, bere baitarik, Xahok eta Arakistainek asma zezaketen baino mitologia jatorragoa eta, bere berea zuelarik, gureagoa. Eta horrenbeste gipuzkoar langile elkarren lehian ari bazaiz  kigu ere, oraingo gisan, mendiak murrizten –edo gehienez pinu beltzez janzten–, ez dute, eginahalak egin arren, Lizardik utzi zigun baso antzaldatua soilduko, harako leihoak itxitako jauregia dirudien hura, atsedenaren eliza, gau argi izarrez josia goian eta ur berdeak –izar irudiz zirtatuak– behean dituena.
‎Arrazoimenak bere aberri segurua den esperientziaren irla txikia uzten du abentura bila joateko; hau da, txalupa hauskorrak eraikitzen ditu (printzipio transzendenteak) balizko mundu berri eta dotoreagoen bila abiatzeko. Ilusio transzendental hau arrazoimenaren emaitza da, eta beraz, ilusio gisa ezagut daiteke; baina ezin da ezabatu, arrazoimenak bere berea baitu sistematikoa izateko eta edozein muga gainditzeko irrika hori, eta beraz," etsaia gure baitan bilatu behar dugu". Silogismoak (arrazoiketak) sofisma bihurtzen badira, arrazoimenaren sofismak dira eta ez ahoskatzen dituen gizakiarenak, norbaitek arrazoimenaren erabilera okerra egitean sortzen direnak.
2002
‎Horregatik bidaiatzen du Julenek: desplazamendu fisikoaz haratago, bere bereak dituen maitasun literarioak berreskuratzeko. Martin Ugalderen Andoain, Lizardi eta beste hainbaten Tolosa, Obabakoakeko Andazarrate, Azukrea belazeetan oroitarazten duen Urkizu, A. Iturberen Alegia, P. Perurenaren Leitza, bidaia horretako gune bihurtzen dira, izenburuan parafraseatzen den Lauaxetaren bertso lerroarekin, Margaren ahotan jartzen diren Ene Jesuseko" Ikusi nahi al dizkidazu?" galderarekin, edo oraindik zapata estuegiak dituen Daniel Zabalegiri egindako erreferentziarekin batera.
‎Horrenbestez, kreditu pertsonala eskatzeko egokitasuna tentu handiz hausnartu beharreko kontua dugu: aparteko gastuak finantzatu behar direnean, hori bezain larriak ez den irtenbideetako bat aukera dezakegu; gainera, kreditu eskaerak bere bereak dituen izapide eta joan etorri piloa ez dugu egin, segurutik.
‎Transgenikoen gailurrera 1994 urtean iritsi ziren, AEBko Food and Drug Administration (FDA, elikagaien eta botiken segurtasun gaiak arautzen dituen erakunde ofiziala) izenekoak, espezie hari arrotz zitzaion gene bat zeukan landarezko lehen produktuaren komertzializazioa baimendu zuenean: Flavr Savr tomatea zen, Calgene konpainiakoa, eta tomateak bere berea duen zimeltze eta samurtzea geroratu egin zen, eraldaketa genetikoari esker.
‎Horixe da aldatu behar den grina txarra. Zipotza, unibertsitatearen ateetanezarri dute, ongi baitakite euskarari bideak irekitzekotan, bere berekoak di tueneskubideak onartzekotan, egoera eskuetatik joanen litzaiekeela, unibertsitatea erabat euskaldundu eta Nafarroa bera den baino oraindik euskaldunago bilakatukozela; eta zipotza ezarri behar izan zuten. Nonbait jarri behar eta guri egokitu zaigu.Baina holako ziria ez da nahikoa euskararen upelaren zuloa behar den moduanixteko.
‎«adizu ama, badakizu, sortze berean lotzen ninduenzilbor hestea sendagileak nola ebaki zuen». Jaiotzean, umeak bere gorputz propioagaratzen du, ingurukoen artean, horien eraginpean; baina gorputza propioa da, bere berea. Amaren aurpegia aterako du, aitaren begiak..., baina gorpuzkera bereberea izango da:
‎Amaren aurpegia aterako du, aitaren begiak..., baina gorpuzkera bereberea izango da: atleta izateko, fisikaria izateko, etxegarbitzailea izateko..., bainagorpuzkera bere berea izango du. Amesten dugun unibertsitatean, lehenengoetenak gorputz propioa ekarri behar du, bizitzeko.
‎Arazoa, konpetentzia kognitzailea nahiz konpetentzia komunikatzailea bakarra dela pentsatzen denean sortzen da. Ikuspuntu horretatik begiratuta, munduaren eta gizarteen kultura aniztasunaren faktuaren konprentsiora heltzen ez den bitartean, gizakiak munduaren ikuskera partziala izango du, oso partziala, berezia eta bere berea; baina pobrea modu berean.
‎Hizkuntza bakoitzak bere lurraldea behar du, bere berea, besteetatik apartekoa; hala ere, hiztun bakoitzak badaki, jakin, hizkuntza eremu horretatik kanpoko gizakiekin harremanak garatzeko, agian berea, agian besteena, agian hirugarren hizkuntzaren bat erabili duela. Kontua da, hizkuntza eremu batera heltzen den kanpotarrak jakin lukeela, era berean, berea ez den komunitate linguistikoaren baitara ari dela sartzen, eta horko hiztunekin errespetuzko obligazioak dituela, eta hori sarritan ahazten du hizkuntza maioritarioetako hiztunak?.
‎Eta kulturarekin berdin. Bakoitzak bere erreinua behar du, bere berea. Baina gizaki kultuak jakin luke, ezen beretik aparte beste hamaika ere badaudela, eta ezagut ditzakeela, eta ulertu, eta errespetatu; eta, halaber, bere bereari eusten eta berea errespetarazten.
‎Bakoitzak bere erreinua behar du, bere berea. Baina gizaki kultuak jakin luke, ezen beretik aparte beste hamaika ere badaudela, eta ezagut ditzakeela, eta ulertu, eta errespetatu; eta, halaber, bere bereari eusten eta berea errespetarazten.
‎Igorleak mezua eredu zehatz baten arabera ekoizten du, bere baldintzen arabera, bere gaitasun guztiek ahalbidetzen dioten modura. Hartzaileak, bere aldetik, antzera dihardu, eta interpretazio ereduak eredu propioak dauzka, bere bereak, mezua bere modura ulertzera daramatenak. Ekoizpena eta interpretazioa desberdinak dira, izatez, Kerbrat ek aurreratu zigunez.
‎Terrorismoaren makroproposamenean, nazio askapen mugimenduaren jardunaren teman, edo gaizkiletza arruntaren gaian, irakurketa ideologiko desberdina du eztandak. Gertakaria gai batekin lotzea edo beste batekin kateatzea, kazetari profesionalaren egintza subjektiboa da, pertsonala, bere berea. Gaia, per se, ez da neutroa.
‎sanjuandarren aldeko bezain oriotarren aurkako. Baina mundu hura, txikia zen arren, bere berea zuen. Eta kolokan edo zalantzan jartzen zionari, purrustadaren batekin erantzuten zion.
‎Hala, bada, nitaz eta nire oroitzapenez hitz egin ordez, pazientzia bildu, eta beste bide bati ekin nion: gizonezko askok haustura garaietan  bizitzen dutena melankolia dela eta ez bakardadea; melankoliak, iraungo badu, galdu den zerbaiti buruzko bazka etengabea behar duela; melankoliak bere berea duen bazka  horren baitan ulertu behar dela gizonezkoei normalean sartzen zaien seme alaben zaintzarekiko larritasuna ere; baina galdutakoa ordezkatu bezain agudo, bukatu dela melankolia, eta seme alabekiko kezka ere bai.
2003
‎Kantuen hitzak euskaratzeaz aritu zara. Guk, aldiz, hori ezin dugu egin, bertsio originala bere berean jartzen dugu. Gurea euskal produktu bat al da?
‎" Hain nago atsekabetuta entziklopediekin, non neure neure bat egin baitut neure erabilera pertsonalerako. Arthur Schopenhauer hain zegoen atsekabeturik filosofiaren historiekin, non bere berea egin baitzuen bere erabilera pertsonalerako".
‎Han baina, ez zen zineklubaren bulegoak sartzeko lekurik eta azken hauek beste toki batera eramatea deliberatu zuten. Gastuak biderkatu ziren, eta diru sarrerak bere berean mantendu, apal. Zineklubaren geroa kolokan zegoen, hortaz.
‎Lexiko alderdiko bitxikerien artean, esan dezagun, badirela haren testuetan zenbait erabilera bere bereak dituenak, eta guk ere bere hartan utzi ditugunak. Halakoak dira, besteak beste:
‎18 Bide batez gogora dezagun, aurrerago aipatuko ditugun Kurloiak eta El vasco de hoy liburuetako marrazki guztiak eta ugariak dira batez ere bigarren honetan bere bereak dituela. lanetan ere berdin moldatzen zela adierazi digu alargunak, denetarik baitzekien egiten. Eta ez zekiena bere kabuz ikasten zuen.
‎Jesusen Barri Onak eta Jesusen Eleizeak Herri bakotxa bera dan letxe hartu behar dabe, herri horren balio ta aberastasun guztiak aintzat hartu, garbitu, aurrera eroan... Gure Euskal Herriak, herri lez, baditu bere bereak direan gauza batzuk: izakerea, hizkuntza, jakintza, kondaira, kezkak eta amesak, gurari biziak...
‎Amestutakoak bere ahizpari kondatzen zizkion. Xeleimek bere berea zuen ipuin miresgarri eta ederrena, azkenean, ahizpari oparitu zion. Himrak bederen hamar aldiz irakurria zuen.
‎Fraide biai aguertu jaquen emacumea condenaturic, catea goriacaz esturic, deabruz inguraturic, ceintzuec arturic sugue, zapo, sierpe, dragoi, ta chacur amurratuen antza, zatitu ta puscatuten eben erruqui baga, batez bere bere sama ta miñean confesatu gura ez ebalaco bere pecatua, ta donguero comulgatu zalaco. Emacume madaricatuac negar ta dedar eguiten eban, birao ta erneguac eguiten cituan, baña alperric (Añibarro, ME, II: 260; adibide berdina in J.A. Moguel, 1800: 127).
‎Elkarbizitza linguistikoaren izenean aldizkariak eta egunkariak agertzen hasi ziren; alderdi eta talde bakoitzak bere berea sortzeari ekin zion. Euskal Herriak prentsa berriaren beharra zeukan, eta gogo hori asetzen saiatu zen; hizkuntza beharrak elebitasunak bideratuko zituelakoan, Euskal Herriak eltze berean nahastu zituen hizkun  tza desberdinak, zopa onik ez.
2004
‎Libro de Familia/ Familia Liburua, Libro de Matrimonios Secretos/ Isilpeko Ezkontzen Liburua, Libro de Personal y Oficina/ Langileria eta Bulego Liburua, Libro Diario/ Liburu Egunkaria. Hasian hasi, ezin alde batera utzi Erregistroaren munduak bere bereak dituen hitzak eta erabilerak, ohituta ez dagoenari arrotz samarrak zaizkionak. Gaztelaniazko traslado izan daiteke horien artean nabariena testu honetan, horren hiru adiera euskaraz ematekotan (dela liburuak geografikoki tokiz aldatzea, lekualdaketa?, jakinarazpena?
‎Erromantizismoaren ajeak gainditu ez ditugunok, nola ote gabiltza alor honetan? Has gaitezen Jon Sarasuaren iritziak barreiatzen, bere berea du-eta gogoeta gai hau: –Gure idazlerik sonatuenari duela gutxi aditu nion telebistan euskal kultura modernotasunera iritsi nahi eta ezinik zebilela, batzuek lortzen dutela, eta bere ustez ez dakit zein kantautore modernoagoa zela beste batzuk baino.
‎Hasieran Agirrebaltzategik gogorarazi digunez, nolabait ere bigarren globalizazioaren aroa edo izango genuke oraingo hau. Nazio estatuen nazionalismo totalitarioak zabaldutako aro historikoaren jarraipena, baina oraingoak bere bereak dituen ezaugarriez osaturik. Haren ezpal berekoa ote dugu arrain handi hau?
‎Zentzu horretan, galderak zehaztasuna eskatzen du: zertan datza euskararen gizarte normaltzeak bere berea izan lukeen autonomia erlatiboaren luze laburra. Hizkuntza politikaren beregaintasun propioa daukagu hemen gogoeta gai.
‎Geografia gaietan jakituna eta aditua. Beharbada, bere berea duen jakintza-gaiaren talaiatik ari delako, zorrotz mintzo zaigu lurraldetasun ideia hizpide hartuta. Abertzale batzuen desbideratze makurra egon litekeela dirudi ele minduon zioan:
‎Uste sendorik gabeko euskara praktika egiten du euskaldunak gehienbat. Euskaldun izatearen harrotasun imintzioak egiten ditu, batetik, eta bere berea duen hizkuntza nortasunarekin ez daki zehazki zer egin eta zertaraino hitzeman, bestetik. Hizkuntzaren kontua kontzientzia sinboliko hutsetik haratago doanean, euskara bere bizitzaren bizkarrezurra bihurtu behar duelako uste sendoa tartean daukanean, atzera egiten du.
‎Bestela esan: tolerantziaren estrategiak ez al luke oinarrizko osagaitzat bere berea izango indarrezko legearen logika inplizitua. Eta alderantziz:
‎–Fisikariak margolariak bezalakoak dira –eten zion fisikariak– Michelangelo, Renoir, Caravaggio, El Greco, Monet... Bakoitzak berezko estiloa dauka, bere berea. Nahastezina...
‎Haurtzaroko Euskal Herri zahar hori, Gandiagaren obra osoan hondoa egiten zuena, lehen planora dator. Gandiaga hiltzen ari da eta, inoiz baino sentiberago, beti bere berea izan den Euskal Herri zahar hartara itzultzen zaio izpiritua. Mundu hori haurtzaroko Nabarniz da.
‎Descartesek babesa eta lasaitu galanta aurkituko du era horretara definitutako askatasunean. Askatasuna bere berea du, ez dio inork kenduko, ezta Galileo kondenatu zutenek ere.
2005
‎Hango familiatzakoa ugaria zan ezkero, Dimitris neba arrebez inguratuta hasi eta hezi zan. Ez eutsien ez izenik ez abizenik aldatu, bere berean onartu eben. Izan be, euren antzerako umeak, ahotik euren moduko berbak jaulkitzen ebazanak, maitasunaz gainera ez eban barririk ezer gehiago behar.
‎Gurinak, ondotxo dakigunez, sukaldaritzan erabiltzeko unean arazo latz bat agertzen du: 90º C tatik gorako tenperaturetara berotuta erre egiten da, usain eta zapore desatsegineko akroleina osatuz; tamainan berotzen denean, aldiz, elikagaiak erregosi eta bere berea duen ahogozagarri horrekin janzteko balio izaten du.
‎Bakterio horiek dira gurinak bere bereak dituen zapore eta aromak sortarazten dituztenak.
‎Latitudeko 25º azpitik, itsas ertzetik gertuko kontinenteetako ekialdeek bere berea duten klima montzoitzarra Floridan, Mexikoko Golkoan, istmo amerikarrean, Karibean eta Madagaskarren dute.
‎Beste norbait izatera jokatzea gizasemeak zein emakumeak bere berea duen praktika da.
‎Eta Teresak gustu gustukoak aurkitzen zituen Emiliren gustuak? bere bereak ere sentitzen zituenak, urteetan ehortziak izan zituen arren, amaren esanei eta haren heziketa zorrotzari makurtuta?, eta horrela, ezin pinpirinkiago janzten hasi zen.
‎Eta linguistikarekin. Horretarako, ordea, diziplina bakoitzak berari dagokion metodologia baliatu behar du, bere berea dentalaiatik eta bere tresneriarekin begiratu behar du, baina ahaztu gabe zubiak behardituen auzi bat ulertzeko zubiak behar dituela aplikatutako metodologiak ere.Nirea ez den beste diziplina bateko hizkuntza arrotza entzuten jakitea, nirea ez denposizio arrotz horren ahotsa ere entzuten hasteko modu bat da.
2006
‎Horretan datza, nire ikuspegitik behintzat, ijitoak bere berea duen etorkizun urrunerako perspektibarik ezarekin lotua dagoen nomadismoa.
‎Schelling-entzat mito bat, herri edo nazioa da, inola ere ez arraza bat (nazioa hizkuntzarekin berdindua: beraz, nazioa berdin bere bere hizkuntza/ mito propioa, hizkuntzak eta mitoak bat egiten dutela, ez arrazak eta mitoak). Ortega-k aski kuxidadez jokatzen du testualki, Schelling-i ez mintzarazteko" arrazaren mitoaz" (herriaren lekuan).
‎Euskal arrazak ere badizu bere bere kultura. Baroja-ri asko interesatzen zaio euskal arrazaren kultura edo izpiritua:
‎Testuinguruagatik, hemengo" filosofia erromantikoa" Hegel da: Hegel-ek esan izango zuen, herri bakoitzak noraezeko bere bere" ideologia"(?) duela, Marx-ek klase bakoitzaren berea bihurtu duena, eta hala marxismoarentzat" toda idea es partidista"(?), hau omen baita engoitik gaur egungo alderdi eta alderdikeri gizartearen (demokraziaren) leloa. Demokrazia modernoaren alderdi eta aldebakarkeri sistemaren genesia trazatzeko modu polemiko franko kazetairea ematen du honek, eta de fakto, uste dut, beste inon ez dela berriro agertzen Ortega-ren izkribuetan, ez Hegel-en interpretazio eta ez Volksgeistaren erreferentzietan, ikusmolde hau, alegia Volksgeistarena partidismo forma batena bezala unibertsaltasunaren ukazioz (gogora, bestalde, Ortega-ren perspektibismoaren doktrina).
‎243 Hau dena kontsideratzen da orain, hortaz, herri edo arraza batek bere berea hizkuntzatik menpegabeki duena.
‎Arte espainol guztian, zuzenbidean, atsotiztegian, zientzian, literaturan, arima hori islatzen da edonon. Espainia" Grezia kristau" bat izan zitekeen, Birkonkista bukatu zuenean, bere baitan bildu izan balitz, bere Ernazimentu propio batean bere bere idealak eta balioak mamitzera (Cisneros en politika zen bezala). Horren ordez, baina, mundu guztian barrena sakabanatu zen arrapaladan, Habsburgo tarren politika inperialaren morroi, indarrak arras galdu eta gainbehera sartuz.
‎Iragan astun horren petik askatzeko, kultura da zereginik premiatsuena: " nuestro deber es buscar el reino de la cultura, y lo demás se nos dará por añadidura" (1902) 275 Baina hori jada ez da etzango herria pentsamendu kritiko eta razionalista arrotzez europartzean –bere estudiante garaiko krausisten programa izpiritu hartara itzulia baita substantzialki–, baizik Espainia bere baitaratzean eta bere bere balio eternalak, bere barnekondo sakonean lokartuak, berbiziaraztean(" el porvenir de la sociedad española espera dentro de nuestra sociedad histórica, en la intra historia, en el pueblo desconocido" – oroit Michelet, etc., herriaren mistika frantsesak). Herria estudiatu behar da –Costa k egin duen bezala, esaten du–, eta bere eskolan eskolatu, landu.
‎Apustu egingo nuke sofaz aldatzeko ideia harena izan zela, hasieran, baina ez naiz ondo oroitzen. Badakizue nolakoa den Elena, bere bereak dituen ideiak denonak bihurtzeko gaitasun horrekin. Koadrilan berdin funtzionatzen zuen, ez al duzue uste?
‎Badirudi galdera metafisikorik sakonenak pizten zaizkiola han, bere printzipiorik oinarrizkoenak ere kolokan jarriz, eta etxera itzultzean dena aurkitzen duela zegoen hartantxe. Bueno," zenbat koskortu den gure mutila!" esango du Jon besoetan hartzen duenean, baina oihaneko landareari dagokion era bere berean berezkoa balu bezala edo bere semeak haztea. Azken bolada honetan pentsatu ohi dut Mikelek Afrikan duela etxea eta hona bidaiatu besterik ez duela egiten.
‎Hiri handiko ibilbide jendetsu batean zehar nabil, jende askorekin topo eginez, ezezagunak denak, adin ezberdinetakoak, sexu eta itxura ezberdinetakoak, aurpegiera ezberdinetakoak. Nork bere eguneroko pertsonala idazten duela irudikatzen dut, tarteka, ezkutuan, esaldirik ederrenak eta zakarrenak josiz eta askatuz, bere izatearen muinik muinena utziz bertan, mundutik arrasto eder eta propioa, nork bere berea, utzita joango direlako itxaropenetan. Hiri honetan munduko literaturarik oparo eta onena ari da idazten jendea, jende guztia, eta inor ez da horretaz ohartzen ari, une honetantxe neu izan ezik.
‎Iluntzean jendea trenean, autobusean, autoan, oinez, etxera erretiratzen da, eguna hiltzeko lana bete ondoren. Nor bere etxera doa, nor bere lekura, nork bere lekua baitu, bere berea, leku bat munduan.
‎B ez zegoen ohituta erabakiak hartzen; izan ere, oso erabaki gutxi hartu zituen bere bizitzan, eta kasik bakar bat ere ez zen bere berea izan; gehienetan beste hirugarren pertsonaren bidez edo delegazioz harturikoak izan ziren, hartu zituen gutxi horien kasuan. Horren ondorioz, ez zen benetan ezertan inplikatzen, dena berarekin joango ez balitz bezala zen, dena inpertsonala.
2007
‎\ Zer gertatzen da, ba?: bere bere egina dauka beste hainbatek euskara gaztelania kode narrastua; zer, nola edo norekin hizketan aritzeak ez du bere jarduna aldatzen, ez da aldaketaren beharraz jabetu ere egiten.
‎Euskalduntze alfabetatzeak baditu ezaugarriak bere bereak, beste hizkuntz ikas prozesuekin alderatuta, jite propioa ematen diotenak1 Esan gabe doa: azterlan bilduma sendo batek, ikerketa lerro sendo batzuek, erabaki asko hartzen lagunduko ligukete.
‎Euskalduntzealfabetatzeak baditu ezaugarriak bere bereak, beste hizkuntz ikasprozesuekin alderatuta, jite propioa ematen diotenak. Esan gabe doa: azterlan bilduma sendo batek, ikerketa lerro sendo batzuek, erabaki asko hartzen lagunduko ligukete.
‎Kontua ez da guraso izateari uzta, ezta galerarik deitoratzea, bi alderdiek familiaren emantzipazio prozesuak bere bereak dituen bilakaera eta etapetan inplikaturik segitzea baizik.
bere berea duen fruta jakin batzuek (anana heldu helduak eta ahuakateak, adibidez) areago dezaketen arren, C edo B2 bitamina eduki handia dutenek eragin analgesikoa izan dezakete.
‎Maiz bizitza modernoak bere bereak dituen estresaren, tentsioen, sedentarismoaren eta okerreko posturen ondorio da.
‎Kultura (arima) bakoitza bere sinbolo oinarginean(. Ursymbol?) espresatzen eta laburbiltzen da: arima egiptoarraren lehen sinboloa bidea da, arima arabiarrarena munduko koba, antzinatarrarena gorputz bat indibiduatua (ageriko presentzia), mendebaldarrarena espazio infinitua, etab.; eta kultura bakoitzak bere bere erakoak eta konparaezinak moldatzen ditu giza karaktereak, artea, erlijioa, zientzia, denak beti sinbolo edo forma basikoaren bariazioak baino ez direnak, bizi beraren (arimaren) agerketak. Kultura bakoitza errotik bereizten eta zermugatzen duena, hortaz, estiloa da, hori arimazkotasuna beste baita.
‎inolako eskrupulurik gabe mintzo ohi da. Espainiak ere bere bere arima du, eta Espainiaren arimaren meditazio bat da aipatu testu hori. Espainiaren arima ezaugarritzen duena oldarra duzu, sugarra, mistizismoa, nahikundearen gehiegizkoa eta zoroa, zertarakogabea(, kixotekeria?).
‎Eta herriaren arimaren egiteko ibilbidea bere gogotik bere gogora da: bere bere herri gogoa aurkitzea eta gauzatzea da herri arimaren eginkizuna (berdin da gizabanakoaren kasuan bere gogoarekin). Alegia, zuzen ulertzen badut, hemen herriaren gogoa (Volksgeista) Platonen ideia da, eredu aurretiazkoa, metafisiko erlijiosoa; eta horren kopia zerupetarra, denborazkoa (historikoa), herriaren arima.
‎183 Izpiritu nazional hauetan inkarnatzen da, tokian tokiko, giza izpiritu edo arrazoimen unibertsala. Eta herri bakoitzak historian bere izpiritu nazionalari dagokion sistema politikoa eta legeria edukitzen du, faktikoki184, eta behar du, razionalki185, bakoitzak bere berea eta diferentea eduki. –Les lois politiques et civiles de chaque nation ne doivent être que les cas particuliers où s, applique cette raison humaine.
‎Humboldt-i hizkuntzaren kontzeptua autokreatibitate bezala inspiratzeko, grekoarentzat zuen miresmen itsua aipatzen da beti, baina irudi du eraginik izan duela, berak bere egunetan alemanarekin ikusi duen mirari gisakoak: ...zial elegante samarreko edozertsutan, bat batean isiotu eta eztanda harrigarrizko baten fruituak alor guztietan eman ahal baititu mila ustekabeko eta uste ezindako moduetan, zer eta egiten ari direnak bere hurbil hurbilekoak direlarik, lagunak (Goethe, Schiller), bere anaia, bera, baina baita ere Alemania osoa Baltikotik Suitzako hiri alemanetaraino, hizkuntza bera izango balitz bezala itzartu eta bere bere baitatik udaberririk oparoena sortzen hasia dena geografia guztian. Humboldt-en belaunaldiarentzat hizkuntzaren autokreatibitatea (dagoenean dago hori, beti ez dauka zergatik nabarmena izan) esperientzia bat da.
‎Sandia dugun errealitatean, bada, mutur batean naturak agindu legeak daude, haren izaera materialarenak, izanbeharrarenak; beste muturrean askatasun ordenatuaren legeak, izpiritualak, arrazoimenak diktatuak (Estatua edo ordena juridiko politikoarenak); eta bien artean, natura eta izpiritua nahastuz eta bion artean zubi eginez, espazio handi bat erdi beharrezko erdi askatasunezkoa (ohiturak, taldeko morala, herri tradizioak; jendarte zibila, interes talde pribatuak). Mutur batean Naturak bere legeak dituen bezalaxe, beste muturrean Izpirituak bere bere lege estriktoak ditu. –
‎Herri bakoitzak bere bere izpiritua edo gogoa duelarik625, bere ekandu eta usadioak dauzka, legeak, erlijio moldea, biziera politikoa. Eta:
‎Askapen Gerren ostean, liberalismoaren gorakada, Konstituzioaren gatazka, batasun nazionalaren aspirazioa, estatu feudalak erreformatzeko mugimenduak nahinon, honek guztiak batetik razionalismo juridiko bat akuilatu du, Kode Zibil berri unibertsal baten asmoaz Frantziakoaren antzera (Thibaut) 647, eta frontalki joera horren aurka, bestetik, Eskola Historikoa, lege eta kode berririk asmatu ez, baina tradizionalak zientifikoki garbitu eta egokitzeko (leheneratzeko) asmoz, zentralismo eta uniformitate proiektu ororen antitesia beraz648 Zuzenbidearen filosofia razionalista edo positibistentzat, legea legegilearen nahiari baino ez dago atxikia, legegileak edozein unetan delibera eta promulga lezake, h. d., legegilearekin identifikatzen da legearen arrazoia, ez dauka zerikusirik historiarekin. Eskola Historikoarentzat zuzenbidearen edukia beti eta osoki herriarena (nazioarena) da, herriak ekoizten du bere baitatik inkontzienteki (estreina ohitura gisa, etc.), eta iragan nazionalaren osotasunak determinatua da. Volksgeistak?, h. d., ezin da nahierara diktatu, aldatu, zaharra kendu berria sortu, ez herri batetik bestera trukatu, herri bakoitzari bere bere zuzenbidea baitagokio, ez edozein lege edozein herriri. Hau dena berdin izan liteke balazta bat despota legegin zalearentzat eta haren aurka paladio bat herriarentzat; edota, errazago, Printze eta klase kontserbakoienen justifikaziorako teoria juridiko bat.
‎Hizkuntza bat, non ere ia dena aditz baita, dena egintza; non dena bizia baita eta arian ari baita dena egonik gabe; aditz konjugazio bat kasik denbora gabekoa, dena presente jartzen, iragana oraingotzen, historia poesia bihurtzen duena; lexiko bat, dena denarekin erlazionatzen duena, dena irudi, dena erritmo, etab. Herder-ek hizkuntzazko iruditik nola pertsonifikazio poetikoak, ipuinak, sagak, sinbolismoak loratzen diren erakusten du; nola garatzen den eguzkiaren goizargitzeko iruditik munduaren kreazioaren kontadizoa. Eta erakusten du nola poesia hebrearra, basamortuko bizi esperientziarena, artzain herri baten poesia, herri bat bere buruaren harroa eta bere Jainkoaren usteosokoa, nola bere bere aurrebaldintzetatik bakarrik ulertzen den, nola konparaezina den poesia greko edo erromatar edo nordikoarekin: izpiritu nazional bereki baten bizi eta sentieraren espresio.
‎F. M. Barnard ek arta deitzen duen legez, Herder herri juduak faszinatzen du, hor froga konplia ikusten baitu herri gogoaren independentziarena geografiatik eta nolanahiko baldintza materialetatik443 Erbesteratua, sakabanatua zeru diferenteenen pean, behin eta berriro iraitzia eta zanpatua, eta iraun egiten du, ez du karakterea galtzen, kreatibo jarraitzen du, uholde guztien gainetik bere bere nortasun eta barne indar autonomoa amataezina da. (Juduen kasua seinalagarria da ikusteko halaber, nola herri gogo edo nazioaren hizkuntzarekin identifikazio erabateko eta mekanikoa ez den zilegizkoa?
‎Aitor dezagun, antisemitismo edo herri ez europarren balioespenetan Herder ere XVIII. mendeko haurra izan dela, alferrik nahiko genuke bihurtu diskurtso garbi garbi orbangabekodun autore xantu edo postnazista eskarmentatu bat gaurko erretorika politikoki korrektoaren estiloan (Nietzsche, ordea, harrigarriro, Poliakov ek problemarik gabe halakoxea bihurtu gura du). Herder-ek badu adierazpen nahikoa txinarrei, samoiedo eta beltzei buruz, etab., bidaiari eta kolonista edo misiolari europarren informazioek barreiaturiko estereotipoen arabera xelebre samarra edo ez beti oso dotorea; bere bere iritziak baino gehiago garaiko usteak. Eta historia juduari buruz ere badauka kritikarik, Palestinako lurren okupazio momentutik beretik hasita, hura ez omen zelako tribu guztientzat justizia berdinezkoa izan, ezta nazio juduaren kohesio eta independentzia aski ziurtatzen zuen eran moldatua ere, etab. Hala ere, haren pentsaera bere osoan ikusita, tenoreko ilustratu sonatuenen aldean, Voltaire, Buffon, Diderot, edo bere inguruagoko Kant, Goethe eta letra alemanetako izen sakratuen aldean orobat, Herder, bere ajetxo guztiekin, bere menderako salbuespen hunkigarri bat da kultura guztien eta herri guztienganako begikera positiboan.
‎(ez greko) bat zuen, herriak? (nazioak, gizarteak), orain bere Homero ipartarra dauka (Ossian), bere bere poesia, iparraldeko zeru eta paraje ilun hodeitsuei dagokien bezalakoa. –Herri?
‎Haurrak historian norbera izaten ikasi behar du, ez beste bat izaten. Ez dago eredu arrotzez baliatzerik; bere bere baitatik gora, bere herritik, bere garai, bere bizitzatik abiatuz behar da hezi haurra. –¡ Qué grandioso tema el de mostrar que para ser lo que se debe ser no se necesita ser ni judío ni árabe, ni salvaje ni mártir ni peregrino, sino sencillamente el hombre ilustrado, instruido, refinado, razonable, culto, virtuoso, gozador, como exige Dios del grado de nuestra cultura? 366 Alderantziz, beste aro batzuk ez dira juzgatu behar gaurko bizitzatik eta irizpideetatik; beste herrietako ohiturak gure ohituretatik.
‎Greziako ongia eta ederra ez dira Judea edo Germaniako ederra eta ongia. Herri bakoitzak bere bere izpiritua dizu, bere nortasun, originaltasun menpegabea. Baina Volksgeist hori ez da mugaketa negatibo bat beste herrienganako, bai irekitasuna herri guztietara.
‎(Arimak kulturak dira). ...koa, berak proposatzen duen historia irakurtzeko modeloan, historian kultura garai batzuk daude, konstelazio edo galaxiak bata bestetik menpegabeak, elkarrekin lotugabeak, nobletasun eta eder berdinekoak denak, denboran bata besteari jarraitu gabe bata bestea aldikatzen dutela, hala ere euren traiektorian denek ziklo organiko berbera eta bizi periodo berdinak ibiltzen dituztela, bakarrik bakoitzak bere bere estiloarekin, hots, arimaren espresio molde berekiarekin. Spengler ek halako zortzi arima edo kultura garai seinalatzen ditu orain arteko historian:
‎Beste nazio identitate askok bezala bere bereak ditu euskal nazio identitateakhonako ezaugarri zeinuok: hizkuntza, kultura, historia eta lurraldea.
‎Euskara umezurtz dagoela esan berri dugu bere bereak dituen nazio osagarrien aterpetik eta botere sozialaren babespetik kanpo dagoelako. Oraingo egoeradefinitzeko balio du iritzi horrek, nik uste:
‎Bestalde, Fichte-ren nia oso pertsonala ere bada, gizaki bakoitza da (eta, gehiago, filosofiatik kanpora batik bat hala ulertu da): nor bere buruaren erantzulea, berak egiten du bere burua, eta bere burua eginez bere bere mundua egiten dizu, horixe da eta horretantxe datza giza askatasuna292 Gizon eta emakume bakoitza munduaren sortzaile bat da, bere buruaren egile izaki. Fichte-k bakoitzaren nia predikatu egiten du, exijitu egiten du.
‎Niaren profeta bat da, askatasunaren profeta delako, eta askatasuna izpirituaren konkista bat delako, ez gizaberearen donu naturala. Herriek, gizon emakumeek, bakoitzak bere nia du eta bere bere nia egin eta izan behar du(, autó nomo?: bere buruaren jaun eta lege); gizadiak libre izan behar du, etab. Ele horiek denek, nia, askatasuna, gizadia, mundua?
‎Harengandik hozituriko lore betegina da hitz bakuna. Horrengan bere berea dizu produktu bukatua bera. Fraseari eta hizketari berak forma arautzailea bakarrik erabakitzen die eta hiztunaren hautuari uzten dio moldaera indibiduala»363.
‎Esan beharrik ez, hiztunak ez duela deus zerotik asmatzen (hizkuntza arbasoengandik datorrena? nolabait gainezarri egiten zaio hiztunari bere edukitasun eta forma guztiarekin), eta hala ere hiztun bakoitzak bere bere hizkuntza dizu, berak sortzen dizu (hizkuntza pentsatzea kontrarioak pentsatzea da). Jakin ere ez dakigu hizkuntza bat, baizik eta hitz egiten dakigu.
‎karaktere indibiduala, edozeinek ohartu ahal dizu, baina Turgot ek azpimarratzen zuen (Entziklopedian, «Etymologie» artikuluan): onarturik ere hizkuntza gizarte baten, eta historia bat eta aro baten emaitza dela, hala ere Corneille k eta La Fontaine-k bakoitzak bere bere eran hitz egiten dute421.
‎Bakarrik, arrazoi hori baliatzen da orain izpiritu frantses goraren berdingabea goratzeko. Herder-ek ez du besterik egingo esatea baino, frantsesak berea daukan bezalaxe, daukala alemanak bere izpiritua, eta berdin beste guztiek, bakoitzak bere berea eta konparaezina:
‎Izpiritu nazional hauetan inkarnatzen da, tokian tokiko, giza izpiritu edo arrazoimen unibertsala. Eta herri bakoitzak historian bere izpiritu nazionalari dagokion sistema politikoa eta legeria edukitzen du, faktikoki1029, eta behar du, razionalki1030, bakoitzak bere bere eta diferentea eduki.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera bera ukan 201 (1,32)
bera bera egin 14 (0,09)
bera bera sentitu 7 (0,05)
bera bera ere 6 (0,04)
bera bera joan 6 (0,04)
bera bera hizkuntza 5 (0,03)
bera bera baita 4 (0,03)
bera bera ez 4 (0,03)
bera bera sortu 4 (0,03)
bera bera behar 3 (0,02)
bera bera eduki 3 (0,02)
bera bera eman 3 (0,02)
bera bera era 3 (0,02)
bera bera modu 3 (0,02)
bera bera baino 2 (0,01)
bera bera bat 2 (0,01)
bera bera etorri 2 (0,01)
bera bera hartu 2 (0,01)
bera bera izpiritu 2 (0,01)
bera bera jarraitu 2 (0,01)
bera bera kultu 2 (0,01)
bera bera lege 2 (0,01)
bera bera moral 2 (0,01)
bera bera onartu 2 (0,01)
bera bera proiektu 2 (0,01)
bera bera alabe 1 (0,01)
bera bera argi 1 (0,01)
bera bera ari 1 (0,01)
bera bera arima 1 (0,01)
bera bera arnasa 1 (0,01)
bera bera aurrebaldintza 1 (0,01)
bera bera autoengainu 1 (0,01)
bera bera aztertu 1 (0,01)
bera bera baliabide 1 (0,01)
bera bera balio 1 (0,01)
bera bera barne 1 (0,01)
bera bera barneko 1 (0,01)
bera bera bera 1 (0,01)
bera bera berekitasun 1 (0,01)
bera bera berezko 1 (0,01)
bera bera bestelako 1 (0,01)
bera bera biltzar 1 (0,01)
bera bera bizikizun 1 (0,01)
bera bera bizitza 1 (0,01)
bera bera bokazio 1 (0,01)
bera bera botere 1 (0,01)
bera bera den 1 (0,01)
bera bera egitura 1 (0,01)
bera bera egun 1 (0,01)
bera bera ekarpen 1 (0,01)
bera bera ekin 1 (0,01)
bera bera ekintza 1 (0,01)
bera bera ekoitzi 1 (0,01)
bera bera eroan 1 (0,01)
bera bera errepresentazio 1 (0,01)
bera bera erresumin 1 (0,01)
bera bera esan 1 (0,01)
bera bera esku 1 (0,01)
bera bera esperientzia 1 (0,01)
bera bera esperimentu 1 (0,01)
bera bera espiritu 1 (0,01)
bera bera estatu 1 (0,01)
bera bera estilo 1 (0,01)
bera bera etxe 1 (0,01)
bera bera euskal 1 (0,01)
bera bera euskara 1 (0,01)
bera bera eutsi 1 (0,01)
bera bera filosofia 1 (0,01)
bera bera galtzerdi 1 (0,01)
bera bera garbi 1 (0,01)
bera bera harta 1 (0,01)
bera bera heriotza 1 (0,01)
bera bera herri 1 (0,01)
bera bera hitz 1 (0,01)
bera bera hizkera 1 (0,01)
bera bera hobi 1 (0,01)
bera bera hogeita 1 (0,01)
bera bera hori 1 (0,01)
bera bera horiek 1 (0,01)
bera bera ibilbide 1 (0,01)
bera bera ideal 1 (0,01)
bera bera igarobide 1 (0,01)
bera bera ikusi 1 (0,01)
bera bera intentzio 1 (0,01)
bera bera interpretazio 1 (0,01)
bera bera irakurketa 1 (0,01)
bera bera irakurri 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia